با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش سرعت سایت وردپرس

یادگیری چگونگی افزایش سرعت سایت وردپرس برای تمام صاحبان سایت ها ضروری است. اما چرا؟ به این خاطر که سرعت بالا آمدن سایت روی همه چیز تاثیرگذار است؛ از ترافیک گرفته تا ضریب بازگشت، تغییرات، راضی بودن کاربر و نهایتا سودی که شما بدست می آورید. یکی از خدمات مهم ما در پونه مدیا، بهبود عملکرد سایت های وردپرسی است. کارشناسان سئو تکنیکال ما به شما کمک می کنند تا سرعت سایت خود را افزایش دهید و مخاطب را به سمت سایت‌تان جلب کنید. این مطلب راهنمایی است درباره چگونگی افزایش سرعت سایت وردپرس که مطالعه آن به شما کمک می کند تا مشکل کندی سرعت در سایت های وردپرسی را حل کنید.

چرا سرعت سایت های وردپرسی مهم است؟

اولین سوال هنگام بحث در مورد سرعت وبسایت این است که اصلا چه اهمیتی دارد که سایت وردپرسی شما با سرعت باز شود؟ برخی فکر می کنند مادامی که سایت ظرف چند ثانیه بالا بیاید، مشکلی وجود نخواهد داشت. یا تصور دیگری هست مبنی بر این که مردم آن قدرها هم در بند زمان نیستند. خب پاسخ ما به این سوال ها ممکن است شما را غافلگیر کند.

سرعت پایین منجر به از دست رفتن بازدید کنندگان می شود.

  • بین سال های 2000 تا 2015 مدت زمان میانگین توجه انسان از 12 به 8 ثانیه کاهش پیدا کرده است.
  • 47 درصد از مشتریان انتظار دارند که صفحه وب در عرض 2 ثانیه یا کمتر بالا بیاید.
  • 40 درصد از آن ها اگر مدت زمان بالا آمدن صفحه وب بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند.
  • 79 درصد از خریدارانی که از عملکرد وبسایت رضایت کافی را ندارند، احتمال کمی برای بازگشتشان به وبسایت وجود دارد.
  • یک ثانیه تاخیر، نرخ تغییرات را به اندازه 7 درصد کاهش می دهد.

چرا سرعت سایت های وردپرسی مهم است؟ 

با وجود اینکه ممکن است در محدوده اعداد انتزاعی این ها اعداد بزرگی نباشند، اما در جهان واقعی، پیامدهای وسیعی به دنبال دارند. به طور مثال، آمازون محاسبه کرد که یک ثانیه کندی در سرعت بالا آمدن صفحه اش، به اندازه ی 1.6 میلیارد دلار ضرر در فروش سالانه به دنبال خواهد داشت. حال، با اینکه ما صاحب وبسایتی به عظمت آمازون نیستیم، اما نتیجه مشخص است: وقتی صحبت از ماندن بازدیدکننده در صفحه باشد، هر ثانیه اهمیت دارد.

سرعت، یک عامل مهم در رتبه بندی در گوگل، بینگ و یاهو است.

هدف موتورهای جست و جو ارائه بهترین نتایج جستجوی ممکن به کاربران است. سایتی که با سرعت کم بالا آمدنش، بازدیدکنندگان را منزجر کند، مطمئنا یکی از بهترین نتایج جستجو نخواهد بود.
با این که هنوز سرعت به طور رسمی یک عامل رتبه بندی به شمار نمی رود، مطمئنا در موقعیت جستجوی شما تاثیرگذار است. چگونه؟ سایتی که به کندی بالا می آید، نرخ خروج (ضریب بازگشت) را افزایش می دهد. این ضریب یعنی نرخ کاربرانی که اغلب پس از رسیدن به صفحه وب، به سرعت آن را ترک می کنند. در این مورد، آن ها به خود زحمت این را نمی دهند که منتظر بمانند تا سایت شما بالا بیاید و سریعا دکمه بازگشت (back) را می زنند و به صفحه گوگل باز می گردند تا سایت های دیگری را بررسی کنند.
اگر چنین اتفاقی بیافتد، گوگل آن را در نظر گرفته و از آن جایی که این رفتار را نشانه ای از یک سایت کم کیفیت می داند، به شما رای منفی خواهد داد.

