با ما در ارتباط باشید: 0314566
12 جواب برای "چرا وب سایتم در گوگل ایندکس نمی شود؟"

در مطلب ایندکس گوگل چیست ما سعی کردیم اهمیت ایندکس شدن سایت را برای شما توضیح بدهیم. پس به شما پیشنهاد میکنیم برای فهم بهتر ابتدا مقاله قبلی را مطالعه کنید. در این مقاله ما 16 دلیل که باعث شده سایت شما ایندکس نشود را برایتان آورده ایم. 

دلایل ایندکس نشدن سایت توسط گوگل

اگر در دنیای دیجیتال کسب و کاری داشته باشید و پلتفرمی که از آن استفاده می کنید وب سایت یا وبلاگ باشد؛ بدون شک یکی از کابوس های شما ایندکس نشدن در گوگل است. چرا که وقتی در گوگل ایندکس نشده باشید یعنی در فهرستِ نتایجِ جستجو هیچ جایگاهی ندارید و در نتیجه از مشتری و مراجعه کننده به وب سایت  هم خبری نخواهد بود. ولی قبل از این که به سراغ دلایل ایندکس نشدنِ شما در گوگل برویم، بهتر است با هم از این که شما ایندکس شده اید یا نه  اطمینان حاصل کنیم.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ایندکس گوگل چیست؟

این مطلب برای کسانی مفید است که صفحات سایتشان در گوگل ایندکس نمی شود . تجویزی برای تمام سیستم های مدیریت محتوا

طریقه تست ایندکس گوگل

در قسمت جستجوی گوگل با فرمت زیر آدرس خود را وارد کنید:
site:poonehmediano67.com (دقت داشته باشید که به جای poonehmediano67 آدرس وب سایت خود را وارد کنید). با این روش می توانید بررسی ایندکس سایت را بررسی نمایید.
poonehmediaدر صورتی که وب سایت شما ایندکس نشده باشد با پیامی مانند پیام موجود در تصویر بالا مواجه خواهید شد.

ایندکس شدن سایت همیشه یکی از ویژگی مهم سئو به شمار می آید. مگر می شود سایتی ایندکس نشود اما در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد؟ برای دریافت بازدید ارگانیک از طریق جستجو در گوگل ، ابتدا باید سایت شما ایندکس شود. بنابراین گام اول در سئو تشخیص ایندکس شدن و یا نشدن سایت است با استفاده از لیست زیر می توانید نکات و دستورات لازم جهت ایندکس شدن سایت را به صورت کامل بررسی نمایید. پونه مدیا اسن لیست را به صورت کامل از بزرگترین سایت های فعال در حوزه سئو و بهینه سازی سایت گردآوری نموده است. 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چرا گوگل باید سایت شما را ایندکس کند؟

ایندکس شدن سایت سنگ بنای سئوی خوب و اصولی می باشد. اگر صفحات سایت حتی ایندکس نشدن صفحه اصلی سایت ایندکس نمی شود باید دلیل آن را بدانید

دلایل ایندکس نشدن وب سایت شما عبارت است از

1. بلاک کردن سایت و صفحات سایت با استفاده از Robots.txt 

این فایل متنی که در دایرکتوری اصلی یا به عبارتی در ریشه وب سایت شما قرار دارد به crawler ها، محل هایی که اجازه دارند در آن عمل Crawling را انجام دهند را اعلام می کند؛ حال اگر در کد های این برنامه مشکلی پیش بیاید ممکن است دسترسی تمامی موتور های جستجو به سایت شما قطع کند. اگر خطِ پایین در کد های موجود دراین فایل متنی باشد، هیچکدام از Crawler ها حقِ ورود و ایندکس کردنِ وب سایت شما را ندارند.
 User-agent: * Disallow: / 

2 . ایندکس نشدن مطالب در گوگل به دلیل htaccess

این یک فایل نامرئی است که در www یا در پوشه public_html ساکن است. شما از طریق ویرایشگر های مدرن فایل های متنی یا client های FTP می توانید حالت این فایل را از نامرئی به قابل رویت تغییر دهید. یک فایل htaccess که پیکر بندی مناسبی نداشته باشد می تواند خرابکاری های به این شکل که حلقه های بی نهایت (Infinite loops) را برای شما به بار بیاورد که این باعث می شود سایت شما هیچ وقت بارگذاری نشود.

