با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر طراحی تعاملی وب سایت بر روی سئو

یک سایت تعاملی که هوشمندانه طراحی شده است، مسئله ای کلیدی در دنیای رقابتی فعلی است؛ وبسایت های استاتیک، در ابتدای به وجود آمدن اینترنت پذیرفته می شدند اما در حال حاضر که تکنولوژی های وب به شدت رشد کرده اند، نمی توان یک سایت ضعیف طراحی کرد و انتظار موفقیت از آن را داشت. یک طراحی ضعیف در شرایط فعلی، موجب شکست خوردن کسب و کار آنلاین می شود.
جاوا، فلش، HTML5 و سایر محیط های تعاملی، تبدیل به استانداردها شده اند و سایت هایی با این امکانات، بیشتر قبول می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی تعاملی وبسایت یعنی چه؟

سایت های تعاملی، وبسایت هایی هستند که با استفاده از اجزای به خصوصی برای تعامل با کاربران، موجب بهبود تجربه کاربری آن ها می شود. این دستاورد، به کمک اسکریپت ها و با ساختن فضای تعاملی صفحات، حاصل می شود.
این مسئله کار با سایت را آسان تر، امکانات را بیشتر و درگیر شدن مخاطب با سایت را راحت تر و سریع تر می کند. بگذارید یک مثال را بررسی کنیم:
یک سایت هواشناسی خوب، نقشه ها و نمودارهای فعالی و به روزی دارد؛ شما می توانید موقعیت های مکانی مختلف و تاریخ های مختلف را برای پیش بینی انتخاب کنید. شاید شما بتوانید بر روی نقشه ها زوم کنید یا از آن ها دور شوید، مقیاس های دمایی را عوض کنید و بسیاری از اطلاعات را فعال یا غیر فعال کنید.
این سایت در مقایسه با یک سایت استاتیک و بدون امکانات، برتری کاملی دارد. سایت هایی که به شکل تعاملی طراحی شده اند، همیشه جذاب تر هستند. این سایت ها همیشه باید آپدیت بوده تا بهتر به نظر بیایند و کار با آن ها آسان شود.
سایت هایی که به شکل تعاملی طراحی نشده باشند، بیشتر غیر حرفه ای و خسته کننده به نظر می آیند و مشتریان احتمالی آن ها را پس از پیدا کردن یک سایت بهتر، ترک خواهند کرد. حالا سوال این است که سایت های تعاملی، چه دستاورهایی برای سئو دارند؟

فواید طراحی تعاملی وب سایت بر روی سئو

1. کمتر شدن بانس ریت ها

کلمه بانس ریت به این معناست که چه تعداد از کاربران به سایت شما می آیند و بدون انجام هیچ کار خاصی، آن را ترک می کنند. بانس ریت بالا برای یک وبسایت، نشانه عدم موفقیت آن سایت است؛ وقتی این اتفاق می افتد، یعنی سایت چیزی کم دارد که نمی تواند با بازدیدکننده ارتباط برقرار کند. این مسئله می تواند نداشتن اطلاعات، سرعت کم یا سخت بودن کار با آن سایت باشد.
محتوای با کیفیت، به روز و قوی در سئو seo و موفقیت وبسایت ها نقش بسیار کلیدی را دارد اما طراحی آن نیز اهمیت بسیاری زیادی را دارد. ارتباط اولیه با سایت شما، اهمیت بسیار زیادی در بازارهای امروزه دارد و با توجه به این که مطابق آن ها این توجه فقط 10 تا 30 ثانیه است، باید تاثیرگذاری مطلوبی را در ابتدای راه داشته باشید.
طراحی شما باید سریعا توجه مشتری را جلب کند و با آن ها کاری کند که چند کلیک در صفحه شما انجام دهند.
طراحی تعاملی وبسایت، اطلاعات قابل اسکرول شدن، منو های متحرک، انیمیشن ها و مواردی از این قبیل را دارا هستند. این المان ها باعث می شوند که سایت شما مطلوب تر و آسان تر برای استفاده باشد.

2. بهبود ارتباط

ارتباط با مشتریان، جایی است که طراحی تعاملی اثر خود را نشان می دهد؛ سایت های تعاملی می توانند کاربران را به سایت و مجموعه نزدیکتر کنند زیرا ارتباط مستقیم تری دارند.
داد و ستد با کاربران، باعث بهبود تجربه آن ها می شوند و همینطور کار را برای کسانی که مسئولیت برخورد با مشریان دارد را نیز راحت تر می کند.
از جمله راهکارهای این بخش، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چت زنده از طریق وبسایت
  • انجمن های گفت و گو
  • قابلیت ایمیل و میان بر ها
  • انجمن های پشتیبانی
  • تماس 24 ساعته
  • پرسشنامه ها
  • نظرسنجی ها

این راهکار ها بازدیدکنندگان را به شما نزدیک می کند و باعث می شود که آن ها با سایت شما ارتباط برقرار کنند. این مسئله یک پیام بسیار قوی در مورد اهمیت شما به تجربیات و نظرات آن ها در بر دارد.
با این کار شما به خوبی می توانید که رضایت مشتریان را به حداکثر برسانید که در بازار رقابتی فعلی، مسئله بسیار مهمی است. با توجه به امکاناتی که سایت های جدید، روزانه به خود اضافه می کنند، نمی توانید انتظار داشته باشید که بدون هیچ تغییری، مشتریان شما به شما وفادار بمانند. زیرا مردم همیشه به دنبال گزینه بهتر ستند.
تامین کانال های ارتباطی رایگان و آزاد برای کاربران، می تواند برای شما اعتماد از سوی آن ها و وفاداری را به ارمغان بیاورد؛ این مسئله آن ها را در سایت شما نگه می دارد و باعث بهتر شدن سئو سایت شما می شود.
از آن مهم تر، شما می توانید که اطلاعات خوبی را در مورد مشتریانتان به دست آورید؛ هر نظرسنجی، پرسش نامه، نظر یا پست های انجمن گفت و گو، می تواند به شما اطلاعات بی نظیری از طرز فکر کاربرانتان بدهد. این اطلاعات دست اول و با جزئیات هستند و می توانند به سوالات شما در مورد آن ها پاسخ دهند.
شما می توانید بسیاری از مشکلات خود را از این طریق حل کنید و با سرعت بیشتری به سوی موفقیت قدم بر دارید؛ این کار برای شما هزینه ای بیش از قرار دادن یک نظرسنجی بر روی سایتتان نخواهد داشت و با این کار می توانید برای خودتان موفقیت را به دست آورید.

3. تعامل با کاربران

یک سایت تعاملی، حس متفاوتی با یک سایت کاملا استاتیک دارد؛ این سایت می تواند شما را درگیر کند و حس مکانیکی کمتری به شما بدهد.
به جای این احساس که شما یک بازدید کننده ناشناس، مثل هزاران نفر دیگر هستید، این سایت ها به شما حس مشارکت را می دهد. مردم با سایت درگیر شده و اطلاعات جدیدی به آن می دهند که ساده ترین راه برای آن، ساختن اکانت کاربری و مشارکت است.
علایق و الگوی استفاده آن ها، اطلاعات خوبی را به مدیران سایت می دهد و آن ها از آن طریق می توانند تجربه کاربری خود را بهبود بخشند.
به علاوه آن، حضور فعال کاربران در سایت باعث می شود که از لحاظ روان شناسی، آن ها به سایت تعهد بیشتری پیدا کرده و به سمت آن برگردند.

4. شخصی سازی

هرچقدر که شما بهتر کاربران خود را بشناسید، بهتر می توانید به آن ها کمک کنید. هر چقدر که بیشتر به آن ها کمک کنید، نتیجه بهتری را خواهید داشت. شما می توانید که سرویس ها، تبلیغات، محصولات و اطلاعات بسیار مناسبی را به آن ها نشان دهید و مطالب را بیهوده در معرض نمایش آن ها قرار ندهید.
این مسئله وضعیتی برد-برد را برای شما به ارمغان می آورد؛ کاربران می خواهند که چیزی را ببینند که به آن علاقه دارند پس این کار می تواند برای آن ها بسیار خوب باشد.
این مسئله برای بازاریابی بسیار اهمیت دارند؛ تا زمانی که پیشنهادات شخصی باشند، کاربران از سایت راضی تر خواهند بود و به سمت سایت شما جذب می شوند.
قابلیت شخصی سازی تجربه خود از سایت، باعث می شود که کاربران راضی تر باشند؛ سایت های تعاملی همگی می توانند به این مهم دست پیدا کنند. این سایت ها می توانند جذاب بوده و کاربران را برای کسب و کار شما جذب کنند.

5. درک و سازگاری

در کنار همه اطلاعاتی که از کاربران سایت های تعاملی می گیرید، مهم ترین مسئله تصمیم گیری شما است. شما می توانید این اطلاعات را به شکل زیر تحلیل کنید:

  • مشتریان قدیمی شما چه کسانی هستند
  • تفاوت سلیقه ای بین مشتریان چگونه است
  • چه چیزی بیشترین توجه را به خود جلب می کند
  • چگونه می توان سایت شما را پیدا کرد
  • چگونه آپدیت ها به دست می آیند
  • کاربران از چه مسیری به وب سایت شما می رسند؟

با توجه به نیاز، شما می توانید بسیاری از این مسائل را پوشش دهید. یک برتری بسیار بزرگ، توانایی امتحان کردن یک ایده جدید بر روی گروهی از کاربران است که باعث می شود آزمایش خود را بدون ریسک های غیر لازم انجام دهید.
اطلاعات در سایت های تعاملی ذخیره می شوند و این اطلاعات دست اول و واقعی هستند.

 منبع:

چگونه طراحی وب سایت تعاملی بر SEO تأثیر می گذارد

امتیازی ثبت نشده است.