با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو کلاه سیاه چیست

https://www.poonehmedia.com/blog/1292-negative-seoبیاید به سئو به چشم یک بازی نگاه کنیم این بازی یک سری قوانین دارد که تمام افراد باید از آنها پیروی کنند. در این بازی سئو یک داور وجود دارد که حواسش هست شما در طول بازی چه کارهایی انجام می دهید. بعضی وقتها شما با کسانی هم بازی می شوید که برای بردن در بازی هر کاری انجام می دهند. بازی سئو نیز قوانینی دارد که شما باید در پیاده سازی از آنها پیروی کنید اما بعضی افراد برای اینکه سریعتر به نتیجه برسند تصمیم به تقلب میگیرند این تقلب ها سئو کلاه سیاه نام دارد. تکنیک کلاه سیاه آن روش هایی است که فرد با استفاده از آنها تقلب میکند.
در بازی سئو الگوریتم های گوگل داور بازی هستند. در گذشته به دلیل اینکه این الگوریتم ها به هوش انسان نزدیک نبودند دور زدن آنها کار راحتی بود اما امروزه این امر بسیار دشوار است و اگر داور مچ شما را هنگام پیاده سازی سئو کلاه سیاه بگیرد شما از بازی حذف خواهید شد. بازگشت به این بازی پس از حذف و جریمه شدن کار آسانی نیست. 
در این مطلب ما به طور کامل سئو کلاه سیاه را برای شما توضیح میدهیم تا بتوانید با این موضوع آشنایی کامل پیدا کرده و تصمیم درست را برای انتخاب راه  بازی سئو بگیرید.

سئوی کلاه سیاه - Black Hat SEO چیست؟

سئوی کلاه سیاه (Black Hat SEO) به مجموعه ای از روش های سئو اشاره می کند که مالکان وب سایت یا سئوکارها با انجام آنها از طریق نقض قوانین موتورهای جستجو سعی در بهبود رتبه سایت و یا صفحات خود را دارند. کلمه کلاه سیاه در فیلم های وسترن برای تشخیص بچه های بد از بچه های خوب که کلاه سفید می پوشند به کار می رفت.
تکنیک کلاه سیاه امروزه برای هکرهای کامپیوتر نیز استفاده می شود. سئو کلاه سیاه از جمله روش های زود بازده در سئو است که نتیجه فوری به همراه دارد اما بدون خطر هم نیست. موتورهای جستجو با تکنیک های کلاه سیاه به شدت برخورد کرده و جریمه های سختی را اعمال می کند. این مجموعه روش ها برای کسانی مناسب است که تصمیم به حضور کوتاه مدت در وب داشته و تصمیم دارند از روش های زود بازده استفاده کنند تا سریع نتیجه بگیرند. در روش های سئو کلاه سیاه در حالت کلی سایت خیلی سریع به صفحات اول نتایج گوگل می رسد اما هر لحظه امکان دارد که دچار پنالتی و جریمه گوگل شود. برطرف کردن مجازات و پنالتی ممکن است علاوه بر صرف هزینه های بسیار زیاد، نیازمند زمان طولانی تری نیز باشد. 

آیا سئو کلاه سیاه جواب میدهد؟

این یکی از سوالاتی است که برای خیلی از افراد پیش میاد. بیشتر افراد به سئو کلاه سیاه به عنوان نقش منفی توی فیلم نگاه می کنند. امروزه بازاریابان سئو به سئو کلاه سیاه به چشم تیره ترین قسمت در بازاریابی موتورهای جستجو نگاه می کنند. با اینکه این صحبت تا حد زیادی درست است اما واقعیت این است که این تکنیکهای سئو، استراتژی های خوبی بودند که در یک قسمت زیاده روی کرده اند. جدول زیر نشان میدهد که سئو کلاه سیاه و سفید چگونه عمل میکنند و چه نتایجی در پیش رو دارند.
نمودار سایتهایی که از سئو کلاه سفید و سیاه استفاده کرده
این نمودار به سوال شما جواب میدهد. استراتژی سئو کلاه سیاه جوابگو است اما به اندازه استراتژی های سئو کلاه سفید دوام ندارد. به زبان دیگه با اینکه صادقانه نیستند اما باعث بالا بردن رتبه سایت شما میشوند. مثلا اگر فردی در بازی مسابقات دوپینگ کند و به این خاطر مدال طلا را برنده شود در صورتی که داورها به این موضوع پی ببرند مدال طلا را به نفر دوم داده و مقام وی را میگیرند. این فرد پس از این بدنامی راه سخت تری را برای بازگشت به مسابقات در پیش رو دارد.

