با ما در ارتباط باشید: 0314566
چرا گوگل باید سایت شما را ایندکس کند؟

یکی از کلماتی که در بین توسعه دهندگان وب (چه حرفه ای و چه مبتدی) بسیار حائز اهمیت است؛ ایندکس می باشد و همه ی این افراد(مبتدی ها و حرفه ای ها) به دنبال ایندکس کردن سایتشان هستند. اما واقعا چند درصد از این افراد با مفهومِ ایندکس به صورت دقیق آشنا هستند؟ ما در ادامه به زبانِ ساده مفهوم ایندکس را برای شما توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

 کلمه ی ایندکس به معنای فهرست است؛ پس ایندکس گوگل یعنی فهرست گوگل. سایت هایی که در فهرست گوگل قرار میگیرند یا در اصطلاح ایندکس می شوند، زمانی که کاربرهای گوگل مطلبی را جستجو می کنند، تنها سایتها و وبلاگ هایی در صفحه نتایج ظاهر می شوند که ایندکس شده باشند. پس تا اینجای کار باید به اهمیت ایندکس شدن سایت خود پی برده باشید. 

گوگل چطور وب سایت من را ایندکس می کند؟

گوگل دارای یک سری کد به نام "عنکبوت" است، وظیفه این عنکبوتها تجسس، کند و کاو یا به زبان وب Crawling فضای وب برای هر گونه چیزِ جدید می باشد(مثلِ سایت یا وبلاگ جدید، صفحات ایجاد شده بر روی یک سایت، پست جدید بر روی یک وبلاگ یا تغییراتی که بر روی صفحاتی که از قبل وجود داشته اند ایجاد می شود) هر چقدر بیشتر این عنکبوت ها به سمتِ وب سایت یا وبلاگ شما سرازیر شوند و صفحات سایت شما مورد بررسی قرار دهند Crawling Rate وب سایت شما بالاتر می رود. به زبان دیگر میتوان گفت ایندکس یا همان فهرست گوگل مسیری است که عنکبوت ها برای دستیابی به اطلاعات جدید طی می کنند. حال اگر شما در ابتدای مسیر عنکبوت ها قرار بگیرید، دیگر لازم نیست که نگران بالا رفتن جایگاه خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل باشید.
هر گاه که عنکبوت ها به یک صفحه یا سایت جدید بر می خورند باید تشخیص دهند که این صفحه یا سایت جدید در چه موردی است. عنکبوت ها تغییرات و اسنادِ جدید را یادداشت میکنند و آنها را در فهرست قابل جستجوی گوگل ذخیره میکنند.این صفحات به شرطی به ایندکس گوگل اضافه می شوند که کیفیت محتوای آنها قابل قبول باشد و هیچ زنگ خطری در خصوص انجام کارهای مشکوک مثل استفاده غیراصولی از کلمات کلیدی یا ساختن مجموعه از لینک هایی با منابع غیر معتبر به صدا در نیاید.
وقتی عنکبوت یک تغییر روی وب سایت شما میبیند، محتوا (متن) روی صفحه و لوکیشنِ صفحه را برای شرایط جستجو در نظر می گیرد. آنها همچنین برچسب ها و تگ های موجود را مورد بررسی قرار می دهد (تگ عنوان، متا تگ و تگ های Alt استفاده شده برای عکسها). بعد از این روند عنکبوت ها محتوای بررسی شده را در صورت استاندارد بودن به فهرست خود اضافه می کنند. (یا در اصطلاح آنرا ایندکس می کنند)
این که سایت شما محلی برای عبور و مرور عنکبوت های گوگل شود یکی از قدم های بزرگ شما به سمت جایگاه های بالاتر در فهرست گوگل است. به این صورت که عنکبوت ها سایت شما را به تعداد دفعات بیشتری مورد بررسی قرار می دهند. این موضوع یعنی هرگاه شما محتوای جدید یا تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کرده باشید، این تغییرات زود تر به گوشِ گوگل خواهد رسید و در نتیجه سایت شما زود تر ایندکس شده و در پایان جایگاه شما در صفحه نتایج به بالای مانیتور یا صفحه ی گوشی کاربرتان نزدیک خواهد بود.
چرا گوگل باید سایت شما را ایندکس کند؟

تجسس یا Crawling چیست؟

اگر تا حالا حرکتِ عنکبوت ها بر روی تار عنکبوت را دیده باشید به طور کامل می توانید این موضوع را درک کنید. عنکبوت ها بر روی تارهای خود (web) به دنبال چیز های جدید می گردند (Crawling) و برای این کار مسیر های مشخصی را بر روی تار ها می روند. پس در اصل می توان گفت که crawling یا همان تجسس دنبال کردنِ مسیرهاست. زمانی که عنکبوت ها به سایت شما می آیند مسیر ها را دنبال می کنند و این که مسیرِ انتخابیِ آنها چگونه باشد به ما بستگی دارد که چگونه با ترفند های مختلفی که در آینده به صورت مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کردکه چطور Crawling Rate و سرعت ایندکس شدن سایت خود را افزایش دهید.
زمانی که عنکبوت ها به سایت شما وارد می شوند به دنبالِ محتواها، تغییرات و به روز رسانی های جدید می گردند تا آنها را ایندکس کرده و برای ارائه به کاربران جستجو کننده آماده کنند؛ اما به یاد داشته باشید که از وظایف دیگرِعنکبوت ها می توان موارد زیر را نام برد:
* بررسی محتوای شما (محتوا اسپم یا Duplicate نباشد، موضوع محتوا چیست؟ و...)
* بررسی لینک های خروجی و مسیر آنها
* بررسی لوکیشن شما و بازدید کنندگان سایت
* بررسی تگ ها و بر چسب های مختلف (تگ های عنوان، تگ های بدنه، تگ alt)
* بررسی میزان محبوبیت محتوا و...
دستور العملی هایی که عنکبوت ها بر طبق آن، نتایج تجسس خود را مورد نقد و بررسی قرار می دهند الگوریتم نام دارد. الگوریتم یک سری اصول برای ایندکس شدن و رتبه بندی وب سایت یا وبلاگ شماست. وظیفه کلی الگوریتم در موتور های جستجو این است که کمک می کند تا مخاطب راحت تر به محتوای مورد نیاز خود دست پیدا کند یا پاسخ سوال خود را بیابد و در پایان جستجوی خود به منبعی درست و معتبر رسیده باشد. الگوریتم علاوه بر کمک به مخاطب، رتبه ی وب سایت ها را در صفحه نتایج جستجو نسبت به هم مشخص می کند.

برای این که عنکبوت ها را به سمت وب سایت خود بکشید دو راه دارید:
راه اول: دست روی دست بگذارید و با سیاست لاکپشت وارد عمل شده و هفته ها یا ماه ها صبر کنید تا شاید بالاخره روزی وب سایت شما هم ایندکس شود. ( البته نیاز به توضیح این موضوع نیست که هیچ وقت این اتفاق به شکل موثری خود نخواهد افتاد)
راه دوم: لینک های مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید، محتوای در خور و با کیقیت تولید کنید، از وب سایت های جمع کننده و شبکه های اجتماعی برای ارتقاء محتوای خود استفاده کنید و مقاله های بعدیِ پونه مدیا را در این خصوص مطالعه کنید و با راهکار هایی که به شما گفته می شود ظرف چند روز وب سایت جدید خود را ایندکس کنید.

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

بودجه خزش چیست؟

امتیازی ثبت نشده است.