با ما در ارتباط باشید: 0314566
ویدئو مارکتینگ چیست؟ اهمیت، مزایا و نکاتی درباره ویدئو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ Video Marketing این روز ها خیلی بیش تر از قبل مورد توجه صاحبان تجارت های مختلف قرار گرفته است . آمارها حاکی از ان است که تا سال 2019 ویدئو ها 80% ترافیک موتورهای جستجو را به خود اختصاص می دهند. اکنوان وقت آن است تا دست به کار بشوید و برای طراحی سایت خود اقدام به تهیه و تولید و انتشار ویدیو کنید. به این فرایند ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی گفته می شود و برای کسب و کارها و همینطور سئو وب سایت می تواند موثر باشد .در این مقاله ما ابتدا تعریفی از ویدئو مارکتینگ خواهیم داشت و سپس در مورد مزایا و اهمیت ویدئو مارکتینگ صحبت می کنیم و در نهایت ترفندهایی برای ویدئو مارکتینگ به شما ارائه خواهیم داد.

تعریف ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی

معنی ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی پیچیده نیست. در واقع بسیار هم ساده است: تولید ویدئو برای ارتقای نام برند، محصولات و خدمات در بازار. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یکی از روش های نوین داستان گویی است و به شدت کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار داده و شیوه اشتراک و اطلاع رسانی را متحول ساخته است. شاید قبلا ویدیو ها زیاد مورد توجه نبوده و افراد حاضر به صرف وقت برای آنها نبودند اما اکنون اوضاع تغییر کرده است و بسیاری از فروشگاه های مختلف اینترنتی تولید ویدیو را آغاز کرده و ویدیوها را در وب سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می کنند تا از این راه جذب مشتری و کاربر بیشتری داشته باشند .
طبق آخرین آمارها کاربران روزانه 7.5 میلیون ویدیو در آپارات و 8 میلیارد فیلم در یوتیوب تماشا می‌کنند. به این ارقام تعداد بازدید ویدیوهای موجود در تلگرام و اینستاگرام را هم اضافه کنید! با این حساب به جرأت می‌توانیم بگویم با کمک بازاریابی ویدیوئی شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ

برندها به استراتژی بازاریابی ویدئو نیاز دارند. این یک ایده جدید نیست. چیزی که تغییر کرده و مهم تر شده است اهمیت ویدئوها در هر کانال و پلت فرمی است. ویدئوها دیگر بخشی از برنامه کلی شما نیست. ویدئوها باید به بخش اصلی تلاش های بازاریابی و کسب و کار شما تبدیل شود. در این بخش ما در مورد اهمیت ویدئو مارکتینگ صحبت می کنیم. برای اینکه در بازاریابی ویدئویی موفق بشوید بهتر است با ترفندهای ویدئو مارکتینگ و اشتباهات رایج بازاریابی ویدئویی نیز آشنا باشید. 

  • ویدئو ها فروش و نرخ تبدیل را افزایش می دهند.

اول از همه بگوییم ویدئوها درآمد خوبی به دست می دهند. استفاده از ویدئو در سئو سایت و صفحات فرود (landing Pages) می تواند نرخ تبدیل را تا 80% افزایش دهد. درصد نرخ کلیک یک ویدئو تبلیغاتی 1.84% است و این یعنی بیشترین CTR تمام فرمت های تبلیغاتی.

ویدئو مارکتینگ همچنین مستقیما به فروش می انجامد. تحقیقات نشان داده است که 74% کاربرانی که فیلم محصولات را مشاهده می کنند در نهایت از آن خرید می کنند. پس بهتر نیست همین الان از محصولات ویدئو خود بسازید. این موضوع نباید برای شما تعجب آور باشد. زیرا قوه بینایی همواره حس برتر انسان بوده است. بیشتر اطلاعاتی که به مغز انسان وارد می شود دیداری است. خوب حال تصور کنید اگر یک عکس بتواند بر انسان بر انسان چنین تاثیری بگذارد در این صورت تصاویر متحرک ویدئویی چه غوغایی در کسب و کار شما به راه می اندازد.