چرا جوابگو بودن سئو کلاه سیاه اهمیت دارد؟

زیرا استراتژی SEO کلاه سیاه به سادگی اغراق ناسالم در مورد استراتژی SEO کلاه سفید است. با توجه به عکس زیر میتوانید این موضوع را مشاهده کنید. با یک مثال خیلی ساده میشه گفت سئو کلاه سیاه دارد در مورد استراتژی های سئوکلاه سفید پرخوری میکند و این موضوع برای وی باعث دل درد خواهد شد.

تکنیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه برای شما دردسر ساز خواهد شد؟

همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه همواره ریسک جریمه شدن توسط الگوریتم های گوگل را به همراه دارد.اگر شما توسط گوگل برای استفاده از سئو کلاه سیاه شناسایی بشوید رتبه سایت شما پایین می آید و یا به طور کامل از لیست گوگل حذف خواهید شد. 

یکی دیگر از دلایلی که ما استفاده از این روش ها را به شما پیشنهاد نمیدهیم این است که این روش ها فقط برای زمان کوتاهی برای شما نتایج مثبت به همراه خواهند داشت و دیر یا زود شما توسط گوگل شناسایی خواهید شد. 

سئو کلاه سیاه تجربه ی نامناسبی برای کاربر شما بوجود می آورد و دلیل اینکه شما میخواهید در صدر نتایج باشید جذب کاربر است پس اگر کاربر از سایت شما لذت نبرد و هدف خود را در سایت شما پیدا نکند این تقلب در بازی سئو برای شما فایده ای نداشته است. همچنین باعث میشود برند شما غیر قابل اعتماد جلوه کند.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

از انواع تکنیک های کلاه سیاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد البته در نظر داشته باشید که ما پیاده سازی این روش ها را به شما پیشنهاد نمی دهیم چرا که امروزه موتور جستجوی گوگل از هوش بالایی برخوردار است و اگر شما از این تکنیک ها استفاده کنید زودتر از گذشته دست شما توسط گوگل رو میشود و توسط گوگل جریمه خواهید شد.

در پیاده سازی تکنیک های سئو اول از همه به سوال "آیا این امر برای کاربر مناسب است؟" جواب بدهید اگر جواب مثبت باشد به احتمال زیاد تکنیک کلاه سفید است.

محتوای مخفی (Cloaking Content)

معمولا یکی از روش هایی که در سئو کلاه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد قرار دادن مجموعه ای از مطالب و کلمات کلیدی به صورت پنهان از دید کاربران در صفحه است. این مطالب از دید موتورهای جستجو یک چیز است و برای کاربر یک مطلبی دیگر و در واقع این محتوا، ارتباطی به موضوعی که کاربر به دنبال آن میگشت ندارد و کاملا نامفهوم و بی ربط است. به عنوان مثال شما در گوگل عبارت سئو وب سایت را سرچ می کنید اما وقتی وارد آن صفحه می شوید با محتوای مربوط به هنرمندان روبه رو می شوید. مخفی کردن محتوا نیز جزئی از Cloaking است که جریمه گوگل را به همراه دارد. 

 

مخفی کردن اطلاعات سایت

 

محتوای غیرقابل مشاهده

 یکی دیگر از تکنیک های رایج کلاه سیاهی مخفی کردن محتوا از دید کاربر است. در این روش کاربر نمی تواند محتوا را مشاهده کند اما موتورهای جستجو آن را می بیند. این هم یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که ممکن است شما را مورد جریمه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قرار دهد.

فرق این مورد با cloaking این است که در پنهان سازی شما می توانید کدهای جاوااسکریپت را هم مخفی کنید ولی در محتوای غیر قابل مشاهده، فقط متن ها پنهان می شود. 

