با ما در ارتباط باشید: 0314566
افزایش رتبه سایت در گوگل - بالا بردن رتبه در سرچ گوگل

هیچ چیزی ناراحت کننده تر از این نیست که با توجه به تمام تلاش هایی که می کنید سایت شما همواره در صفحات 5 و 6 گوگل باشد. این اتفاق برای تمام ماها افتاده و در بعضی موارد این موضوع واقعاً شما را خسته می کند. ممکنه فکر کنید گوگل از سایت شما متنفر است و شما اصلا دلیل این تنفر را نمی دانید. اگر تا به حال همچین حسی به شما دست داده است پس به مکان درستی آمده اید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم با چند راه حل آسان رتبه خود در گوگل را بالاتر ببرید. دلایل زیادی برای کاهش رتبه در گوگل وجود دارد که شما می توانید قبل از هر کاری ببینید آیا هیچکدام از این دلیل ها با موقعیت شما تشابه دارند یا خیر.

برای افزایش رتبه سایت در گوگل محتوای با کیفیت تولید کنید

مطمئنم تا به حال ده ها بار در مورد اهمیت محتوا شنیده اید، محتوا ستون موفقیت یک وبسایت است. شما نمی توانید بدون محتوای خوب رتبه های بالا بدست بیاورید. روش های تولید محتوا با کیفیت بالا زیاد هستند که ما در این مطلب سعی نداریم روی آنها تمرکز کنیم. بخش بازاریابی محتوای پونه مدیا نحوه تولید محتواهای عالی را به طور کامل برایتان ارائه داده است. پس ما از این به بعد فرض می گیریم محتوای شما با کیفیت است. اگر شما یک محتوای عالی دارید اما هنوز هم نتوانسته اید خودی در گوگل نشان دهید وقت آن می رسد که تکنیک های بعدی را برای بالا بردن رتبه سایت خود در امتحان کنید.

با سئو داخلی رتبه سایت خود را بالا ببرید

سئو داخلی تمام مواردی هستند که شما می توانید در سایت خود روی آن ها تغییرات بوجود بیاورید و به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنید. ماهر شدن روی سئو داخلی نیاز به مطالعات زیادی دارد. اگر می خواهید سئو داخلی را با جزئیات بیشتر یاد بگیرید، بخش سئو داخلی پونه مدیا را مطالعه کنید. در این مطلب ما چندین نکته طلایی که برای خودمان موفقیت به همراه آورده است را برای شما بیان می کنیم.

  1. عنوان صفحه: سعی کنید در عنوان محتوای خود کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان قرار دهید برای مثال " ابزارهای سئو سایت | بهترین ابزارهای سئو". چرا این موضوع مهم است چون گوگل روی کلمات کلیدی که در ابتدای متن آمده باشند تمرکز بیشتری می کند. در مثالی دیگر، به جای استفاده از "راهنمای سئو سایت فروشگاهی" می توانید از عنوان "سئو سایت فروشگاهی | راهنمای کامل سئو سایت فروشگاهی" استفاده کنید. در اینجا چون تمرکز روی سئو سایت فروشگاهی است، این کلمه در ابتدای متن آمده است.
  2. تعداد کلمات محتوا: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل تعداد کلمات است. برای صفحات و کلمات کلیدی که رقابت در آن ها زیاد است شما می توانید با نوشتن محتوایی جامع و کامل و در نتیجه بالا بردن تعداد کلمات احتمال افزایش رنک خود را بالا ببرید. البته محتوای طولانی شما باید کاربردی باشد، پس فقط برای اینکه متن خود را طولانی کنید بی دلیل محتوا را کش ندهید. با توجه به نیاز موضوع سعی کنید کامل ترین محتوا را تحویل مخاطب بدهید.
  3. کلمه کلیدی خود را چندین بار در متن به کار ببرید: این موضوع به معنی استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی نیست، شما با چندین بار استفاده از کلمه کلیدی خود در متن در حقیقت دارید به گوگل می گویید که متن شما در چه خصوصی است.
  4. از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید: کلمات کلیدی LSI، کلمات و اصطلاحاتی هستند که با موضوع شما مرتبط اند. برای مثال برای کلمه کلیدی "آیس کافی" کلمات LSI می تواند مواردی مانند: دستور تهیه آیس کافی، بهترین آیس کافی در اصفهان، قهوه ساز آیس کافی، لیوان آیس کافی و .... باشد. این کلمات به گوگل کمک می کند بتواند در خصوص موضوع صفحه شما تصمیم بگیرد. می توانید از ابزار رایگان LSIGraph برای پیدا کردن کلمات خود استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار کافیست کلمه کلیدی خود را وارد کرده و روی Generate بزنید.

افزایش رنک سایت با رعایت نکات سئو فنی

برای بیش از 90% وب سایت ها سئو تکنیکال یک مشکل نیست. با اینحال وقتی یک سایت با مشکل سئو فنی مواجه بشود این مشکل می تواند آسیب رسانی زیادی به همراه داشته باشد. پس برای اگر می خواهید رنک گوگل خود را بالا ببرید سئو فنی خود را زیر نظر داشته باشید. برای این موضوع سه نکته را چک کنید:

  • بهینه بودن سایت برای انواع موبایل ها: الان دیگه سال 2021 است، مطمئنا شما هر مشکلی برای سایتتان در گوشی های همراه پیش مکی آمد را برطرف کرده اید. برای بررسی موبایل فرندلی بودن صفحه سایت خود را در Mobile-Friendly Testing tool from Google وارد کرده و نتایج را چک کنید.
  • ایندکس بودن سایت را بررسی کنید: برای اینکار کافی است در سرچ کنسول گوگل به قسمت Coverage بروید. اگر گوگل در ایندکس کردن قسمتی از سایت شما به مشکل برخورده باشد در اینجا می توانید از آن اطلاعات بدست بیاورید. اگر در این قسمت Error داشتید بهتر است در اولین فرصت آن ها را حل کنید.

