با ما در ارتباط باشید: 0314566
نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها

در حال حاضر ساخت سایت به تنهایی متضمن شروع و موفقیت یک کسب و کار نیست. بلکه شما به عنوان موسس یک استارتاپ باید در کنار طراحی سایت به اصول سئو و کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل نیز اهمیت دهید. به عنوان یک کسب و کار کوچک سپردن اقدامات بهینه سازی سئو سایت به شرکت های دیگر برای شما هزینه های اضافی به همراه دارد. در این مقاله از پونه مدیا شما را با نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها آشنا می کنیم. در شروع کار می توانید این فعالیت ها را برای سئو کردن سایت خود انجام دهید.

نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها

استارتاپ ها برای آغاز پروژه سئو خود از کجا شروع کنند؟

در ادامه برخی از اقدامات اولیه برای آغاز پروژه سئو سایت مطرح شده است، با ما همراه باشید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه کاری

یکی از نکات کلیدی افزایش سئو سایت برای استارت آپ ها جستجو و تعیین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری آن ها است. به طور کلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بر اساس کلمات و عبارات خاصی صورت می گیرد. بنابراین از همان ابتدای شروع فعالیت خود باید به درستی بدانید که در چه کلماتی جایگاه مناسب بدست خواهید آورد. همچنین باید از صفحاتی که در این کلمات باید هدف گذاری شوند، آگاهی داشته باشید.
در این خصوص یک لیست از محصولات و خدمات خود آماده کنید. این امر در آگاهی شما از نسبت به نیاز های مشتریان موثر است. در این مرحله امکان دسته بندی محصولات و خدمات نیز وجود دارد. سپس با استفاده از ابزارهایی مانند KeywordPlanner کلمات کلیدی پر جستجو را بیابید. این ابزار با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب شما را در تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی و بهینه سازی سئو سایت یاری می دهد. شرح خدمات سئو پونه مدیا را می توانید در مقاله درج شده مطالعه کنید.

نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها

ساخت حساب کاربری Install Google Analytics

این ابزار آمارگیر به شما در نظارت بر رشد و پیشرفت سایت کمک می کند. با استفاده از این ابزار نحوه ورود کاربران به سایت خود را در می یابید. همچنین کاربران از چه سایتی بازدید دارند و چه مدت زمانی را در آن صفحه می گذرانند؟ کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به سایت شما آمده اند، بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند یا خیر؟ آیا اثربخشی تبلیغات بر مخاطبان موثر است؟

ساخت حساب کاربری در گوگل وبمستر

گوگل وبمستر یا Google Search Console بر سلامت سایت شما نظارت می کند. شما می توانید با کمک این ابزار درباره سرعت ایندکس شدن، خطاهای سایت و کلمات کلیدی مرتبط با سایت آگاهی یابید. به عنوان یکی از نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها باید بدانید که هنگامی که سایت با کاهش ناگهانی بازدید یا مشکلاتی مشابه روبرو شود، استفاده از این ابزار اهمیت بیشتری دارد.

اتصال اکانت گوگل وبمستر به گوگل آنالیتیک

این اقدام کمک می کند که اطلاعات بدست آمده از آمارگیر به منظور بررسی جایگاه و پیشرفت سایت شما استفاده شوند. این اطلاعات در یک فضای مشترک مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ساخت نقشه سایت XML

نقشه سایت به ایجاد درک بهتری از سایت شما توسط ربات های گوگل کمک می کنند. در این صورت ربات ها متوجه می شوند که هر صفحه چه زمانی ایجاد شده و آخرین تاریخ بروزرسانی آن چه زمانی بوده است. به یاد داشته باشید که پس از ساخت نقشه سایت خود آن را با کمک گوگل وبمستر به موتورهای جستجو معرفی نمایید.

مدیریت فایل robots.txt

فایل robots.txt باعث می شود که دسترسی ربات های گوگل به بخش هایی از سایت محدود گردد.

سئو داخلی سایت

پس از یافتن کلمات کلیدی امکان سئو داخلی سایت نیز وجود دارد. به طور کلی سئو داخلی به مجموعه ای از فعالیت ها برای ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی گفته می شود. با رعایت این نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها می توانید موفقیت های بسیاری کسب کنید.

نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها

نکات کلیدی سئو سایت برای یک استارت آپ

بسیاری از استارتاپ های تازه تاسیس در یافتن منابع و زمان لازم برای انجام فعالیت های خود در جهت اهدافشان مشکل دارند. همچنین این شرکت ها ممکن است که در بین حجم زیادی از کارها گرفتار شده و قادر به تصمیم گیری درست نباشند.
رعایت اصول حرفه ای سئو یکی از استراتژی هایی است که به یک استارت آپ در رسیدن به اهدافش کمک می کند. در ادامه با برخی از نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها آشنا می شوید:

  • سایت خود را برای نمایش روی دستگاه های مختلف از لحاظ سرعت بارگذاری و نمایش محتوا بهینه سازی کنید.
  • با یافتن کلمات کلیدی مناسب دریابید که کاربران در گوگل به دنبال چه می گردند؟
  • به یاد داشته باشید که همیشه محتوای خود را برای انسان ها بنویسید، اما آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  • ترافیک جستجوی حال حاضر سایت خود را بررسی و آنالیز کنید. کدام صفحه بهترین عملکرد را داشته است؟ مخاطبان از کدام کلمه کلیدی بیشتر استفاده کرده اند؟
  • از آخرین تغییرات در دنیای سئو با خبر باشید و خود را همواره به روز نگه دارید.
  • مهمترین فاکتورهای کسب رتبه های برتر در صفحه نتایج جستجو را یاد بگیرید.
  • بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
  • رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید و ارتباط به این رسانه ها و ترفند های سئو را کشف کنید.
  • در حال حاضر جستجوی صوتی نیز یکی از ترفندهای مهم کاربران برای جستجو است. بهینه سازی جستجوی صوتی را یاد بگیرید.

همچنین برای آموزش تهیه پروپوزال سئو با ما در پونه مدیا همراه شوید، ما شما را در تهیه پروپوزال آماده سئو برای ارائه به مشتریانتان یاری می کنیم.

نکات سئو و انتخاب نام دامنه برای استارت آپ ها

یکی از نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها انتخاب نام دامنه مناسب است. برای آغاز یک کسب و کار باید نام ایده آلی را برای استارتاپ خود برگزینید. در این خصوص باید اصل کسب و کار، محصولات و خدمات قابل عرضه به مشتریان خود را مد نظر قرار داده و بر اساس آن نام دامنه ای برای خود انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید که نام دامنه خوب تاثیر مثبتی روی سایت شما دارد. بهتر است که نامی ساده و کوتاه برای دامنه خود برگزینید که نشان دهنده هویت برند شما باشد. نام طولانی عددی یا دامنه ای همراه با اعداد قطعا گزینه ای مناسب محسوب نمی شود. پسوند .com یکی از پسوندهای مورد علاقه بسیاری از سایت ها است که مزایای زیادی برای سئو سایت دارد و به شما در کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند.
ابزارهایی مانند DomainIt، Domainsbot و NameStation از جمله ابزارهای مفید برای یافتن نام دامنه مناسب هستند.
برای کسب اطلاعات تکلمیلی نسبت به نکات کلیدی سئو سایت برای استارت آپ ها می توانید با پونه مدیا همراه باشید و از خدمات آن بهره ببرید.

پونه مدیا تلاش کرده است تا همواره اطلاعات روز سئو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما عزیزان جهت سفارش پروژه سئو در اصفهان و اطلاع از قیمت سئو می توانید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول سئو خارجی

سئو خارجی یا off page seo چیست؟

به مجموعه کارهایی که در جهت بهبود سئو سایت شما، در خارج از محیط سایت تان انجام می شود، سئو خارجی می گویند. ایجاد بک لینک و بررسی آن ها، رپرتاژ آگهی، ترافیک سایت، بررسی انکر تکست ها و... مواردی هستند که در دسته سئو خارجی قرار می گیرند. 

چک لیست سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

این چک لیست شامل ارتباط با اینفلوئنسرها، سایت های شبکه های اجتماعی، سایت های نشانه گذاری اجتماعی (سایت های social bookmark)، بازاریابی فروم و انجمن ها، ثبت نام در دایرکتوری ها، تولید و بازاریابی محتوا، پیدا کردن سایت‌های پرسش و پاسخ، اشتراک گذاری در سایت های اینفوگرافی و... می شود.