با ما در ارتباط باشید: 0314566
ترفندهای ویدئو مارکتینگ - 21 نکته و ترفند طلایی

در سال های اخیر ویدئو ها جای خود را در بازاریابی دیجیتال باز کرده اند. و به عنوان ابزاری قدرتمند برای ترویج و تبلیغ کسب و کارها به شیوه ای جذاب و خلاق عمل کرده اند. وقتی مبحث ویدئو مارکتینگ به میان می آید نکات و قواعدی وجود دارد که اگر کسب و کارها آنان را رعایت نکنند ویدئوها به جای ایجاد منفعت برای شرکت موجب ضرر و زیان آن می شوند. در دو مقاله قبلی راجع به اینکه ویدئو مارکتینگ چیست و مزایا آن کدام است و آموزش ویدئو مارکتینگ  صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم به 21 نکته و ترفندی که باید در ویدئو مارکتینگ به آنها توجه کنیم می پردازیم.

نکاتی برای تولید ویدئو مارکتینگ

1) به جای اینکه صرفا به فکر فروش باشید یک داستان تعریف کنید.
ویدئوها برای اینکه برای بیننده خوشایند باشد باید از قدرت احساسی خود برای جلب مشتری و روبه رو شدن با نیازهای وی استفاده کند . تجربه نشان داده است که اگر مخاطب ویدئو را سرگرم کننده و جالب بپندارد آن را به اشتراک می گذارد.

2) مطمئن شوید مقدمه برجسته ای می نویسید.
حدود یک پنجم افراد در صورتی که عنوان ویدئو را جذاب نیابد بر آن کلیک نمی کنند. بااین پیش زمینه فکری مهم است عنوانی بنویسید که الهام بخش، اطلاع رسان و جذاب باشد تا بیننده راغب شود کل ویدئو را مشاهده کنند.

علاوه بر این از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان استفاده کنید تا در جستجوی نتایج گوگل ظاهر شود.

3) بر ماموریت محصول کنید تا فروش محصول
به جای اینکه بر محصول و مزایای آن تاکید کنید پیام خود را به سمت ماموریت محصول سوق دهید. قرار است این محصول چه دردی از دردها دوا کند و چه طور برای مشکلات مردم راه حل باشد.

4) خسته کننده نباشید.
چه کسی دوست دارد یک ویدئو خسته کننده تماشا کند؟ لازم به گفتن نیست که اگر می خواهید کمپین ویدئو مارکتینگ شما موفق باشد باید ویدئویی هیجان انگیز و الهام بخش خلق کنید. با این حال زیاده روی نکنید وگرنه به اعتبار ویدئو لطمه می زنید

5) ویدئو را برای موبایل سازگار کنید
با حضور بیشتر کاربران آنلاین لازم است ویدئوها را برای سازگاری با موبایل بهینه کنید. یوتیوپ اعلام کرد مشاهده ویدئوها هرساله 100% افزایش می یابد. به همین خاطر ویدئوها باید قابل دانلود بوده و با دستگاه های موبایل سازگار باشد.

6) به سئو فکر کنید
گوگل عاشق محتوای ویدئویی است به همین خاطر هر کمپین ویدئومارکتینگ باید مسئله بهینه سازی برای موتورهای جستجو را مد نظر قرار دهد. برای این موضوع توصیفات ویدئو خود را با کلمات کلیدی تگ کنید تا سئو ویدئو حفظ شود.

7) لینک URL خود را در ویدئو قرار دهید.
با قرار دادن لینک آدرس شرکت خود در ویدئو می توانید کاربران را به سمت وب سایت خود هدایت کنید و نرخ ترافیک خود را که یک عامل مهم در رتبه بندی است افزایش دهید.

8) مخاطبان خود را آموزش دهید.
یکی از روش های قدرتمند برای پیاده سازی ویدئو مارکتینگ آموزش بینندگان است. ویدئوهایی که حاوی نکات آموزنده توصیه ها و اطلاعات داشته بهتر از ویدئوهایی که صرفا ترویجی هستند عمل می کنند.

9) در ویدئو موزیک مناسب استفاده کنید.
موزیک یک ابزار قدرتمند برای ویدئو است و موجی از احساسات را بر می انگیزاند. از این کار نهراسید. ویدئو خود را هیجان انگیز و احساسی کنید.

10) از ویدئو تولید شده با مشتری ها استفاده کنید.
مشتری ها را پشت دوربین قرار دهید و از آنها بخواهید در مورد مزایای محصول صحبت کنند . این یک ابزار قوی برای جلب نظر مشتری ها و ایجاد حس اعتماد در آنهاست.
فراخوان عمل قرار دهید. همانطور که پست های بلاگ و محتوا دارای فراخوان عمل هستند و باعث می شود خواننده را ترغیب به عملی مانند اشتراک در خبرنامه، بازدید از وب سایت و .. همین شیوه هم باید در مورد ویدئو صورت گیرد. از خود سوال کنید می خواهید مردم بعد از دیدن ویدئو چه کاری انجام دهند و بعد بلافاصله دکمه های فراخوان عمل قرار دهید.

