با ما در ارتباط باشید: 0314566
آیا خزنده ی گوگل نسبت به درست بودن کد های HTML حساس است؟

 

بهتر است که قبل از پاسخ به این سوال، ابتدا توضیح مختصری در خصوص خزنده های گوگل و کد های HTML به شما بدهیم و بعد از آن با هم به سادگی پاسخ این موضوع را بررسی کنیم.

خزنده های گوگل (Google Crawlers):

گوگل برای پیدا کردن محتوا، تغییرات، سایت ها و هر چیزی جدیدی در فضای از عنکبوت های خود استفاده می کند. وظیفه این عنکبوت ها گشت در فضای وب و دنبال کردن مسیر های برای یافتن محتوای جدید است که به این عمل Crawling می گویند. به این صورت که عنکبوت ها یا همان خزنده های گوگل به سایت شما می آیند و محتوای جدید، تغییرات، لینک ها و سایر مواردی که خودِ شما اجازه دسترسی به آن ها را صادر کرده اید را Crawl می کنند.

کد های HTML

HTML مخففِ "زبانِ نشانه گذاریِ فوقِ متن" است که برای ساخت صفحات وب به کار می رود و به نوعی می توان گفت زبانِ پایه صفحات وب است. هر صفحه ای که شما در فضای وب می بینید، به وسیله یکی از انواعِ کد های HTML نوشته شده است. این کد ها به مرورگرها این امکان را می دهد که محتوای قرار گرفته در آن فضا را به همان گونه که هست به ما نمایش دهند (منظور از همان گونه عکس، متن، ویدیو و...است) بدون کد های HTML مرورگر ها نمی توانند عناصر مختلف را از هم تشخیص دهند. پس به عبارتی می توان گفت کد های HTML پایه ها و ستون های یک سایت هستند که بقیه اجزاء روی این بدنه سوار می شوند.

خب؛ الان به سراغِ سوال اول می رویم: "آیا خزنده های گوگل نسبت به درست بودن کد های HTML حساس اند؟" جواب شما این است که: در برخی موارد به طور قطع بله! ولی در برخی شرایط این عامل به صورت غیر مستقیم Crawling rate شما را تحت تأثیر قرار می دهد
و
قتی شما صفحه جدیدی بر روی وب سایت خود ایجاد می کنید انتظار دارید که خزنده های گوگل به سمت آن صفحه آمده و آن را ایندکس کنند تا صفحه ی مورد نظرتان در فهرست نتایج گوگل قرار گیرد.
وجود مشکل در فایل های HTML شما باعث ایجاد مشکل در صفحات وب سایت شما و صفحاتی که مشکل یا نقصی داشته باشند به دلایلی که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد موردِ خزش قرار نمی گیرند و ایندکس نخواهند شد.
ولی از آنجایی که کد های HTML باید تولید و برنامه نویسی شوند و به خودی خود وجود ندارند؛ پس می توان گفت تاثیرات منفیِ این کد ها بر روی خزنده ها و Crawling در اصل به خودِ شما یا آن شخصی که وظیفه برنامه نویسی وب سایت شما را بر عهده داشته است مربوط می شود.
به عنوان مثال اگر فایل HTML برنامه نویسی شده ی شما حاوی دستورات غلطی باشد می تواند به طور کلی یک صفحه، یک مجموعه یا کل سایت شما را از دسترسی خزنده های گوگل خارج کند.
ولی چیزی که در این کد ها به طور مستقیم بر روی خزنده ها تاثیر می گذارد استفاده اشتباه از تگهای HTML است. این تگ ها که از H1 تا H6 (از مهمترین تگ H1 تا کم اهمیت ترین تگ H6) ادامه دارند. خزنده ها با توجه به معیار هایی که ما آن ها را به نام الگوریتم گوگل می شناسیم محتوا و تگ های شما را بررسی می کنند و به صفحه شما رتبه می دهند.

تگ عنوان یکی دیگر از تگ های HTML است که می توان گفت که مهمترینِ آنهاست.
تصور کنید که 100 کتاب در موردِ موضوعاتِ مختلف نوشته اید ولی نه نتها عناوینِ مختلفی برای آنها انتخاب نکرده اید، بلکه اسم انتخابی شما یک اسمِ یک یا دو کلمه ای است که هیچ توضیحی به مخاطبان نمی دهد. در این صورت هیچ کس نخواهد فهمید که کتاب شما در چه موردی است.
دقت داشتید که چقدر این موضوع احمقانه به نظر می رسید؟ به نظر شما این صد کتاب به کجا خواهند رسید؟ به هیچ کجا!
در دنیای وب هم دقیقا موضوع به همین شکل است. داشتن عنوان های بد برای صفحه، مثل داشتنِ عناوین بد و ناقص برای کتاب است. به یاد داشته باشید که وظیفه ی خزنده های گوگل گشت و گذار و Index کردنِ سایت شما نیست! بلکه وظیفه ی آنها رساندن محتوای درست و دسته اول به استفاده کنندگان از گوگل است. پس در نظر داشته باشید که سایت شما از هر نظر باید مورد قبولِ خزنده های گوگل باشد.
پس طبق حرف هایی که زدیم سعی کنید در استفاده از تگ های HTML ؛ هوشمندانه و درست عمل کنید. شما هنگام ایجاد یک صفحه باید بدانید که دلیلِ ورود مخاطب به سایت شما چیست؟ به دنبال چه چیزی می گردد؟ چه انتظاری از محتوای تولیدی شما دارد؟

با توجه به تأثیراتی که گفتیم HTML بر روی خزنده ها دارد بهتر است دو راهِ زیر را در پیش بگیریم

1- در برای برنامه نویسی HTML و لینک دهی، مراقب دستورات وارده باشیم. چون لینک هایی که در آنها از دستورات nofollow و noindex استفاده شده باشد، از دید خزندگان گوگل پنهان می مانند و این باعث می شود در صفحه نتایج گوگل جایی نداشته باشد. پس از این دو دستور که در فایل HTML قرار دارند باید به جا و هوشمندانه استفاده کرد.(مثال زیر مورد استفاده از این دستور است)
<a href=”/poonehmedia.html” rel=”noindex”>poonehmedia</a>.

2- برای استفاده از تگ های HTML نکات زیر را در نظر بگیرید:
* در تگ های خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید.
* از هر تگ فقط یک بار استفاده کنید، به عنوان مثال استفاده ی بیش از یک بار از تگِ Html ، H1 باعث می شود خزندگان گوگل نسبت به این موضوع حساس شده و احساس کنند که شما قصد تحمیل کلماتِ کلیدی به آنها را دارید.
* در صفحات مختلف از تگ های Html تکراری استفاده نکنید.

امتیازی ثبت نشده است.