3 . ایندکس نشدن مطالب سایت به دلیل متا-تگ ها(Meta tags)

اگر صفحه ای یا صفحاتی از سایت شما ایندکس نمی شود امکان این که در کد های منابع شما دستور زیر وجود داشته باشد وجود دارد:
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">
دو دستور noindex و nofollow به موتور های جستجو اجازه دسترسی به صفحات سایت شما را نمی دهند که این موضوع از ایندکس شدن آن ها جلوگیری می کند.

4. نقشه سایت

اگر نقشه سایت شما به هر دلیلی به روز نشده باشد و شما در حالی که آن خراب یا قدیمی است، به تغذیه سایت خود از طریق ابزار های مدیریت محتوا نظیرِ wordpress ادامه دهید صفحات شما ایندکس نخواهد شد. برای حل این مشکل، ابتدا لینک هایی که دچارِ مشکل شده اند را پیدا کرده و مسیریابی کنید و بوسیله ی ابزار مدیریتی خود، نقشه سایت را به روز رسانی کرده و دوباره آنرا ارسال یا اصطلاحا submit کنید.

5. پارامترهای URL

در ابزار های مدیریت وب (گوگل سرچ کنسول) یک قسمت برای مشخص کردن پارامتر های URL وجود دارد که به گوگل اعلام می کند کدام لینکهای دینامیک را نمی خواهید ایندکس کنید. ولی در نظر داشته باشید زمانی که شما این کار را انجام می دهید گوگل به شما اعلام می کند"در صورت پیکر بندی اشتباهِ این پارامترها، امکان جلوگیری از ایندکس شدنِ وب سایت شما وجود دارد. پس پیشنهاد می شود در صورت اینکه این کار ضروری نیست، از انجام آن خودداری کنید"

6. رتبه ی صفحه شما پایین است

تعداد دفعات و تعداد صفحاتی که گوگل روی آنها عملیات Crawling را انجام می دهد به شدت به رتبه صفحه شما بستگی دارد.

7. ایندکس نشدن سایت در گوگل به دلیل خطاهای مربوط به اتصال یا DNS

زمانی که عنکبوت های گوگل به هر دلیلی نتوانند به سِرور شما دسترسی پیدا کنند و سایت شما را Crawl کنند این مشکل رخ می دهد. شاید هاست شما در حالِ تعمیراتِ شبکه است، یا اینکه شما به تازگی سایت خود را از یک سِرور به سِرور دیگری منتقل کرده اید؛ که در این صورت نمایندگیِ DNS شما دسترسی عنکبوت ها را به سایت شما قطع کرده است.

8. ایندکس نشدن صفحات سایت در گوگل به دلیل مشکلات ارثی

اگر دامنه شما قبلا فعالیت داشته و قبل از این که به دست شما برسد به دلیل خطاهای مورد نظر گوگل جریمه شده است و به اصطلاح Ban شده باشد؛ هر چقدر هم محتوای خوبی تولید کنید، از لینک های خوب و با ارزش استفاده کنید و طبق اصول پیش بروید نمی توانید این مشکل را حل کنید. شما برای حل این مشکل باید یک درخواستِ تجدید نظر برای گوگل ارسال کنید. بنابراین از خرید دامنه هایی که قبلا فعالیت داشته اند بدون داشتن دانش تخصصی خودداری نمایید.

9. سایت شما تحت عنوانِ دامنه ی دارای www یا بدونwww ایندکس شده است

با این که دامنه های دارای www به عنوان دامنه مرجع در نظر گرفته می شود؛ اما به عنوان مثال http://poonehmedia.com با http://www.poonehmedia.com با هم یکسان نیستند. به همین دلیل شما باید دامنه ی خود را هم با www و هم بدون www در اکانتِ GWT (جعبه ابزار گوگل) خود وارد کنید تا از این که هر دوی آنها ایندکس خواهند شد اطمینان حاصل کنید. ولی برای انجام این کار مراقب باشید که دامنه ی مرجع خود را انتخاب کنید.

