با ما در ارتباط باشید: 0314566
طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان
طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان

تحقیقات گویای آن است که مراحل از پیش تعیین شده ای برای راه اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی موفق وجود دارد که افراد زیادی با تبعیت از آن توانسته‌اند به موفقیتهای بزرگی دست یابند، به اختصار مروری بر این مراحل خواهیم داشت و در ادامه به بررسی موشکافانه‌ی هریک خواهیم رفت:

1: پیداکردن نیازی اساسی و تلاش برای پاسخگویی و رفع آن.
2: نوشتن سیاستها و قوانین فروش.
3: طراحی و ساخت وبسایتی ساده و کاربرپسند.
4: استفاده از موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت.
5: برای خود خوشنامی و اعتبار ایجاد کنید.
6: مشتریان را با ایمیل ترقیب به خرید کنید.
7: با تکنیکهای Back-End Selling و Up Selling فروش خودرا افزایش دهید.

قدم نخست: پیداکردن یک نیاز و ارایه‌ی خدمات مرتبط.

اغلب افراد در مواجهه با دو موضوع محصول و بازار کار دچار اشکال هستند، سعی کنید گروهی از افراد را که به دنبال راه حلی برای مشکل و سوال خود هستند را شناسایی و به آنها راه حل ارائه دهید، راه حل شما کالا و خدمات شماست،توضیح دهید که محصول یا خدمات ارایه شده از سمت شما میتواند مشکل و دغدغه‌ی بارز آنها را حل کند و بدین گونه مشتری برای خود دست و پا کنید، برای پیدا کردن اینگونه افراد از اینترنت بهره ببرید.

• از فرومهایی دیدن کنید که افراد سوالی مرتبط در آن مطرح کرده و به دنبال پاسخ آنند.
• از جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار مورد نظر خود شروع کنید، سعی کنید از کلیدواژه‌هایی که افراد، زیاد از آن استفاده کردند لیستی تهیه کنید تا دغدغه و نیازهای کاربران را شناسایی کنید.
• سایتهایی که به احتمال زیاد رقیب شما خواهند بود را مطالعه کنید. مزایا، همچنین مواردی که نیازهای مشتریان را برطرف کرده‌اند را بنویسید.

در نهایت سعی کنید با گردآوری مطالب، بازار هدف خود را شناسایی کنید و سعی کنید ارایه خدمات بهتری از رقیبان داشته باشد، این موارد را یادداشت کنید که در طول زمان بتوانید میزان تغییرات استراتژیک کسب و کار خودرا اندازه گیری کنید. بهتر است در ابتدا با این حقیقت مواجه شوید که اصولا کار جدیدی در فضای کسب و کار اینترنتی باقی نمانده و الزاما کاری بسیار خاص و انجام نشده باعث موفقیت شما نخواهد شد، پس سعی کنید به کسب و‌کاری وارد شوید که قبلا برای آن روش، اصول و قوانینی وضع شده است.

قدم دوم: نگارش سیاستها و قوانین فروش .

در کسب و کار اینترنتی فرمولهایی کارآمد برای هدایت کاربران به سمت خرید وجود دارد، این تکنیکها مشتری را در زمان ورود به سایت طوری هدایت میکنند که مایل به خرید شده و در نهایت خرید خود را تکمیل کنند.
برای بهره مندی از این روش باید تکنیکهای زیر را در دستور کار خود قرار دهید:

• سعی کنید علاقه مشتری را با تیترهای جذاب و مورد پسند برانگیزید.
• خیلی صریح و خلاصه توضیح دهید که محصول یا خدمات شما میتواند چه نیازی از کاربر را برطرف کند.
• توضیح دهید مجموعه شما چطور با ارائه خدمات و اعتبار لازم میتواند جوابگوی نیاز مشتری باشد.
• تجربه خرید و بازخوردهای مشتریانتان را در صفحه‌ی فرود درج کنید.
• مزایای کالا و خدماتتان را در قیاس با سایر رقبا مختصرا شرح دهید تا اعتمادشان را جذب کنید.
• پیشنهادهای جذاب ارائه دهید.
• ضمانتی مستدام و قوی ارائه دهید.
• موارد اورژانسی خرید و فروش کالا را توضیح و به آن عمل کنید.
• حراج محصولات و یا خدمات را مدنظر قرار دهید.

توجه داشته باشید در توضیحات سایت ذکر کنید که مشتریان چرا باید از کالا های شما خریداری کنند، نقاط قوت کسب و کارتان را شرح دهید و به این متمرکز شوید که محصولات یا خدمات شما چگونه میتواند نیازهای مشتریان را برطرف کرده و به نوعی زندگی را برای آنان ساده میکند.

قدم سوم: طراحی فروشگاه اینترنتی.

هنگامی که شما محصول، بازار هدف، همچنین فرایند فروش را تجزیه و تحلیل کردید، باید به فکر طراحی و پیاده سازی سایت باشید. توجه کنید که وبسایت شما تنها 5 ثانیه برای جذب مخاطب وقت دارد و پس از آن اگر مشتری جذب نشود تقریبا هیچگاه به سایت شما سر نخواهد زد، پس هرگز این زمان طلایی را از دست ندهید.برخی از نکات کلیدی در زیر آمده است:

• از یک یا دو مدل فونت ساده استفاده کنید و زمینه‌ای سفید برای وبسایت در نظر بگیرید.
• راهبری و تجربه‌کاری را بسیار ساده درنظر بگیرید و در دیگر صفحات سایت به صورت مشابه از آن استفاده کنید.
• تنها از تصاویر گرافیکی، ویدئویی و فایلهای صوتی ساده برای درک بهتر مطالب بهره ببرید.
• روشی اتخاذ کنید که بتوانید با ارائه‌ی پیشنهاداتی ایمیل کاربران را دریافت کنید، اینگونه ارتباطات بسیار اهمیت دارد.
• باید توجه داشته باشید بیشتر از 2 کلیک بین مشتری بلقوه تا خرید فاصله قرار ندهید، و تا حد امکان مراحل خرید را ساده کنید.
• وبسایت شما، نمای فروشگاه شماست، آنرا مورد توجه کاربران و مراجعین بسازید.

قدم چهارم: از موتورهای جستجو جهت هدایت مشتریان هدف بهره ببرید.

روش پرداخت پول برای هر کلیک "ppc" از ساده‌ترین روشها برای افزایش ترافیک ورودی سایت میباشد.
برای شروع کسب و کار در حوزه‌ی وب این روش بسیار کارآمد است، این کار دو مزیت عمده خواهد که میتواند باعث افزایش ترافیک ورودی اورگانیک در سایت شما شود:
نخست اینکه تبلیغات ppc در صفحات جستجو سریعا نمایش داده میشوند، و دوم آنکه این روش باعث میشود که تفاوت کلمات کلیدی مختلف را از طریق بازخوردها بررسی کنید، در ضمن میتوانید صحت تیترهای انتخابی و قیمت محصولات را بررسی و آنالیز کنید.
پس با استفاده از تبلیغات کلیکی شما میتوانید‌ در زمان کم، به ترافیک ورودی مطلوبی برسید، همچنین میتوانید مزایا و نقاط ضعف وبسایتتان را کشف کرده و در نهایت به گنجینه ای از کلمات کلیدی دست خواهید یافت که میتواند در کسب و کارتان تاثیر زیادی داشته باشد، شما میتوانید این کلمات کلیدی را به کدهای وبسایت و یا تیترهای اصلی اضافه کنید تا جایگاه و Ranking سایت بالا رفته و در نهایت جستجوی اورگانیک فروشگاه از دیدگاه موتورهای جستجو افزایش یابد.

قدم پنجم: برای خود خوشنامی و اعتبار کسب کنید.

مردم برای جستجوی مطالب به اینترنت مراجعه میکنند،در نتیجه تولید محتوا ارزش بسیار بالایی دارد، یکی از راههای افزایش ترافیک ورودی، تولید محتوا برای دیگر سایتها میباشد، محتوا را به رایگان در اختیار سایتهایی قرار دهید که از رتبه و اعتبار بالایی برخوردارند. راز این روش این است که همیشه لینکی به سایت خود درون متن قرار دهید.

• مطالبی تخصصی تولید و رایگان به اشتراک بگذارید.
• مقاله ، ویدیو و یا پادکستهای صوتی تهیه کنید و آنها را از کانالهای مختلف مثل شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
• در زیر مطالب با ارزش سایتتان لینکی برای اشتراک به سایر دوستان قرار دهید.
• خود را به عنوان متخصصی کوشا و در دسترس در شبکه‌های اجتماعی یا فرومهای مرتبط ثابت کنید.
با انجام چنین فعالیتهایی مزایایی برای شما ایجاد مشود که در حوزه‌ی کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است، در نتیجه هر سایتی که مطلب شما را به اشتراک بگذارد یک LinkBack به سایت شما خواهد داد، موتورهای جستجو علاقه بسیاری به بک‌لینک سایتهای مشابه دارند و در عوض این اتفاق به شما پاداشی خواهند داد و آن بالا رفتن رنکینگ سایت شما خواهد بود.

قدم ششم: قدرت ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید تا مهمانان را به خریدارانی بلقوه بدل کنید.

یکی از کارهایی که به کسب و کار شما ارزش اضافه میکند، ساختن لیستی از پیشنهادات ویژه برای مشتریان است، با اینکار مشتریان و مراجعین سایت برای دریافت این پیشنهادات ایمیل خود را در اختیار شما قرار میدهند، با آنها در تماس باشید و به آنها پیشنهاداتی ویژه ارائه دهید، این روش ارتباط به معنی آن است که:

• شما چیزی را که مشتریان تقاضا کردند را ارائه میدهید.
• شما رابطه‌ای همیشگی با مشتریانتان برقرار کردید.
• شما به روشی دست یافتید که نزدیک به 100% بهره وری ثابت شده ای دارد.
• ایمیل مارکتینگ از سایر روشهای تبلیغاتی مانند برشور،تبلیغات تلوزیونی و رادیویی بسیار کم هزینه‌تر و بخاطر هدفمندی بالا، بسیار تاثیر گذارتر میباشد.
توجه داشته باشید هرکسی که به فروشگاه شما سر میزند و به لیست پیشنهادات ویژه شما نگاه کند میتواند جزو مشتریان همیشگی شما شود و هیچ ابزاری بهتر از Email نمیتواند ارتباط با آنها را ساده و رجوع به سایت شما را ساده کند.

قدم هفتم: با استفاده از تکنیکهای Back-End Selling و UpSelling فروش بیشتر خود را تضمین کنید.

برای آشنایی بیشتر با این دو تکنیک اجازه دهید مثالهایی را با هم بررسی کنیم:

Back-End Sell: فروش و یا پیشنهاد فروش کالایی که میتوان در کنار کالای خریداری شده به عنوان وسیله جانبی ارائه کرد، بک‌اند اصولا به مشتریانی پیشنهاد میشود که قبلا خریدی را ثبت کرده اند.
به عنوان مثال در کنار فروش موبایل، به کاربر پیشنهاد خرید قاب و وسایل جانبی داده شود.

Upselling: ارائه‌ی پیشنهاد خرید کالای مرتبط با کالای مورد نظر کاربر فعال، برای مثال زمانی که به فست‌فود مراجعه میکنید در هنگام خرید به شما پیشنهاد خرید سالاد و سیب‌زمینی نیز داده میشود.

مطالعات نشان داده 36 درصد از افرادی که از شما خریدی را انجام داده اند در صورتی که با آنها ارتباط خوبی برقرار کرده باشید مجددا به سایت شما مراجعه و احتمالا خریدهای دیگری را نیز تکمیل خواهند کرد. تقریبا میتوان گفت جلب مشتری برای اولین خرید بسیار پراهمیت و دشوار است، پس سعی کنید حداقل از نظر قیمتی با دیگر سایتها رقابت کنید و کالایی به صرفه ارائه کنید، همچنین از تکنیکهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم برای تضمین فروش بالا استفاده کنید.

• کالاهایی را پیشنهاد کنید که خرید فعلی مشتری را کامل کند و به گونه‌ای احساس نیاز برای آن کالا را در خریدار پدید آورید.
• کوپن‌های خریدی را متناسب با ارزش کالاهای قبلا خریداری شده در نظر بگیرید که کاربر بتواند در خرید بعدی از آن برای دریافت تخفیف بیشتر استفاده کند.
• کالاهایی مشابه را در زمان پایان خرید و بخش "تشکر از خرید" پیشنهاد دهید.

به خریداران و کاربرانتان پاداش دهید تا آنان نیز به شما وفاداریشان را ثابت کنند.
فضای وب به سرعت در حال تغییر است و یک سال در کسب و کار اینترنتی معادل 5 سال در یک کسب و کار واقعی است، اما اصول و قوانین استارت یک شغل و پیشرفت در آن کمابیش ثابت مانده است.
اگر در فکر ایجاد فروشگاه اینترنتی هستید با استفاده از این مطالب دست به کار شوید و یا اگر دارای سایت فروش هستید با مرور آنچه گفته شد، کسب و کار خود را رونق بخشید.

امتیازی ثبت نشده است.