چه چیزی باعث کندی سرعت سایت وردپرسی شما می شود؟

تا الان باید به پیامدهای منفی زمان بالا آمدن طولانی سایت تان پی برده باشید. با این حال، به همان اندازه مهم است که بدانید چه چیزی از همان ابتدا باعث کندی سایت می شود. بیایید خیلی سریع به رایج ترین مقصرها اشاره کنیم:

محتمل ترین علت کندی و فقدان عملکرد مناسب وبسایت وردپرسی این است که سایت ضعیف ساخته شده. با این حال، ارائه دهنده هاست و طرح انتخابی تان نیز عوامل مهمی هستند، در نتیجه باید از انتخاب یک هاست وب با کیفیت برای سایت تان اطمینان حاصل کنید.
اگر سرورتان کند است یا از کار افتادگی های متوالی را در آن می بینید، سایتتان هم به همین وضع خواهد افتاد. به همین خاطر خالی از لطف نیست که تکرار کنیم انتخاب یک هاست باکیفیت، ضروری است. همچنین توصیه می کنیم هاستینگ مدیریت شده را در نظر داشته باشید؛ هاستینگی که اطمینان حاصل می کند که سایت شما سریع، پاسخگو و قابل اعتماد است.

ما در پونه مدیا به شما کمک می کنیم تا با استفاده از سرویس های مطمئن، فراهم کردن زمینه های بهبود سرعت سایت وردپرس و برطرف کردن نقایص تکنیکال سایت‌تان سرعت آن را به طرز چشمگیری افزایش دهید. برای استفاده از خدمات سئو پونه مدیا و کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با افزایش سرعت سایت وردپرس با ما تماس بگیرید.

دلیل دیگری برای این که وبسایت شما کند بالا می آید، می تواند این باشد که ترافیک زیادی می گیرد. تعداد بالای بازدید کنندگان یکی از دلایل اصلی و رایج کند بالا آمدن سایت است. اگر سرور یا طرح هاستینگ شما آماده ی پذیرایی از همه ی آن کاربران نباشد، عملکرد آن با مشکل مواجه خواهد شد. این بدان معنی است که باید طرح هاستینگ خود را به روز رسانی کنید.
همچنین این اتفاق می تواند زمانی رخ دهد که چند کاربر به طور همزمان به بک اند سایت شما لاگین کرده باشند، چرا که این مورد نیز با استفاده از منابع سرور همراه است. این موضوع حتی می تواند توسط کاربران بد اندیش یا بات ها عمدا رخ داده باشد، با تاکتیکی که به عنوان DoS attack شناخته می شود.
در نهایت، کدهای حجیم و ناکارآمد می توانند دلیل دیگری برای یک سایت کند باشند. این مشکل باعث این می شود که صفحات برای بالا آمدن و اجرا شدن به زمان طولانی تری نیاز داشته باشند.

چرا سرعت سایت های وردپرسی مهم است؟

چگونه سرعت سایت وردپرس را چک کنیم؟

حال که برخی از عواملی که موجب کاهش سرعت بالا آمدن سایت می شوند را متوجه شدید، زمان آن است که سرعت سایت خود را بسنجید و ببینید در حال حاضر چه عملکردی دارد. اگر سایت تان کند است، بهترین راه برای این که بفهمید مشکل از کجا آب می خورد، بررسی آن از طریق تست کردن کامل و منظم آن است. خوشبختانه ابزارهای رایگانی وجود دارند که می توانید برای جمع آوری سریع این اطلاعات از آن ها بهره ببرید. مانند Pingdom Tools و GTMetrix.

