با ما در ارتباط باشید: 0314566
آپدیت محتوا چیست؟ اهمیت بروزرسانی محتوا در سئو

وب‌سایت‌هایی که با موضوعات مشابه با یکدیگر در حال رقابت هستند در واقع در زمینه تولید محتوا رقابت می‌کنند. با این وجود، گاهی اوقات مشاهده می‌شود تولید محتوای تخصصی نتوانسته پس از مدتی هیچ کمکی به بهبود رتبه بندی سایت و در واقع سئوی سایت کند. در این وضعیت اگر نظر متخصصان سئو را جویا شوید شما را به یک عنصر حیاتی که احتمال دارد پیش از این هیچ توجهی به آن نداشته‌اید آشنا خواهند کرد، محتوای قدیمی. آپدیت محتوا یکی از عناصر اصلی استراتژی‌های بازاریابی محتوا محسوب می‌شود که می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت ترافیک سایت و سئو داشته باشد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند درک اهمیت بروزرسانی محتوا در سئو می‌تواند علاوه بر تأثیر حداکثری محتوای جدید، در زمان و هزینه شما به عنوان تولید کننده محتوا و یا صاحبان مشاغل آنلاین صرفه‌جویی کند. در این مطلب از پونه مدیا بروزرسانی محتوا، بهترین بازه‌های زمانی بروزرسانی محتوا و در نهایت کاربردی‌ترین استراتژی بروزرسانی محتوا را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. برای اطلاع از اینکه هر تیم سئو باید متشکل از چه کسانی باشد می توانید به دیگر مقالات سایت پونه مدیا مراجعه کنید. 

بروز رسانی محتوا چیست

گوگل برای کاربران خود بسیار ارزش قائل است. به همین منظور با بررسی میزان رضایت کاربران و بررسی تجربه کاربری آنها به انتشار الگوریتم‌هایی می‌پردازد که در نقش دستورالعمل برای کسب رتبه بندی برتر گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند. گوگل محتوای قدیمی را به عنوان محتوای غیرمفید شناسایی می‌کند و از وب‌سایت‌ها می‌خواهد محتوایی که عملکردی در نتایج گوگل ندارند را بازبینی کرده و آن‌ها را برورسانی کنند. هدف اصلی بروزرسانی محتوا ایجاد رضایت کاربر گوگل است و در مقابل نیز محتوایی که نتواند انتظارات را برآورده کند منجر به ناامیدی کاربر می‌شود. با وجود اینکه گوگل بارها و بارها در الگوریتم‌های خود به محتوای باکیفیت و دست‌اول اشاره کرده و می‌کند، بروزرسانی محتوا به عنوان یک قانون حیاتی بهبود وضعیت سئو شناخته می‌شود. برای مثال، تصور کنید فردی که جویای شغل است برای دسترسی به آخرین موقعیت‌های شغلی وارد گوگل می‌شود. این فرد پس از سرچ کلمات کلیدی با انبوهی از وب‌سایت‌ روبه‌رو می‌شود که به نظر گوگل به سادگی می‌توانند به سوالات او پاسخ دهند. با این وجود موقعیت‌های شغلی برخی از این وب‌سایت‌ها دیگر در دسترس نیستند و یا بسیار قدیمی و تاریخ مصرف گذشته هستند. در این وضعیت کاربر از نتایج گوگل ناامید شده و از وب‌سایت خارج می‌شود. تجربه کاربری نامناسب، نرخ پرش و عدم کسب رضایت کاربر نتیجه جستجوی کاربر مورد نظر است.

در چه بازه های زمانی باید محتوا را به روز کرد

همگی ما معتقدیم که تکنولوژی با سرعت غیرقابل پیش‌بینی در حال رشد است. در همین راستا گوگل به صورت پیوسته الگوریتم های خود را بروزرسانی می‌کند و راهکارها و روش‌هایی که می‌توانند تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند را به ما معرفی می‌کند. به عنوان مثال، راهکارهایی که برای دو سال گذشته می‌توانسته‌اند باعث رشد و پیشرفت یک وب‌سایت شوند، ممکن است در حال حاضر در بهترین حالت هیچ تأثیری در وضعیت وب‌سایت نگذارند. علاوه بر این، کارمندان شرکت‌ها در حال جابه‌جایی هستند، اطلاعات شرکت‌ها تغییر می‌کنند، اهداف اصلاح می‌شوند و به طور خلاصه هر چیزی که به یک شرکت مرتبط باشد می‌تواند در طول یک دوره زمانی دستخوش تغییرات قابل توجهی شود. به همین دلیل پاسخ به این سوال که در چه بازه های زمانی باید محتوا را به روز کرد می‌تواند به عنوان یکی از سوالات حیاتی و در عین حال چالش‌برانگیز شناخته شود.

متخصصان سئو معتقدند بررسی میزان ترافیک ارگانیک مهم‌ترین نشانه‌ نیاز به بروزرسانی محتوا است. اگر با وجود صرف هزینه برای تولید محتوا و سئو وب‌سایت هنوز نتوانسته‌اید به ترافیک مورد نظر خود دست پیدا کنید، وقت آن رسیده که محتوای وب‌سایت را بروزرسانی کنید. استفاده از کلمات کلیدی به روز و همسو با برند شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی در افزایش ترافیک سایت ایفا کند. توجه داشته باشید که نیاز کاربر با سرعت زیادی تغییر می‌کند و احتمال اینکه محتوای چند ماه گذشته وب‌سایت شما دیگر برای کاربران مفید نباشد بسیار زیاد است. وجود لینک‌های خراب، محتوای بی‌کیفیت و غیر جذاب نیز عواملی هستند که می‌توانند مانع از دریافت ترافیک ارگانیک شوند.

برای شروع کار کافی است تمامی محتوای وب‌سایت خود را بازبینی کنید و در صورت نیاز برخی از آن‌ها را به طور کامل از روی وب‌سایت حذف کنید. علاوه بر این، نرخ پرش نیز به عنوان یکی از کلیدی‌ترین نشانه‌های نیاز به بروزرسانی شناخته می‌شود. فراموش نکنید زمانی که بازدیدکننده وب‌سایت شما محتوای موجود را غیرمرتبط، بی‌کیفیت و یا قدیمی شناسایی کند با سرعت از وب‌سایت‌تان خارج می‌شود. در نتیجه شما به سادگی می‌توانید با بررسی میزان نرخ پرش و میزان ترافیک ارگانیک به این آگاهی دست پیدا کنید که وب‌سایت مورد نظر نیاز جدی به بروزرسانی محتوا دارد.

مهم اینکه گوگل از بروزرسانی الگوریتم خود هدف خاصی را دنبال می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه دقیق آخرین نسخه الگوریتم های گوگل و پیروی از آخرین دستورالعمل‌ها در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده و با سرعت بیشتری به اهدافتان دست پیدا کنید.

استراتژی به روز رسانی محتوا بهتر است چگونه باشد

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که برورسانی محتوا یکی از تأثیرگذارین روش‌های افزایش ترافیک وب‌سایت است، احتمال دارد این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که استراتژی به روز رسانی محتوا بهتر است چگونه باشد. با پیروی از بهترین استراتژی بروزرسانی محتوا به راحتی می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. برای این کار کافی است موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از کلمات کلیدی جدید
  • بروزرسانی سئوی داخل صفحه
  • بروزرسانی بدنه محتوا و اصلاح ساختار محتوا
  • دریافت پیوند‌های معتبر جدید
  • افزودن و بهینه سازی عکس‌ها و ویدیوهای جدید برای پست‌های قدیمی
  • تصحیح اشتباهات تایپی و بهبود میزان خوانایی متن
  • بروزرسانی تاریخ پست‌های قدیمی

همیشه به خاطر داشته باشید که تعداد فروانی از پست‌های یک وب‌سایت ارزش بروزرسانی ندارند. برای شروع کار تعداد بازدید از پست‌ها را مورد بررسی قرار دهید و پست‌هایی که بیش از ۲۰ بازدید کننده داشته‌اند را در اولویت بروزرسانی قرار دهید. مطالبی را که به صورت تخصصی برای کسب و کارتان تولید شده‌اند را نشانه‌گذاری کنید. این پست‌ها به دلیل تأثیرگذاری بالای خود بر مخاطبان هدف شما می‌توانند به عنوان اصلی‌ترین مطالب وب‌سایت عمل کنند، در نتیجه به سادگی از آن‌ها نگذرید.

5 از 5