با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه بفهمیم در کلید واژه ی خاص در صفحه ی چندیم

من می‌خواهم در یک کلیدواژه خاص، رتبه اول گوگل باشم! اگر این هدف شما است باید بگوییم که تنها نیستید. برای مدیران وب سایت‌ها و متخصصان سئو، موتور‌های جستجو، پلی برای هدایت ترافیک بیشتر به سایت هستند و از آنجایی که گوگل، مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین موتور جستجو است، بدیهی به نظر می‌رسد که همه بیشتر روی آن تمرکز کنیم. وب سایت شما هر موضوعی داشته باشد، باید سعی کنید در رده‌های بالای لیست نتایج جستجو، قرار بگیرید و البته در این راه، فقط روی یک کلمه کلیدی سرمایه‌گذاری نمی‌کنید بلکه به فراخور موضوع کسب و کار خود، با ایجاد هر صفحه، در نظر دارید که در یک کلمه کلیدی، اول شوید. حالا چگونه بفهمیم در کلیدواژه خاص در صفحه‌ی چندیم؟ فرض کنید یک موضوع جذاب برای تولید محتوا پیدا کرده‌اید و مطلب مناسبی برای آن نوشته‌اید، بعد از مدتی می‌خواهید بدانید که نتیجه کار چه بوده و به عبارتی درباره آن کلیدواژه خاص در چه رده‌ای قرار دارید. به همین دلیل در این مطلب از وب سایت پونه مدیا، بررسی می‌کنیم که چگونه بفهمیم در کلیدواژه‌ی خاص در صفحه چندیم؟

انتخاب کلید واژه های محبوب گوگل

چه کلید‌واژه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟ قبل از اینکه به ابزار‌های در دسترس برای بررسی رتبه در یک کلید‌واژه خاص بپردازیم، باید به این پرسش، پاسخ دهید تا مشخص شود هدف شما دقیقاً چیست. آیا تصمیم دارید که صرفاً در یک بازه زمانی کوتاه به رده‌های بالای لیست نتایج برسید و به این شکل، برند خود را معرفی کنید؟ آیا برای تولید محتوا به اندازه کافی سعی کرده‌اید؟ آیا تمام استاندارد‌های مورد نظر گوگل را در تولید محتوای خود، پیاده کرده‌اید؟ درست است که ابزار زیادی برای چک کردن رتبه شما در رابطه با یک کلیدواژه خاص وجود دارد اما باید با مشخص کردن هدف، از هدر دادن وقت خود، جلوگیری کنید. وقتی قصد دارید رتبه وب سایت را در نتایج گوگل بالا ببرید باید بدانید که انواع مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارند. بر اساس نوع کلمه کلیدی، استراتژی شما هم باید برای بالا بردن رتبه آن، تغییر کند. انواع کلمات کلیدی عبارتند از:

انتخاب کلید واژه های محبوب گوگل

- کلمات کلیدی بر اساس برند
این کلمات دقیقاً مرتبط با نام برند شما هستند و موضوعی مرتبط برای معرفی کسب و کار شما دارند. برای مثال نام برند، نام شما، نام اختصاصی محصولات، نام انجمن اعضا، نام رویداد‌ها و …
شاید تا به حال به اندازه کافی روی این نوع از کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری نکرده باشید ولی اگر کاربری نام شما یا برند یا هر کدام از مواردی را که نام بردیم، سرچ کند باید و حتماً باید لینک‌هایی از وب سایت شما در رده‌ اول لیست نتایج، نمایش داده شود، در غیر این صورت، به این معنی است که یک جای کار را اشتباه رفته‌اید. بنابراین لازم است استراتژی‌هایی پیاده کنید تا کلید‌واژه‌های مرتبط با برند شما، در رده‌های بالا دقیقاً با لینک‌هایی از وب سایت، نمایش داده شود. البته اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، مدتی زمان لازم دارید تا به این جایگاه برسید ولی اگر این مدت را سپری کرده‌اید و هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده‌اید باید دست به کار شوید و از تمام امکانات استفاده کنید.

- کلمات کلیدی بر اساس خدمات
این نوع از کلمات کلیدی، مطلوب‌ترین و کارآمد‌ترین نوع کلمات کلیدی هستند و البته بستگی به کسب و کار شما دارند. برای مثال اگر یک آژانس مسافرتی دارید، یکی از کلمات کلیدی مهم می‌تواند بلیط پرواز ارزان باشد. اگر در زمینه طراحی وب سایت فعالیت می‌کنید، طراحی وب سایت یا طراحی سایت، از مهم‌ترین کلمات کلیدی خواهد بود که باید سعی کنید در آن رتبه خوبی کسب کنید. در حالی که این نوع از کلمات کلیدی، اهمیت ویژه‌ای دارند، کسب رتبه بالا هم در آن‌ها مشکل‌تر است. برای همین اگر یک کسب و کار نوپا راه‌اندازی کرده‌اید و در رده‌های بالای لیست نتایج، نمایش داده نشدید، نا امید نشوید و به فعالیت خود ادامه دهید. همچنین باید در هر دوره، هدف قابل دسترسی را برای کسب و کار خود، متصور شوید و پله به پله پیشرفت کنید.

