با ما در ارتباط باشید: 0314566
برای بهبود سئو سایت چه اقداماتی موثر است؟

اگر مدتی است سئو سایت‌تان را شروع کرده‌اید و فکر می‌کنید که روند رشدتان کند شده، وقت آن است که بهبود سئو را در دستور کارتان قرار دهید. بیایید بدون حرف اضافه و مقدمه چینی برویم سراغ به‌روزترین راهکارهای ارتقا و افزایش SEO سایت.

راهکار اول: چک لیست سئو

داشتن یک چک لیست دقیق و کاربردی به کار شما نظم می دهد و نمی گذارد چیزی را فراموش کنید. پس قبل از هرچیز برای خودتان یک چک لیست از تمام کارهایی که لازم است انجام دهید، درست کنید و ببینید که مورد مهمی را فراموش نکرده باشید. بسیاری از مواقع سایت ما در نتایج جست‌وجو خوب عمل نمی‌کند، چون کارهای جزئی اما مهمی را از قلم انداخته‌ایم.

راهکار دوم: به‌روزرسانی و بهینه‌سازی محتوای موجود با توجه به انگیزه مخاطب یا Search Intent

قبل از هرچیزی بگردید و محتواهایی را که بیش از یک سال است که به روز نکرده‌اید، پیدا کنید. باید محتوای هر صفحه را بررسی کنید؛ مبادا اطلاعات تاریخ گذشته‌ای در آن وجود داشته باشد. اطلاعات صحیح را هم باید به روز کنید. یادتان نرود که نان بیات هیچ‌وقت خریدار ندارد.

Search Intent به شما می‌گوید که کاربری که وارد سایت شما می‌شود، می‌خواهد چه چیزی را بداند و هدفش چیست. یک بار دیگر کلمات کلیدی محتواهای گذشته را گوگل کنید و ببینید رتبه‌های 1 تا 3 چطور به آن موضوعات پرداخته‌اند. فراموش نکنید که نیت مخاطب از جست‌وجو ممکن است در طول زمان تغییر کند. پس اگر می‌بینید که بعضی صفحات‌تان افت رتبه داشته‌اند، یکی از موارد که باید بررسی کنید، انگیزه مخاطب است. شاید سرچ اینتنت کاربران در طول زمان تغییر کرده  و مطلب شما باید براساس آن به روز شود.

بگذارید یک مثال بزنیم:

فرض کنیم که شما قبلا درباره موضوع رنگ موی خوب از کجا بخریم، یک محتوای بلاگ نوشته و در آن، سایت خودتان را هم به عنوان فروشنده رنگ مو تبلیغ کرده‌اید.این صفحه رتبه خوبی در نتایج گوگل داشته اما بعد از مدتی می‌بینید که افت رتبه دارید. یکی از اولین راهکارها این است که عنوان محتوای خود را یک بار دیگر گوگل کنید. شاید در ابتدای انتشار این مقاله، مخاطب با یک مطلب بلاگ هم قانع می‌شده، اما الان وقتی این عبارت را چست‌وجو می‌کند، می‌خواهد مستقیما به صفحه خرید رنگ مو در یک فروشگاه اینترنتی برود.

پس اگر می‌بینید که رقبای شما با صفحات محصول یا مجموعه محصول بالا آمده‌اند، باید محتوا را به نفع Search Intent به‌روز کنید.

اطلاعات و داده‌های تاریخ دار را هم باید به روز کنید. یعنی حتی اگر محتوای خوبی دارید که هنوز سندیت دارد، اما اعداد و تاریخ‌های آن باید به روز شوند، حتما این کار را بکنید.

راهنمایی:

بعد از به روز کردن محتوا، از طریق سرچ کنسول به صورت دستی درخواست ایندکس دهید.

راهکار سوم: صفحه‌های مهم و محتوای‌شان را بهتر کنید

به این صفحه‌ها می‌گوییم: high-potential. یعنی صفحه‌هایی که به خودی خود خوب و قابل قبول هستند و جای خوبی هم در نتایج گوگل دارند. این صفحه‌های مهم پتانسیل این را دارند که رتبه‌های بالاتری بگیرند. اگر یک هل کوچک بهشان بدهید (قرار دادن FAQ، به‌روزرسانی، لینک‌سازی داخلی و ...) به سه رتبه برتر می‌رسید. وب‌سایت Backlinko تحقیقی کرده که نشان می‌دهد 3 سایت بالای نتایج گوگل، 31.7% از کلیک‌های کاربران را می‌گیرند.

صفحه های مهم و محتوای شان را بهتر کنید

می‌بینید؟ حضور در صفحه اول گوگل کافی نیست. باید در رتبه‌های 1 تا 3 قرار بگیرید تا احتمال کلیک کردن کاربر روی صفحه شما بیشتر شود.

برای این کار باید صفحه‌هایی را که پتانسیل قرار گرفتن در سه جایگاه بالا دارند پیدا کنید. معمولا اگر موضوعی هست که با آن در صفحه اول هستید، یعنی می‌توانید برای گرفتن رتبه بهتر در آن سرمایه‌گذاری کنید. با همین صفحات شروع کنید.