  • ویدئوها ROI بیشتری تولید می کنند.

برای اینکه شما را بیشتر نسبت به ویدئو مارکتینگ هیجان زده کنیم باید بگوییم 83% کسب و کارها اعلام کرده اند ویدئو مارکتینگ باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه سئو (SEO ROI) آنها شده است.
خبر خوب دیگر اینکه ویدئو های شما لازم نیست عالی به نظر برسند. تحقیقات اخیر نشان داده است که محتوای داخل ویدئو مهم تر است. اگر ویدئو نتواند محصول یا خدمتی را به روشنی توضیح دهد نمی تواند توجه مخاطبان را جلب کند. کیفیت و طراحی پایین آنقدرها مهم نیست. می توان گفت ویدئو مثل پیتزا است حتی اگر بد باشد باز هم خوب به نظر می رسد.

ویدئو مارکتینگ باعث ایجاد اعتماد می شود.

اعتماد مبنای تبدیل و فروش است. اما ساخت اعتماد باید بر آن ارجحیت داشته باشد. کل مفهوم ویدئو مارکتینگ بر اساس ایجاد اعتماد و ایجاد روابط بلند مدت قرار دارد. از فروش کمی دست بکشید و به جایش اول اطلاعات خوب و جالب معرفی کنید. ویدئو ها تمام این کار را برای شما انجام می دهد. محتوای ویدئویی احساسات ما را برمی انگیزاند و افراد را درگیر خود می کند. اگر شما به شدت در مدت بازاریابی سئو جدی هستید پس باید به همان اندازه نیز به ویدئو مارکتینگ اهمیت دهید.
ویدئوهای ترویجی باعث ایجاد اعتماد در مردم می شود. برخی از مردم هنوز هم به خرید اینترنتی شک و تردید دارند. اما در بازاریابی، محصولات و خدمات به شکل محاوره ای توضیح داده می شوند که باعث ایجاد حس نزدیکی با مشتری تا 57% می شود. به همین دلیل بیشتر راغب به خرید می شوند.

  • گوگل عاشق و شیفته ویدئو است.

ویدئوها باعث افزایش نرخ ماندگاری افراد در وب سایت شما می شود. هرچه این مدت بیشتر باشد برای گوگل سیگنال اعتماد می فرستد و به او نشان می دهد سایت شما باید برای بازدیدکنندگان حتما مفید است. آمارها چیز عجیبی می گویند. اگر ویدئو تولید کنید حضور خود را در صفحه نتایج گوگل 53 برابر می کنید. اکنون نیز که گوگل صاحب یوتیوپ است بنابراین ببینید تولید ویدئو در یوتیوپ چه تاثیری بر رتبه گوگل شما خواهد داشت. در همین زمینه اطمینان یابید که ویدئوهای خود را برای قرار دادن در یوتیوپ بهینه سازی کنید. عنوان و توصیفات جالب و جذاب برای ویدئو انتخاب کنید. لینک وب سایت و محصولات و خدمات خود را در آنجا قرار دهید. با ویدئو مارکتینگ مسیرهای جدیدی برای رسیدن به مشتری بیابید.

  • ویدئوها برای کاربران موبایل خوشایند است.

ویدئو و موبایل دست در دست یکدیگر دارند. 90% مشتری ها ویدئوها را از طریق موبایل خود می بینند. از سال 2013 به بعد ویدئو موبایل 233 درصد رشد داشته است. از آنجا که تمایل مردم به دیدن ویدئو روز به روز بیشتر می شود و تقریبا همه امروزه دارای گوشی های هوشمند هستند پس این جمعیت را از دست ندهید و دایره مخاطبان خود را رفته رفته بزرگتر کنید.
گوگل نیز اعلام کرده است بازدید کنندگان موبایل دو برابر تماشا کننده گان تلویزیون و 1.4 برابر بازدیدکنندگان کامپیوترهای رومیزی هستند. چنین رشدی نشان می دهد که برندها باید نسبت به تجربه کاربر بیشتر حساسیت نشان دهند و آگاهی از برند خود را در جایی افزایش دهند که اکثریت مردم در آن حضور دارند.

