با ما در ارتباط باشید: 0314566

واقعیت این است که سئو امری پیچیده است و یک شرکت بدون استخدام متخصص SEO نمی تواند آن را به درستی انجام دهد. سئو دارای جنبه های زیادی است که تنها یک متخصص سئو از عهده آن بر می آید. سازمان های زیادی وجود دارند که بسته به نیاز مشتری خدمات سئو ارائه می دهند. در زمینه سئو می توانیم یا یک نفر کارشناس سئو استخدام کنیم و یا کار سئو را به یک شرکت سئو بسپاریم. در این مقاله ما مزایای استخدام کارشناس سئو (SEO) و چگونگی انتخاب بهترین شرکت سئو را عنوان می کنیم و بیان می کنیم که برای انتخاب یک شرکت سئوکار باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم و چه سوالاتی در مصاحبه با آنها مطرح کنیم. 

شرکت سئو

شرکت سئو چیست؟

احتمالاً تا به حال در مورد مزایای سئو و اینکه چرا هر کسب و کاری به سئو نیاز دارد شنیده اید. اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که اگر یک کارمند سئوکار حرفه ای در میان کارمندان خود نداشته باشید، کسب و کار شما چگونه می تواند از سئو سود ببرد. سئو پیچیده است و یک فرد متخصص باید آن را انجام دهد تا بتوانید از آن نتیجه بگیرید. ممکن است در جستجوی چگونگی انجام سئو با شرکت هایی روبرو شده باشید. اگرچه شرکت های سئو در مورد خدمات خود در وب سایت شان صحبت می کنند، اما هنوز هم ممکن است رمزگشایی اینکه یک شرکت SEO دقیقاً چه کاری انجام می دهد دشوار باشد. اغلب خدماتی که انجام می دهند تخصصی است و به همین دلیل نمی توانید متوجه شوید که دقیقا چه کاری را انجام می دهند.

  • کارشناسان سئو می دانند که برای افزایش ورودی ارگانیک و طبیعی از طریق موتورهای جستجوگر به سایت شما، دقیقا به چه کارهایی نیاز است. 
  • با استفاده از به‌روزترین ابزارها و استراتژی‌ها، یک شرکت سئو می‌داند که چه چیزی برای کمک به بهبود وب‌سایت شما لازم است.
  • با شناخت کسب و کار، رقبای شما و مخاطبان تان، شرکت سئو بهتر می تواند تصمیم بگیرد که از کدام تاکتیک ها برای بهبود سئوی وب سایت شما استفاده کند.

برای پیشرفت در کسب و کارتان به سئو نیاز دارید. شرکت های سئو می توانند پلی میان شما و موفقیت باشند، اما اگر به این امر معتقد نیستید، در اینجا 3 دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا به شرکت سئو نیاز دارید:

زمان
کسب و کارها و تجارت های موفق معمولا کارهایی که در حوزه تخصصشان نیست را برون سپاری کرده و به انجام کارهایی که در آن تجربه دارند می پردازند. همچنین شبکه سازی و گسترش کسب و کار به وفور پر اهمیت تر از این است که ساعت ها وقتتان را برای کاری صرف کنید که به شما مربوط نیست. سئو کاری است که به مدت زمان زیادی احتیاج دارد و مراحل مختلفی را باید پشت سر گذاشت. بنابراین شرکت های سئو این کار را برعهده می گیرند و در عین اینکه مبلغ بسیار کمی را از شما دریافت می کنند، ترافیک سایت تان را بالا می برند. 

دانش فنی

سئو یک امر حرفه ای و تخصصی است و برای انجام آن یک فرد باید توانایی های تخصصی زیادی را بلد باشد. برخی از این مهارت ها عبارتند از: تولید محتوا، ارتباط، تحقیق کلمات کلیدی، برنامه نویسی کامپیوتری، آنالیز، بازاریابی محتوا، مدیریت پروژه، اولویت بندی، مدیریت تحلیل، طرح ریزی استراتژی، مهارت های اجتماعی و مهارت های تصمیم گیری. از آنجایی که شرکت های سئو فقط متخصصان این حوزه را استخدام می کنند، می توانید خیالتان را از بابت شرکت ها راحت کنید. 

شرکت های سئو کار چه خصوصیاتی دارند؟

برون سپاری سئو و همکاری با شرکت های سئو مزایای بسیاری دارد. شرکت های سئو معتبر خصوصیات و امتیازاتی دارند که باعث می شود تا همکاری با آن ها کسب و کار شما را در مسیر درست پیشرفت و توسعه قرار دهد. بیایید نگاهی به مهم ترین خصوصیات شرکت های سئو بزرگ و معتبر بیندازیم:

شرکت های سئو کار چه خصوصیاتی دارند؟

یک شرکت سئو می داند چه کار می کند

کسب و کارهای موفق می دانند که چرا باید شخصی باذکاوت تر از خود را استخدام کنند. استخدام فردی که باهوش تر باشد پیش زمینه موفقیت یک کسب و کار است. چه کسی زمان این را دارد که با تغییرات مداوم سئو همگام پیش برود غیر خود کارشناس seo. هیچ صاحب کسب و کاری هم نمی تواند یک متخصص بازاریاب باشد مگر اینکه خود یک شرکت بازاریابی باشد. از آنجا که سئو یک مهارت تمام وقت است استخدام یک سئوکار حرفه ای یا مشاور سئو کار معقولی است. به خصوص وقتی شما خود مشغول کارهای دیگر هستید و می خواهید تمرکز خود را بر قسمت های دیگر بگذارید و در کل در حال اداره کسب و کار خود هستید.

شرکت سئو در زمان شما صرفه جوی می کند

شاید شما وسوسه شوید خودتان وارد مهارت های بازاریابی شوید و یا یکی از کارمندان خود را بر این کار بگمارید. مثلا از منشی بخواهید هم به تلفن ها پاسخ دهد و هم تلاش های بازایابی شما را مدیریت کند.
زمانی که درک کردید که کمک کرفتن از شرکت های سئوکار یک سرمایه گذاریست و نه یک هزینه آن وقت راهنمایی گرفتن از متخصص سئو، کار معقولی به نظر می رسد. زمان پول است. شما نباید از کارمندان حاضر خود توقع داشته باشید یک مهارت جدید را نیز یاد بگیرند و در سئو نیز متخصص شوند. یک شرکت سئو می تواند با توجه به بودجه شما بهتان کمک کند سرمایه خود را در کدام بخش بازار خرج کنید. حتی اگر یک تیم بازاریابی تمام وقت دارید اما باز هم به آخرین نرم افزارهای سئو مطلع نیستید و به آن اشراف ندارید بهتر است از تجربیات یک شرکت سئوکار استفاده کنید.

شرکت سئو با تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل و قواعد آن آشنا است

چه کسی از آخرین قواعد و بازی های سئو آشنا است؟ شرکت های سئو کار. چرا که این وظیفه آنهاست.
کاری که یکی دو سال پیش در سئو شدنی بود امروز ممکن است یک اشتباه فاحش باشد. وظیفه متخصص سئو بیش از بازی با کلمات کلیدی است. بلکه حوزه های زیر را نیز در بر می گیرد:

شرکت سئو با تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل و قواعد آن آشنا است

پیک شرکت سئو در زمینه های زیر به شما یاری می رساند:

  • بازاریابی
  • ارتباطات
  • کسب و کار
  • اقتصاد
  • تفکر استراتژیک
  • تمرکز بر اهداف
  • نگاه به بیرون از جعبه

شرکت سئو اشتباهات سئو را به حداقل می رساند

وقتی پای سئو به میان می آید اگر چیزی را از قلم بیاندازید هزینه زیادی متحمل می شوید. آیا می دانستید که اگر از کلمات کلیدی زیاد استفاده کنید وب سایت شما جریمه می شود؟ و آیا می دانستید که اگر به تصاویر خود نام صحیح ندهید (Alt text نامناسب) همین اتفاق می افتد؟ آیا می دانستید محتوای تکراری به سئو شما لطمی می زند یا لینک سازی بد به شدت برای شما اثر منفی دارد. اما فکر نکنید که افت ترافیک تنها هزینه ای باشد که می پردازید . شما حتی ممکن است وارد لیست سیاه گوگل شوید. آن زمان باید پول و هزینه زیادی بپردازید تا آن اشکالات را تصحیح کنید. پس حتما از یک مشاور سئو کمک بگیرید تا مانع از بروز چنین مشکلاتی شوید.

شرکت سئو اشتباهات سئو را به حداقل می رساند

شرکت سئو به واسطه دانش، اطلاعات و تجربه خود، منجر به افزایش درآمد شما می شود

ممکن است شما خود در سئو پیشرفت کنید اما آنچه مهم است موفقیت بلند مدت شرکت است. یک شرکت سئو تمام تمرکز خود را روی برند سازی شما می گذارد. هر چه تعداد افراد بیشتری شما و محصولات و خدمات شما را بشناسند فروش شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما کار او اینجا تمام نمی شود. کارشناس seo، اعتبار و اعتماد نیز بین مشتریان ایجاد می کند. مردم از شرکت هایی که به آنها اعتمادی ندارند خرید نمی کنند.
از طرفی کسب و کارهای آنلاین تماما بر وب سایت خود متکی هستند. اگر وب سایت به خوبی بهینه نشود نمی تواند اهداف خود را عملی کند. وقتی مشتریان بیشتر و بیشتری با کلمات کلیدی خاص از وب سایت شما بازدید کنند شما یک وب سایت بهینه شده با درامد بیشتری برای شرکت دارید. 

شرکت سئو به واسطه دانش، اطلاعات و تجربه خود، منجر به افزایش درآمد شما می شود

شرکت سئو، تکنیک ها و ابزارهای تحلیلی را می شناسد

آیا شما علم تجزیه و تحلیل را می شناسید. آیا از آنها سر در می آورید؟ آیا تمام اصطلاحات آنالیز مثل بانس ریت، نرخ خروج و ... را میشناسید؟ یک متخصص در شرکت سئوکار این اطلاعات را بلد است و به اهمیت این گزینه ها واقف است. شما نه وقت آن را دارید و نه پولش را تا این نوع تجزیه و تحلیل ها را فرا گیرید و نباید هم وقت خود را بر سر آن تلف کنید . برای اینکار از یک شرکت سئو کمک بگیرید. سئوکار مشغول در شرکت سئو ابزار ها و تکنیک ها را با دانش خود فرا گرفته که افراد عادی نمی دانند و به خوبی می داند برای کسب نتیجه بهتر چطور از آنها استفاده کند. از طرفی صنعت سئو بسیار پویاست و عوامل رتبه بندی روز به روز در حال تغییر و به روز رسانی هستند. یک شرکت سئو به خوبی با این روندها و تغییرات آشنایی دارد.

شرکت سئو می تواند رقبای شما را زیر نظر بگیرد

آگاهی از رقبا اثر به سزایی بر موفقیت کسب و کار دارد اما این تنها چیزی نیست که یک شرکت سئو می داند. یک شرکت سئو شناخت کافی از صنعت شما دارد. این یعنی وقتی آنها به دنبال رقبا هستند مسائل زیر را نیز در نظر می گیرند:
• رقبای شما در حال حاضر چه کار درستی انجام می دهد؟
• رقبای شما چه کار اشتباهی می کند؟
• رقبای شما از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند ؟
• چه کارهایی شما را از رقبایتان متمایز می کند؟

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آنالیز رقبا در سئو

شرکت سئو می تواند رقبای شما را زیر نظر بگیرد

شرکت شما کاری می کند تا وب سایت شما عالی به نظر برسد

استخدام یک شرکت خلاق در زمینه سئو ایده بسیار عالی است. آنها با عملکرد صحیح در زمینه سئو وب ساتتان را به رتبه های برتر صفحات جستجو ارتقا می دهند و به آن کمک می کند در معرض دید افراد بیشتری قرار گرفته و مخاطبان بیشتری به سمت خود جذب کند و در نهایت به یک برند تبدیل شود.

شرکت سئو به شما کمک می کند روی کار خود تمرکز کنید

سئو زمان بر و هزینه بر است و تلاش زیادی می خواهد. به عنوان یک صاحب کسب و کار وقت گذاشتن بر سئو مطلوب نیست به خصوص وقتی کارهای دیگر وجود دارد. سئو تلاش زیادی می خواهد و به تمرکز و زمان زیادی نیاز دارد. استخدام یک شرکت در این زمینه باعث می شود شما تمرکز خود را بر روی کسب و کار خود قرار دهید و از استرس اینکه وب سایت شما چطور عمل می کند دور بمانید، زیرا کسی هست که به این مسائل رسیدگی کند.

شرکت سئو

چگونه شرکت معتبر سئو انتخاب کنیم؟

حال که دلایل استخدام را یادگرفتید شاید بخواهید با یک شرکت قرارداد سئو ببندید و از متخصصان سئو او استفاده کنید. بنابراین باید با ویژگی های یک شرکت سئو خوب نیز آشنا باشید. هر مشتری به دنبال بهترین شرکت سئو است. خیلی از شرکت ها سعی دارند بهترین باشند. اما چه ویژگی هایی از آنها یک شرکت خوب سئو می سازد؟
در اینجا 7 ویژگی یک شرکت خوب سئو بیان شده است:

1- تحلیل گرا: سئو یک کسب و کار استراتژیک است که ذهن تحلیل گرا می خواد. اگر شرکت سئو در همان ابتدای امر نتواند استراتژی شرکت شما را درک کند و یا کلمات کلیدی را در نیابد مطمئنا نمی تواند انتظارات شما را برآورده کند.