10. وب سایت شما دارای خطای Crawl است

اگر تاکنون تمام موضوعات و مسائلی که برای ایندکس نشدن سایت در گوگل برای سایت شما درست بود بدون شک علت ایندکس نشدن سایت شما می تواند مربوط به خطای Crawl باشد از مهمترین خطاهای خزش می توان به خطاهای سروری و خطاهای 404 اشاره کرد. خطاهای سمت سرور می تواند به دلیل عدم در دسترس بودن سرور برای خرنده های گوگل، سرعت پایین و... باشد. خطاهای 404 اصولا به دلیل پاک کردن مطالب و از دست دادن برخی آدرس های سایت رخ می دهد. در این موارد گوگل سایت شما را ایندکس نمی کند چون با وجود اینکه صفحات سایت شما می بیند، نمی تواند آنها را Crawl کند یا به طور ساده مورد کندوکاو قرار دهد برای حل این مشکل به صورت زیر عمل کنید:

به ابزار مدیریت وب خود وارد شوید(Google Search Console) >> سایت خود را انتخاب کنید >> بر روی گزینه ی Crawl کلیک کنید >> بر روی Crawl Errors کلیک کنید. اگر سایت شما هر خطایی در زمانِ Crawling یا تجسس داشته باشد شما آنها را در نموداری مانند نمودار زیر خواهید دید. و این سه خطا از نوع 404 می باشد که می توانید آن ها را از گوگل پاک کنید و یا شبیه ترین مطلب ریدایرکت کنید.

 12 جواب برای "چرا وب سایتم در گوگل ایندکس نمی شود؟"

11. شما محتوای تکراری زیادی دارید

محتوای تکراری زیاد بر روی سایت می تواند موتور های جستجو را گیج کند و آنها دست از ایندکس کردنِ وب سایت شما بردارند. مشکل محتوای تکراری در سایت شما در زمانی بوجود می آید که موتورهای جستجو در دو آدرس متفاوت محتوایی یکسان پیدا کنند. برای حل کردن این مشکل شما می توانید صفحه هایی که محتوای تکراری دارند را در سایت خود پیدا کنید، صفحه ی مورد نظر خود را نگه دارید و آدرسِ سایر صفحات را از دسترسی عنکبوت های گوگل خارج کنید. و یا محتویات هر کدام از صفحات را ویرایش کنید. اگر شما هم محتوای تکراری زیادی دارید این دلیل می تواند علت ایندکس نشدن صفحات سایت در گوگل باشد.

12. در تنظیمات، سایت خود را شخصی سازی کردید

اگر از ابزار مدیریت محتوای wordpress استفاده می کنید، احتمالِ اینکه به صورت تصادفی تنظیمات شخصی سازیِ سایت خود را فعال کرده باشید، وجو دارد. برای بررسی این مسئله می توانید به صورت زیر عمل کنید:
Admin >> setting >> Privacy to check

13. گوگل نمی تواند سایت شما را پیدا کند

اگر سایت خود را جدیدا راه اندازی کرده اید نگران نباشید. سایت های جدید در ابتدا با مشکل عدم پیدا شدن توسط گوگل روبرو هستند. این مشکل تنها برای چند روز اول می باشد. اما اگر بعد از هفته ها گوگل سایت شما را ایندکس نکرده مطمئن شوید نقشه سایت خود را در سایت و در پنل SEARCH CONSOLE آپلود کرده اید. اگر هنوز نقشه سایت خود را نساخته اید و آن را به گوگل معرفی نکرده اید ممکن است این علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشد. همچنین لازم است در ابتدا شما از گوکل بخواهید سایت شما را کرال کند. Fetch دستی برای مواقع ضروری می باشد. دستور العمل گوگل شامل موارد زیر است.

