با ما در ارتباط باشید: 0314566
بهترین افزونه های کش وردپرس- معرفی 22 افزونه برتر

در این مطلب از تیم پونه مدیا ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما را با مفهوم کش بیشتر آشنا کرده و بهترین افزونه های کش وردپرس را برای شما معرفی کنیم. بدون هیچ مقدمه ای میریم سر اصل مطلب.

کش چیست؟

کش به مجموعه ای از داده های موقتا ذخیره شده برای دسترسی سریع در صورت درخواست می گویند. در کامپیوترها، اطلاعات معمولا بر روی هارد دیسک ذخیره می شوند. هنگامی که درخواست آن اطلاعات انجام می شود، کامپیوتر باید قبل از ارائه ی اطلاعات، فرایندهایی را اجرا نماید.
کشینگ این مشکل را از طریق پردازش اطلاعاتی که مکررا درخواست می شوند و ذخیره ی آن ها در یک مخزن موقت یا حافظه حل می کند. این موضوع به کامپیوترها اجازه می دهد تا به سرعت به یک فایل دسترسی پیدا کنند.
همین مفهوم کش می تواند توسط وبسایت های وردپرسی برای بهبود عملکرد و سریع تر بالا آمدن وبسایت مورد استفاده قرار گیرد. بله، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای پویاست. به این معنی که هربار که یک کاربر از وبسایت شما بازدید می کند، وردپرس اطلاعات مورد نیاز را از پایگاه داده بالا می آورد و سپس چند مرحله ی دیگر را اجرا می کند تا نهایتا صفحه ی وب به مرورگر کاربر فرستاده شود. این کار موجب آن می شود که وقتی تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان در حال بازدید از وبسایت شما باشند، وبسایت به کندی بالا بیاید.
کشینگ به سایت وردپرسی شما اجازه می دهد تا از تعداد زیادی از مراحل گذر کند و نیازی به انجام دادن آن ها نداشته باشد. به جای این که هر بار نیاز باشد تا کل فرایند تولید صفحه طی شود، افزونه ی کشینگ شما بعد از نخستین بالا آمدن صفحه، یک کپی از آن می گیرد و سپس آن نسخه ی کش شده را در اختیار تمام کاربران بعدی قرار می دهد.

کشینگ به چه معناست

چرا کشینگ از اهمیت بالایی برخوردار است؟

کشینگ بر پایه ی ذخیره ی سلسله مراتبی داده ها بنا شده است. کشینگ یعنی عمل نگهداری داده ها در مخزن برای امکان بازیابی بدون نیاز به فراخوانی داده از منبع اصلی اگر آن داده به طور مکرر تغییر نکند. کشینگ در همه جا وجود دارد، از کشینگ پردازشگر تا وبسایت و حتی در خود شما. بیشتر افراد کلمه کشینگ را در قالب وبسایت تعریف می کنند، اما کشینگ فراتر از این هاست.
یک سناریوی کشینگ معمول یعنی داشتن یک کپی کش شده از یک صفحه ی وب. این صفحه هر پنج دقیقه یک بار تغییر نمی کند بنابراین کشینگ آن به طورت لوکال بر کامپیوتر شما، موجب صرفه جویی در زمان و پهنای باند است و با زدن دکمه reload در مرورگرتان می توانید این صفحه را بازنمایش کنید. انواع زیادی از کش مانند کش پایگاه داده یا کش دیسک وجود دارند که موجب تسریع دسترسی به انواع رویدادها می شوند.

با وجود این که فناوری و جزئیات دقیق کشینگ می توانند بسیار پیچیده باشند، ایده ی پشت آن بسیار ساده است. بگذارید با ذکر یک مثال توضیح دهیم: اگر از شما بپرسیم که جواب 3 ضربدر 5 چه می شود، می دانید که جواب 15 است. شما نیازی به محاسبه ی این جواب ندارید. آن قدر این کار را در زندگی خود انجام داده اید که دیگر نیازی به آن ندارید. شما بدون انجام هیچ گونه پردازش ذهنی، به سادگی پاسخ را به خاطر می آورید. خوب، کاری که کشینگ انجام می دهد، همین است.

می اندیشند که فقط کشینگ سرعت کارها را افزایش می دهد. هنگامی که می خواهید دیتای پرخرجی را به دست آورید، آن را کش می کنید تا دفعه ی بعد که به سراغ آن می روید، کم خرج تر باشد.

چالش های کشینگ

کشینگ با چالش های زیر رو به رو است:

  1. کنار آمدن با داده های پویا: اگر داده های شما به سرعت تغییر کنند و نخواهید آن ها را کش کنید، چون در غیر این صورت، کاربران تان داده های فاقد دقت و قدیمی را دریافت می کنند. بالاخره، باطل سازی کش یکی از موضوعات سخت در علم کامپیوتر است.
  2. شکست ها: هنگامی که کش شما از بین می رود چه اتفاقی می افتد؟ آیا سیستم های بک اند شما قادر به کنترل بار افزایش یافته هستند؟ یک راه حل، ساختن سطوح چندگانه ی کشینگ است.به عنوان مثال یک کش لوکال به ازای هر سرور اپلیکیشن و همچنین یک ناوگان کش ریموت که بین همه ی سرورهای اپلیکیشن به اشتراک گذاشته شده است.
  3. توسعه: احتمالا هنگامی که سرورهای وب مجددا توسعه پیدا می کنند، کش های لوکال پاک خواهند شد یا حداقل هنگامی که سرورهای اپلیکیشن جدید در هم تنیده می شوند، این کش ها خالی خواهند شد. چگونه کش را تعلیم می دهید تا در هر فرایند توسعه از اخلال در ترافیک بک اند دوری کند؟

کش فناوری ای است که سرعت وبسایت شما را بدون گرفتن هیچ قربانی در طول فرایند، افزایش می دهد. اگر به درستی از آن استفاده شود، نه تنها موجب افزایش سرعت بالا آمدن وبسایت می شود بلکه بار روی سرور را نیز کاهش خواهد داد. چالش های پیش روی کشینگ را نیز بررسی کردیم. با توجه به این چالش ها، به راحتی دریافتیم که کشینگ ممکن است ساده به نظر بیاید اما هرگز چنین نیست. کشینگ به این خاطر بسیار مهم است که شما می توانید بهبود عملکرد چشمگیری را بدون انجام تلاش بسیار در شرایطی خاص به دست آورید.
کشینگ وبسایت به این دلیل مهم است که بار روی سرورهای هاستیگ وردپرس شما را کاهش می دهد و موجب می شود تا سرعت اجرای وبسایتتان بیشتر شود. برای بهبود سرعت و عملکرد وردپرس تان به تنظیم مناسب کشینگ نیاز دارید.

یک وبسایت سریع تجربه ی کاربر را بهبود می بخشد و آن ها را تشویق می کند تا از صفحات بیشتری دیدن کنند. همچنین کمک می کند تعلق کاربران و مدت زمانی که در وبسایت شما سپری می کنند بیشتر شود. وبسایت سریع تر حتی به شما کمک می کند که ترافیک بیشتری از جستجوی طبیعی را به وبسایت خود هدایت کنید. گوگل امتیاز بالاتری را برای وبسایت های سریع تر قائل می شود که در نتیجه ی آن، در نتایج جستجو رتبه ی بهتری را به دست خواهید آورد.

عملکرد افزونه های کشینگ وردپرس 

معمولا صفحات و پست های سایت شما پس از انتشار تغییر چندانی نخواهند داشت؛ مگر اینکه سایتتان را دوباره طراحی کنید یا محتوای آن را به روز رسانی کنید. کاری که افزونه ی کشینگ انجام می دهد، ایجاد یک نسخه ی ثابت از صفحه ی وب شما و قرار دادن آن در اختیار بازدید کنندگان شماست. یعنی هنگامی که یک کاربر برای بازدید دوباره به سایت شما برمی گردد، یک نسخه ی کش شده را مشاهده خواهد کرد.
یخچال خانه تان را در نظر بگیرید، شما یک بار به فروشگاه نمی روید تا برای قهوه تان شیر بخرید، سپس دوباره برای خرید مقداری کره به فروشگاه برگردید و پس از آن دوباره برای تهیه ی شیر به فروشگاه بازگردید، همه ی اینها را یک بار خریداری کرده و در یخچال خود نگه می دارید. یخچال شما همانند کش است و فروشگاه، وب سرور.
زیبایی کشینگ وردپرس این است که بدون اینکه بازدید کنندگان چیزی از آن بدانند، اتفاق می افتد. کشینگ وردپرس مقدار داده هایی که بین مرورگر بازدید کننده، پایگاه داده ی وردپرس و وب سرور در حال انتقال بوده را به حداقل می رساند که نتیجه ی این امر، زمان های بالا آمدن کوتاه تر برای سایت است.

هنگامی که یک صفحه ی وب را آپدیت می کنید، چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است فکر کنید که وقتی محتوای سایتتان را آپدیت می کنید، سایت برای بازدید کنندگان بالا نمی آید، اما چنین نیست. افزونه های کشینگ ساز و کاری برای خالی کردن کش و تولید دوباره ی آن با محتوای آپدیت شده تحت شرایطی خاص دارند، به طور مثال زمانی که یک پست جدید منتشر می کنید.
فرض کنید که CTA سرتیتر را در صفحه ی نخست خود آپدیت کرده اید و به چیز دیگری در سایت دست نزده اید. یک افزونه ی کشینگ، ورژن کش شده ی صفحه ی نخست شما را از بین برده و نسخه ی جدیدی را ذخیره می کند، اما به بقیه ی صفحات سایت شما کاری ندارد چرا که آن صفحات تغییری نداشته اند.

انواع کشینگ

دو نوع اصلی کشینگ عبارتند از: از سمت مشتری و از سمت سرور.

کشینگ از سمت مشتری:

وبسایت ها دیتای راکد بسیاری از جمله تصاویر، صفحات سبک و اسکریپت دارند. کشینگ از سمت مشتری که به عنوان کشینگ مرورگر هم معروف است، به مرورگر شما اجازه می دهد تا این محتوای راکد را ذخیره کند در نتیجه هر زمان که از سایت دیدن می کنید، نیازی به دانلود هرباره ی این داده ها نیست. آن ها به سادگی یک کش لوکال که در هارد درایو کامپیوترتان ذخیره شده، در اختیار شما قرار می گیرند. به عنوان مثال، نخستین باری که از یک سایت دیدن می کنید، مرورگرتان همه ی فایل هایی را که برای نمایش دادن صفحه به آن ها نیاز دارد دانلود کرده و به سرعت آن ها را کش می کند، دفعه ی بعدی که از آن سایت بازدید کند، صفحه خیلی سریع تر بالا می آید.

کشینگ از سمت سرور:

انواع بسیاری از کشینگ های مرتبط با کشینگ از سمت سرور وجود دارند که برای کشینگ وردپرس مورد استفاده قرار می گیرند و می توانید آن ها را با افزونه هایی مانند WP Rocket کنترل کنید، انواع این کشینگ ها عبارتند از:

  1. کشینگ صفحه: این ساده ترین نوع از پروتکل های کشینگ است. کشینگ صفحه یعنی فرایند ذخیره-سازی پویای صفحات وب تولید شده بر روی هارد دیسک سرور و در اختیار قرار دادن آن ها از کش هر بار که درخواستی انجام می شود.
  2. کشینگ موبایل: همانند کشینگ صفحه، کشینگ موبایل، یک فایل کش شده ی اختصاصی را برای همه ی اسنادی که کش می شوند برای دستگاه های موبایل می سازد. یعنی بازدید کنندگانی که از طریق استفاده از موبایل به سایت شما بازمی گردند، قادر هستند تا سریع تر به صفحات وب شما دسترسی پیدا کنند.
  3. کشینگ کاربر: این نوع از کشینگ، مجموعه ای اختصاصی از فایل های کش را برای هر کاربر وردپرس که لاگین کرده، می سازد. یعنی سایت شما برای بازدید کنندگان به طور عادی کش خواهد شد و مجموعه ای جداگانه از فایل های کش برای هر کسی که به سایت شما لاگین می کند، ذخیره خواهد شد.
  4. کشینگ کوئری پایگاه داده: این نوع از کشینگ به شما امکان می دهد تا نتیجه ی یک کوئری واحد از دیتابیس تان کش شود و در وب سرور شما ذخیره شود تا زمانی که یک پست جدید منتشر می کنید، یک پست از قبل موجود را به روز رسانی می کنید یا تنظیمات وردپرس تان را تغییر می دهید.
  5. کشینگ مبتنی بر شیء: وردپرس سیستم کشینگ داخلی مخصوص به خود را دارد که شامل چند زیرسیستم از جمله کشینگ API، کش شیء و Transient API می شود. این سیستم کشینگ می تواند توسط افزونه های کشینگ به منظور کاهش تعداد سلول های پایگاه داده کنترل شود.
  6. کشینگ کدگذاری: تمام صفحات PHP یک سایت وردپرسی می بایست به صورت کد در آیند تا دستگاهی که به صفحه ی وب دسترسی پیدا می کند، بتواند آن را نمایش دهد. کشینگ کدگذاری، این کد تدوین شده بین درخواست ها را ذخیره می کند.یعنی تلفیق کمتر و در نتیجه کار کمتر برای سرور و زمان کوتاه تر برای واکنش سرور.

پیش نیازهای نصب یک افزونه ی کشینگ وردپرس

پیش از پرداختن به این موضوع که در یک افزونه ی کشینگ وردپرس به دنبال چه چیزی بگردیم و تنظیمات کشینگ را چگونه در وردپرس انجام دهیم، باید به مشکل بزرگی اشاره کنیم که وجود دارد اما کمتر کسی در مورد آن صحبت می کند ... یعنی این فرضیه که نصب یک افزونه ی کشینگ، راه حلی آسان برای تمام مشکلات عملکردی وردپرس است (اما این طور نیست).
پیش از نصب یک افزونه ی کشینگ وردپرس بایستی چه کار کنید؟ مطمئن شوید هاستیگ قابل قبولی دارید.
نهایتا می توانید یک تنظیم کشینگ در بهینه سازی شده ترین حالت ممکن داشته باشید، اما اگر سرورهای شرکت هاستیگ تان کند باشند، کار بیشتری از دستتان برنمی آید مگر اینکه تصمیم بگیرید شرکت هاستینگ خود را تغییر دهید.
همچنین باید تم مورد استفاده تان را مد نظر قرار دهید. یک تم نامناسب با لودینگ کند می تواند چند ثانیه به زمان بالا آمدن سایت شما بیافزاید.

مهمترین ویژگی بهترین افزونه های کشینگ وردپرس

تعداد زیادی از افزونه های کشینگ برای وردپرس موجود هستند. فقط کافی ست در Wordpress.org/plugins، عبارت کشینگ را تایپ کنید تا بیش از 900 نتیجه برایتان به نمایش درآید!
ولی ما قسمت سخت کار را انجام داده ایم و ساعات بی شماری را نه تنها صرف پیدا کردن بهترین افزونه های وردپرس، بلکه به ارزیابی این موضوع اختصاص دادیم که چه عواملی باعث می شوند یک افزونه ی کشینگ وردپرس، خوب باشد.

1. قابلیت استفاده ی آسان

افزونه های کشینگ وردپرس بسیار عالی و رایگانی مانند WP Fastest Cache موجودند، با این حال برای کسی که تازه آغاز به کار کرده، رابط کاربری گیچ کننده و فاقد وضوح کافی است. به همین خاطر ما WP Rocket را توصیه می کنیم. این افزونه یک رابط مدرن و با قابلیت فهم آسان را ارائه می کند که تمام موارد زاید تنظیمات را نیز از بین می برد

2. پیکربندی با یک کلیک

افزونه هایی مانند WP Rocket پیکربندی کشینگ با یک کلیک را ارائه می دهند و بیرون جعبه تنظیم می شوند. با اینکه این موضوع برای همه الزامی نیست اما اگر خیلی به فکر نصب یک افزونه ی کشینگ وردپرس هستید، پیکربندی با یک کلیک می تواند برایتان مناسب باشد.

3. راهی آسان برای جدا کردن خاصیت ها است

اگر دقایقی را به تحقیق در مورد افزونه های کشینگ بپردازید، شکایتی که با آن زیاد رو به رو می شوید، این است: "من افزونه ی کشینگ وردپرس خودم رو فعال کردم اما داره سایتمو داغون می کنه."
معمولا یک افزونه ی کشینگ زمانی یک سایت را خراب می کند که اسکریپت ها و استایل ها (یا همان Assetها یا خاصیت ها) کش شده باشند، در حالی که نباید می شدند.
یک افزونه ی کشینگ خوب به شما امکان می دهد تا مانع از کش شدن اسکریپت ها و استایل ها شوید. می توانیم بگوییم که اگر یک افزونه ی کشینگ گزینه ی مستثنی کردن خاصیت ها را نداشته باشد، از آن استفاده نخواهیم کرد.

4. راهی آسان برای منع کش پست ها و صفحات

افزونه ی کشینگی که از آن استفاده می کنید باید به شما این امکان را بدهد که مانع از کش شدن پست ها و صفحات شوید. چرا؟
اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیکی را با استفاده از وردپرس و ووکامرس راه اندازی کنید و برای اینکه ووکامرس تان سریع تر ذخیره شود از کشینگ استفاده کنید، چند کار را باید انجام دهید. از جمله مستثنی کردن کارت خرید، سپس وارسی صفحات حساب و هر صفحه ی پویای دیگری که دارید. چرا؟ چون اگر صفحات ذکر شده نهایتا کش شوند، کاربران ممکن است بتواند اطلاعات یکدیگر را مشاهده کنند و وارسی، عملکرد درستی نداشته باشد.
حالا ممکن است بگویید: " اما من که فقط پست های اینستا دارم، پس واسم مهم نیست." ولی ما به فکر آینده هستیم. اگر بعدها تصمیم بگیرید که محتوایتان را آنلاین بفروشید یا یک وبسایت عضویتی بسازید چه؟
به همین دلایل، تنها افزونه ی کشینگی را توصیه می کنیم که این گزینه را خارج جعبه ارائه می دهند.

اصطلاحات مورد نیاز برای کار با افزونه های کشینگ وردپرس

 کوچک سازی: در افزونه های کشینگ وردپرس، کوچک سازی دقیقا چیست؟ کوچک سازی یا همان minify، گزینه ای است که در محبوب ترین افزونه های کشینگ وجود دارد. هدف کوچک سازی، بیرون کشیدن فضای سفید و کامنت ها کد از فایل هاست که منجر به کوچک تر شدن آن ها می شود. با وجود اینکه کوچک سازی، ذخیره کردن های قابل توجهی را با خود به همراه ندارد، همچنان برای اینکه اندازه ی فایل ها را به کوچک ترین میزان ممکن رساند، توصیه می شود.

عملیات اتصال یا الحاق: concatenation یا الحاق دیگر چیست؟ نگران نباشید! علی رغم اسم عجیبش، بیشتر از آن چه که فکرش را بکنید، موضوع سرراستی است. اتصال یعنی عمل ترکیب کردن تمام فایل های از یک نوع در فایل دیگر. به عنوان مثال اگر از 11 افزونه و یک تم استفاده می کنید، حداقل 11 فایل CSS در حال لود شدن دارید. یعنی مرورگر کاربر باید 11 بار درخواست بدهد.
به وسیله ی اتصال فایل ها و ترکیب آن ها در یک فایل، شما در 10 درخواست پرهزینه صرفه جویی کرده اید! هرچه تعداد درخواست ها در وبسایت کمتر باشد، بهتر است.