کافی است آدرس سایت خود را به این ابزارها بدهید تا سرعت آن را به شما نشان دهند. دراین صورت اگر دیدید که سرعت سایت کم است، باید آن را به چشم زنگ خطر ببینید و به فکر برطرف کردن آن باشید. زیرا مخاطبان عجول عصر اینترنت پرسرعت برای بالا آمدن سایت شما صبر نمی کنند وبه سرعت به سراغ رقیب شما می روند.

15 فوت و فن برای افزایش سرعت وردپرس

از میان عوامل بالا که بر سرعت بالا آمدن صفحه تاثیرگذارند، می توانیم یک جمع بندی از این که چه چیزهایی موجب افزایش یا کاهش سرعت وبسایت وردپرسی می شوند، به عمل آوریم. در این قسمت، اقداماتی را بر می شماریم که موجب افزایش سایت وردپرسی شما و کاهش زمان بالا آمدن آن می شوند.

  1. بر روی هاستینگ با کیفیت سرمایه گذاری کنید.
  2. تکنولوژی وب خود را به روز نگه دارید.
  3. از آخرین نسخه های وردپرس و اجزای آن استفاده کنید.
  4. از یک تم مناسب استفاده کنید.
  5. نگهداری عادی پایگاه داده را انجام دهید.
  6. روی سایت نظارت کنید.
  7. درخواست های از سمت سرور را کاهش دهید.
  8. تصاویر را بهینه سازی کنید.
  9. از میزبانی ویدیوهای طولانی در سایت خود دوری کنید.
  10. کش کردن صفحه را انجام دهید.
  11. از یک شبکه ی تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.
  12. فشرده سازی Gzip را فعال کنید.
  13. هات لینکینگ را غیر فعال کنید.
  14. سایت تان را ایمن نگاه دارید.
  15. HTTPS و HTTP/2 را فعال کنید.

چگونه سرعت سایت وردپرس را چک کنیم؟ 

در ادامه به توضیح برخی از موارد بالا و موارد دیگر می پردازیم:

  • هاستینگ وردپرس

هنگام انتخاب هاستینگ دقت کنید که آن:

  1. از نظر اندازه با سایت شما متناسب باشد.
  2. بتواند سطوح ترافیکی را پشتیبانی کند.
  3. بتواند سطوح ترافیکی افزایش یافته را مدیریت کند.
  4. به درستی پیکربندی شده باشد.
  5. بهترین نرم افزار و سخت افزار را اجرا نماید.
  • حجم وردپرس

حجم سایت شما می تواند بر سرعت بالا آمدن تاثیر داشته باشد. پس اطمینان حاصل کنید که هاستینگ مناسب و بهینه سازی درست داشته باشید تا بدون به خطر انداختن UX یا کیفیت، حجم را تا حد ممکن پایین آورید.

  • تعداد پست ها

صفحه نخست وبسایت تان، اولین خاطره ای است که می سازید. پس مهم است که بهینه سازی شده باشد و با نهایت سرعت ممکن بالا بیاید. صفحه نخست فقط گزیده محتوا را به نمایش در می آورد و تعداد کلی پست ها را کاهش می دهد.

  • وردپرس خود را ساده نگه دارید

هرچیزی که نیاز ندارید را از بین برده و فقط بر روی محتوا و کارکرد تمرکز کنید. حتی چیزی به کوچکی یک ابزارک هم تنها در صورتی باید وجود داشته باشد که بازدید کنندگان از آن استفاده کنند.

  • کیفیت تم وردپرس

یک تم وردپرس که کدنویسی ضعیفی دارد می تواند بر روی زمان بالا آمدن، امنیت و ... تاثیرگذار باشد.

  • افزونه های وردپرس

افزونه ها تنها در صورتی باید نصب شوند که مورد استفاده قرار گیرند؛ در غیر این صورت اگر غیر فعال بوده و استفاده نداشته باشند، فقط موجب کندی وبسایت تان خواهند شد.

افزونه ها چطور می توانند موجب بهینه سازی وردپرس شما شوند؟ 

افزونه ها چطور می توانند موجب بهینه سازی وردپرس شما شوند؟

افزونه های بهینه سازی وردپرس با هدف تمرکز بر روی چند ویژگی کلیدی به وجود آمده اند. این ویژگی ها به بالا بردن سرعت سایت وردپرسی شما کمک می کند.

  1. کش
  2. API ضربان قلب وردپرس
  3. کاهش یا غیر فعال کردن Ajax
  4. به تعویق انداختن اسکریپت ها
  5. CDNها
  6. و ...

بهترین افزونه‌ های افزایش سرعت در وردپرس

در ادامه چند مورد از افزونه های وردپرس که به خوبی مورد استفاده قرار گرفته اند را نام می بریم تا از آن ها برای بهینه سازی وبسایت تان بهره ببرید.

  1. WP Super Cache: رندر کردن سریع تر

این افزونه بیش از 2 میلیون نصب فعال و امتیاز ستاره ای 4.3 از 5 بر پایه ی بیش از 1200 بازدید را در اختیار دارد.

مزایا:

  1. رایگان
  2. محصول آتومتیک کمپانی های مسئول ورد پرس، ووکامرس و جت پک .
  3. استفاده ی آسان

تنظیمات پیشرفته ای که می توانید در WP Super Cache انتخاب کنید:

  • فشرده سازی Gzip
  • کش کردن مرورگر
  • چه میزان محتوا کش شود
  • هر چند وقت یک بار کش به روز رسانی شود
  • می توانید محتوا را داخل کش، پیش بارگیری کنید.
  • می تواند به تنظیم CDN شما کمک کند.

معایب:

  • ندارد

بهترین افزونه‌ های افزایش سرعت در وردپرس 

  1. W3 Total Cache: رندر کردن سریع تر

این افزونه بیش از یک میلیون نصب فعال و امتیاز ستاره ای 4.4 از 5 بر پایه ی بیش از 4500 بازدید دارد.

مزایا:

  1. رایگان
  2. بهبود حداقل 10 برابر در عملکرد کلی سایت
  3. بهبودهایی در نرخ تبدیل
  4. بهبودهایی در رتبه بندی های موتور جستجو
  5. تا 80 درصد صرفه جویی در پهنای باند

معایب:

  • مشکل اساسی این افزونه دشواری استفاده از آن برای افراد بی تجربه یا عدم سازگاری با کاربر است. به عبارتی پیچیدگی این افزونه می تواند برای کاربران جدید و بی تجربه، موجب سردرگمی شود.
  1. WP Super Minify: فشرده سازی فایل ها جاوا اسکریپت و CSS
    این افزونه بیش از 10000 نصب فعال و امتیاز ستاره ای 4 از 5 بر پایه ی 50 بازدید دارد.

مزایا:

  1. رایگان
  2. انباشت
  3. نصب آسان سه مرحله ای( 1. افزونه را دانلود کنید،2. آن را در دایرکتوری آپلود کنید،3. از طریق منوی افزونه ها، آن را فعال کنید.)
  4. بیشتر کاربران افزایش 2 تا 4 درصدی در سرعت صفحه ی گوگل را با این افزونه تجربه کرده اند.

معایب:

  • برای افزایش بیشتر سرعت صفحه ی گوگل، افزونه های تکنیکال بیشتری نیاز است.

چند نمونه از افزونه های دیگر جهت افزایش سرعت سایت وردپرس عبارتند از:

  • WP Smush: کاهش اندازه ی تصویر
  • BJ Lazy Load: کاهش زمان بالا آمدن صفحه
  • WP-Optimize: بهینه سازی پایگاه داده
  • Autoptimize: بهینه سازی اسکریپت
  • ShortPixel: فشرده سازی تصویر
  • Cache Enabler: رندر کردن سریع تر و ...