نمونه ای از روش های پنهان کردن محتوا به صورت زیر است:

- استفاده از متن سفید بر روی پشت زمینه سفید
- مخفی کردن متن زیر تصویر
- استفاده از CSS برای قرار دادن محتوا خارج از صفحه نمایش داده شده به کاربر
- استفاده از سایز فونت 0
- مخفی کردن لینک در یک کاراکتر کوچک مانند نقطه یا کاما

با پیشرفت الگوریتم های موتورهای جستجو علاوه بر دیدن این مطالب می توانند تشخیص دهند که آیا متن مخفی شده است یا خیر و اگر متن مخفی در سایت باشد آن را جزء سئو کلاه سیاه میدانند. اگر چه قبلا سئو کلاه سفید از این روش استفاده می کرد ولی امروزه توصیه نمی شود.

کاربر ناراضی

استفاده بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stufffing)

بسیاری از سئوکاران برای استفاده از کلمات کلیدی در صفحات سایت خود کلمات کلیدی را به تعداد زیاد در تگ های متا و محتوای متن به منظور تاکید بیشتر قرار می دهند. از اینرو ممکن است سایت آنها دچار Keyword Stufffing شده و به نتیجه ای برعکس دست یابند. پیشنهاد پونه مدیا این است که از کلمات کلیدی به شیوه ای متعادل استفاده شود و از تکرار کلمات کلیدی به صورت افراطی خودداری شود. میزان متعادل کلمات کلیدی، تکرار یک کلمه کلیدی به ازای دویست کلمه در متن است. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل یکی از الگوریتم هایی است که ارتباط کلمه کلیدی و محتوا را بررسی میکند و در صورتی که ارتباطی وجود نداشته باشد و یا شما بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید شما را جریمه خواهد کرد.
از جمله اقدامات بمباران کلمات کلیدی توسط کاربران شامل موارد زیر است:

- فهرستی از شماره های تماس یا اعداد خاص با هدف سئو در صفحه 
- فهرستی از نام محله ها، شهرها یا کشورها با هدف گذاری روی سئو محلی صفحه.
- تکرار مداوم یک کلمه در محتوای صفحه یا بخش های پایینی صفحه با هدف افزایش درصد حضور کلمه در صفحه

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

استفاده بیش از حد یک کلمه کلیدی برای لینک دهی

یکی از متداول ترین روش هایی که موتورهای جستجو از محتوای یک صفحه سر در می آورند استفاده از لینک های ورودی به سایت می باشد. در این روش از سایر سایت ها به صفحه سایت شما یک لینک ارجاع داده شده است. یکی از روش های سئو کاران کلاه سیاه برای بهبود رتبه کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل استفاده از آن کلمه کلیدی مورد نظر در مجموعه ای از لینک هاست. اگر تعداد این لینک ها بیش از حد باشد و همچنین لینک ها و صفحات هدف شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد و در زمان نامناسب استفاده شود موتور های جستجو لینک ها را غیر طبیعی دانسته و ممکن است سایت را دچار پنالتی کند. این روش یکی از محبوب ترین روش های سئوی کلاه سیاه است ولی خطرات بسیاری را نیز با خود به همراه دارد.

با توجه به بررسی هایی که توسط متخصصین سئو صورت گرفته است الگوریتم پنگوئن مسئول جریمه در خصوص کیفیت لینک سازی است. بعد از بروز رسانی این الگوریتم سایت هایی که با استفاده از کلمات کلیدی مشابه لینک سازی زیادی کرده بودند افت زیادی در رتبه نتایج موتورهای جستجو مشاهده کردند. شما میتوانید نحوه رفع جریمه پنگوئن را در پونه مدیا مطالعه کنید. 

                             استفاده از یک کلمه تکراری برای بک لینک

خرید بک لینک در سئو کلاه سیاه

یکی از روش هایی که سئوکاران کلاه سیاه و یا صاحبان وب سایت به منظور زودتر نتیجه گرفتن انجام می دهند خرید لینک است که یکی از خطرناکترین روش ها است. این گونه افراد فکر میکنند با خرید لینک می توانند رتبه خود را در مورد کلمه مد نظر بهبود دهند و ثابت بمانند و هزینه های گزافی برای نوشتن و تولید محتوا پرداخت نکنند اما نمی دانند بدترین اشتباه را مرتکب می شوند. زیرا سایت های اسپمی که به خرید و فروش بک لینک می پردازند به راحتی توسط گوگل شناسایی شده و در صورت مشاهده گوگل آن سایت و سایت شما را جریمه (پنالتی) نموده و رتبه سایت را از شما پس می گیرد. 

کامنت اسپم

 تاکنون شاید مشاهده کرده باشید که برخی از افراد زیر پست های شما کامنت می گذارند و لینک سایت خود را در آنجا قرار می دهند که از نظر محتوا هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد. شاید خودتان نیز این کار را انجام داده اید. پس بدانید به دام سئو کلاه سیاه افتاده اید. این چنین لینک هایی نه تنها کاربردی ندارند بلکه بسیار هم برای سایت شما مضر هستند. 

Doorway page

در این روش کلاه سیاه که معمولا برای بهینه سازی یک کلمه کلیدی خاص صورت می گیرد فرد اقدام به ساخت چندین دامنه می کنند که هر کدام تغییر کمی در کلمه کلیدی دارند و در نهایت همگی به یک صفحه خاص ارجاع داده می شوند و بدین صورت بازدید بیشتری به این صفحه وارد می شود. این روش نه تنها کاربر را گیج میکند بلکه در اخر برای وی تجربه کاربری مناسبی به همراه نخواهد داشت. یکی نمونه دیگر در این خصوص صفحاتی هستند که شما در سایت خود فقط با هدف ارجاع ترافیک به یک صفحه دیگر (مثلا صفحه اصلی سایت ) بوجود می آورید. 

صفحات مشابه

محتوای کپی در سئو کلاه سیاه

 کسی نیست که امروزه سئو کار کند ولی از ارزش محتوا خبری نداشته باشد. خوراک موتورهای جستجو محتوای خوب و دست اول است. اما تولید محتوا هزینه های خود را دارد. با این حال یکسری از افراد بدون ذکر منبع در مطلب خود سعی در کپی کردن مطالب از سایت های دیگر می کنند. گوگل به عنوان یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان همواره با این روش برخورد شدیدی کرده و از آن به عنوان تکنیک های کلاه سیاه یاد می کند.با توجه به بررسی ها ،گوگل کپی نبودن مطالب سایت را باالگوریتم پاندا بررسی میکند. اگر سایت شما بعد از این بروز رسانی دچار افت شد شما باید با حذف محتوای بدون کیفیت برای خروج از پنالتی گوگل تلاش کنید. 

 کپی محتوا از تکنیک سئو کلاه سیاه

 دوباره عبارت بندی محتوا

چه فرقی می کند محتوای خود را کپی کنید یا جای عبارت ها رو با هم عوض کنید . الگوریتم های گوگل باهوش تر از این حرفها هستند و سریع می توانند محتوای اصلی را از فرعی تشخیص دهند. پس خودتان را گول نزنید. این تکنیک کلاه سیاه را خاک کنید. 

مزرعه لینک 

مزرعه لینک، سایت یا سایت هایی هستند که با هدف لینک سازی بوجود آمده اند. هر کدام از این سایت ها به سایتی که میخواهند رتبه آن را بالا ببرند لینک میزنند موتورهای جستجو با توجه به تعداد لینک هایی که به یک سایت زده میشود آن را رتبه بندی میکند (البته فاکتورهای سئو زیادی وجود دارد). سئوکاران کلاه سیاه از این موضوع سوء استفاده میکنند و با مزرعه لینک تعداد بک لینک های خود را افزایش میدهند. مزرعه لینک محتواهای کوتاه و کم اهمیت و تعداد لینک های زیاد دارد. این سایت ها برای این ایجاد نشده اند تا با بازدید کننده تعامل داشته باشند بلکه تنها هدف آنها تولید مستقیم لینک با دیگر وب سایت های این شبکه است. گوگل به هیچ عنوان طرفدار مزرعه لینک نیست و چنین لینک های نامرتبطی را نمی پسندد و در صورت مشاهده و بررسی سایت شما اگر با این موضوع برخورد کند سایت شما را جریمه می کند.