پشتیبانی: با وجود اینکه کشینگ در وردپرس لزوما ترسناک نیست، موارد زیادی برای تنظیم شدن وجود دارد که می تواند چشم انداز دلهره آوری باشد. شما هر افزونه ی کشینگ وردپرسی را که انتخاب کنید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی بسیار خوبی داشته باشد. همچنین باید نگاهی به آخرین باری که این افزونه آپدیت شده بیاندازید تا مطمئن شوید که افزونه همچنان تحت توسعه ی فعال قرار دارد. اگر از آخرین آپدیت بیش از 3 ماه گذشته باشد، باید در این موضوع شک کنید.

قیمت گذاری: اغلب این کار به بودجه ی شما بستگی دارد. افزونه های کشینگ معمولا به یکی از این سه روش قیمت گذاری می شوند:
• فقط پریمیوم: افزونه های کشینگی که هیچ گزینه ی رایگانی ندارند، مانند WP Rocket.
• فریمیوم: افزونه های کشینگی که یک یا چند گزینه ی رایگان دارند که برای دسترسی به ویژگی های بیشتر و پشتیبانی سریع تر آن گزینه ها باید پول پرداخت کرد.
• رایگان: افزونه های کشینگی که تنها یک نسخه ی رایگان دارند و اغلب پشتیبانی محدودی دارند.

پشتیبانی ووکامرس: راه دررویی وجود ندارد! ووکامرس یک راه حل برتر برای وردپرس در تجارت الکترونیک است و با توجه به محبوبیت روزافزون آن، برخی افزونه ها مثل WP Rocket از درون با ووکامرس ادغام شده اند.
اگر افزونه ی کشینگ وردپرسی که می خواهید استفاده کنید، پشتیبانی ووکامرس خارج از جعبه را نداشته باشد، معمولا تنها یک نمونه است از مستثنی کردن صفحات مرتبط. با این حال اگر ادغام ووکامرس در خارج از جعبه ارائه شود، می تواند انجام تنظیمات را بسیار سرراست تر کند.

پشتیبانی وبسایت عضویتی: بعضی از افزونه های کشینگ ادعای رقابت مستقیم با افزونه های عضویتی وردپرس را دارند. می خواهیم رازی را با شما در میان بگذاریم: ... تمام افزونه های کشینگ وردپرس با افزونه های عضویتی وردپرس قابلیت رقابت دارند. چگونه؟ مادامی که افزونه ی کشینگ گزینه ا ی برای مستثنی کردن صفحات در اختیار شما قرار دهد، همانطور که اشاره کردیم، قابل رقابت است!
تنها صفحات وارسی عضویت را برای مستثنی شده می افزایید، مانند صفحه ی لاگین و هر صفحه ی پویای دیگر. بفرمایید! همه چیز آماده است.

چرا برای کنترل کشینگ به یک افزونه نیاز دارید؟

بدون داشتن هیچ گونه کشینگ، بازدید کنندگان وبسایت شما می بایست هر بار که از آن دیدن می کنند تمام صفحات وب را دانلود کنند. ولی به لطف مرورگرهای مدرن، کشینگ مرورگر تضمین می کند کاربرانی که برای بازدید به صفحات وب شما بازمی گردند، بتوانند سریع تر به محتوایتان دسترسی پیدا کنند.
یک افزونه ی کشینگ به شما امکان می دهد تا از طریق حذف بسیاری از مراحلی که حین تولید پویای یک صفحه توسط وردپرس رخ می دهند، یک گام به جلو بردارید.
با افزونه های کشینگ می توانید انواع مختلف موجود کشینگ از سمت سرور مانند کشینگ صفحه و کشینگ شیء را فعال کنید. علاوه بر این، افزونه های کشینگ برتر مانند WP Rocket ویژگی های دیگری مانند فشرده سازی Gzip، ادغام CDN و کوچک سازی CSS، HTML و جاوا اسکریپت به منظور افزایش بازدهی سایت تان را نیز دارا هستند.

افزونه های کشینگ وردپرس چطور می توانند به بهبود سایت کمک کنند؟

مقصود اصلی افزونه های کشینگ این است که سرعت بالا آمدن وبسایت شما را افزایش دهد. سوالی که الان پیش می آید این است که: مزایای وبسایتی که سریع بالا می آید چیست؟

  1. بهبود موقعیت در لیست نتایج جستجو (یکی از عوامل مهم سئو سایت، سرعت است).
  2. بهبود درآمد کسب و کارتان. یک ثانیه تاخیر در زمان بالا آمدن می تواند منجر به ضرر سالانه ی 2.5 میلیون دلاری گردد! (اگر باور ندارید از سایت آمازون بپرسید)
  3. کاربران خوشحال تر. به زمان هایی بیاندیشید که برای بالا آوردن یک وبسایت تلاش بسیار کرده و نهایتا ناامید شده اید. مهم نیست به چه زبانی صحبت می کنید یا اهل چه کشوری هستید. وبسایت کند، یعنی یک بار تحمیل شده در سطح جهانی.

گرچه که ملاحظات مهمی برای افزونه های کشینگ وجود دارد، چرا که یک افزونه ی کشینگ همانقدر که می تواند به وبسایت تان کمک کند، به همان میزان می تواند آسیب رساننده باشد.

افزونه های کشینگ وردپرس چگونه می توانند بر سایت تان تاثیر منفی بگذارند؟

زمانی افزونه های کشینگ، گزینه های معدودی را ارائه می کردند و بیشتر به منزله ی یک راه حل اتصال و اجرا بودند. اما امروزه، تنظیم یک افزونه ی کشینگ وردپرس با توجه به انتخاب های بی شماری که اغلب ارائه می دهد، ممکن است ساعت ها به طول بیانجامد.
یک تنظیم طولانی و پیچیده تنها به معنی صرف چند ساعت طاقت فرسا برای پیکربندی هر گزینه نیست، بلکه همچنین می تواند نشان دهنده ی یک وبسایت کاملا در هم شکسته باشد.
درک اینکه چرا وبسایت شما بعد از فعال سازی افزونه ی وردپرس خراب شده مهم است. برای اینکه بتوانید سرعت وبسایت وردپرسی تان را به شکل موثر افزایش دهید باید این چرایی را بلد باشید.

3 دلیل عمده ی خراب شدن سایت به وسیله ی افزونه های کشینگ

1. افزونه ها و تم های خود را آپدیت کرده اید بدون اینکه کش تان را پاک کنید.

یکی از جنبه های کشینگ و افزونه های کشینگ که اغلب نادیده گرفته می شود، پاک کردن کش ایجاد شده است! اگر به این موضوع فکر کنید، واضح به نظر می رسید و در عین حال پاک کردن کش یکی از دلایلی است که منجر به بروز مشکلات می شود.
پیش از اینکه افزونه ها و تم ها را در وبسایت وردپرسی تان آپدیت کنید، باید کش سایت و همچنین کش مرورگرتان را پاک کنید. سپس به محض اینکه با موفقیت افزونه های وردپرس و تم هایتان را آپدیت کردید، باید دوباره کش سایت و کش مرورگرتان را پاک کنید. حالا اگر به فرانت اند سایت تان نگاه کنید، همه چیز باید به درستی کار کند!

2. الحاق را برای همه ی فایل هایتان فعال کرده اید.

اتصال چیزی جادویی است و تعداد درخواست هایی که مرورگر کاربر می بایست لود کند را کاهش می دهد، سرعت وبسایت تان را افزایش می دهد و در بیشتر افزونه های کشینگ وردپرس تنها با کلیک روی یک دکمه انجام می شود. با این حال همواره این وضعیت، شاد و بی دردسر نیست. اغلب فعال کردن الحاق موجب خرابی سایت تان می شود. چرا؟ ممکن است دلیلش این باشد که یک اسکریپت باید در نقطه ای مشخص لود شود اما اسکریپت الحاق شده خیلی دیر لود می شود. یا ممکن است الحاق موجب است در سایت تان منجر به یک خطای مرتبط با اسکریپت ها گردد. اما دلیل هر چه که باشد، راهی آسان وجود دارد که هر کس با هر سطح از توانایی فنی می تواند مشکل خراب شدن سایت توسط الحاق را حل کند. چگونه؟ آزمون، خطا و صبر. تقریبا تمام افزونه های کشینگ به شما امکان مستثنی کردن اسکریپت ها از کش شدن مشمول شدن در الحاق را می دهند. کاری که باید انجام دهید این است:

  • کشینگ اسکریپت ها را بر یک اساس افزونه به افزونه غیر فعال کنید.
  • پس از غیر فعال کردن کشینگ اسکریپت برای یک افزونه، کش تان را پاک کنید.
  • از سایت تان دیدن کنید، کار می کند؟ اگرنه، ادامه دهید تا افزونه ی مشکل دار را پیدا کنید.
  • پس از اتمام این کار، کشینگ را برای فایل هایی که تحت تاثیر قرار نگرفته اند، دوباره فعال کنید.

3. اسکریپت هایتان را کوچک سازی کرده اید

کوچک سازی فایل ها اغلب به عنوان راهی ساده و سریع برای بهبود سرعت بالا آمدن صفحه ی شما شناخته می شود. با این حال می توانند کاملا وبسایت تان را خراب کنند!
اما نگران نباشید! درست مانند الحاق، راهی ساده برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. چیزی که نیاز است بدانید این است که اغلب تم ها و افزونه هایی که به خوبی کدنویسی شده همراه با است هایی هستند که از قبل کوچک سازی شده اند. تلاش برای کوچک کردن فایل های از قبل کوچک سازی شده، دستور العمل حل بحران است. اگر پس از کوچک سازی متوجه هرگونه مشکلی شدید، باید این کارها را انجام دهید:

  • اسکریپت های کشینگ را بر یک اساس افزونه به افزونه غیر فعال کنید.
  • پس از غیر فعال کردن کشینگ برای یک افزونه، کش تان را پاک کنید.
  • سایت تان را نگاه کنید، کار می کند؟ عالی است! اگر نه، ادامه دهید تا افزونه ی مشکل دار را پیدا کنید.
  • پس از اتمام این کار، کشینگ را برای فایل هایی که تحت تاثیر قرار نگرفته اند، مجددا فعال کنید.

استفاده از کشینگ چگونه با عدم استفاده از آن مقایسه می شود؟

برای نشان دادن اینکه کشینگ چه تفاوت هایی را در قیاس با عدم کشینگ ایجاد می کند، تصمیم به اجرای چند تست سرعت ساده ی کشینگ در سطح سرور گرفتیم.
نخست، پنج تست Pingdom را بدون فعال سازی کشینگ اجرا نموده و میانگین را اندازه گرفتیم و سپس همین کار را بعد از فعال سازی کشینگ انجام دادیم. زمان بالا آمدن متوسط بدون کشینگ 677 میلی ثانیه و با کشینگ 521 میلی ثانیه شد. یعنی کشینگ، زمان بالا آمدن صفحه ی ما را بدون نیاز به انجام کار اضافی، بیش از 23 درصد کاهش داد. برای انجام این تست ها از یک سایت با بهینه سازی قابل قبول استفاده کردیم، به این معنی که وبسایت های با بهینه سازی بیشتر حتی سریع تر اجرا خواهند شد.

- TTFB بدون استفاده از کشینگ

ما تعدادی تست اضافی را برای شناسایی اینکه کشینگ چقدر می تواند موجب کاهش TTFB گردد، انجام دادیم.
دریافتیم که TTFB بدون استفاده از کشینگ بیش از 200 میلی ثانیه بود، اما هنگامی که کشینگ را فعال کردیم به کمتر از 40 میلی ثانیه رسید که این یک تفاوت عظیم است. پس مشخص است که فعال سازی افزونه های کشینگ وردپرس می تواند TTFB را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و این یعنی بهتر شدن عملکرد کلی.

چگونه تنظیمات یک افزونه ی کشینگ وردپرس را طوری انجام بدهیم که با یک وبسایت پویا قابل رقابت باشد؟

تنظیم کردن یا افزونه ی کشینگ گاهی اوقات مانند نسیمی ملایم و گاهی مانند یک کابوس وحشتناک است. بیشتر این موضوع به نوع سایتی بستگی دارد که تنظیمات کشینگ را روی آن انجام می دهید و البته به اینکه چه افزونه ی کشینگی را انتخاب می کنید. در این بخش نشان می دهیم که با استفاده از افزونه های WP Fastest Cache و WP Rocket چگونه تنظیمات کشینگ را روی وبسایت های پویا انجام دهید.

اصلا وبسایت پویا چیست؟

وبسایت پویا یعنی هر وبسایتی که فقط راکد نباشد. یک وبسایت پویا می تواند هر یک از کارکردهای زیر را شامل شود:
• لاگین/لاگ اوت: سنگ بنای یک وبسایت پویا عملکرد لاگین و لاگ اوت آن است. احتمالا همانطور که خودتان حدس می زنید، تمام وبسایت های وردپرسی ذاتا پویا هستند.
• تجارت الکترونیک: هر وبسایتی که محصولات دیجیتال یا فیزیکی را با استفاده از یک افزونه مثل ووکامرس به فروش برساند، یک وبسایت پویاست.
• وبسایت های برپایه ی API: اگر داده ها را از یک منبع شخص ثالت بیرون بکشید، به احتمال زیاد وبسایت شما پویاست و کش کردن داده ها می تواند موجب شود که داده های به روز رسانی نشدهبه کاربران تان نمایش داده شوند.