بازدیدهای موبایل ویدئو

 

  • ویدئو مارکتینگ همه چیز را توضیح می دهد.

آیا یک محصول و خدمت جدیدی تعریف کرده اید؟ برای اثر بخش بودن آن ویدئو تولید کنید . 98% کاربران اعلام کردند قبل از خرید ویدئوی محصول را مشاهده کرده اند. به همین خاطر است که 45% کسب و کارها از ویدئویی که محصولات و خدمات خود را توضیح می دهد استفاده می کنند. از این بین 83% اعلام کردند در صفحه اصلی خود یک ویدئو قرار داده اند. از ویدئو انیمیشنی استفاده کنید. انیمیشن مفاهیمی به زندگی وارد می کنند که یک ویدئو زنده و یا متن قادر به آن نیست. از طرفی توضیحات خسته کننده نمی تواند موثر واقع شود. فیلم های انیمیشنی ترکیب کاملی از سرگرمی، نوستالژی، و سادگی هستند و واقعاً نتیجه بخش اند.

  • ویدئوها در حال ارتقا کمپین ایمیل هستند.

وقتی ویدئو تولید کردید آن را برای کاربران خود ارسال کنید. آمارها نشان می دهد نرخ کلیک CTR به این شیوه 96% افزایش می یابد. با این روش می توانید از رقبای خود به سرعت پیشی بگیرید و پیام خود را زودتر به گوش مخاطبان خود برسانید.

  • ویدئوها حتی تنبل ترین خریداران را نیز جذب می کند.

ویدئو ها ابزار عالی آموزشی هستند. امروزه مردم گرفتار از آن هستند که توصیفات طویل و دراز محصولات را بخوانند و یا عمیقا وارد خدمات شوند. مردم مدرن می خواهند همه چیز را یک جا ببینند. بازاریابی ویدئو می تواند یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی محتوا باشد. ویدئوها و فیلم ها می توانند مخاطبان زیادی جذب کنند حتی تنبل ترین افراد را. مطمئن شوید نه تنها چشم ها بلکه گوش ها را نیز به خود جلب کنید. به این شیوه به مزیت رقابتی دو برابر رقبای خود دست می یابید

حیوان تنبل

  • ویدئوها اشتراکات اجتماعی را ارتقا می دهند.

در گزارش سالانه صنایع بازاریابی رسانه ای عنوان شد که 60% بازاریابان شبکه های اجتماعی در سال 2015 از ویدئو استفاده کردند و 73% مخاطبان تصمیم به استفاده از آن محصولات و خدمات کردند. فیس بوک اکنون ارای 3600 ویدئو است. اینستاگرام قابلیت درج 60 ثانیه ای ویدئو را لحاظ کرده است. یوتیوپ دومین موتور جستجو بعد از گوگل است. بااین همه باید بدانید مردم احساسات را به خاطر می سپارند نه وقایع را. 76% کاربران اعلام کردند اگر ویدئو برای آنها جالب بود آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. پس ویدئو سرگرم کننده تولید کنید تا اشتراک اجتماعی آن افزایش یابد. اشتراکات اجتماعی می تواند ترافیک و در نتیجه ROI شما را افزایش دهد.

سخن آخر در خصوص ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ امروزه گسترده تر و مقرون به صرفه تر شده است. این امر نه تنها به خاطر پیشرفت های فناوری بلکه به خاطر امکان گسترش بیشتر در دنیاست. بازاریابی ویدئویی امروزه نیاز به خلاقیت و دانش روانشناسی انسان دارد. ایجاد ویدئوهای احساسی و خلاقانه به سرعت در اینترنت گسترش می یابد و میلیون ها بازدید به همراه می آورد. این تمام نکته ویدئو مارکتینگ است.

 

امتیازی ثبت نشده است.