با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش کار با ربات تلگرام
آموزش کار با ربات تلگرام

ربات های تلگرام رابط های کاربری یکسانی دارند که استفاده از آنها را بسیار ساده و لذت بخش می کند. شاید باورش سخت باشد اما انجام کارهای مختلف تا کنون اینقدر ساده و راحت نبوده. ربات ها هرآنچه را که نیاز داریم به سرعت و بدون فوت وقت در اختیارمان می گذارند بدون خستگی و شکایت!

برای استفاده از ربات های تلگرام تنها برنامه ای که نیاز دارید بر روی گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوترتان نصب شده باشد فقط خود تلگرام است و نیاز به هیچ برنامه و اپلیکیشن اضافی ندارید.

آموزش کار با ربات تلگرام

برای استفاده از ربات های تلگرام تنها برنامه ای که نیاز دارید بر روی گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوترتان نصب شده باشد فقط خود تلگرام است و نیاز به هیچ برنامه و اپلیکیشن اضافی ندارید.

برای یافتن ربات های تلگرام انواع مارکت ها وجود دارند که کارشان معرفی و ارائه ربات ها می باشد.

برای شروع استفاده از یک ربات ابتدا باید شناسه یا نام کاربری ربات را بدانید. برای مثال شناسه ربات مربوط به نظرسنجی که توسط خود تلگرام تولید شده، PollBot می باشد که به دو صورت زیر قابل دسترسی است:

1- نوشتن نام ربات در داخل کادر جستجوی تلگرام و کلیک بر روی ربات پیدا شده.

نحوه کار با ربات های تلگرام

2- نوشتن @ قبل از نام ربات(@PollBot) و ارسال آن به یکی از دوستان و سپس کلیک بر روی آن.

نحوه کار با ربات های تلگرام
3- قراردادن نام ربات در انتهای لینک https://telegram.me/ به صورت https://telegram.me/pollbot و کلیک بر روی آن
پس از انجام یکی از روش های فوق، ربات موردنظر در تلگرام شما باز شده و بصورت زیر قابل مشاهده است:

نحوه کار با ربات های تلگرام
در این حالت هنوز ربات فعال نشده است و توضیحاتی در مورد اینکه ربات چه کاری انجام میدهد در میانه صفحه نمایش داده می شود. برای فعال کردن ربات باید بر روی دکمه Start پایین صفحه کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه Start ربات فعال شده و شروع به گفتگو با شما می کند و راهنمایی های لازم برای نحوه کار با خود را به شما ارسال می نماید.

نحوه کار با ربات های تلگرام
اکنون با توجه به توضیحاتی که ربات برایتان ارسال کرده می توانید با آن کار کنید.

معمولا نحوه ارتباط ربات با شخص استفاده کننده به چند روش خاص انجام می شود.

1) ارتباط متنی:
در این روش ربات از شما می خواهد که برای انجام یک فعالیت یا دستور، متنی را برایش ارسال کنید. برای مثال شما می خواهید آب و هوای شهرتان را ببینید، ربات از شما می خواهد که نام شهر را وارد کنید و شما باید نام شهر خود را وارد کرده و ارسال کنید.

در تصویر بالا که ما از ربات نظرسنجی تلگرام استفاده کرده ایم با Start کردن ربات پیام Let’s create a new poll. First, send me the question. از طرف ربات برای ما ارسال شد که به معنی " برای ایجاد نظر سنجی ابتدا یک سوال مطرح کنید" می باشد و از ما می خواهد که سوال نظرسنجی خود را برایش ارسال کنیم.

نحوه کار با ربات های تلگرام

ما متن "خانواده شما چند نفر است؟" را به عنوان سوال نظرسنجی، نوشته و برایش ارسال کردیم. سپس ربات از ما می خواهد که اولین گزینه پاسخ نظرسنجی را برایش ارسال کنیم.

نحوه کار با ربات های تلگرام

متن "دو نفر" را به عنوان گزینه اول نظرسنجی برای ربات ارسال کردیم. حالا ربات می گوید که گزینه ی بعدی را برایم ارسال کنید و توضیح می دهد که به هر تعداد که خواستید گزینه ارسال کرده و هر زمان که گزینه ها تمام شد، دستور /done را برایم ارسال کنید تا ایجاد نظرسنجی تمام شود.

چند گزینه دیگر وارد می کنیم و سپس دستور /done را نوشته و ارسال می کنیم:

نحوه کار با ربات های تلگرام
پس از ارسال /done میبینیم که ربات نظرسنجی را ایجاد کرده و نحوه استفاده از آن را شرح می دهد. حالا می توانید با قرار دادن لینک موردنظر در گروهتان از نظرسنجی استفاده کنید.

2) ارتباط از طریق منوی بازشونده(دستورات):

هر ربات مجموعه ای از دستورهای(Commands) مخصوص به خود را دارد که هر کدام از این دستورها فعالیت خاصی را برای شما انجام می دهند. برای دسترسی به دستورهای یک ربات باید بر روی علامت / در پایین صفحه کیک کنید یا حرف / را تایپ کنید.

نحوه کار با ربات های تلگرام
پس از کلیک بر روی / یک لیست باز می شود که شامل کل دستورات ربات می باشد و از طریق آن ها می توانید به ربات دستور دهید که کار خاصی را انجام دهد. برای مثال در ربات نظر سنجی این دستورات به شکل زیر هستند:

نحوه کار با ربات های تلگرام
در لیست باز شده دستوراتی مانند ایجاد نظرسنجی جدید(/newpoll)، نمایش نتیجه نظرسنجی ها(/results) و غیره وجود دارد. برای ارسال هریک از این دستورات می توانید روی آنها کلیک کرده یا آن را در داخل کادر وارد کرده و ارسال کنید.

نکته: در تمامی ربات ها با نوشتن /start و ارسال آن، ربات از ابتدا شروع به کار می نماید.

3) دکمه ها:
روش دیگری که در بروزرسانی جدید تلگرام به ربات ها اضافه شده است امکان ارتباط با ربات از طریق دکمه ها می باشد. یعنی کاربر به جای وارد کردن دستور و ارسال آن به ربات، فقط کافیست بر روی دکمه موردنظر کلیک کند. برای مثال به شکل زیر نگاه کنید:

نحوه کار با ربات های تلگرامربات از ما سوال می کند که فایل موردنظر را بصورت صوت می خواهید یا تصویر؟ حال بجای وارد کردن کلمه صوت یا تصویر فقط کافیست بر روی دکمه "صوتی" یا "تصویری" کلیک کنیم. به همین سادگی!

4) ربات های inline:
امکان بسیار جالبی که جدیدا به ربات های تلگرام اضافه شده است با نام inline شناخته می شود. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که بتواند از ربات در چت های دیگر استفاده کرده و در محتویات فراهم شده در ربات جستجو نماید.

برای درک بهتر از مثال زیر استفاده می کنیم. ربات @imdb که از طریق آن می توانید اطلاعات انواع فیلم های سینمایی را از پایگاه داده قدرتمند سایت IMdb استخراج نمایید. پس از Start کردن این ربات می توانید با وارد کردن عبارت @imdb و سپس نام فیلم موردنظرتان در کادر متن، لیستی از فیلم های یافته شده توسط ربات را ببینید.

نحوه کار با ربات های تلگرام

لازم نیست نام کامل فیلم را هم بدانید چون با وارد کردن قسمتی از نام فیلم، ربات بر اساس متن وارد شده توسط شما در فیلم ها جستجو کرده و نزدیکترین عناوین را برایتان نمایش می دهد و با کلیک بر روی هر فیلم می توانید اطلاعات آنرا مشاهده کنید.

نکته جذاب در مورد ربات های inline این است که می توانید آنها را مستقیما در چت های دیگری که با دوستان و یا گروه انجام می دهید استفاده کنید. مثلا من می خواهم اطلاعات یک فیلم برای دوستم ارسال کنم. لزومی ندارد که وارد ربات شوم و برای فیلم موردنظر جستجو کنم، کافیست در هنگام چت با دوستم در داخل کادر متن عبارت @imdb را وارد کنم تا در همانجا بتوانم برای فیلم موردنظر جستجو کرده و با کلیک روی فیلم، اطلاعات آنرا برای دوستم ارسال کنم. به همین راحتی!

این امکان برای جستجو در یوتیوب، گوگل و بسیاری از پایگاه داده های مشهور توسط ربات های مختلف ایجاد شده است.

5 از 5
3 سال قبل
نظر
سلام من رباتی دارم ولی وقتی میام میده میامش نمیاد واسم
نمایش بیشتر
15 از 21 نفر این نظر را مفید دانسته اند