چگونه تنظیمات WP Rocket را بر روی وبسایت انجام دهیم؟

گام اول. نصب و فعال سازی WP Rocket

به محض نصب و فعال سازی افزونه، با دو مورد مواجه خواهید شد:

1. افزونه به طور خودکار کش را برای شما بارگیری می کند.

2. کشینگ صفحه به طور خودکار در خارج از جعبه فعال شده است.

نصب و فعال سازی WP Rocket

گام دوم. مستثنی کردن صفحات پویا

WP Rocket از قبل بخش عمده ی کارهای دشوار را برای ما انجام داده است. اگر یک وبسایت فروشگاهی (تجارت الکترونیکی) را با استفاده از ووکامرس، بیگ کامرس، Easy Digital Download، iThemes Exchange، Jigoshop یا WP Shop بر روی وردپرس اجرا کنید، افزونه ی WP Rocket به طور خودکار صفحات کارت، وارسی و حساب را مستثنی می کند.
ساده است نه؟ اگر یک سایت عضویتی یا انواع دیگر محتوا را اجرا می کنید، باید به بخش wp-admin>Settings>WP Rocket>Advanced بروید و URLهایی که می خواهید مستثنی کنید را در زیر محدوده ی “Never Cache URLs” اضافه کنید.

 مستثنی کردن صفحات پویا

همانطور که مشاهده می کنید، تنظیم کشینگ سازگار با محتوای پویا با WP Rocket بسیار دلپذیر بوده و سازگار با کاربر و سرراست است.

چگونه تنظیمات WP Fastest Cache را برای وبسایت پویا انجام دهیم

گام اول. افزونه ی WP Fastest Cache را نصب و فعال کنید.

بر خلاف WP Rocket، WP Fastest Cache چیزی را از قبل تنظیم نکرده است؛ بنابراین انجام تنظیمات آن کمی بیشتر طول می کشد. اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند تعداد گزینه های موجود در رابط کاربری است:

 افزونه¬ی WP Fastest Cache را نصب و فعال کنید.

گام دوم. کش را فعال کنید.

در قسمت wp-admin > WP Fastest Cache ، چک باکس را تیک بزنید تا سیستم کش فعال شود.
حالا که کش فعال شده باید محتوای پویایتان را مستثنی کنید.

گام سوم. مستثنی کردن محتوای پویا از WP Fastest Cache

اگر در حال اجرای یک سایت ووکامرس هستید، نیازی به اقدام های بعدی ندارید. WP Fastest Cache با ووکامرس در خارج از جعبه سازگار است. اما اگر یک سایت عضویتی دارید، باید صفحات حساب و پرداخت را مستثنی کنید. این کار در قسمت wp-admin > WP Fastest Cache > Exclude انجام می شود.

مستثنی کردن محتوای پویا از WP Fastest Cache

سپس بر روی “Add New Rule” کلیک کنید که با این کار صفحه ای برای مستثنی کردن یک صفحه مانند شکل باز می شود:

 WP Fastest Cache

در دراپ دان اول، “Is Equal To” را انتخاب کرده و سپس در باکس دوم، URL دقیقی که می خواهید آن را از کش شدن مستثنی کنید، وارد کرده و دکمه ی ذخیره را بزنید.
تنظیمات و رابط کاربری WP Fastest Cache قطعا به اندازه ی WP Rocket یک دست نیست. با این حال با مستثنی کردن صفحات، می توانید به همان نتیجه دست یابید و نکته ی دیگر اینکه هم نسخه ی رایگان و هم پریمیوم برای آن وجود دارد که اگر کمبود بودجه دارید، گزینه ی مناسبی است.

بهترین افزونه های کشینگ وردپرس

1. WP Rocket

افزونه WP Rocket

انتخاب بهترین کار سختی نیست، اما انتخاب دیگر جایگاه ها چرا. شکی در شماره ی یک بودن WP Rocket در بین تمام افزونه های کشینگ وردپرس وجود ندارد. WP Rocket تقریبا در تمامی تست های صورت گرفته، از دیگر افزونه ها عملکرد بهتری داشته است به خصوص آن مواردی که سرعت بالا آمدن وبسایت مد نظر بود. چنین سرعتی در هیچ یک از افزونه های دیگر مشاهده نمی شود. WP Rocket به محض فعال شدن، زمان بالا آمدن سایت را بهبود می بخشد. دردسرهای انجام تنظیمات را فراموش کنید و از نتایج لذت ببرید!
WP Rocket یک افزونه ی عملکرد وردپرسی پریمیوم محبوب است که کشینگ صفحه را به همراه تعدادی دیگر از بهترین اقدامات عملکردی وردپرس کنترل می کند:
• فشرده سازی Gzip
• کشینگ مرورگر
• کوچک سازی و ترکیب اسکریپت
• بهینه سازی اسکریپت
• بهینه سازی پایگاه داده
• کنترل API ضربان قلب
• بالا آمدن تنبل تصاویر و ویدیوها
• گزینه هایی برای هاست شدن لوکال تجزیه و تحلیل های گوگل و پیکسل فیسبوک
• پیش بارگیری کش
یکی از تفاوت های کلیدی WP Rocket با دیگر افزونه ها سادگی آن است. داشبورد طراحی خوبی دارد و حاوی اطلاعات مفید بسیار است که این موضوع، انجام تنظیمات افزونه را حتی برای کاربران معمولی که گاه به گاه از سایت دیدن می کنند، راحت می کند.
افزونه WP Rocket
WP Rocket به طور خودکار 80 درصد از بهترین عملکرد وب را به کار می گیرد. شما برای تنظیم کردن آن و سود بردن از آن نیازی نیست که یک دانشمند خبره باشد.
دیگر وجه تمایز این افزونه با سایر افزونه ها این است که WP Rocket با بسیاری از هاست های وردپرسی مدیریت شده کار می کند، به طور مثال می توانید از این افزونه با WP Engine، SiteGround، GoDaddy و ... استفاده کنید.
جزئیات تست:
ویژگی های غیر پیش فرض فعال شده:
• کوچک کردن CSS
• کوچک کردن جاوا اسکریپت
پشتیبانی ستون فقرات WP Rocket است. تیم پشتیبای WP Rocket عمیقا این افزونه را می شناسند و در صورت ایجاد هرگونه سوال یا مشکل، آماده ی کمک به کاربران هستند.
با اینکه برای نصب این افزونه باید 49 دلار بپردازید، همچنان این افزونه به عنوان بهترین افزونه ی کشینگ وردپرس شناخته می شود.