  • به پنل Google Search Console مراجعه کنید و سایت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • از زیرمجموعه Crawl گزینه Fetch as Google را انتخاب نمایید.
  • در باکس مربوطه آدرس سایتی را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید.
  • از فیلد انتخابی گزینه desktop را انتخاب کنید
  • بر روی گزینه Fetch کلیک کنید گوکل حداکثر 5 الی 10 دقیقه آدرس وارد شده را بررسی می کند.
  • اگر وضعیت fetch موفقیت امیز بود گزینه Successful را انتخاب نمایید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چطور وب سایت و مطالب خود را به سرعت ایندکس کنیم؟
14. مسائل AJAX / -JavaScript

گوگل  AJAX و  JavaScript را ایندکس می کند. اما این زبان نمی تواند به خوبی html برای خزنده ها قابل فهم باشد. بنابراین اگر به صورت غیر اصولی صفحات خود را با AJAX و  JavaScript ترکیب کرده باشید. صفحات شما ایندکس نخواهد شد.

15. سایت شما برای همیشه در حال بارگذاری است

گوگل سایت هایی را که برای لود شدن نیاز به زمان دارند را دوست ندارد و ار این اتفاق را به کرات مشاهده کند سایت شما را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد.

16. ایندکس نشدن سایت به دلیل سرعت پایین هاستینگ

علت ایندکس نشدن سایت در برخی از موارد می تواند مربوط به سرعت هاست باشد. سرعت هاست خود را چک کنید و در صورت بروز اختلالات شدید هاست خود را تغییر دهید. اهمیت این پارامتر از سال 2017 تا 2018 هر روز در حال افزایش است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
طریقه بهتر ایندکس شدن یک سایت , بهبود ترافیک سرچ

چرا سایتم در گوگل نمایش داده نمیشه؟

این موضوع خیلی بد است.

ممکن سایت شما در حال Deinedexed باشد. اگر به صورت دستی پنالتی شده باشید و از ایندکس شدن خارج شوید. بدون شک در مورد پنالتی دستی اطلاعاتی دارید. اگر کسی از سایت شما شکایت کرده باشد بدون شک صفحه مورد نظر برای آن جستجو به صورت کامل از نتایج جستجو حذف می شود.

مشکل ایندکس نشدن در وردپرس

مشکل ایندکس نشدن در وردپرس از مشکلات افرادی می باشد که با سیستم مدیریت محتوا وردپرس کار می کنند. بدون شک بروز هر کدام از این دلایل بالا می تواند از مشکلات ایندکس نشدن در وردپرس باشد. علاوه بر این ممکن است زمانیکه وردپرس را نصب کرده اید دسترسی خزنده ها را به سایت خود بسته باشید. این عوامل مهم ترین عوامل ایندکس نشدن سایت وردپرسی در گوگل شود. چنانچه تصمیم به سئوی سایت وردپرسی دارید بررسی دلیل ایندکس نشدن مطالب وردپرس مهمترین گام می باشد.

در قسمت کامنت نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
ممنون از مطالب مفید و ارزنده
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
راه های مختلف وجود دارد، ولی از آنجاکه فرمودید تنها برای یک مطلب این اتفاق افتاده شما می توانید محتوای مطلب تکراری را پاک و محتوای اورجینال درون آن وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه مجدد crawlشود (یا از طریق وبمستر Remove page from cache only ) را بزنید و منتظر شوید تا تغییرات جدید مجدد ایندکس شود.
در صورتیکه برای صفحات زیادی این اتفاق افتاده باشد بهتر هست از ایندکس گوگل کاملا حذف شوند.(از طریق وبمستر)
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
سلام
من مورد 11 برام پیش اومده یه مطالب که خودم نوشته بودم دو بار کپی کردم و ایندکس رتبه الکسام بد شد
خواستم بپرسم چیکار باید کنم که گوگل بدونه اشتباهی این کار رو انجام دادم آیا راهی وجود داره؟
سپاس
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند