با ما در ارتباط باشید: 0314566

ما پیش از این در مورد سئو و تأثیر آن در پیشرفت کسب ‌و کارها مطالب متعددی را در پونه مدیا منتشر کرده‌ایم. تولید محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار بر روی سئو وب‌سایت‌ها است و همین امر باعث شده است حساسیت بر محتوای کپی و دسترسی به محتوای دست اول بیش از پیش از اهمیت بالایی برخوردار شود. به طور‌ کل، هر محتوایی که بیش از یک با در اینترنت منتشر شود به عنوان محتوای کپی شناخته می‌شود. اگر گوگل محتوای صفحات یک وب‌سایت را پس از بررسی آن توسط ربات‌های خزنده خود کپی شناسایی کند، وب‌سایت مورد نظر پنالتی دریافت می‌کند. این بدان معناست که بخش‌هایی از محتوا و یا در برخی مواقع کل محتوای یک صفحه از وب‌سایتی دیگر کپی شده است و گوگل آن را جریمه می‌کند. با وجود اینکه جریمه‌ محتوای کپی در گروه جرایم جدی گوگل رده بندی نمی‌شود، اما این جریمه کوچک می‌تواند باعث از دست دادن رتبه صفحات وب‌سایت شود. ما در این مطلب قصد داریم محتوای کپی و رفتار گوگل با محتوای کپی را مورد بررسی قرار دهیم و در آخر نیز الگوریتمی که به منظور بررسی محتوای کپی ایجاد شده است را به شما عزیزان معرفی کنیم. با پونه مدیا همراه باشید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با سئو پیشرفته و نحوه پیاده سازی آن می توانید به سایت پونه مدیا مراجعه کنید. 

محتوای کپی چیست

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، محتوای کپی به محتوایی اطلاق می‌شود که بیش از یک بار در بستر اینترنت یا به بیانی دیگر در دامنه دیگری منتشر شده باشد. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که بیش از ۳۰٪ محتوای موجود در اینترنت کپی است. در نتیجه لازم است برای تشخیص اینکه چه محتوایی به عنوان محتوای کپی شناخته می‌شود، انواع محتوای کپی مورد بررسی قرار گیرد. به دسته‌بندی‌های زیر دقت کنید:

محتوای کپی چیست 

  1. محتوایی که به صورت کلمه به کلمه و بدون هیچ تغییری از یک منبع دیگر کپی شده باشد. این نوع محتوا می‌تواند محتوای کپی شده از کل یک صفحه و یا بخشی از یک صفحه یک وب‌سایت قابل شناسایی باشد.
  2. محتوایی که با اعمال کمی تغییر در جمله بندی و ایجاد تفاوت در ساختار اصلی محتوا از یک وب‌سایت دیگر کپی شده باشد. یافتن منبع اصلی این نوع محتوا می‌تواند تا حدودی برای موتورهای جستجو دشوار باشد اما وجود شباهت‌های بسیار مفهوم کلی محتوا با یک وب‌سایت دیگر می‌تواند برای کاربر دقیق و تیزبین قابل شناسایی باشد.
  3. محتوایی که از یک منبع پویا مانند فید خبری کپی شده باشد. در این صورت نیز تطبیق محتوا با محتوای اصلی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما باز هم در رتبه بندی گوگل بسیار ضعیف ظاهر می‌شود.

اگر محتوایی که در صفحات وب‌سایت شما منتشر می‌شود بر اساس دسته‌بندی فوق کپی تلقی شود می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که ربات‌های گوگل برای اعتبارسنجی وارد صفحات وب‌سایت می‌شوند و محتوای منتشر شده را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر پیش از این محتوای مورد نظر در یک وب‌سایت دیگر مشاهده شده باشد، آن وب‌سایت به عنوان تولید کننده اصلی محتوا و شما به عنوان کپی کننده محتوا شناخته خواهید شد. در انتها نیز گوگل و دیگر موتورهای جستجویی که در آن‌ها محتوای مرتبط و معتبر در اولویت قرار دارند رفتار متفاوتی با وب‌سایت می‌کنند. فراموش نکنید که گوگل به دلیل ارائه بهترین نتایج به کاربران نسبت به موتورهای جستجوی دیگر از محبوبیت‌ بسیار بالایی برخوردار است پس رعایت اصول محتوانویسی و سئو بر اساس الگوریتم های گوگل ضروری است.

رفتار گوگل با محتوای کپی چیست

محتوای منحصر به فرد و دست اول برای گوگل ارزش ویژه‌ای دارد. اگر محتوای منتشر شده در صفحات وب‌سایت شما دست اول نیست و از سایت‌های دیگر کپی شده‌ هیچ شانسی در برابر رتبه بندی گوگل نخواهد داشت و گوگل آن را بی‌ارزش تلقی می‌کند. در نتیجه گوگل صفحات وب‌سایت شما را به کاربران خود پیشنهاد نمی‌دهد و وب‌سایت شما به هیچ ‌عنوان در معرض دید این افراد ارزشمند که از آنها به عنوان مشتریان بالقوه شما یاد می‌شود، قرار نخواهد گرفت. توجه به این نکته ضروری است که صرف هزینه و زمان برای انتشار محتوای کپی علاوه بر اینکه می‌تواند اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه شما باشد، می‌تواند به دلیل رفتار گوگل با محتوای کپی تأثیرات مخربی بر وب‌سایت شما و به تبعات آن کسب و کارتان بگذارد. علاوه بر این، بهتر است در نظر داشته باشید که کاربر زمانی که با هدف دریافت پاسخ سوالات خود وارد وب‌سایت شما می‌شود و محتوای موجود را کپی شناسایی می‌کند از ادامه مطالعه خودداری کرده و به سرعت از صفحه خارج می‌شود. این نوع محتوا می‌تواند با افزایش نرخ پرش، نقش موثری در کاهش رتبه سایت شما ایفا کند.

رفتار گوگل با محتوای کپی چیست 

با وجود اینکه گوگل جریمه سنگینی برای محتوای کپی شده صادر نمی‌کند، اما همین موضوع که می‌تواند به سادگی سایت شما را معتبر شناسایی نکند ضربه قابل‌توجهی به کسب و کار شما وارد خواهد کرد. هدف اصلی از تولید محتوا پاسخ به سوال کاربران موتورهای جستجو است که به وسیله کلمات و عبارات کلیدی به صورت تخصصی خلق می‌شوند. هر چه میزان ارتباط پاسخ شما و سوال و درخواست کاربر بیشتر باشد، کاربر مدت زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری می‌کند و حتی ممکن است برای خرید محصولات و خدمات شما اقدام کند. هر یک از موارد یاد شده باعث می‌شود که گوگل شما را به عنوان یک سایت معتبر و قابل اعتماد به دیگر کاربران خود پیشنهاد داده و صفحات وب‌سایت شما را در صدر نتایج جستجوی خود قرار دهد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

کدام الگوریتم گوگل روی محتوای کپی است

کدام الگوریتم گوگل روی محتوای کپی است 

وجود وب‌سایت‌های فراوان و خلق روزانه صدها و بلکه هزاران وب‌سایت به صورت روزانه امکان بررسی یک به یک آنها را توسط گوگل غیرممکن کرده بود. این موضوع باعث شد که گوگل برای کاهش نرخ محتوای کپی در وب‌سایت‌های مختلف و تشویق وب‌سایت‌ها به تولید محتوای ارزشمند، علمی و منحصر به فرد الگوریتم خود را با نام Google Pirate یا الگوریتم دزد دریایی در سال ۲۰۱۲ به‌روزرسانی کند. طبق الگوریتم دزد دریایی گوگل تمامی فرمت‌های مختلف محتوا که شامل محتوای تصویری، محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدیویی و حتی محصولات می‌شوند، بر اساس قوانین محتوای کپی مورد بازبینی قرار می‌گیرند و این الگوریتم به سادگی می‌تواند صفحه وب‌سایت مورد نظر را با حذف از نتایج موتورهای جستجو (SERP) جریمه کند.

3.8 از 5