2. WP Super Cache

در رتبه ی دوم افزونه ی WP Super Cache را داریم. البته رقابت نزدیکی بین این افزونه و W3 Cache برای قرار گرفتن در رتبه ی دوم وجود دارد. می توان این دو افزونه را به سیب های زرد و قرمز تشبیه کرد، یعنی تقریبا یکسان هستند.
WP Super Cache یک افزونه ی کشینگ ساده از Automattic یعنی همان شرکت حامی Wordpress.com و ووکامرس است. به جز اینکه استفاده و تنظیم این افزونه بسیار آسان است، دیگر مزیت آن این است که 100 درصد رایگان است.
یک کاربر معمولی تنها باید تیک یک چک باکس را بزند و تمام – این تمام کاری است که باید انجام دهید:

 افزونه ی WP Super Cache

کاربران پیشرفته گزینه هایی اضافی را دریافت می کنند، با این حال همچنان استفاده از این افزونه به طور کلی راحت است. کار خوبی که توسعه گر این افزونه انجام داده این است که تنظیمات پیشنهادی را علامت گذاری کرده است. هنگامی که شک دارید تنها کافی است چک باکس هایی که به عنوان «پیشنهادی» علامت گذاری شده اند را تیک بزنید و بیخیال بقیه بشوید – این کار به شما کمک می کند تا کشینگ مرورگر، فشرده سازی Gzip و چند مورد دیگر را فعال کنید.
جزئیات تست:
ویژگی غیر پیش فرض فعال شده:
• فشرده سازی Gzip
• کشینگ مرورگر

3. WP FASTEST CACHE

Wp Fastest Cache گزینه ی محبوب دیگری است که در Wordpress.org موجود است. این افزونه یک نسخه ی پریمیوم هم دارد که ویژگی های بیشتری را در اختیار شما می گذارد، اما برای کشینگ صفحه، تمام چیزی که نیاز دارید نسخه ی رایگان آن است. برخی از ویژگی های پیشرفته ی این افزونه عبارتند از:
• کوچک سازی و ترکیب کدها
• فشرده سازی Gzip
• بالا آمدن تنبل (پولی)
• کشینگ مرورگر
• حذف جاوااسکریپت های مسدود کننده ی رندر (پولی)
• بهینه سازی پایگاه داده (پولی)

افزونه Wp Fastest Cache

قیمت نسخه ی پریمیوم این افزونه 49.99 دلار است.
جزئیات تست:
ویژگی های غیر پیش فرض فعال شده:
• سیستم کش: فعال
• کوچک کردن HTML
• کوچک کردن CSS
• Gzip
• کشینگ مرورگر
• غیر فعال کردن ایموجی ها

4. Swift Performance

Swift Performance افزونه ی کشینگ وردپرسی نسبتا جدیدی است که به سرعت، محبوبیت زیادی را در گروه فیسبوک “Wordpress Speed Up” به دست آورد. مانند WP Rocket، هدف این افزونه این است که یک افزونه ی عملکرد وردپرسی تمام عیار باشد که علاوه بر کشینگ، کارهای بسیار دیگری را نیز برای ما انجام می دهد. با این حال، بر خلاف WP Rocket یک نسخه ی رایگان از این افزونه به نام Swift Performance Lite در Wordpress.org وجود دارد. برای کشینگ، نسخه ی رایگان کفایت می کند. این نسخه همچنین ویژگی های مفید دیگری را نیز در اختیار قرار می دهد:
• پیش بارگیری کش
• بهینه سازی پایگاه داده
• کوچک سازی
• کشینگ مرورگر
• فشرده سازی Gzip
نکته ی مثبت دیگر این افزونه این است که شامل تنظیمات از پیش تعیین شده ای است که برای به کارگیری آن ها تنها یک کلیک کافی است. اگر یک کاربر معمولی و گاه به گاه هستید که از نقطه ی شروع کار اطمینان ندارید، این افزونه کار شما را واقعا راحت می کند.

افزونه Swift Performance

همچنین Swift Performance به خاطر یک ویژگی پیشرفته که به شما اجازه می دهد تا افزونه های مشخصی را بر روی صفحات خاص غیر فعال کنید، یک گام فراتر از افزونه های دیگر می رود. به طور مثال اگر یک افزونه به فرم مخاطب دارید، می توانید از این ویژگی استفاده کنید تا مطمئن شوید که این افزونه تنها بر روی صفحه ی «مخاطب» شما بالا می آید.
قیمت نسخه ی پولی این افزونه 40 دلار است.

5. W3 Total Cache

W3 Total Cache یک ماموت به تمام معنا در میان افزونه هاست! به لحاظ تعداد مطلق ویژگی ها و گزینه های انجام تنظیماتی که دریافت می کنید، W3 Total Cache قطعا در میان تمام افزونه ها پیشگام است.
با این حال، مقداری به شمشیر دو لبه تشابه دارد، چرا که به خاطر تمام آن ویژگی ها و گزینه ها، W3 Total Cache می تواند برای کاربران معمولی بسیار سنگین و پیچیده باشد. به همین خاطر برای بیشتر افراد، کار با افزونه های ساده تر مانند WP Rocket و WP Super Cache توصیه می شود.
افزونه W3 Total Cache

در سال 2019، W3 Total Cache توسط BoldGrid تامین می شد. از آن زمان به بعد، BoldGrid یک نسخه ی پریمیوم از این افزونه را با قیمت 99 دلار برای هر سال منتشر کرد.

6. Cache Enabler

Cahce enabler از یک شبکه ی تحویل محتوای محبوب به نام KeyCDN می آید. اگر به دنبال یک افزونه ی کشینگ واقعا سبک هستید، Cache Enabler می تواند یک گزینه ی بسیار عالی باشد. محدوده ی تنظیمات آن راحت ترین است. در واقع پس از فعال سازی افزونه، کار شما تمام می شود!

افزونه Cahce enabler

اگر قصد استفاده از Cache Enabler را دارید، توصیه می شود تا برای بهینه سازی کد و اسکریپت،آن را با افزونه ی رایگان Autoptimize جفت کنید. این دو با هم بسیار خوب کار می کنند. Cache Enabler می تواند کشینگ صفحه را انجام دهد و Autoptimize کوچک سازی، ترکیب فایل ها و به تعویق انداختن Css یا جاوا اسکریپت را انجام می دهد.
این افزونه کاملا رایگان است.

7. Breeze

Breeze یک افزونه ی کشینگ محصول Cloudways است، وبسایت مدیریت شده ی محبوب که به شما اجازه می دهد تا ارائه دهنده ی هاستینگ کلود خود را انتخاب کنید. با این حال برای استفاده از Breeze نیازی نیست که حتما مشتری cloudways باشید، گرچه برای مشتریان Cloudways ویژگی های خاصی در نظر گرفته شده است.
به طور مثال اگر در حال هاستیگ در Cloudways باشید، Breeze یک پشتیبانی داخلی برای کشینگ Varnish در سطح سرور دارد که به شما امکان می دهد تا کش Varnish خود را از روی داشبورد وردپرس تان پاک کنید.

افزونه Breeze

این افزونه در کنار کارکرد اصلی خود یعنی کشینگ، همچنین برخی از بهترین ویژگی های عملکردی وردپرس را پیاده سازی می کند:
• فشرده سازی Gzip
• کشینگ مرورگر
• کوچک سازی و ترکیب کدها
• بهینه سازی پایگاه داده
• یک ادغام CDN برای کمک به اینکه به CDN انتخابی تان متصل شوید
افزونه ی Breeze نیز کاملا رایگان است.

8. WP-Optimize

افزونه ی WP-Optimize یک افزونه ی عملکردی محصول همان توسعه دهنده ی محبوب افزونه ی پشتیبانی UpdraftPlus است. این افزونه در ابتدا تنها به عنوان یک ابزار بهینه سازی پایگاه داده تعریف شد. با این حال بعدها به یک ابزار بهینه سازی تمام خدماتی تغییر شکل داد که کشینگ صفحه، بهینه-سازی تصویر و برخی دیگر از بهترین شیوه های عملکردی را پیاده سازی می کند:
• فشرده سازی Gzip
• کشینگ مرورگر
• پیش بارگیری کش
• بهینه سازی فونت های گوگل
داشبورد این افزونه طراحی بسیاری خوبی داشته و قابل استفاده ی آسان است:
افزونه ی WP-Optimize

 

این افزونه نسخه های رایگان و پولی دارد که قیمت نسخه ی پولی آن از 39 دلار آغاز می شود.

9. SG Optimizer

SG Optimizer یک افزونه ی کشینگ رایگان محصول SiteGround می باشد که قابل دانلود کردن در سایت Wordpress.org است. این افزونه ساخته شده تا سایت وردپرسی شما را به خدمات عملکردی SiteGround وصل کند. لازم به ذکر است که این افزونه تنها در صورتی کار می کند که هاستینگ وبسایت تان توسط SiteGround انجام شود و با هاست های دیگر کارایی ندارد. این افزونه عملکرد وبسایت شما را از طریق تکنیک های بهینه سازی مختلف بهبود می بخشد و رایگان است.

10. Comet Cache

Comet Cache یکی دیگر از افزونه های کشینگ محبوب با بیش از 60000 نصب فعال است. برخلاف دیگر افزونه ها، Comet Cache قابلیت کش کردن کاربرانی که لاگین کرده اند را نیز دارد. این بدان معنی است که اگر شما یک سایت عضویتی، سایت تجارت الکترونیک یا هرگونه سایت دیگری که برای ثبت نام به کاربر احتیاج دارد را دارا هستید، افزونه ی Comet Cache برایتان بهترین گزینه است.

11. Hyper Cache

Hyper Cache یک افزونه ی کشینگ است که تنها به زبان PHP نوشته شده و می تواند هم در محیط-های هاستینگ ارزان و هم در سرورهای با کیفیت بالا استفاده شود.
فعال سازی این افزونه ساده است چرا که با مجموعه ای از مقادیر پیش فرض کار می کند.

12. Hummingbird

این افزونه در بازار کشینگ وردپرس، افزونه ای جدید محسوب می شود اما این به معنای ضعف در عملکرد آن نیست. برعکس، این افزونه یکی از بهترین بسته بندی ها به لحاظ ویژگی های مختلف را داراست.

13. LiteSpeed Cache

این افزونه کمی از افزونه های دیگر متفاوت است. با وجود اینکه به شکلی استاندارد در تمام هاست های وب کارایی دارد، ویژگی های منحصر به فرد مخصوص به خود را دارد که به وسیله ی آن ها وبسایت شما را با تمام توان شارژ می کند.
LiteSpeed یک فناوری از سمت سرور است و مگر در صورتی که در امر کامپیوتر فوق العاده متخصص باشید یا روی هاستینگی قرار داشته باشید که از LiteSpeed بهره می برد، احتمالا از ویژگی های آن استفاده نخواهید کرد. اما اگر این کار را بکنید، کاری می کند که سایت تان آواز بخواند!

14. Autoptimize

در واقع Autoptimize یک افزونه ی کشینگ به شمار نمی آید و افزونه ای است برای بهینه سازی، کوچک سازی و جمع کردن اسکریپت ها روی وبسایت وردپرسی شما. پس چرا در این لیست است؟ خب، چون با افزونه های کشینگ رابطه ی نزدیکی دارد و افزونه های کشینگ متعددی از آن در وبسایت های خود یاد می کنند تا در کنار کشینگ صفحه استفاده شود.

15. Speed Up-Browser Caching

یک افزونه ی ساده و سبک برای وردپرس. خود این افزونه کمتر از 10 کیلوبایت حجم دارد و با کمی بیشتر از 1000 نصب فعال، یکی از افزونه های کمتر شناخته شده است. این افزونه در مجموع عملکرد بیرون از جعبه ی خوبی دارد اما نداشتن برخی از ویژگی ها ممکن است برای بعضی افراد قابل قبول نباشد. اما اگر به دنبال افزونه ای هستید که تعداد ویژگی هایش زیاد نباشد، این افزونه مخصوص شماست.

16. Cachify

تفاوت این افزونه ی کشینگ وردپرس با دیگر افزونه ها این است که توسط یک کمپانی خاص اداره نمی-شود و توسط چیزی به نام PluginKolletiv اداره می شود. PluginKolletiv گروهی از توسعه دهندان وردپرس است که از افزونه های مختلف در Wordpress.org نگهداری می کنند و آن ها را در اختیار جامعه قرار می دهند. این افزونه کارایی خارج از جعبه ی خوبی دارد و محبوبیت زیادی دارد و رایگان است و به همین خاطر باید آن را مد نظر قرار دهیم.

17. Wordfence with Falcon

این افزونه دارای یک فایروال و اسکنر بدافزار است که از ابتدا برای حفاظت از وردپرس ساخته شده است و بهترین راه حل امنیتی برای وردپرس است.

افزونه های دیگری نیز وجود داشتند که اخیرا کارایی خود را از دست داده یا در نسخه های اخیر وردپرس مورد تست واقع نشده اند. به همین خاطر چون ممکن است به کار بردن آن ها در نسخه های اخیر وردپرس مشکلاتی را به وجود آورد از توضیح در مورد آن ها می پرهیزیم و فقط به ذکر نام بعضی از آن ها می پردازیم:
AIO Cache، Alpha Cache، Flexicache، Gator Cache، Next Level Cache، Really static، Zen Cache و ... .

امتیازی ثبت نشده است.