PBN

pbn ها یا private blog network سایت هایی معتبر هستند که فقط به منظور لینک سازی استفاده میشوند. pbnها به مزرعه لینک شباهت زیادی دارند. هرpbn به سایتی که میخواهد رتبه آن را بالا ببرد لینک میزند اما هیچکدام به یکدیگر لینک نمیزنند. سئوی کلاه سیاه که میخواهد از PBN استفاده کند معمولا سایت هایی را که دامنه آنها منقرض شده را میخرند و از اعتبار این دامنه ها برای لینک سازی استفاده میکنند. آنها محتواهایی را توی این دامنه جدید مینویسند و امیدوارند که گوگل نفهمد که سایت را آنها اداره میکنند. سپس از این محتواها به سایت خود لینک میزنند تا رتبه بالاتری در گوگل بدست بیاورند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
بک لینک pbn

استفاده از مزرعه لینک و pbn نیز بعد از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل سخت تر شد. 

لینک سازی PBN

 گزارش تخلف رقبا 

برخی از رقبای نا اهل برای اینکه رتبه یک سایت رقیب را کاهش دهند شروع به ریپورت کردن یا گزارش آنها می کنند. این کار به هیچ وجه نه اخلاقی است و نه قانونی. گوگل در صورت متوجه شدن این موضوع حتی شما را از لیست خود حذف می کند و بدتر شاید هرگز دوباره ایندکس نکند. این یکی از تکنیک های سئو به نام سئو منفی نیز محسوب میشود که در مطالب بعدی آن را کاملتر بررسی خواهیم کرد.

رفتار مشکوک در صفحه Malicious behavior

برخی از صفحات اینترنتی، مخصوصا آنهایی که هک شده باشند رفتارهایی آزاردهنده و بدون اجازه کاربر انجام میدهند. برخی از رفتارهای مشکوک از نظر گوگل عبارتند از:

  • باز کردن پاپ یا تبلیغات بسیار بعد از کلیک کاربر 
  • انتقال خودکار کاربر به سایت ها یا نرم افزارهای دیگر مانند تلگرام و اینستاگرام.
  • دانلود خودکار فایل بر روی سیستم کاربر بدون کسب اجازه از وی.
  • نصب ویروس یا تروجان بر روی سیستم کاربر.
  • تغییر صفحه اصلی مرورگر کاربر یا تغییر تنظیمات مرورگر

 بهینه سازی بیش از حد

در عین حال که سئو می تواند به طور طبیعی رتبه بندی شما را ارتقا دهد و بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما ارسال کند در همین حال نیز بهینه سازی بیش از حد  (Over-Optimization) نیز می تواند نتیجه را کاملا تغییر داده و رتبه شما را دچار آسیب کند. بهینه سازی بیش از حد یعنی شما برای اینکه رتبه بالا بگیرید به حدی سایت خودتان را بهینه کنید که نتیجه عکس داشته باشد. برای مثال یکی از مواردی که باعث بهینه سازی بیش از حد سایت شما میشود این است که شما سعی کنید برای کلمات کلیدی که مرتبط به سایت شما نیستند هم رتبه بالا کسب کنید چرا که فکر میکنید بالا بودن در نتایج گوگل برای شما خوب است. مثلا یک سایت مصالح ساختمانی بخواد برای کلمه پخت و پز هم در نتایج اول باشد. وقتی شما این کار را انجام میدهید نرخ تبدیل شما بالا نخواهد رفت (چرا که سایت شما ارتباطی با این موضوع ندارد) .گوگل وقتی همچین چیزی ببیند شما را جریمه خواهد کرد. 

محتوای کم کیفیت

محتوای کم کیفیت و ضعیف همیشه بد بوده و خواهد بود. با تولید چنین محتوایی نه تنها کاربران را از سایت خود دور می کنید بلکه در مواردی باعث می شود شما ریپورت و یا بلاک شوید. شما برای همیشه این کاربران را ازدست خواهید داد. همیشه محتوای ناب، جامع و جدید تولید کنید و از هر روش و تکنیک بی زحمت و کوتاه مدتی که می دانید درست نیست و شما را به دردسر می اندازد خودداری کنید.  
 در مقابل تکنیک کلاه سیاه، تکنیک سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری نیز قرار دارند که شما را دعوت می کنیم آنها را نیز مطالعه کنید. 

