با ما در ارتباط باشید: 0314566
تعیین رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل و دیگر موتور های جستجو مانند بینگ و یاهو با روش های مختلفی تعیین می شود. موتور های جستجو برای اینکه بتوانند بهتر و با دقت بالاتری سایت ها را رتبه بندی کنند، الگوریتم هایی را طراحی کردند که این الگوریتم ها با استفاده از فاکتورهای سئو، بررسی سایت شما و نحوه برخود کاربر با سایت شما رتبه بندی را انجام می دهند.

برای خیلی از مدیران وب سایت این سوال پیش می آید که چطور می توانید رتبه سایت خود را در گوگل پیدا کنید. شما زمان گذاشته اید و یک وب سایت برای کسب و کار خود طراحی کرده اید، برای سئو سایت خود زمان گذاشته اید و هزینه های زیادی پرداخت کرده اید، آیا این موارد نتیجه مثبتی برای شما به همراه داشته اند؟ آیا رنکینگ سایت در گوگل افزایش پیدا کرده است؟ یا همه ی این موارد برای هیچ بوده است؟
در این مرحله شما می خواهید حاصل زحمات خود را ببینید. نتیجه این زحمات که همان رتبه سایت شما در گوگل حساب می شود و میزان موفقیت شما در استراتژی های سئو را مشخص می کند. اما چطور می توان این موفقیت را اندازه گرفت؟ آیا امتیازی وجود دارد؟ آیا ابزاری برای این کار هست؟ اندازه گیری امتیازات و رتبه شما در گوگل وظیفه چه کسی است؟
در این مطلب ما سعی می کنیم تمام سوالات شما را پاسخگو باشیم.

رتبه سایت در گوگل به چه معناست؟

در ابتدا شما باید بدانید که اندازه گیری رتبه سایت به تنهایی معنایی ندارد، در حقیقت این صفحات سایت شما هستند که برای کلمات کلیدی خاص، عبارت های جستجو شده توسط کاربر، کالاهایی که ارائه می دهند و ... توسط الگوریتم های گوگل رتبه بندی می شوند. شما می توانید این رتبه بندی را با استفاده از تکنیک های مختلف بهبود ببخشید.
در گذشته گوگل با استفاده از تولبار پیج رنک سایت ها را رتبه بندی میکرد و شما می توانستید با استفاده از این تولبار رتبه سایت خود در گوگل را بررسی کنید اما در سال 2006 این تولبار توسط گوگل حذف شد. دلیل حذف این تولبار استفاده نا به جای وبمستر ها از آن بود. این تولبار باعث شد، لینک سازی اسپم زیاد بشود پس گوگل آن را حذف کرد و به جای تمرکز روی لینک ها برای رتبه بندی سایت، کیفیت محتوا را ملاک قرار داد. امروزه گوگل هنوز هم از الگوریتم پیج رنک استفاده می کند اما اهمیت آن بسیار پایین آمده است.

چگونه رنکینگ سایت در گوگل را ببینم؟

حال که فهمیدیم رتبه سایت در گوگل چه معنایی دارد می توانیم روش هایی برای پیدا کردن این رتبه ها ارائه بدهیم.

  • جستجوی کلمات کلیدی در گوگل: یکی از راه هایی که می توانید رتبه خود در گوگل را پیدا کنید جستجوی کلمات کلیدی یا کالا ها و خدماتی است که ارائه می دهید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما "آموزش سئو" بوده به راحتی آن را در گوگل سرچ کنید و در نتایج به دنبال سایت خود بگردید. البته این روش مشکل بزرگی دارد، اگر سایت شما هزاران کالا، صدها محتوا و صفحات زیادی داشته باشد جستجوی تک تک این موارد در گوگل نه تنها زمان گیر بلکه غیر عقلانی است. پس برای این کار بهتر است از ابزار های آنالیز سئو سایت استفاده کنید.
  • استفاده از گوگل وبمستر: شما می توانید با استفاده از این ابزار به راحتی تمام قسمت های سایت خود را بررسی کرده و تغییرات مختلف را مشاهده کنید. با وارد کردن لینک صفحات در سرچ کنسول گوگل نه تنها می توانید رتبه صفحه برای کلمات کلیدی خاص را مشاهده کنید بلکه میزانی کلیک کاربران را نیز خواهید دید. آموزش استفاده از سرچ کنسول گوگل، توسط تیم پونه مدیا به طور کامل برای شما تهیه شده است.
  • استفاده از ابزار های آنالیز سایت: ابزارهای زیادی برای آنالیز یک سایت وجود دارد که شما با استفاده از بسیاری از آن ها می توانید رتبه خود را بررسی کنید. برای آشنایی با آنها مطلب بهترین ابزارهای سئو را به شما پیشنهاد می دهیم. از جمله این ابزار ها می توان به ماز، SEMRush، الکسا، Ahrefs و ... اشاره کرد.
  • تعیین رتبه سایت با Check Page Rank: سایت chekpagerank یکی از سایت هایی است که به شما این امکان را می دهد که آمار ها و تحلیل های انجام شده روی وب سایت را از دیدگاه سایت های مختلف مانند Moz و الکسا و همچنین سن دامنه، لینک های خارجی استفاده شده، تعداد آدرس های URL ایندکس شده، اعتبار صفحه و... را به شما نمایش می دهد. همچنین طرز استفاده از این ابزار بسیار راحت می باشد؛ فقط کافیست نام دامنه ی خود را مانند پونه مدیا در کادر مخصوص بالای صفحه وارد کنید و نتایج را بعد از چند ثانیه در پایین صفحه بگیرید.

بررسی رتبه سایت با checkpagerank

یکی از مواردی که می توانید برای بهبود سایت خود از آن استفاده کنید اطلاع پیدا کردن از دامین آتوریتی است. این رتبه با اینکه توسط ماز ایجاد شده اما در صورتی که شما رتبه بالایی در آن بدست بیاورید احتمال رتبه بالا در گوگل را افزایش می دهد.

پیدا کردن رتبه یک سایت نوپا در گوگل

مواردی که گفتیم برای سایت هایی بودن که از قبل ایندکس شده بودند، الان می خواهیم سئو آن ها را بررسی کنیم (البته از ابزارهای آنالیز می توان برای هر سایتی استفاده کرد). حال اگر سایت شما تازه تاسیس باشد چطور؟ برای سایت ها و صفحات جدید اول از ایندکس شدن صفحه اطمینان پیدا کنید. برای اینکار در نوار گوگل site:example.com را جستجو کنید (به جای example آدرس سایت خود را وارد کنید).
پس از اینکه از ایندکس بودن این صفحه اطمینان حاصل کردید، می توانید در وبمستر صفحه را بررسی کرده و ببینید کاربر با چه جستجو هایی به این صفحه وارد می شود و سپس برای سئو آن اقدامات لازم را انجام دهید.
ممکنه چندین هفته طول بکشد تا شما به نتایج دلخواه خود برسید پس سریع دلزده نشوید و به تلاش های خود ادامه دهید. برای افزایش رتبه سایت راه های زیادی وجود دارد پس اگر در حال حاضر سایت شما رتبه مناسبی ندارد به این معنی نیست که همیشه در همین وضعیت باقی خواهد ماند.
اگر پس از مدتی تلاش بی وقفه هنوز به نتایج دلخواه نرسیدید ما استفاده از خدمات سئو را به شما پیشنهاد می دهیم. خدماتی که توسط متخصصات سئو ارائه می شوند می توانند در کمترین زمان شما را به نتایج بهتری برسانند.
نکته مهم: هنگامی که تصمیم به سئو سایت و بهبود رتبه سایت می گیرید، این اقدامات را با توجه به دستورالعمل های گوگل انجام دهید. استفاده از روش های سئو کلاه سیاه با اینکه سایت شما را در مدت زمان کمتری به صفحه اول گوگل می رساند اما در طولانی مدت نتایج منفی برای شما به همراه خواهد داشت. 

5 از 5
2 سال قبل
نظر
ممنون مطلب خوبی بود. ولی مشکلی که وجود داره درست نبودن(منطبق) نتیجه جستجوی سایت های خارجی با چیزی است که کاربر ایرانی جستجو میکنه… گوگل با توجه به کشور و منطقه ای که شما قرار دارید نتیجه های جستجو را متفاوت نمایش میدهد. سایت ایرانی *** هست که نتایج آن کاملا شبیه به نتیجه جستجوی کاربران ایرانی است.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند