با ما در ارتباط باشید: 0314566

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ به شدت در حال گسترش است زیرا ویدئوها در حال تبدیل شدن به روش اصلی تماس با مشتری ها، فالوورها، و تماشاکنندگان هستند. گمان می رود ویدئوها بتوانند تا سال 2019، 80% حجم ترافیک جستجو را به خود اختصاص دهند. با وجود 2.08 میلیارد کاربر موبایل که بیش از همه چیز از ویدئوها بازدید می کنند داشتن یک استراتژی بازاریابی ویدئویی می تواند باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) فعالیت های شرکت شود. خوشبختانه برای بازاریابی ویدئویی نیازی نیست هزینه زیادی کنید. زیرا مردم بیشتر به محتوا توجه می کنند تا کیفیت البته کیفیت مهم است اما اگر یک ویدئویی نتواند پیام خود را واضح و روشن بیان کند در هدف خود موفق نخواهد بود. ما در مقاله اهمیت بازاریابی ویدئویی به اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ اشاره کردیم اکنون می خواهیم به شما نحوه تولید ویدئو را در گام های ساده توضیح دهیم. شما برای تولید یک ویدئو نیاز اندکی به زمان و سرمایه دارید.

آموزش ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی در 5 گام ساده زیر صورت می گیرد:

  • گام اول: اهداف ویدئو مارکتینگ خود را مشخص کنید.

استراتژی بازاریابی اگر تنها هدف خود را فروش بیشتر قرار دهد موفق نخواهد بود. درست است که این هدف نهایی تولید فیلم است اما اگر محتوای شما صرفا تبلیغاتی باشد شاید اسپم تلقی شده و یا نادیده گرفته می شود. هدف از ویدئو مارکتینگ باید آموزش، سرگرمی، و الهام بخش بازدیدکنندگان باشد. این محتوا است که در خاطرها می ماند و یا به اشتراک گذاشته می شود. گرچه هدف شما از تولید ویدئو تحریک مخاطب به خرید است اما نباید این مفهوم را به بیننده القا کند که در دام تبلیغ گرفتار شده است. وقتی یک ویدئو خاطره انگیز و احساسی باشد چه کسی آن را به اشتراک نمی گذارد. از آنجایی که شما در رسانه های اجتماعی دارای اکانت هستید و یک وب سایت نیز دارید برای مردم مشکل نیست که برند شما را ببینند . به همین خاطر خیلی نگران پلت فرم ترویج و نشر ویدئو خود نباشید در عوض آن فیلم را به تجربه کاربر تبدیل کنید گویی که بخشی از ان شده است. او می تواند خود نقش یک پلت فرم را بازی کند و محتوای شما را دست به دست بچرخاند. به طور خلاصه می توان گفت برای تعیین هدف ویدئو مارکتینگ در گام اول باید :

- مخاطب خود را بشناسید.
- بفهمید چه چیزی آنها را به اشتراک وا می دارد به چه چیزهایی علاقه مند هستند و یا خرید می کنند
- محتوایی تولید کنید که آنها می خواهند، نیاز دارند و آن را تحسین می کنند.
- موضوعات و فرمت هایی که می خواهید در ویدئو قرار دهید تعیین کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
ترفندهای ویدئو مارکتینگ - 21 نکته و ترفند طلایی
  • گام دوم: موضوع ویدئوهای بازاریابی و قالب ویدئویی را مشخص کنید.

حال که مخاطبان خود را شناختید وقت آن است تا موضوعات و فرمت های خود را برای ارتباط بهتر با آنان انتخاب کنید. آیا ویدئو شما باید دستورالعمل باشد، راهنما باشد، داستان روایی کند، چیزی نقل کند و ... هدف تولید چیزی است که مردم آن را تحسین کنند و بخواهند به اشتراک بگذارند. هر چه که تولید می کنید باید مربوط به برند شما باشد. هر چه نزدیکتر بهتر. تحقیق کنید و در مورد موضوعات داغ و ناب روز محتوا بیابید. از اینکه از ایده های دیگران استفاده کنید و تقلید کنید نهراسید . برخی از کمپین های موفق بازاریابی از صنایع غیر مربوط به خود ایده گرفتند و آن را در ساخت ویدئوهای خود استفاده کردند. در این قسمت انواع قالب ها و محتوای ویدئویی مختلف برایتان نشان داده شده است تا بتوانید قالب و فرمت خود را بیابید.

  • گام سوم: تصمیم بگیرید چه کسی ویدئو را تولید کند.

وقتی مرحله تولید ویدئو می رسد چندین گزینه پیش روی خود دارید:

  1. شما و تیم خود می تواند ویدئو را تولید کند. اگر قصد دارید با بودجه محدود و به طور منظم ویدئو تولید کنید این بهترین گزینه است. اما اگر می خواهید مطمئن شوید که ویدئو در حد باکیفیت باشد کمی در مورد نحوه تولید ویدئو تحقیق کنید و یا در کلاس های آموزشی شرکت کنید.
  2. ویدئو مارکتینگ را به دست آژانس های تبلیغاتی بسپارید. گرچه این مورد کمی هزینه بر است اما هر چه بیشتر هزینه کنید کیفیت به دست می آورید و با به قولی "هر چه پول بدی آش میخوری". اگر شما به دنبال یک ویدئو تاثیرگذار و منحصر به فرد هستید و بودجه شما کافی است سپردن ویدئو به دست متخصص خیلی به نفع شما خواهد بود.
  3. از افراد تاثیر گذار و یا اینفلوئنسرها و بلاگرها برای تولید و ترویج ویدئو استفاده کنید. به جای تولید ویدئو به دست خود و یا سپردن آن به دست متخصصان می توانید آن را به دست افراد دیگری مثل ویلاگرها و بلاگر ها بسپارید کسانی که دارای مخاطبان زیادی هستند و خوشحال می شوند با شما همکاری کنند.

در هنگام انتخاب بهترین روش برای توسعه ویدئو خود همیشه مخاطب، بودجه و زمان و خلاقیت رادر نظر بگیرید . با در نظر گرفتن این موارد بهتر می توانید گزینه هایی را انتخاب کنید که برای برند شما بهترین است. در ادامه مطلب ما انواع ویدئو هایی را که شما می توانید با توجه به اهداف و برند خود تولید کنید را برایتان آورده ایم.

  • گام چهارم: بینندگان خود را همیشه تشنه و خواهان ویدئو بیشتر نگه دارید.

آیا فیلم وایت واکرها را دیده اید مردم همیشه منتظر فصل های بعدی آن هستند اما وقتی نوبت به تبلیغات تلویزیونی می رسد مردم از دیدن آنها نفرت دارند. به همین ترتیب ویدئویی تولید کنید که مردم همیشه به دنبال چیزی مشابه و یا بهتر از آن باشند. اگر آنها ویدئویی را جالب و مفید بگمارند آن را به اشتراک گذاشته، لایک می کنند و حتی ثبت نام می کنند تا ببینند دفعه بعد چه چیزی برای ارائه به آنها دارید.

  • گام پنجم: کجا و چگونه ویدئو منتشر می کنید.

تنها ضبط و انتشار ویدئو در یوتیوپ کافی نیست. شما باید به شیوه استراتژیک آن را ترویج کنید. بلاگر و دوستانی پیدا کنید تا بتوانند محتوای جدید شما را در دنیا گسترش دهند. اگر ویدئوی شما ارزشمند باشد و به دیدن آن بیارزد چندان مشکل نیست که افرادی را بیابید که مایل. باشند به طور رایگان ویدئوهای شما را به اشتراک بگذارند و منتشر کنند.

انواع ویدئوهای بازاریابی که می توانید، تولید کنید

شما هنگامی که تصمیم به بازاریابی با استفاده از ویدئو را میگیرید، انواع مختلفی از ویدئو را می توانید برای برند خود تولید کنید از جمله این ویدئو ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویدئو ارائه محصولات و خدمات: طریقه مصرف محصولات خود را نشان دهید. چه باز و بسته کردن یک محصول باشد، چه طریقه کار با نرم افزاری باشد و چه آزمایش یک محصول فیزیکی 
  2. ویدئو برند: ویدئوهای برند بخشی از کمپین تبلیغاتی شرکت محسوب می شود. در این نوع ویدئوها در مورد چشم انداز شرکت، ماموریت و محصولات و خدمات شرکت توضیحاتی ارائه می شود. هدف از تولید این نوع ویدئوها اگاهی از برند و جذب مخاطب است.
  3. ویدئو وقایع: آیا شرکت شما محفل یک کنفرانس و یا جلسه و جشن هاست. یک مصاحبه جذاب و یا فیلم از گردهمایی تولید کنید .
  4. مصاحبه های تخصصی: مصاحبه با مدیر شرکت و یا متخصص یک روش فوق العاده برای ایجاد حس اعتماد و اعتبار برای مخاطب است. از یک فرد تاثیزگذار در صنعت دعوت کنید تا نقطه نظرات خود را پیرامون موضوعی خاص بیان کند و بعد این مصاحبه رادر مقابل دید مخاطبان خود قرار دهید. معمولاً ویدیوهای این روش، طولانی‌تر از ویدیوهای سایر روش‌ها است؛ و به همین دلیل در تبلیغات تلویزونی به نمایش در می‌آیند.
  5. فیلم های آموزشی: ویدئوهای آموزشی رامی توان در زمینه آموزش چیزی جدید و اطلاع رسانی انجام داد به گونه ای که مخاطب با کسب و کار ما بیشتر آشنا شود و بفهمند چرا به محصولات و خدمات آنها نیاز داریم. مثلا می توان در ان فردی را به تصویر کشید که با مشکلی دست و پنجه نرم کند تا آنکه توسط یک شرکت راه حل مشکل خود را می یابد. این نوع از بازاریابی ویدیویی را قالباً در سایت‌‌هایی که به آموزش مطلبی خاص می‌پردازند و همچنین سایت‌های انتشار ویدیو، مشاهده می‌کنیم. اکثر ویدیو‌های منتشر‌ شده در سایتی مثل آپارات در این دسته قرار می‌گیرند.
  6. ویدئو انیمیشنی: فیلم های انیمیشنی ترکیبی از سرگرمی، سادگی و نوستالژی هستند و به همین شیوه تاثیر زیادی بر مخاطب قرار می دهند.
  7. ویدئو موردی و شواهد مشتری: مشتری های بالقوه شمامی خواهند بدانند شما مشکلی از مشکلات آنها را رفع می کیند یکی از بهترین این روش ها تولید یک ویدئو از مشتری خوشحال و وفادار است. این مشتری ها حامیان پروپاقرص شما هستند. از آنها جلو دوربین دعوت به عمل آورید تا در مورد مشکلات قبل از آنشا نشدن با شرکت و اینکه چگونه شکرت توانست کیفیت زندگی آنها را بهبود دهد صحبت کنند .
  8. ویدئو زنده: ویدئو زنده یکی از بهترین روش ها برای نشان دادن پشت صحنه وقایع شرکت شماست. مصاحبه های زنده به راه اندازید و مردم را تشویق به شرکت و نظردهی کنید.
  9. ویدئو واقعیت مجازی و 360 درجه: توسط این ویدئوها افراد می توانند از تمام زوایا و جهت ها ویدئو را تماشا کنند. ویدئوهایی که از وقایع و رویدادهای شرکت به صورت یک سفر مجازی گفته شده است می تواند نمونه این ویدئوها باشد. واقعیت مجازی به بیننده امکان می دهد تجربه خود را هدایت و کنترل کند.
  10. ویدئو واقعیت افزوده: در این سبک فیلم، یک لایه ویدئو به آنچه که در حال تماشا هستید اضافه می شود. به عنوان مثال شما می توانید دوربین تلفن خود را در اتاق نشیمن قرار دهید و ببینید در آن فضا چطور به نظر می رسد.
  11. ویدئو پیام های شخصی: ضبط یک ویدئو می تواند یک راه خلاقانه برای مکالمه و جلب توجه فردی باشد که نه از طریق ایمیل ونه هیچ کانال ارتباطی نظرش جلب نشده است. از خود فیلم بگیرید و یا توصیه های فردی بدهید . این روش یکی از راه های عالی برای جلب توجه افراد و قرار دادن آنها در سراشیبی خرید است.

آیا آماده اید کمپین ویدئو مارکتینگ خود را راه اندازی کنید. اگر در مورد شروع ویدئو مارکتینگ مصمم هستید خوب با ضبط کردن شورع کنید . بله شما باید از مبانی ویدئو مارکتینگ آگاهی داشته باشید اما هیچ یادگیری بالاتر از عمل نیست. اگر در خصوص راه اندازی کمپین ویدئو مارکتینگ خود نیاز به مساعدت و همکاری داشتید خیلی راحت آن ا از همکاران ما بخواهید .

امتیازی ثبت نشده است.