با ما در ارتباط باشید: 0314566
زامبی پیج چیست؟

تعجب نکنید. اشتباه نخوانده‌اید! ما در این مطلب قصد داریم در مورد زامبی پیچ با شما صحبت ‌کنیم. زامبی پیج‌ها کم و بیش شبیه همان زامبی‌هایی هستند که از قدیم در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌دیده‌ایم. اصولاً زامبی پیج‌ها صفحاتی هستند که نه زنده‌اند و نه مرده! به این معنی که آنها واقعاً هیچ هدفی برای سایت ندارند و حتی محتوایی آموزنده یا جذابی را برای مخاطبان و گوگل ارائه نمی‌دهند. زامبی پیج‌ها صفحاتی در سایت شما هستند که ترافیک کمی ایجاد می‌کنند و عملا هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگان و گوگل ندارند. برخی از توسعه دهندگان فقط از آنها برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاصی استفاده می‌کنند که گاهی اوقات می‌تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد.

زامبی پیج چیست؟ 

انواع زامبی پیج کدام است و چگونه آنها را بیابیم

انواع زامبی پیج‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به گروه‌های زیر دسته‌ بندی می‌شوند:

صفحات غیر پاسخگو
صفحات غیر پاسخگو دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند. بارگذاری این صفحات معمولاً خیلی طول می‌کشد یا اصلاً برای صفحه نمایش تلفن همراه/رایانه شما به صورت خودکار تنظیم نمی‌شود. از آنجا که گوگل چنین صفحاتی را دوست ندارد، می‌توانند به راحتی به تجربه کاربر و سئو در سایت شما آسیب برسانند. این صفحات در فهرست نتایج گوگل وجود ندارند، از آنها بازدید نمی‌شود یا در هر صورت ترافیک مستقیم از موتور جستجو دریافت نمی‌کنند.

صفحات با محتوای کم کیفیت
محتوا با کیفیت پایین و حجم کم نشان از این دارد که سایت شما یا ساختار خوبی ندارد یا شاید محتوا اصل نیست و کپی از سایت‌های دیگر است. یک صفحه با کیفیت محتوای پایین می‌تواند به عنوان صفحه‌ای در سایت شما در نظر گرفته شود که معمولاً کمتر از 300 کلمه دارد و هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند. همچنین صفحاتی که سال‌ها به‌روز نشده‌اند، می‌توانند در فهرست "زامبی پیج‌های برتر در سایت من" قرار بگیرند. این صفحات با توجه به اینکه سالم نیستند و برای سایت مضر هستند باید حذف شوند یا تغییر پیدا کنند.

صفحات بدون نمایه (ایندکس)
صفحات خاصی در سایت شما وجود دارد که برای پاسخ دادن، بارگذاری و یا اجرا شدن زمان زیادی را صرف می‌کنند. گوگل یک استراتژی بسیار خاص برای نمایه سازی محتوا و تعیین کیفیت صفحات شما دارد. این استراتژی زمان صرف شده توسط خزنده‌ها در یک سایت را با تعداد صفحاتی که سایت شما دارد تقسیم می‌کند و اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که در روند نمایه سازی خلل ایجاد کند و سرعتش را بگیرد آن صفحات را نمایه سازی نمی‌کند. اگر چنین صفحاتی در سایت شما وجود داشته باشد، گوگل آنها را به صورت خودکار به عنوان صفحات ارزشمندی در نظر نمی‌گیرد و این صفحات نیز به احتمال زیاد توسط کاربران کنار گذاشته می‌شوند.

انواع زامبی پیج کدام است و چگونه آنها را بیابیم 

صفحاتی که برای سئو بهینه نشده‌اند
صفحات سایت شما می‌تواند بسیار آموزنده باشد، اما اگر به درستی بهینه سازی نشوند ممکن است رتبه‌های مناسب را در نتایج جستجو بدست نیاورید. چنین صفحاتی معمولاً در نتایج موتور جستجو رتبه پایینی را کسب می‌کنند.

تمام صفحات اضافی سایت شما
سایت شما شامل صفحاتی مانند «تماس با ما، درباره ما، سیاست حفظ حریم خصوصی و سلب مسئولیت» است. حتی زمانی که این صفحات واقعاً ارزش چندانی برای کاربر ندارند، هنوز هم حاوی تمام اطلاعات مهمی هستند که سایت شما به آن احتیاج دارد که ایجاد این صفحات را در وهله اول ضروری می‌کند. عدم وجود چنین صفحاتی معمولاً منجر به ایجاد زامبی پیج‌ها بیشتری در سایت شما می‌شود.

انواع زامبی پیج کدام است و چگونه آنها را بیابیم 

شناسایی زامبی پیج ها

از آنجا که ما در مسیر اصلاح سئو سایت شما و برخورد با زامبی پیج‌ها هستیم، اولین قدم شناسایی این صفحات در سایت شماست.

مرحله 1: شناسایی علائم زامبی پیج

تفاوت عملکرد بین صفحات سالم و صفحات زامبی به راحتی قابل تشخیص است. به معیارهای زیر توجه کنید:

  • مجموع بازدیدها (بازدید از صفحه)
  • مشاهده صفحات منحصر به فرد
  • میانگین زمان بارگیری هر صفحه
  • نرخ بازگشت
  • نرخ خروج

شناسایی زامبی پیج ها 

مرحله دوم: حذف زامبی پیج‌

ارزیابی عملکرد به شما اطلاع می‌دهد که کدام صفحات سایت شما را به سمت پایین می‌کشند و به شما این امکان را می‌دهد تا استراتژی کلی سایت خود را مجدداً مرور کنید و در نظر بگیرید که آیا صفحات واقعا ناکارآمد و مرده هستند یا خیر. آنها ممکن است دیگر عملکردی برای سایت شما نداشته باشند، یا ممکن است تبدیل به صفحاتی شده باشند که دیگر مورد توجه قرار نمی‌گیرند، اگر چنین است، آنها را حذف کنید. حتی هنوز ممکن است پیوندهایی به صفحه مرده وجود داشته باشد که در مورد آنها اطلاع نداشته باشید. برای حل این مشکل می‌توانید به مرورگر دستور دهید آنچه را که خطای 410 نامیده است بازیابی کند: خطای «صفحه دیگر وجود ندارد» با خطای 404 «پیدا نشد» متفاوت است زیرا 410 نشان می‌دهد صفحه وجود داشته اما حذف شده است.

مرحله سوم: درمان زامبی پیج

با استفاده از محتوای باکیفیت صفحه را به طور کامل احیا کنید. این استراتژی برای صفحاتی که هدف مهمی در ناوبری دارند اما ارزش خود را از دست داده‌اند خوب عمل می‌کند. اگر به درستی بخش‌هایی از محتوای یک صفحه را حذف کنید و به بخش‌های دیگر در صفحات دیگر اضافه کنید می‌توانید صفحه مورد نظر را احیاء کنید. با افزودن محتوای با کیفیت بیشتر و بررسی مجدد همه عناصر فنی سئو خود می‌توانید به زامبی پیج‌ها جان تازه‌ای ببخشید.

اگر نمی‌توانید از دست زامبی پیج‌ها خلاص شوید، پیشنهاد ما به شما این است که با متخصصان ما در رسانه پونه تماس بگیرید و ضمن دریافت نوبت مشاوره سئو و اطلاع از قیمت سئو حرفه ای سایت خود را در مسیر پیشرفت قرار دهید.

 

امتیازی ثبت نشده است.