با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش ساخت بک لینک

 یکی از روش هایی که در سئو برای بالا بردن رنک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود بک لینک (Link Building) می باشد که بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر عنوان می گردد. در صورتی که عملیات بک لینک سازی طبق اصول درستی انجام گردد رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بالا می رود و در غیر این صورت ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رنکینگ وب سایت وارد آید. در این مقاله به شما روش های اصولی بک لینک سازی را آموزش خواهیم داد.

روش های اصولی بک لینک سازی

کارهایی که باید قبل از شروع ساخت بک لینک مورد توجه قرار دهید.

قبل از شروع بک لینک سازی باید ساختار وب سایت را از نظر سئو بررسی کنید. سعی کنید تمام پارامترها را برای  سئو سایت خود بررسی کنید. برای کارایی بیشتر و صدمه نزدن به سایت خود بهتر است که این کارها را به وسیله یک کارشناس سئو انجام دهید تا مشکلی برای سایت پیش نیاید علاوه بر آن میتوانید از کارشناس سئو برای لینک سازی خود استفاده کنید و یا با پرداخت مبلغی مشاوره ای برای  لینک سازی دریافت کنید. عامل بعدی که در لینک سازی باید به آن توجه کنید این است که باید به اندازه کافی محتوا برای سایت خود داشته باشید. اینطور نباشد که در ابتدای شروع به کار سایت و بدون داشتن محتوا شما اقدام به ساخت بک لینک کنید. حتی همواره با لینک سازی خیلی بهتر است که تولید محتوا نیز داشته باشید در نهایت بعد از بررسی های لازم شروع به لینک سازی کنید.

بهترین سایت ها برای بک لینک

همانطور که در بالا گفته شد بهترین سایت ها برای بک لینک میتوان به شبکه های اجتماعی ، وبلاگها ، سایت های دانشگاهی ، فروم ها و اتاق های گفت و گو و... اشاره کرد. این موارد همواره بهترین سایت ها برای بک لینک هستند. یکی از مزیت های این وب سایت ها این است که شما میتوانید ساخت بک لینک رایگان انجام دهید.

چگونه بک لینک بگیریم

همواره هر سئوکاری روش های گرفتن بک لینک و مکان های مخصوص به خود را دارد ولی از بهترین سایت های ایجاد لینک میتوان به وب سایت فروم ها و تالارهای گفتمان اشاره کرد. حتی ساخت بک لینک برای این شبکه ها نیز باید طبق اصول لینک سازی باشد و فراموش نکنید که بهترین روش ساخت بک لینک انتشار مقاله و متن با ذکر منبع است. این کار وقتی تاثیر بیشتری دارد که در پروفایل خود نیز اطلاعات سایت خود را وارد کنید. علاوه بر آنها در وبلاگ های رایگان نیز می توانید عضو شوید و در آنها مطابق با استانداردها شرو ع به ساخت لینک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 

نکات ساخت بک لینک

backlink

* ساخت بک لینک باید یک روند طبیعی داشته باشد و تعداد ساخت بک لینک  در روزها و ماهها باید متعادل باشد. برای مثال نباید در یک روز کاری تعداد 80 بک لینک و در روزهای دیگر ماکزیمم ده بک لینک بسازید. در حالت متوسط تعداد لینک های ساخته شده برای سایت در طول زمان باید یکنواخت باشد و اگر هم سعی در افزایش ساخت بک لینک دارید باید با یک شیب ملایم حرکت کنید. یکی از مهم ترین پارامترها در نحوه ساخت بک لینک دقت به دائمی بودن لینک است و لینک های غیر دائمی که به صورت ریپورتاژهای ماهانه فروخته می شود ارزشی ندارد تازه ضرر نیز دارد.

*در ساخت بک لینک هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد کار برای رقابت رتبه اولی سایت ها راحت تر است این به این معنی نیست که تعداد بک لینک خیلی مهم تر از کیفیت آنها است اگر بک لینک با کیفیت داشته باشید خیلی راحت رشد می کنید در غیر اینصورت با دست خودتون سایت خود را نابود کرده اید . فرآیند ساخت بک لینک را زیر نظر یک متخصص سئو انجام دهید زیرا اگر از روش های اشتباه و غلط استفاده کنید سایت شما توسط گوگل پنالتی شده که خروج از ان نیز بسیار زمانبر و خطرناک است.

* لینک های خود را در سایت هایی با فعالین مشابه قرار دهید.
* برای ساخت لینک ها همواره از یک کلمه خاص به وفور استفاده نکنید زیرا اگر میزان استفاده شده از آن کلمه زیاد باشد گوگل از آن کلمه برای سایت شما صرف نظر می کند.
* در قرار دادن لینک های فالو به وب سایت دیگر و حتی برعکس توجه داشته باشید.
* در لینک های خود زیادی از کلمات کلیدی استفاده نکنید
* لینک دادن مقالات درون یک سایت کار بسایر ارزشمندی است ولی در انجام این کار افراط نکنید.
* سعی در خرید لینک های غیر طبیعی نداشته باشید مثلا بارها شده است که دیده ایم افرادی عباراتی را مانند 2000 بک لینک رایگان و یا 1000 بک لینک رایگان را در گوگل سرچ کرده اند
* تبادل لینک به یک روش منسوخ تبدیل شده است برای ساخت لینک سعی کنید از قوانین تعدی استفاده کنید. برای مثال سایت A به سايت B لینک داده است حال اگر سایت B به C و C به A لینک داده باشد خیلی ارزش بیشتری نسبت به تبادل های دوطرفه دارد.
* از خرید بک لینک جدا خودداری کنید.

