با ما در ارتباط باشید: 0314566
مزایای فروشگاه اینترنتی

با رشد روز افزون کسب و کار ابزار و شیوه های کسب و کار تحل اساسی پیدا کرده است.اینترنت باعث شده است تا کسب و کارهای جدیدی به وجود بیایند و حتی کسب و کارهای فیزیکی نیز از اینترنت تغییراتی را پذیرفته اند  وبرای رشد به استفاده از اینترنت روی اوردند. در این مقاله تصمیم داریم به صورت کلی مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم که داشتن یک فروشگاه اینترنتی به صرفه است و یا یک فروشگاه حقیقی؟؟

سوال اصلی که برای تمام افراد ممکن پیش بی آید این است که چرا باید از کسب و کار اینترنتی به جای کسب و کار سنتی و یا در کنار آن استفاده کنیم؟؟

منظور از کسب و کارهای فیزیکی کسب و کارهایی هستند که در یک مکان فیزیکی قرار دارند و تنها فروش آن از طریق مراجعه حضوری مشتریان به فروشگاه است یا از طریق ایمیل و تلفن. در حالت کلی منظور شرکت هایی هستند که فروش در اینرنتی ندارد.لازم به ذکر است که همواره از تعداد شرکت های فیزیکی کاسته و بر تعداد کسب و کارهای سنتی افزوده می شود.

ممکن است که شما هم دارای یک کسب و کار فیزیکی داشته باشید و تصمیم داشته باشید که به کسب و کار اینترنتی علاقه مند باشید . اما بعضی ها این تبدیل را خطرناک می دانند و ترجیح می دهند که از همان کسب و کار سنتی استفاده کنند .اما همواره مزایایی دارد که شما را علاقه مند می کند که از فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

مزایای فروشگاه اینترنتی

۱. در اینترنت تصویری بهتر برای شرکتتان می توانید بسازید.

این دلیل خود می تواند انگیزه و دلیل لازم را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را برای شما ایجاد کند. با حضور در اینترنت و داشتن فعالیت های زیاد همواره مشتریان به جدیت شما ایمان پیدا می کنند. بنابراین تمام شرکت ها چه کوچک و چه بزرگ سعی دارند که همواره حضور فعالی در اینترنت داشته باشند.

۲. دسترسی راحت تر به خدمات

درست که برخی از کسب و کار ها به صورت فیزیکی خدمات 24 ساعته ارائه می دهند اما برای برخی از کسب و کارها کاری نشدنی و زمانبر است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از اصلی ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، کالاهای مورد نظر خود را خرید کنند. تصور کنید که فروش 24 ساعته چقدر می تواند برای شما سودمند باشد.

۳. ارائه خدمات بهتر

اینترنت برای شما امکانی را فراهم می کند تا بتوانید بهتر به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، و با استفاده از اینترنت راحت تر و سریعتر به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید
  • حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

بنابراین با داشتن سایت شما می توانید اطلاعات مورد نیاز کاربران را در هر مرحله در اختیار او قرار هید. بنابراین تعداد تماس تلفنی دریافت شده کاهش می یابد و علاوه بر آن شما می توانید بهتر و کارآمدتر بفروشید.

۴. برای راه‌اندازی استارتاپ، هزینه‌ی کمتری لازم دارید

یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینه‌‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌تان را آماده کرده و کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌تان می‌شود.

بنابراین هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی به مراتب خیلی کمتر از فروشگاه فیزیکی است و همواره ابزارهایی وجود دارد که به شما در طراحی فروشگاه انترنتی کمک می کند. که می توان به ابزارهای وردپرس ، جوملا و ... اشاه کرد

۵. حذف فاصله ها

فروشگاه اینترنتی و وب سایت فاصله های فیزیکی را در ارائه خدمات از بین برده اند. تنها شما با مشتریان خود چند کلیک ساده فاصله دارید. و با ابستفاده از اینترنت به صورت کارآمد با مشتریان خود در تماس باشید،  و مشکلات‌شان را حل کنید. از همه مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقیما دریافت کنید.

۶. در هر مکانی می توانید کار کنید

داشتن فروشگاه اینترنتی شما را وادار نمی کند که برای فروش کالای خود به بیرون مراجعه کنید و می توانید در خانه بمانید و یا در مکانی کالاهای مورد نیاز خود را بفروشید و باعث می شود که در هر مکانی راحت کار کنید. تنها ابزار مورد نیاز برای شما داشتن اینرتنت با سرعت مناسب برای ارائه خدمات  است. و نیازی نیس که انبار کالای شما در دسترس عموم باشد .بنابراین هر جایی را برای انبار خود انتخاب کنید. 

۷. کاهش هزینه های عملیاتی

در کسب و کار تنها شما با انجام مجموعه ای از کارها هزینه های خود را کاهش دهید.با ثبت آنلاین سفارشان نیاز شما به فروشندگان حذف شده و می توانید در هزینه های خود به شدت صرفه جویی کنید. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کم می‌شود.

استفاده از اینترنت تنها به پرداخت و ثبت سفارش محدود نمی شود و شما می توانید در کارهای دیگر خود نیز از آن استفاده کنید. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها نام برد.حتی می توانید با راه اندازی سریع انجمن ها به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید.

۸. بازار جهانی را هدف بگیرید

شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند به  تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، تازه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک وب‌ سایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی و کسب و کار شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افراد مشتاق معرفی کنید، تجارت شما می‌تواند چقدر رونق و رشد داشته باشد

برای استفاده بهینه از هزاران بازدید کننده بهتر است که کارهای  بازاریابی و تبلیغات. را انجام دهید باید اموزش ببینید که چطور می‌توانید ترافیک وب‌سایتِ فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه در این راه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ وب‌سایت‌تان است.

۹. افزایش سرعت پاسخ دهی

فروشگاه اینترنتی به شما اجازه می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان با سرعت و در لحظه  و به صورت آنی پاسخ دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و پیگیری آن توسط پرسنل انجام می‌شود. بنابراین با توجه به حجم سفارش ممکن است که روزها برای آماده کردن یک سفارش طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن نرم افزارهای مناسب این امکان را به شما می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت به همراه دارد و برای شما کار اداری کمتر.

امتیازی ثبت نشده است.