خطاهای coverage را بررسی کنید

  • با توجه به سیستم مدیریت محتوایی خود از یک افزونه برای بررسی سایت استفاده کنید. در وردپرس یکی از بهترین افزونه ها، افزونه یواست سئو است. این افزونه ها به تنهایی تاثیری روی افزایش رتبه شما ندارند اما برای سئو فرندلی بودن یک کمک بزرگ محسوب می شوند.

برای افزایش رتبه در گوگل، محتوا را با هدف جستجوگر هماهنگ کنید

هدف جستجو یا search intent یکی از کلمه های جدید و مهم در دنیای سئو است. با تشکر از الگوریتم رنک برین، گوگل الان می تواند بفهمد آیا سایت شما برای نمایش یک جستجوی خاص انتخاب خوبی است یا خیر. در حقیقت گوگل نحوه برخورد کاربر با سایت شما را چک می کند، اگر کاربر از سایتتان به آن نتیجه ای که خواست رسید رتبه شما در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد، در غیر اینصورت شما افت رتبه سایت در گوگل را مشاهده می کنید.

انواع هدف جستجوگر
در این مرحله شما باید اطمینان حاصل کنید که دقیقا چیزی که کاربر می خواهد را به او می دهید. بیاید با یک مثال این موضوع را واضح تر کنیم. فرض کنید شما در صفحه ای با عنوان "بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO" یک لیست از تکنیک هایی که باعث بهبود نرخ تبدیل می شوند نوشته اید. این صفحه ممکن است در ابتدا رتبه خوبی به خود اختصاص بدهد اما افرادی که این عبارت را جستجو می کنند به احتمال زیاد به دنبال موارد زیر می گردند:
- بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO چیست؟
- بهینه سازی نرخ تبدیل چطور کار می کند؟
- بهینه سازی نرخ تبدیل را از کجا شروع کنیم؟ و ...
این افراد هنوز با بهینه سازی نرخ تبدیل آشنایی ندارند پس ارائه تکنیک برای آن ها جواب مناسبی نخواهد بود. برای اینکه بتوانید هدف جستجوی یک عبارت را پیدا کنید، می توانید آن را در گوگل جستجو کرده و با توجه به محتوای بالاترین نتایج در زمینه سرچ اینتنت نتیجه گیری کنید.

نرخ پرش برای افزایش رتبه گوگل سایت، کم کنید 

گوگل دوست ندارد ببیند که کاربر به یک سایت می آید و با سرعت از آن خارج می شود. برای گوگل این به معنای آن است که مخاطب از مطلب شما لذت نبرده است. قدم قبلی (تولید مطلب با توجه به Search Intent) یکی از راه های مفید کاهش نرخ پرش است. از کارهای دیگری که می توانید برای کاهش نرخ پرش کاربر استفاده کنید، راهنمای مطالعه متن است. بسیاری از کاربران وقتی به یک صفحه می آیند اول زیر عنوان های شما را نگاه می کنند و اگر به نظر آنها این زیر عنوان ارزش مطالعه داشت در سایت می ماند در غیر اینصورت از سایت شما به سایت بعد میپرند. در آخر سعی کنید در متن خود از تصاویر استفاده کنید. کاربران متن هایی را که فقط شامل کلمات هستند دوست ندارند، پس با توجه به متن سعی کنید برای بالا بردن جذابیت عکس مناسب اضافه کنید.

کلمات کلیدی شناسایی شده در سرچ کنسول خود را هدف گیری کنید

حالا که به این مرحله رسیدید، افزایش رتبه سایت در گوگل را مشاهده خواهید کرد، برای اینکه بتوانید رتبه خود را از قبل نیز بهتر کنید، می توانید برای کلمات کلیدی شناخته شده در سرچ کنسول بهینه سازی انجام دهید. کافیست در سرچ کنسول گوگل قسمت performance، کوئری های مختلف را بررسی کنید. اگر کلمه کلیدی در این قسمت پیدا کردید که روی آن بهینه سازی انجام نداده اید اما به طور شانسی برای آن رتبه گرفته اید، فرض کنید رتبه گرفتن برای این عبارت اگر روی آن تمرکز کنید چقدر آسان خواهد بود.

کلمات کلیدی شناسایی شده در سرچ کنسول خود را هدف گیری کنید

برای دریافت بک لینک تمام تلاش خود را بکنید

درست است که تمام موارد بالا و محتوای عالی به شما کمک های زیادی خواهند کرد اما واقعیت این است که مطلب درجه یک شما یکی از مطالب درجه یک در سطح اینترنت است پس برای اینکه بتوانید خود را بین این مطالب بالاتر بکشانید باید لینک سازی خارجی انجام دهید. برای بک لینک می توانید از پست مهمان، رپرتاژ آگهی، ایمیل مارکتینگ و ... استفاده کنید.

 

امتیازی ثبت نشده است.