روش های ساخت بک لینک 

1.  اولین روشی که به شما معرفی می کنیم، روش لینک سازی در guest book (دفترچه مهمان) هاست که در قسمت کامنت آن باید عبارت inurl:/?agbook=addentry را ثبت کنیم. با این جست و جو میتوانید دفترچه مهمان هایی را پیدا کنید که راحت اجازه می دهند شما لینک خود را در آن سایت ثبت کنید و سیس آن سایت هم لینک شما را ثبت می کند که این،همان بک لینک است.

2.  روش بعدی که به شما معرفی می کنیم، ثبت سریع لینک در Directory هاست. ابتدا در قسمت کامنت می نویسیم:


Inurl:/addurl.php “directory”


گزینه هایی که برای شما می آورد دایرکت هایی هستند که شما می توانید به اصطلاح لینک خود را در آن ثبت کنید و بک لینک بسازید.

3.  روش ساده ی بعدی که بتوانید بکار بگیرید،استفاده از سایت های wiki است مانند ویکی پدیا.
در واقع شما با تایپ عبارت inurl:index.php?title=main_page با سایت هایی روبرو می شوید که ویکی هستند و با ورود به آن ها می توانید لینک سازی کنید.

4.  سرویس بعدی Pingها هستند که بسیار هم زیادند که شما می توانید محتوای جدید خود را به گوگل پینگ کنید.

اما اول مبحث مهم indexing را توضیح می دهیم. بیشتر شکایت کاربران این است که می گویند گوگل سایت یا صفحات آن ها را به خوبی ایندکس نمیکند! گوگل با اینکه سایت بسیار بزرگی است و دارای ایندکس بسیاری است، ولی تمام صفحات را نمی تواند سریع ایندکس کند مخصوصا صفحات داخلی سایت های تازه کار را!
در نتیجه شما می توانید از پینگ ها استفاده کنید که هر کدام از این سایت ها صفحه ای را برای شما می آورد که شما می توانید آن صفحه را پر کنید و لینک سازی انجام دهید .

5.  روش دیگری که می توانید سایت یا بلاگ خود را به این سایت ها بفرستید و بک لینک بگیرید، تایپ این عبارت است:
Inurl:/submit.php intitle: “submit link”است که پس از آن با سایت هایی روبرو می شوید که می توانید با ورود به هرکدام url وtitle خود را ثبت کنید و رایگان در سایت ها عضو شوید و بک لینک بگیرید. این روش بسیار ساده است و با این نوع سرچ می توانید براحتی به حدود 200 سایت دسترسی پیدا کنید.

6.  روش بعدی تکنیک Rss directory است.
یکسری سایت ها هستند که می توانیم Rss (خروجی) سایت خود را به آن معرفی کنیم.به محض اینکه مطلبی جدید در سایت بنویسیم،ه مان لحظه اطلاعات ما وارد این نوع سایت ها می شوند و به عنوان یک بک لینک ثبت می شوند.
اکثر این سایت ها این روزها بسیار فعال اند ولی بعضی از آن ها دیگر از کار افتاده اند.

7.  روش بعدی social book marking ها هستند.اگر سئوکار باشید، قطعابا این سایت ها آشنایی دارید.این ها سایت هایی هستند که می توانیم در آن ها عضو شویم و لینک بلاگ پستمان را قرار دهیم. مردم در آن سایت می توانند ما را لایک کنند،کامنت بگذارند و ...
این سایت ها از دیدگاه گوگل بسیار اعتبار دارند. یکی از معروف ترین این سایت ها reddit نام دارد که می توانید در این سایت در قسمت submit link آن، لینک خود را ثبت کنید.
باید این نکته را بدانید که در برخورد با این سایت ها باید با احتیاط رفتار کنید و فقط روزی 2 یا 3 بک لینک بسازید.
همچنین لینک سازی در بلاگ ها هم نوعی ساخت بک لینک است.

این ها از جمله روش های ساخت بک لینک بودند که شما  با ثبت لینک خود در سایتی،می توانید باعث شوید آن سایت هم لینک خود را در سایت شما بگذارد و عمل بک لینک انجام شود.

 

 

5 از 5
5 سال قبل
نظر
سلام
ممنون از مطلب جامع و کاربردی تون
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
کلمات بیشتر اگر دارید لطف کنید بگید ممنون میشم .
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
از نظر شما متشکریم دوست عزیز. روش های زیر رو هم می تونین برای لینک سازی استفاده کنین.
- بخش نظرات وبلاگ‌ها و سایت‌ها
- شرکت در انجمن ها و فروم ها
- سایت های نظر دهی در بخش بخش سؤال و جواب‌های رایج (FAQ)
- شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و تویئتر
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
ممنون عالی بود روش های دیگه هم اگه امکان هست توضیح بدید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
ممنون عالی بود
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
عالی تشکر
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
روش های دیگه هم اگه امکان هست توضیح بدید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
با سلام و درود
با تشکر از مطلب فوق العاده مفید و عالیتون من در کوتاه کننده لينک استفاده نمودم .
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند