با ما در ارتباط باشید: 0314566
قرارداد طراحی سایت فروشگاهی

اگر تصمیم گرفته‌اید برای کسب و کار آنلاین خود یک سایت فروشگاهی طراحی کنید و به دنبال شرکت طراح یا اشخاصی هستید که این وظیفه را به آنها محول کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو محصولات خود را به صورت قانونی و بدون دردسر انجام دهید. اگر قصد دارید اشخاصی را برای انجام این کار استخدام کنید ولی نمی‌دانید برای تنظیم یک قرارداد قابل استناد و قانونی باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

توجه داشته باشید که در تجارت‌های آنلاین تنظیم قرارداد، برای طرفین قرارداد، یک چالش بزرگ است و بهترین راه این است که از ابتدای کار با قرارداد اهداف و نیازهای خود را به طراحان سایت فروشگاهی‌تان انتقال دهید. قرارداد سندی است که رابطه میان مشتری و کارفرما را به شکل قانونی تعریف و تعیین می‌کند و قرارداد طراحی سایت فروشگاهی نیز از این قانون مستثنی نیست. برای حفظ حقوق دو طرف قرارداد حتما یک قرار قانونی تنظیم کنید.

قرارداد طراحی سایت فروشگاهی 

مشخصه های قرارداد طراحی سایت مناسب

یک قرارداد مناسب و کاربردی صریح و روان است به طوری که دو طرف قرارداد بی‌هیچ سوالی نسبت به وظایف و انتظارات خود آگاه می‌شوند. لحن قرارداد باید ساده باشد به شکلی که افراد متخصص و غیر متخصص هردو بتوانند از مفاد آن آگاهی کسب کنند و محتوای آن را به خوبی درک کنند. نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند که شرایط و قوانین دلخواه و عادلانه را در قراردادهای مختلف طراحی سایت وارد کنید. توجه داشته باشید که قرارداد کاربردی و قانونی قراردادی است که به یک اندازه به کارفرما و اجراکننده امتیاز بدهد.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به عقد قرارداد طراحی فروشگاه اینترنتی خود با هر فرد یا شرکتی، نمونه قرارداد طراحی سایت را که توسط کارشناسان پونه مدیا تنظیم شده مطالعه کنید تا آگاهانه نسبت به تنظیم قرارداد اقدام کنید و جلو کلاهبرداری سودجویان را بگیرید.

مشخصه های قرارداد طراحی سایت مناسب 

چرا برای طراحی سایت فروشگاهی به قرارداد نیاز داریم؟

قرارداد طراحی سایت فروشگاهی توافقنامه‌ای قانونی‌ است که میان یک شرکت طراحی سایت و یا یک طراح و کارفرما شکل می‌گیرد و اشخاص یاد شده را ملزم به انجام وظایفی خاص می‌کند. امضاء کارفرما و طراح به این سند اعتبار قانونی می‌بخشد. این قراردادها شامل شامل: عنوان قرارداد، هزینه قرارداد، شرح وظایف، تعهدات، نحوه و زمان پرداخت‌ها، حق مالکیت معنوی، عدم افشای اطلاعات، فسخ قرارداد و ضمانت اجرایی می‌گردد.

محتوای قرارداد طراحی سایت فروشگاهی

عنوان قرارداد
در عنوان قرارداد تاریخ (روز، ماه و سال) طراحی سایت فروشگاهی و مشخصات کامل هر دو طرف با ذکر سمت‌هایشان در قرارداد (کارفرما و اجراکننده) ذکر می‌گردد و پس از تأیید مفاد قرارداد و تعهد به اجرای آن، قرارداد را امضاء می‌کنند.

مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد براساس تعرفه بازار تعیین می‌شود اما اگر کارفرما درخواست سفارشی کاری داشته باشد و امکانات ویژه‌ای را بخواهد به طراحی سایت فروشگاهی‌اش اضافه کند، بی‌شک مبلغ قرارداد از عرف بالاتر می‌رود. اما مهمترین گزینه در مبلغ قرارداد رضایت طرفین و وضوح مبلغ ثبت شده است، یعنی مبلغ باید بی‌شک و شبهه خوانده شود. لازم به ذکر است که مؤلفه‌هایی وجود دارند که بر تعیین مبلغ قرارداد تأثیر می‌گذارند؛ ابعاد پروژه (شخصی، سازمانی، دولتی)، تعداد آیتم‌های پروژه (درگاه فروش آنلاین، چندزبانه)، مدت زمان اجرای قرارداد (براساس ابعاد پروژه تعیین می‌گردد)، پشتیبانی، قابلیت توسعه، طراحی لوگو و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

محتوای قرارداد طراحی سایت فروشگاهی 

شرح وظایف

مهم‌ترین بخش قرارداد پس از تعیین و ثبت مبلغ، شرح وظایف شرکت طراحی و یا طراح است. این قرارداد باید وظایف طراح را به صراحت بیان کند تا این متخصصان برای تحویل کار به درک متقابلی برسند و سطح انتظارات کارفرما نیز به این شکل مشخص گردد. یک سایت فروشگاهی پس از اتمام و فعال شدن نیاز به پشتیبانی خواهد داشت و البته این باور که طراح باید به صورت نامحدود پشتیبانی سایت های طراحی شده را انجام دهد اشتباه بزرگی است. در حقیقت پشتیبانی یک سایت فروشگاهی یکی از مواردی است که باعث ایجاد اختلاف در وظایف طراحان می‌گردد. به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع همکاری حتما در خصوص این بند وقت بگذارید و تصمیم بگیرید که آیا در آینده نیازی به پشتیبانی این متخصصان خواهید داشت و یا اینکه خودتان از پس مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است برای سایت فروشگاهیی شما پیش بیاید برمی‌آیید. یکی از رایج‌ترین مشکلات سایت‌های فروشگاهی ایجاد خطا در هنگام خرید محصولات است و رفع چنین خطایی به متخصص نیاز دارد.

زمان تحویل

ممکن است مشتری نیاز به طراحی سایت فوری فروشگاهی داشته باشد و برای ایجاد سایت هزینه‌ بیشتری نیز متقبل شود. در این صورت، اگر طراح سایت را در زمان مشخص شده به اتمام نرساند کارفرما می‌تواند به مراجع قانونی شکایت کند. در نظر داشته باشید اگر قراردادی که مابین شما تنظیم می‌گردد قابلیت اجرایی و قانونی داشته باشد به هیچ عنوان نباید از وظایف تعیین شده شانه خالی کنید.

فسخ قرارداد

اگر به هر دلیلی کارفرما یا شرکت طراحی تصمیم به قطع همکاری کنند، بهتر است که پیش از رسیدن به این نقطه حساس در خصوص فسخ قرارداد بند مشخصی در قرارداد ذکر شده باشد. یک قرارداد معتبر علاوه بر اینکه طرفین را ملزم به اجرای وظایفشان می‌کند، در عین حال می‌تواند در صورت نیاز به قطع همکاری بدون ایجاد چالش‌های طاقت‌فرسا میزان خسارت‌های وارد شده به طرفین را بررسی کند و در نهایت از درجه اعتبار ساقط شود.

محتوای قرارداد طراحی سایت فروشگاهی 

اگر شما هم می خواهید پروژه طراحی و سئو سایت فروشگاهی خود را در دستور کار قرار دهید، همین حالا با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید. متخصصان ما پس از تعیین نوبت مشاوره، مراحل همکاری را برای شما توضیح می دهند تا بتوانید با آگاهی کامل و خیال آسوده راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به ما محول کنید.

امتیازی ثبت نشده است.