با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم؟

این جمله یکی از اساسی ‌ترین پرسش‌هایی است که برای هر متخصص سئو در شروع پروسه بهبود سئو، مطرح می‌شود. برای راه اندازی وب سایت با هر موضوعی، نیاز دارید که دیده شوید و مخاطبان یا مشتریان خود را داشته باشید. با این حساب باید در لیست نتایج جستجوی گوگل، حداقل در صفحه اول دارای جایگاهی باشید. همچنین باید کاربرانی را به وب سایت هدایت کنید که در جستجوی کالا یا خدمات شما بوده یا به‌ طور بالقوه به آن ها نیاز داشته باشند. برای مثال اگر کسب و کار شما فروش کتاب است، ابتدا بهترین کلمات کلیدی گوگل را پیدا نمایید و سپس با انجام مجموعه‌ ای از کار‌ها، رتبه کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل بالا بیاورید. در حال حاضر موتور جستجوی گوگل، بیشترین کاربر را دارد و برای همین بایستی به فکر این باشیم که چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم. موتور جستجو از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند تا وب سایت‌ها را رتبه بندی کرده و بر اساس این رتبه ‌بندی آن‌ها را در لیست نتایج جستجو نمایش دهد. همانطور که فرض کردیم، کسب و کار شما فروش کتاب است پس باید سعی نمایید وقتی کاربران، کلمات کلیدی مانند کتاب را جستجو می‌کنند، وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. حالا به یک نقطه نظر مشترک در این باره رسیدیم که بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار باید بدانیم که چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم. با ادامه مطلب همراه شوید تا بدست آوردن کلمات کلیدی سایت و بالا آوردن آن ها در گوگل را بهتر یاد بگیرید.

سرچ کلمات کلیدی در گوگل

قبل از هرکاری شما باید بدانید کجا هستید تا نه تنها بتوانید پیشرفت کنید بلکه این پیشرفت را مشاهده کنید. پس قبل از هر کاری جایگاه کلمه کلیدی مورد نظر خود را با ابزار گوگل وبمستر بررسی کنید. می توانید هم کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید اما اگر در صفحات اول نباشید پیدا کردن جایگاهتان به صورت دستی منطقی نیست. برای جستجوی کلمات کلیدی در گوگل وبمستر در قسمت performance روی گزینه New کلیک کنید سپس Query را انتخاب کرده و کلمه خود را وارد کنید. برای پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی سایت باید کوئری وبمستر روی exact query باشد. 

رتبه کلمات کلیدی در گوگل

سایت کلمات کلیدی گوگل

گوگل یکی از بهترین سایت ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. شما می توانید با توجه به پیشنهاد کلمات کلیدی گوگل و Searches related to  بهترین ترکیب کلمات و عناوین را برای محتوای خود پیدا کنید. همینطور شما می توانید با توجه به مطالبی که رقبا در خصوص یک کلمه کلیدی نوشته اند در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید. مثلا اگر برای یک کلمه رقبای شما لیستی با 10 نکته ارائه داده اند شما می توانید یک لیست 20 تایی ارائه بدهید و در نتیجه رتبه بهتری در گوگل بدست بیاورید. 

بالا آوردن یک کلمه کلیدی در گوگل

بالا آوردن یک کلمه کلیدی در گوگل را با این فرض بررسی می‌کنیم که مناسب‌ترین کلمه کلیدی توسط شما استخراج شده است و حالا می‌خواهید آن را در گوگل بالا بیاورید زیرا یافتن کلمه کلیدی مناسب هم اصولی دارد. بهتر است به این نکته اشاره نماییم که بالا آوردن یک کلمه کلیدی در گوگل، هدفی قابل دسترس می باشد به شرطی که تمام اصول سئو را بکار ببرید اما اینکه کسب و کار شما در دنیای مجازی موفق باشد، موضوعی گسترده‌تر بوده و نیاز به فعالیت مستمر دارد. بنابراین سئوی سایت را تنها گوشه‌ای از وظایف خود بدانید و علاوه بر آن، وب سایت را در همه ابعاد فنی و ارائه خدمات، توسعه دهید. برای بالا آوردن یک کلمه کلیدی در گوگل، اقدامات زیر مفید هستند:

محتوای مناسب و مرتبط تولید کنید

محتوای مناسب و مرتبط تولید کنید به شکلی که تمام استاندارد‌های لازم در آن رعایت شده باشد. اگر قرار است کلمه کلیدی «کتاب جدید» را در گوگل بالا بیاورید، ابتدا بهتر است محتوایی مفید برای آن تولید نمایید. مثلاً لیستی از کتاب‌های جدید از انتشارات مختلف، تهیه کرده و توضیحاتی درباره آن‌ها بدهید. تا اینجا، محتوایی مرتبط تولید کرده‌اید. ربات‌های موتور جستجو متوجه می‌شوند که تمرکز شما بر موضوع کتاب جدید بوده است. نکته جالب درباره ربات‌های موتور جستجو این است که آن‌ها برای هر کلمه کلیدی، لیستی از کلمات مرتبط در حافظه خود دارند. مثلاً وقتی صفحه شما درباره کتاب جدید می باشد، ربات‌ها انتظار دارند، کلماتی مانند سال جدید، انتشارات جدید، نام نویسنده و … را هم در متن ببینند. بنابراین حتماً این کلمات مرتبط را هم بشناسید و در تولید محتوا بکار ببرید.
استخراج و یا حدس زدن کلماتی که به کلمه کلیدی شما، مرتبط باشند، کار سختی نیست. کافی است در ذهن خود به منطقی‌‌ترین گزینه ‌ها فکر کنید و همان کلمات را در متن بکار ببرید.

 استفاده از alt تصاویر

از تصاویر باکیفیت همراه با صفت alt استفاده کنید

از تصاویر باکیفیت همراه با alt text استفاده کنید. حالا که قرار است یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم، باید از همه امکانات استفاده کنیم. در محتوایی که تولید می نمایید، تصاویر با کیفیت و مناسب قرار دهید و حتماً برای صفت alt، کلمه کلیدی مورد نظر یا کلمات مرتبط دیگر بکار ببرید. برای مثال کلمه کلیدی مد نظر شما، کتاب جدید می باشد. درباره کتاب جدیدی، به نام «آفتاب پرست‌ها»، چند پاراگراف نوشته‌اید، بهتر است یک تصویر با کیفیت از جلد این کتاب، در متن قرار دهید و در تگ img برای صفت alt، کلمات «کتاب جدید؛ آفتاب پرست ها» را بنویسید. ربات ‌های موتور جستجو، هنوز قادر به درک تصاویر نیستند ولی با خواندن صفت alt، ارتباط تصویر و متن را متوجه می‌ شوند و یک امتیاز مثبت برای رتبه‌دهی به صفحه شما در نظر می‌گیرند.

ساختار و سلسله مراتب را رعایت کنید

ساختار و سلسله مراتب را رعایت کنید به این معنی که یک ساختار کلی برای محتوای متنی در نظر بگیرید و سر‌صفحه‌ها را مشخص نمایید. عنوان صفحه باید در تگ H1 باشد و بقیه سرصفحه‌ها با رعایت سلسله مراتب به ترتیب در H2، H3 و … قرار بگیرند. همچنین کلمه کلیدی که مدنظرتان است را Bold کنید. ربات‌های موتور جستجو، از تمام این موارد استفاده می نمایند تا درک بهتری از محتوای شما به دست بیاورند و قطعاً رعایت این اصول یک امتیاز مثبت در نظر گرفته شده و به بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل کمک می‌کند.
لینک گذاری برای صفحه

لینک‌گذاری کنید

لینک گذاری کنید ولی این کار را بر روی کلمه کلیدی اصلی انجام ندهید. همان‌طور که قبلاً گفتیم برای کلمات کلیدی اصلی فقط کافی است که از تگ Bold استفاده نمایید. برای قسمت‌ های دیگر می‌توانید لینک ‌های داخلی و خارجی را برای بهبود سئو بکار ببرید. بهتر است این لینک ‌ها بر روی کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی، قرار بگیرند.
همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی، لینکی از صفحه مورد نظر بگذارید تا با مشارکت کاربران شبکه ‌های اجتماعی، تعداد بازدید‌ها از صفحه، افزایش پیدا کند. پیشنهاد دیگر اینکه بعد از تولید محتوای ارزشمند و علمی، لینکی از صفحه، در ویکی پدیا و در موضوع مرتبط، به عنوان منبع ذکر کنید. یک اکانت ویکی پدیا بسازید و بعد از ویرایش صفحه مرتبط با صفحه وب سایت خودتان، لینکی از آن در ویکی پدیا قرار دهید. وجود لینکی از صفحه وب سایت شما در ویکی پدیا، امتیاز مهمی است و باعث می‌شود کلمه کلیدی، خیلی زود‌تر در گوگل بالا بیاید.

نکته کلیدی

در آخر باید به این نکته مهم اشاره کنیم که سرمایه‌گذاری روی سئوی وب سایت، یک سرمایه‌گذاری سودمند است و اثرات مثبت آن بر کسب و کار شما، شگفت انگیز می‌باشد. برای همین در مطلبی که خواندید، به راهکار‌هایی برای بالا آوردن کلمه کلیدی در گوگل پرداختیم، این کلمه کلیدی می‌تواند موضوع کلی سایت شما باشد یا می‌تواند مربوط به محصولی باشد که به تازگی به وب سایت خود اضافه کرده‌اید یا هر چیز دیگری. کافی است برای معرفی خود، محصول، خدمات یا عقایدتان، یک کلمه کلیدی مناسب استخراج کرده و با اصولی که نام بردیم، باعث نمایش صفحات وب سایت خود در موتور‌های جستجو در صدر نتایج شوید.

نتیجه گیری: در این مقاله ۴ فاکتور مهم که در افزایش رتبه صفحه در گوگل تاثیر زیادی می گذارد، بیان کردیم. اگر شما از فاکتورهای دیگری نیز برای بهبود رتبه کلمات کلیدی در گوگل استفاده کرده اید، در همین صفحه با ما و سایر کاربران پونه مدیا به اشتراک بگذارید. همچنین اگر از بهبود سئو سایت خود تاثیر مثبتی را تجربه کرده اید، در قسمت نظرات بیان نمایید.

3.0 از 5