 کلمات کلیدی بر اساس خدمات

- کلمات کلیدی بر اساس محصولات
این کلمات کلیدی هم مانند مورد قبلی هستند با این تفاوت که اگر مشغول عرضه محصولات هستید باید در همان زمینه، رتبه خوبی در کلمات کلیدی بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که کسب چنین رتبه‌ای نیاز به هزینه‌های گزافی دارد. پس اگر کسب و کار شما نوپا است می‌توانید به جای کلمات کلیدی معمولی و رایج از کلمات اختصاصی‌تر استفاده کنید. آمار گوگل نشان داده است که وقتی کاربران در جستجوی محصولی هستند از عبارت‌های طولانی‌تری استفاده می‌کنند تا دقیقاً همان چیزی که در جستجوی آن هستند را پیدا کنند.

- کلمات کلیدی بر اساس موقعیت جغرافیایی
این نوع از کلمات کلیدی به‌ خصوص برای کسب و کار‌هایی که به موقعیت جغرافیایی خود وابسته هستند، اهمیت دارد. مثلاً وب سایتی که محصولات غذایی را به فروش می‌رساند و کسب و کار‌هایی مانند آن را دارند.

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب

بررسی رتبه وب سایت بر اساس کلمات کلیدی به چه صورت است؟ حالا که متوجه شدیم کلمات کلیدی چند دسته هستند و باید روی کدام یک از آن‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری کنید، باید ابزار یا ابزار‌هایی در دسترس داشته باشید تا به کمک آن‌ها، جایگاه خود را برای یک کلیدواژه خاص، بررسی کنید. در ادامه تعدادی از بهترین ابزار را برای این کار، معرفی می‌کنیم:

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب

جستجو در گوگل

یکی از راه‌هایی که بتوانیم بفهمیم در کلیدواژه خاص در صفحه چندم هستیم، استفاده از سرچ گوگل است. کافی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید لینک وب سایت شما در چه رده‌ای قرار گرفته است. البته این راه، آسان‌ترین و کم‌ هزینه‌ترین راهی است که معرفی کردیم و نتایج آن چندان دقیق و قابل اطمینان نیست زیرا مرورگر شما، بر اساس تاریخچه، می‌داند که شما مدت زمان زیادی در وب سایت خود بوده‌اید برای همین برای نمایش نتایج، وب سایت شما را در رده‌های بالای نشان می‌دهد، در حالی که نتایج برای مخاطبان مورد نظر شما، متفاوت خواهد بود. به علاوه اگر بخواهید مثلاً برای ۱۰ کلمه کلیدی، بررسی انجام دهید، زمان زیادی لازم خواهید داشت.

ابزار SEMRush

ابزار SEMRush هم به شکل رایگان در دسترس نیست ولی یک ویژگی مهم دارد و آن هم اینکه، با استفاده از این ابزار نه تنها رتبه سایت را برای یک کلیدواژه خاص می‌فهمید بلکه رتبه سایت برای کلیدواژه‌های پنهان هم مشخص می‌شود. منظور از کلیدواژه‌های پنهان، آن کلمات کلیدی هستند که شما خبر نداشتید رتبه خوبی در آن‌ها کسب کرده‌اید.

ابزار SEMRush

نرم‌افزار SEO Edge

نرم‌افزار SEO Edge یکی از برنامه‌های کاربردی شرکت اپل است که برای استفاده از آن بایستی مبلغی پرداخت کنید. کار با این اپ بسیار آسان است و می‌توانید با وارد کردن URL سایت و کلیدواژه مورد نظر، رتبه خود را در گوگل مشاهده کنید.

نرم‌افزار SEO Edge

ابزار SERP FOX

ابزار SERP FOX نیز یکی از ابزار‌های کارآمد است که با استفاده از آن می‌توانید ببینید در یک کلیدواژه خاص در چه رده‌ای قرار گرفته‌اید. برای استفاده از این ابزار باید مبلغی پرداخت کنید و رایگان نیست. یک ویژگی مثبت درباره SERP FOX این است که برای بررسی بهتر رتبه، یک گراف رسم می‌کند و رتبه شما را در یک بازه زمانی کوتاه برای یک کلیدواژه خاص، نشان می‌دهد.

ابزار SERP FOX

افزونه FatRank از مرورگر chrome

افزونه Fat Rank یک افزونه رایگان برای مرورگر کروم است که به شما امکان می‌دهد رتبه وب سایت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص، بررسی کنید. همچنین این رتبه بندی می‌تواند بر اساس مقیاس جهانی و هم مقیاس منطقه‌ای باشد. مثلاً شما در قسمتی که مشخص شده است کشور ایران را انتخاب می‌کنید و بعد می‌توانید ببینید که در بین مطالب زبان فارسی، چه رتبه‌ای گرفته‌اید. لازم به ذکر است که Fat Rank تنها زمانی رتبه شما را نشان می‌دهد که در بین ۱۰۰ نتیجه یا به عبارتی ۱۰ صفحه اول گوگل باشید. اطلاعات این افزونه قابل اطمینان است و می‌توانید برای بررسی رتبه در یک کلیدواژه خاص از آن استفاده کنید.

افزونه Fat Rank از مرورگر chrome

نتیجه گیری
با استفاده از ابزارهایی که نام بردیم می‌توانید رتبه وب سایت خود را برای یک کلیدواژه خاص، بررسی کنید و بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده‌اید، استراتژی بهتری برای پیشرفت و بالا رفتن رتبه، پیاده‌سازی کنید. با این حال اگر احساس می‌کنید فعالیت‌های شما تا به حال برای بهبود سئو سایت، کافی نبوده است می‌توانید از تیم حرفه‌ای پونه مدیا مشاوره بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.