11) بیننده را به پشت صحنه ببرید.

مصرف کنندگان دوست دارند به برند احساس نزیدیکی کنند و ویدئو ماکتینگ به آنها این فرصت را می دهد تا مشتری ها را به پشت صحنه و فضای عمومی کسب و کار ببرد.
ویدئوهای آموزنده استفاده کنید . ویدئوهای اموزنده یک روش موثر برای ارتباط و نزدیکی به مشتری هاست. این ویدئوها نباید رازهای شرکت را برملا کند بلکه باید اطلاع رسان و مفید باشد و آنها را مشتاق به یادگیری بیشتر کند.

12) ویدئوها را کوتاه در نظر بگیرید
کابران انلاین شاید وقت زیادی برای گشت زنی در اینترنت و مشاهده ویدئوها ندارند. به همین خاطر ویدئوهای کوتاه بهتر از ویدئوهای طولانی مخاطب را حفظ می کند. هر چه کمتر صحبت کنید مردم بیشتر گوش می دهند.

13) حرفه ای صحبت کنید .
از صدای رسا واضح و حرفه ای استفاده کنید نه مثل شخصی که گویی خود از ویدئو چیزی سر در نمی آورد و شخصی که در مقابل دوربین بی تجربه است. بهتر است از یک کارمند حرفه ای برای صحبت در مقابل دوربین استفاد کنید و یا حتی یک متخصص پیدا کنید.

14) سوال مطرح کنید .
از طریق طرح پرسش در ویدئو افراد را تشویق به شرکت کنید . از بینندگان بخواهید در قسمت کامنت زیر ویدئو نظرات و پاسخ خود را قرار دهند.

15) سعی نکنید کامل باشید.
کسی از شما انتظار ندارد مثل بازیگران هالی وود به آن کاملی جلوی دوربین ظاهر شوید .در عین حال که ویدئو شما باید جلوه حرفه ای بودن خود را حفظ کند اما زیاد خود را درگیر کامل بودن نکنید.

16) از اپلیکیشن های کوتاه کننده ویدئو استفاده کنید .
با تمام گفته ها ویدئو باید کوتاه جامع خلاصه باشد مخصوصا در شبکه های اجتماعی. بازاریابان ویدئو اپلیکیشن های کوتاه کننده فیلم را مورد استفاده قرار می دهند که زمان فیلم را زیر ده ثانیه کوتاه می کند. این روش برای ویدئوهای اینستاگرام و تویئتر عالی است.

17) کیفیت تولید را فراموش نکنید.
لازم است ویدئو به صورت حرفه ای تولید شود از نورپردازی گرفته تا صداگذاری و .... می توان در این زمینه از شرکت تولید ویدئو کمک گرفت تا کیفیت ویدئو تامین شود.

18) حس طنز خود را حفظ کنید
هر ویدئویی لازم نیست جدی به نظر برسد. برعکس حس طنز در ویدئو موجب ایجاد احساس علاقه مندی و انگیزه برای مشتری می شود و وی را به برند نزدیک کرده و به شما کمک می کند از جمعیت یک سروگردن بالاتر باشید.

19) ویدئو را در صفحات فرود خود قرار دهید
برای قرار دادن ویدئو خود استراتژیک عمل کنید . آمار نشان می دهد که قرار دادن ویدئو در صفحات فرود نرخ تبدل را تا 80 درصد افزایش می دهد.

20)  اطلاع رسانی به مخاطبین
توسط ایمیل و یا درج خبر در سایت وجود ویدئوی جدید را به اطلاع مشتریان و مخاطبین برسانی.

21)  انتشار منظم
اگر نوع کار و خدمات شما ، این امکان را به شما میدهد ، به شکل منظم و در بازه های زمانی منظم ویدئوی خود را بسازید و منتشر کنید.

پیش بینی های ویدئو نشان می دهد تا سال 2019 ویدئو ها 80 درصد حجم ترافیک جستجو را در بر خواهد گرفت و 90 درصد مشتریان بیان کردند مشاهده ویدئو تصمیم خرید خود را قطعی کردند. به همین خاطر لازم است تا شرکت ها ویدئوهایی تولید کنند که با مخاطبان و نیازهای آنان تطبیق کرده و به آنها کمک کند تصمیم خود را برای محصولات و خدمات بگیرند. 

امتیازی ثبت نشده است.