چگونه سرعت سایت وردپرسی را بدون استفاده از افزونه ها بالا ببریم؟ 

چگونه سرعت سایت وردپرسی را بدون استفاده از افزونه ها بالا ببریم؟

همان طور که اشاره شد، افزایش سرعت وبسایت وردپرسی یک عامل مهم برای رتبه بندی و قابل استفاده بودن وبسایت است. افزونه هایی که به آن ها اشاره شد برای بهینه سازی بسیار عالی هستند و می توانند به خوبی سرعت سایت های شما را بالا ببرند. با این حال، کار کردن با بعضی از آن ها می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد و موجب این شود که نهایتا وبسایت تان، آن طور که می خواستید، عملکرد نداشته باشد. امکان این وجود دارد که هنگام بهینه سازی بدون استفاده از افزونه، سایت خود را دچار مشکل کنید. به طور کلی پیشنهاد ما این است که سرعت سایت را بدون کمک گرفتن از افزونه های وردپرسی بالا ببرید. چیزی که کنترل و اختیار آن در دست خودتان باشد، همیشه ایمن تر است. در ادامه توضیح می دهیم که بدون نیاز به استفاده از یک افزونه چطور می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید:

  1. اندازه تصاویرتان را کاهش دهید! اگر قصد استفاده از افزونه ها را ندارید، می توانید هر تعداد که خواستید ابزار بهینه سازی تصویر دانلود کنید و بهینه سازی های لازم را بر روی کامپیوتر خود انجام دهید. با اینکه استفاده از افزونه هم کاربرد دارد، اما بعضی افراد می خواهند سایت خود را تا حد ممکن عاری از افزونه نگه دارند. پس اگر در این مورد از افزونه استفاده نمی کنید، می بایست تمام تصاویر خود را دانلود کنید (برای این کار از FTP استفاده کنید)، سپس با نگه داشتن همان ساختار دایرکتوری، آن ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنید و اپلیکیشن بهینه سازی را برای تصاویر اجرا کنید. این اپ اندازه تصاویر شما را از طریق حذف داده های زاید انجام می دهد. تغییراتی که این برنامه ها در عکس به وجود می آورند، از دید انسان پنهان می ماند اما سایز تصاویر کاهش خواهند یافت. به این معنی که وقتی صفحه سایت شما در حال باز شدن باشد، تصاویر سریع تر بارگذاری می شوند.
  2. همچنین باید از این که تصاویرتان به درستی و در اندازه مشخص قرار داده شده باشند، اطمینان حاصل کنید. یک تصویر با اندازه بیش از حد بزرگ باید ابتدا دانلود و سپس توسط مرورگر ریسایز شود یا به عبارتی ابعاد آن مجددا تنظیم شود. همه این کارها وقت گیر هستند و سرعت روند رندر شدن صفحه را پایین می آورند. گزارش GTMetrixتان به شما نشان خواهد داد که کدام تصاویر نیاز به اصلاح دارند و اندازه واقعی آن ها چقدر باید باشد. باز کردن این تصاویر در یک نرم افزار ویرایش عکس (مثل فتوشاپ) و تغییر اندازه آن ها به مقداری کوچک تر، به سادگی می تواند سرعت بارگذاری صفحات شما را بالا ببرد.
  1. در آخر، خیلی در استفاده از انیمیشن ها و افکت ها زیاده روی نکنید. اطمینان حاصل کنید که از این افکت های ویژه به کمترین میزان استفاده شود؛ آن هم تنها برای هایلایت کردن پیام ها و تصاویر خاص. در اینجا ضرب المثل “A little goes a long way” کاربرد پیدا می کند. خویشتن دار باشید و از هرچیزی به حد و اندازه استفاده کنید.

این گام های ساده می توانند به شما کمک کنند تا سرعت وبسایت وردپرسی خود را بدون استفاده از افزونه بالا ببرید. شما همچنین می توانید با کمک گرفتن از متخصصان ما در پونه مدیا و بدون نیاز به سروکله زدن با افزونه های دردسرساز وردپرسی، سرعت سایت خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

5 از 5