چه تکنیک های کلاه سیاه دیگری می شناسید؟ آنها را در بخش نظرات خود با ما در میان بگذارید.

شما با توضیحات بالا میتوانید سئو کلاه سیاه را پیاده سازی کنید هرچند باز هم جا دارد اشاره کنم که استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه ضررش از نفعش بیشتر است.

درست است که خیلی از مطالب در سطح وب با نام آموزش سئو کلاه سیاه منتشر شده اند اما واقعیت این است که این روش ها با بروز رسانی الگوریتم رنک برین و برت گوگل کارایی خود را از دست دادند و ما استفاده از روش های کلاه سیاه را به شما پیشنهاد نمیکنیم. 

برگرفته از منابع : 

معرفی سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه : چرا باید از استفاده آن دوری کنید

5 از 5
3 سال قبل
نظر
بنظر من خوبه که از این روش‌های تاریک مطلع بشیم حتی اگه روش کاریمون سالم و درسته.
یه سوالی دارم، شاید کسی بتونه جواب بده. وقتی به بعضی از این روش‌ها نگاه میکنی، طوری طراحی شدن که موتور جستجو یه صفحه با Keyword Stufffing رو به یه شخص حقیقی نشون بده. عاقلانه است، ولی تصور میکنم که Keyword Stufffing بطور دقیق کاربردی نیست. پس این چه کاریه که بخوایم به موتور جستجو یه صفحه‌ی Keyword Stufffing شده نشون بدیم؟
اگه یه همچین چیزی کار میکنه پس معنیش این نیست که تراکم کلمه کلیدی خیلی مهم تر از همه‌ی ایناست؟
من اینطور فکر نمیکنم و ترجیح میدم برای آدم جماعت محتوا تولید کنم. اما همیشه برام سخته که درک کنم یه چیزی مثل ریدایرکت کردن صفحه میتونه کلاه سیاه موفقی درنظر گرفته بشه، اونم وقتی که جوری طراحی شده که کاربرد یه چیز دیگه رو مخفی کنه (Keyword Stufffing) و من فکر میکردم اینجور کار نمیکنه.
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
ممنون برای اطلاعات درباره‌ی سئوی کلاه سیاه. به عنوان یه مبتدی که تازه وارد دنیا سئو شده، حالا متوجه میشم که چرا میگن این یه رشته رقابتیِ، نه فقط باید روی محتوای باکیفیت تمرکز کنم بلکه باید مراقب بلاگرهای نامردی هم باشم که فقط هدفشون اینه که سریع ترافیک بالایی بدست بیارن.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • ادمین پونه مدیا 3 سال قبل
    خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده.
3 سال قبل
نظر
یه سوال داشتم، اگه یه کامنت نامربوط یا هرز در وبسایت من گذاشته بشه و من اون رو به عنوان spam انتخاب کنم و تاییدش نکنم که در وبسیات نمایش داده نشه ... آیا هنوز سئوی سایت منو تحت تاثیر قرار میده؟
از مقاله‌ی خوبتون هم ممنون.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • ادمین پونه مدیا 3 سال قبل
    اگه تاییدش نکنی، نیازی نیست نگران باشی، چون اجازه ورود هیچ کامنت هرزی رو با سایتت ندادی.
3 سال قبل
نظر
باید توجه داشته باشیم که خیلی‌ها بودجه کافی برای استفاده از سئو کلاه سفید ندارند. همچنین سئو کلاه سیاه میتونه شما رو سریع در رتبه بندی بالا بیاره، تداوم نداره و خیلی ریسک داره، ولی خیلی ها میرن سراغ این کار.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
خیلی از بلاگ ها فقط حواسشون به اینه که چیکار کنن عملکردشون بهتر بشه. پس باید حواسمون جمع باشه همونطور که در مقاله‌ی بالا گفته شد، چیکار نکنیم.
دوتا از مشتری‌های من مشکل سئوی کلاه سیاه داشتن، نه فقط بخاطر اینکه میخواستن با این روش ناعادلانه بالا بیان، بلکه فقط از آدم درستش راهنمایی نگرفتن. بنظر من اگه میخواید نظر کاربرها رو جذب کنید از راه درستش بکنید چراکه اعتماد از دست رفته رو نمیشه برگردوند.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