2- پاسخ گو : بله، شرکت های سئو مشغول کارهای زیادی هستند. اما این بهانه ای برای پاسخ گو نبودن به مشتری نیست. بهترین شرکت سئو به میل مشتری همیشه در دسترس بوده و به سوالات وی پاسخ می دهد.

3- انعطاف پذیر: بهترین شرکت سئو می داند هر کمپین سئو منحصر به فرد است و به همان نسبت هر مشتری نیز منحصر به فرد است. به همین خاطر شرکت سئو باید در زمینه استراتژی هایی که انتخاب می کند انعطاف پذیر باشد .

4- شفاف: مبهم بودن در دنیای سئو جایی ندارد. بهترین شرکت سئو از کوچکترین تا بزرگترین جزئیات استراتژی خود را برای مشتری بازگو می کند.

5- پیگیر: در دنیای صنعت متخصصان و کارشناسان بسیار مشغول هستند. برخی از آنها ممکن است به پیگیر نبودن به سئوی شما توجه کافی نداشته باشند. شما باید یک شرکت پیگیر پیدا کنید.

6- ذهن باز: بهترین شرکت سئو همیشه به شما گوش فرا می دهد و همیشه تمایل دارند ازتکنیک های جدید سئو در کار خود استفاده کند و با چالش های جدید رو به رو شود.

7- ارائه نتایج: قامت یک شرکت سئو خوب نهایتا به اینجا می رسد، به قسمت ارائه نتایج. امروزه اگر مشتری پول خوبی پرداخت کند می تواند انتظارات واقعی داشته باشد. به طور کلی شرکت های سئو باید بتواند نتایج زیر را برای شما محقق کند:

  •  قابلیت دیده شدن را افزایش دهند.
  •  آگاهی از برند را بهبود بخشند.
  • باعث افزایش فروش شما شوند.
  •  حاشیه رقابتی شما را بالا برند.
  •  مشتریان جدید به شما جذب کنند
  •  نتایج بلند مدت به شما بدهند
  •  روابط بلند مدت با شما برقرار کنند.

سوال از شرکت سئو

در هنگام انتخاب شرکت سئو سایت به چه چیزهایی توجه کنم؟

وب سایت خوب

وقتی به دنبال یک شرکت سئو هستید اولین کاری که باید بکنید این است که وب سایت آنها را مشاهده کنید. سعی کنید وب سایت آنها ارزیابی کنید و اعتبار آن را بسنجید. کسانی هستند که ادعا دارند وب سایت خوب و جذاب برای شما طراحی می کنند. خوب اگر وب سایت خود آنها خوب به نظر نرسد و بهینه نشده باشد چه انتظاری می توانید از آنها داشته باشید. یک وب سایت خوب ظاهر شکیل دارد و کاربر پسند است.

 

استراتژی

 

یکی از چیزهای مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب شرکت سئو به آن توجه نشان دهید استراتژی سئو آنهاست. کسب و کارهای آنلاین بسیار رقابتی هستند و هر کسب و کاری که نتواند از استراتژی های آنلاین خود به درستی استفاده کند محکوم به شکست است. بعضی وقت ها شرکت های سئو زیادی می بینید که رتبه بالا سئو دارند اما وقتی به سراغ آنها می روید کار تقلبی انجام می دهند. بنابراین باید توجه داشته باشید شرکت از کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی خوب و ... برای خود استفاده می کند. به طور دقیق تر بگوییم باید بفهمید رازهای آنها چیست.

انواع بسته سئو

شما باید به بسته پیشنهادی سئو آنها نیز دقت کنید. یک شرکت سئو انتخاب کنید و بسته های سئو آنها را ارزیابی کنید. آیا این بسته ها نیازها و ملزومات شما را برآورده می کنند و آیا فقط یک بسته دارند که همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد در این صورت ممکن است مناسب کسب و کار شما نباشد. همیشه به یاد داشته باشید که کار خوب مجانی به دست نمی آید. باید به جستجوی خود ادامه دهید.

شهرت

شهرت و اعتبار یک شرکت سئو سایت هم عامل مهم دیگری در هنگام انتخاب بهترین شرکت سئو است. یک شرکت خوب سئو فالورهای زیادی دارد چون کارش را خوب انجام می دهد. به همین خاطر اگر دنبال یک شرکت خوب سئو هستید یک شرکت مشهور بیابید. اعضای خانواده یا دوستان ممکن است قبلا از یک شرکت سئو استفاده کرده باشند .

تجربه

هر کسی سریعا می تواند یک شرکت سئو راه انداری کند و خود را متخصص سئو بنامد. به همین خاطر است که باید به دنبال شرکت های با تجربه بروید. بهترین شرکت سئو قادر است با نگاه به یک وب سایت بفهمد چه چیزهایی لازم دارد و باید انجام شود تا ترافیک بیشتری به دست آورد. از طرف دیگر یک شرکت سئو تازه کار ممکن است همین اقدامات را انجام دهد اما اثر بخشی آن به مراتب از یک شرکت باتجربه کمتر خواهد بود .

سابقه موفقیت

برای یک شرکت سئو راحت است که اسم خود را شرکت سئو بگذارد اما راضی و خوشحال کردن مشتری داستان دیگری است. به همین خاطر همیشه از آنها نمونه کارهایان را درخواست کنید. مطمئن شوید که شرکت سئو دارای چندین نمونه کار موفق است و شواهد آن را ارائه داده است.

تحلیل و ارزیابی

یک شرکت سئو متخصص تجزیه و تحلیل های دقیق از وب سایت به عمل می آورد تا نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کند. این تحلیل ها برای برنامه ریزی یک طرح اثر بخش ضروری است.

مطابقت با فرهنگ سازمانی

برای یک شرکت مهم است که فردی که به عنوان متخصص سئو استخدام می کند با دیگر بخش های کاری مانند IT، بازاریابی، خدمات مشتری و فروش در تعامل باشد. در صورتی که او به تعامل و گفتگو با این اعضا نپردازد روند پیشرفت کار بسیار کند خواهد بود.

نظارت مداوم

سئو یک فرآیند یک باره نیست بلکه یک فعالیت متداوم است که نتایج قابل اندازه گیری به دست می دهد. یک شرکت سئو موفق تنها یک بار از وب سایت شما دیدن نمی کند بلکه تمام معیارهای سنجش را در نظر می گیرد تا بتواند وب سایت و حضور آنلاین او را بهبود دهد.

شرکت سئو چیست؟

سوال های خوب برای مصاحبه با شرکت سئو سایت

وقتی یک شرکت خوب سئو انتخاب کرید لازم است تا در جلسه گفتگو سوالاتی را مطرح کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. به اعتماد به نفس آنها در کلامشان و جزیئاتی که مطرح می کنند توجه کنید. در این قسمت چند سوال برای پرسیدن مطرح شده است:

• از چه فرآیندهای برای محقق کردن اهداف ما استفاده می کنید و چرا از این فرآیندهای خاص استفاده می کنید؟
• گزارشاتتان هر چند وقت یکبار است؟ هماهنگی شان چگونه است؟
• چه کار و منابعی را باید خودتان انجام و ارائه دهید؟
• وقتی اوضاع آنگونه که باید پیش نمی رود، چه کار می کنید؟
• لطفاً به من بگویید رتبه گوگل چگونه نتیجه می دهد، و شما به عنوان یک شرکت سئو چگونه آن را تغییر می دهید؟
• چه مدت طول می کشد نتایج را ببینم؟
• آیا می توانید رتبه بندی خاصی راتضمین کنید؟ اگر جواب آنها مثبت بود سریعا کنار بکشید زیرا هیچ تضمینی برای رتبه خاص وجود ندارد زیرا همه چیز به گوگل بستگی دارد !!!
• بر چه جنبه هایی از سئو تمرکز دارید؟ سئو فنی، لینک سازی، تولید محتوا و ... . شرکت سئو باید بر تمام جوانب سئو فعالیت کند و نه یک زمینه !!!

جمع بندی برای انتخاب یک شرکت سئو 

سئو کاری زمان بر، پیچیده و حساس است و مستلزم صرف وقت و مطالعه فراوان می باشد. حتی اگر بتوانید با مطالعه فروان به دانش زیادی در این زمینه دست یابید باز هم در عمل ممکن است دچار خطاهای جبران ناپذیری شوید و به جای نتیجه خوب نتیجه برعکس به دست آید. پس بهتر است وقت خود را بر مسائل مهم شرکت خود قرار دهید و سئو را به دست سئوکار آن بسپارید . شرکت پونه مدیا  یک شرکت سئو در اصفهان است که جز شرکت های برتر سئوکار بوده و برای ارائه هر نوع خدمات سئو در خدمت کسب و کار شماست. به وب سایت ما سری بزنید تا خودتان متوجه شوید. شما همچنین میتوانید نمونه کارهای سئو پونه مدیا را بررسی کنید.

 

5 از 5