چطور این صفحه‌ها را پیدا کنیم؟

سرچ کنسول را باز کنید.

صفحه‌های مهم و محتوای‌شان را بهتر کنید

حالا ستون position را طوری مرتب کنید که صفحات به ترتیب رتبه در گوگل نمایش داده شوند.

صفحه‌های مهم و محتوای‌شان را بهتر کنید

حالا باید صفحه‌هایی را پیدا کنید که رتبه‌شان بین 5 تا 15 است. این‌ها صفحاتی هستند که باید محتوای‌شان را بهتر کنید.

صفحه‌های مهم و محتوای‌شان را بهتر کنید

 برای بهتر کردن این محتواها چه رویکردی را در پیش بگیرید؟ کاملاً بستگی به محتوای موجود در آن صفحه دارد، اما به طور کل این راهکارها به شما کمک می‌کنند که محتوای این صفحات را بهبود دهید.

  • بهینه‌سازی متن محتوا بر اساس نیت کاربر
  • بهینه‌سازی صورت‌بندی و ساختار محتوا برای تبدیل شدن به یک متن قابل اسکن
  • اضافه کردن محتوای بصری بیشتر
  • لینک‌سازی داخلی به صفحات کاربردی و مرتبط

راهکار چهارم: بهینه‌سازی محتوا برای فیچر اسنیپت

 فیچر اسنیپت همان کادری است که در بالاترین قسمت نتایج جست‌وجو می‌آید و جواب سوال ما را در قالب چند جمله کوتاه می‌دهد تا نیازی به باز کردن سایت نداشته باشیم. گوگل فیچر اسنیپت را از بین ده رتبه اول نتایجش انتخاب می‌کند. پس هرچه محتوای شما جواب سؤال مخاطب را بهتر و دقیق‌تر داده باشد، احتمال این‌که در فیچر اسنیپت ظاهر شود، بیشتر است.

راهکار چهارم: بهینه‌سازی محتوا برای فیچر اسنیپت

راهکار پنجم: تولید محتوا برای کلمات کلیدی کم رقابت

مشکل خیلی از سایت‌ها با سئو این است که از همان اول، تمرکزشان را روی کلمات بسیار پر رقابت می‌گذارند. درست است که این کلمات ورودی خوبی را برای شما به همراه دارند اما این را فراموش نکنید که سایت‌های رقیب شما با تجربه و سابقه بیشتر، داشتن DA (دامین آتوریتی) بالاتر و ... در این موارد پیشتاز هستند. پس برای این‌که به آن‌ها برسید، بهتر است اول روی کلمات کم‌رقابت‌تر تمرکز کنید تا در آینده با به دست آوردن اعتبار نزد گوگل، بتوانید روی آن کلمات سخت و پررقابت هم مانور دهید.

راهکار ششم: تمرکز بر Long-tail Keywords

 بیشتر کلمات کلیدی مهم در کسب‌وکارها، کلمات کوتاهی هستند که بر خدمات یا محصولات آن کسب و کارها تمرکز دارند. مثلا اگر شما ارائه دهنده خدمات تولید محتوا باشید، کلمه‌ای مثل «محتوا» یکی از مهم‌ترین کلماتی است که باید روی آن کار کنید. اما آیا کار به همین سادگی است؟ مسلماً نه!

در سئو بحث مهمی به نام KD ،Keyword Difficulty یا همان سختی کلمه کلیدی وجود دارد. ابزارهای سئو به شما نشان می‌دهند که میزان سختی برای هر کلمه و شانس موفقیت شما به عنوان یک شرکت نوپا برای رتبه گرفتن در آن کلمه چقدر است. خب بیایید ببینیم به نظر وبسایت MOZ سختی کلمه «محتوا» چقدر است:

تمرکز بر  Long-tail Keywords

همان‌طور که می‌بینید Difficulty برای کلمه محتوا زیاد است. پس احتمال این‌که یک سایت نوپا بتواند در این کلمه رتبه بگیرد بسیار کم است. راه حل جایگزین اما این است که به جای تمرکز بر کلمات کلیدی کوتاه، تمرکز را بر کلمات کلیدی بلندی بگذارید که رتبه گرفتن در آن‌ها ساده‌تر است. تصویر زیر را ببینید:

تمرکز بر  Long-tail Keywords

می‌بینید که سختی کلمه «تولید محتوا برای سایت» به مراتب کمتر از خود «محتوا»ست.

راهکار هفتم: از سایت‌های معتبر بک لینک بگیرید

گاهی حتی اگر تمام استراتژی‌های بَرنده‌ی سئو داخلی را هم به کار ببرید، بازهم قرار گرفتن‌تان در صفحه اول گوگل تضمین نمی‌شود. بله متأسفانه هنوز محتوا به تمامی کنترل سئو را به دست نگرفته و هنوز باید راهکارهای سئو خارجی را به کار بگیریم تا گوگل زودتر ما را ببیند و بشناسد. یکی از این راهکارها، بک‌لینک گرفتن از سایت‌‎هایی است که اعتبار دامنه خوبی دارند.

بهترین استراتژی برای بک لینک گرفتن از سایت‌های معتبر، انتشار رپورتاژ آگهی در آن‌هاست. رپورتاژ آگهی‌ها هم محتواهایی آموزنده هستند که تخصص شما را در موضوع کارتان نشان می‌دهند و هم در لینک‌سازی خارجی به شما کمک می‌کنند.

راهکار هشتم: بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت شما دارند. به احتمال زیاد زمان زیادی را صرف انتخاب تصاویر مناسب برای افزایش پست‌های سایت، صفحات محصولات و سایر صفحات مهم سایت خود می‌کنید. اما آیا مدت زمان مساوی را صرف بهینه سازی تصاویر سایت خود می‌کنید؟ در صورتی که تصاویر به درستی در سایت شما استفاده شوند می‌توانند به سئو کلی سایت شما کمک کنند و ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.
استفاده از تگ‌های alt؛ همیشه تصاویر و ویدیوهایی را که در سایت خود منتشر می‌کنید با تگ‌های alt یا توضیحات متنی جایگزین توصیف کنید. آنها به عنوان عاملی تأثیرگذار به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند صفحه شما را پیدا کنند.

برای بهینه کردن تصاویر سایت خود می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

استفاده از بهترین فرمت تصویر

تاثیر سرعت سایت در سئو غیر قابل انکار است. این فاکتور یکی از عوامل مهم در رتبه بندی است و تصاویر اغلب تأثیرگذارترین عامل در سرعت کلی سایت هستند. در نتیجه، برای بهبود عملکرد کلی سایت خود، باید تصاویر را مناسب سرعت بهینه کنید و اولین قدم برای بهینه سازی تصاویر انتخاب بهترین فرمت فایل است.

فشرده‌ سازی تصاویر

هرچه حجم فایل تصویری شما بیشتر باشد، بارگیری صفحه سایت بیشتر زمان می‌برد، به همین دلیل ضروری است که قبل از بارگذاری تصاویر آنها را فشرده کنید.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

راهکار نهم: انتشار مطالب مرتبط و معتبر

محتوای باکیفیت و معتبر، محرک شماره یک رتبه بندی موتورهای جستجو شما است و هیچ جایگزینی برای تولید محتوای سایت وجود ندارد. محتوای باکیفیتی که به طور خاص برای کاربر موردنظر شما ایجاد شده است، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد که این امر اقتدار و ارتباط سایت شما را بهبود می‌بخشد. مهارت‌های نوشتاری را در سایت خود به کار بگیرید و خود را به عنوان صاحب نظر در موضوعی که در مورد آن می‌نویسید معرفی کنید. برای محتوایی که در هر صفحه سایت خود منتشر می‌کنید کلمات خاص را شناسایی کنید و از آنها بهره‌مند شوید. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورhن ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه قیمت سئو و جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد.

راهکار دهم: سازگاری با گوشی‌های هوشمند

بعد از بررسی محتوا باید مطمئن شوید که سایت شما ۱۰۰٪ با موبایل سازگار است. اگر اینطور نیست، حتما آن را ارتقاء دهید. هنگامی که مردم از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود وارد سایت شما می‌شوند، اگر سایت به خوبی بارگیری نشود و نتواند جزئیات را به درستی به مخاطب نشان دهد، مخاطب به سرعت از سایت شما خارج می‌شود و شما با این کار یک تجربه کاربری بسیار ضعیف برای مخاطب ایجاد کرده‌اید.

راهکار یازدهم: افزایش سرعت بارگذاری سایت

گوگل می‌گوید اگر می‌خواهید مشتری در سایت شما بماند، زیر 3 ثانیه فرصت دارید. بنابراین باید سرعت سایت را طوری بالا ببرید که زیر 3 ثانیه لود شود.

راهکار یازدهم: کاهش سرعت بارگذاری سایت

خب حالا دیگر فقط لازم است که راهکارهای بالا را پیاده کنید و منتظر بمانید تا سئو سایت‌تان بهبود یابد. کارشناسان سئو ما در پونه مدیا آماده‌اند تا شما را برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل همراهی کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

5 از 5

سوالات متداول طراحی لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست؟
به صفحه ای از سایت که پس از کلیک بر روی نتایج جستجو یا تبلیغات وارد آن می شوید، گفته می شود.
هزینه طراحی لندینگ پیج چقدر است؟
بسته به میزان تغییرات و تعداد المان های مورد نیاز تعیین می گردد.برای کسب اطلاعات دقیق با پونه مدیا تماس بگیرید.
طراحی لندینگ پیج شامل طراحی چه قسمت هایی است؟
در طراحی لندینگ ، تغییراتی در چیدمان محتوا و المان های این صفحات، قرار دادن یا حذف تصاویر، کوچک و بزرگ کردن ابعاد تصاویر، رنگ و محتوای هر متن اشاره نمود.