چند ماه پیش متوجه شدم یه سایت رقیب که تاحالا اسمش هم نشنیده بودم ، شروع کرد صدها پست اسپم گذاشتن درباره‌ی موضوعات چرت و پرت فقط برای اینکه لینک سازی کنند. یکم بیشتر تحقیق کردم، فهمیدم 3تا وبسایت دارند. صفحات متفاوت برای هر کلمه کلیدی دارند که هرکدوم هم محتوای مشابه داره! سعی کردم گزارش تخلف کنم ولی هر 3 وبسایت جزء جستجوهای برتر گوگل بودن! چقدر طول میکشه تا گوگل متوجه اینا بشه و جریمه بشن؟!
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
یکی از روش‌های دیگه سئو کلاه سیاه اینه که کارایی انجام بدی که به صفحات با رتبه بندی بالا که در صنعت مشابه کار میکنند، حمله کنی.
من اینو با چشم دیدم. یه مدتی در یک شرکت سئو کار میکردم. یه روز دیدیم سایت یکی از مشتری ها در لیست جستجوی گوگل پایین اومد. تحقیق کردیم و فهمیدیم یه شرکت سئوی نامرد دیگه ، از عمد فهرست رو دستکاری کرده بود و آدرس اسم اون کسب و کار رو عوض کرده بود و تازه رفته بود یه عالمه عنوان مشابه توی صفحات وبسایت‌ها مختلف گذاشته بود. همین، کسب و کار مشتری ما رو ریخت بهم ،زمان برد تا بشه خرابکاری رو درست کرد!
بجای اینکه محتوای با کیفیت تولید کنند و از راه درستش پیش برن، تصمیم گرفتن کسب و کار رقیبشون رو غرق کنند در همین حین هم از مشتری ـشون پول بگیرن و که آره ما سایت طرف رو گذاشتیم در بلک لیست گوگل.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
هر سئوکار خوبی باید بدونه چطور سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید درست کنه.
تکنیک کلاه سفید باید چیزی باشه که هر روز ازش استفاده کنید و تکنیک کلاه سیاه هم اصلا نباید بفکرش بیفتید.(اگه می‌خواید یه سئوی موثر داشته باشید.)
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
مقاله‌ی خوبی بود. شکی نیست که با الگوریتم پنگوئن کار برای سئو کلاه سیاه سخت‌تر شده. اینروزا سئوی خوب داشتن مهمه. از طرفی سئوی خوب ارزون نیست چون زمان و کار زیادی میخواد. اگر پول کمی برای سئو دادید پس شک نکیند کلاه سیاهه!
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
مقاله‌ی مفیدی بود. البته یه سوال اینجا مطرح میشه که با این اوصاف چرا هنوز شرکت‌هایی این روش ها رو به مشتری ها پیشنهاد میدن؟
خودم جوابشو میدم: چون راحت فروش میره و چشم مشتری رو با نتایج سریعی که بدست میاد کور می‌کنند. سئو رشته‌ی تخصصی هستش بطوریکه افرادی که سر رشته ندارن، روحشون خبر نداره در این رشته چه خبره! کسب و کارها میخوان بدون یه قرون خرج کردن، نتایج موثری ببینند..... و اینجاست که سئو کلاه سیاه میاد وسط. شرکت ها اهمیت نمیدن بعد از استفاده از سئو کلاه سیاه چه بلایی سر سایت شما میاد، همین که بدونن مشتری دارند براشون کافیه. درعوض یه شرکت با مسئولیت میدونه کجا سرمایه گذاری کنه و چقدر این کار زمان بره. اونا هدف‌های طولانی مدتی برای رسیدن به رتبه و ترافیک مناسب قرار میدن. ساخت حداقل 10 بک لینک یک روز وقت و 50 پوند هزینه میبره. اونا میدونن که چقدر طول میکشه موضوع مناسب سرچ کنن، و سایت‌هایی برای بک لینک پیدا کنن که کم کمش 10-20 رو وقت میگیره و یه نتیجه‌ی خوب هم 3-4 ماه طول میکشه و خلاصه هزینه‌اش هم درنظر بگیرید که چقدر میشه! به هرحال این فقط مثال بود که بدونید اگه بخواید موفق بشید چقدر باید وقت و هزینه بذارید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند