با ما در ارتباط باشید: 0314566
اشتباهات رایج در ویدئو مارکتینگ

یکی از بهترین راههای تعامل داشتن با مخاطبین و تبدیل آنها به مشتری یا مخاطبین وفادار که این روز ها بسیار تاثیر گذار است، استفاده از محتوای ویدئویی می باشد، ولی به دست آوردن هر دستاورد خوبی، مشکلاتی نیز به همراه دارد که باید با آنها دست و پنجه نرم کنید. مشکلات موجود در راه ویدئو مارکتینگ همان اشتباهاتی هستند که باید مراقب آنها باشید و همانطور که گفتیم با آنها دست و پنجه نرم کنید.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تازگی قصد شروع یک روند سالم برای ویدئو مارکتینگ خود را دارید و یا در حال بهبود بخشیدن و رفع اشکال در ویدئو مارکتینگ خود هستید پس این مطلب برای شماست! پونه مدیا در این مطلب 9 اشتباه رایج در ویدئو مارکتینگ را برای شما بازگو می کند تا شما را نسبت به اشتباهات احتمالی در مسیرتان آگاه کند.

 

اشتباهاتی که در بازاریابی محتوا باید از آن ها دوری کنید

1. ویدئو مارکتینگ برای من گزینه مناسبی نیست!

شاید با خود فکر کنید که ویدئو مارکتینگ در کسب و کار هایی که اعتبار بالایی دارند بسیار کارآمد و موثر است، چرا که می توانند با هزینه کردن مناسب ویدیو های با کیفیت تبلیغاتی بسازند که به  صورت ویروسی عمل کند و مخاطبان زیادی را با آنها آشنا کند. از طرفی همین طرز فکر شما را به این فکر می اندازد که محتوای من اصلا جالب نیست و یا من نمی توانم محتوای ویدئویی خوبی تولید کنم.
نکته ای باید در نظر داشته باشید این است که شما لازم ندارید برای رساندن منظور خود از روش هایی که بقیه استفاده می کنند، استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید انیمیشن های تبلیغاتی با کیفیت و پر هزینه زیادی را که از طریق تلوزیون منتشر می شوند را با یک انیمیشن ساده، ولی خلاقانه از سوری لند مقایسه کنید و به این نتیج برسید که خلاقیت در بیان یک موضوع بسیار موثر تر از هزینه هایی است که پشت آنها هیچگونه خلاقیتی وجود ندارد.
یادتان باشد که شما قصد تولید محتوا ویدئویی برای منتقدان سینما ندارید! بلکه شما با افراد عادی سر و کار دارید و هدف اصلی شما از ویدئو برطرف کردن نیاز آنهاست.

2. ویدئو های خود را تبدیل به محصولات فروشی کنید.

بیایید با هم صادقانه صحبت کنیم: "محتوای مجانی بسیار شیرین تر از محتوایی است که بابت آن هزینه ای پرداخت کرده باشید."

قبلا گفتیم که محتوای شما باید با جذابیت و خلاقیت هر چه تمام تر مخاطب را به مشارکت با شما وادار کند. ولی فرض کنید که شما محتوا خود را صرفا به صورت فروشی در دسترس مخاطبین خود بگذارید، بدون اینکه حتی اعتماد او را جلب کرده باشید. خب، چه اتفاقی می افتد؟ مخاطب از سایت شما خارج شده و به سمت سایت هایی می رود که بتوانند راحتتر نیاز خود را برطرف کند.
اما فرض کنیم که هدف نهایی شما فروش یک محصول فیزیکی یا خدمات خاصی است که استفاده کننده باید برای استفاده از آنها هزینه کند. در این صورت شما باید تمرکز خود را بر روی بر طرف کردن سایر نیاز های مخاطبان خود بگذارید تا آنها را در کنار خود نگه دارید و کم کم آنها را تبدیل به مشتریان خود کنید.
این موضوع در مورد محتوای ویدئویی هم صدق می کند، یعنی در ویدئو مارکتینگ هم مانند سایر شاخه های بازاریابی محتوایی هر چقدر محتوای با کیفیت تر و پر محتوا تری تولید کنید و دسترسی مخاطب را به آن ساده تر کنید، بازدید کننده بیشتری خواهید داشت. 

3. مخاطبان خود را گول بزنید!

فرض کنید شما برای گرفتن بازدید بیشتر خدمات رایگان یا محتوایی با قیمت بسیار پایین به کاربران پیشنهاد بدهید، ولی زمانی که نوبت به استفاده از محصول می رسد، قیمت را بال ببرید و یا خدمات رایگانی که وعده آنرا به مخاطب داده بودید از او بگیرید. این کار یکی از بد ترین کارهایی ست که می توانید انجام دهید، شما در اصل با انجام این کار به مخاطب خود در همان بازدید اول اعلام می کنید که من اصلا قابل اعتماد نیستم. 
به عنوان مثال می توان از سایت هایی نام  برد که شما را با استفاده از عنوان هایی مانند دانلود رایگان شما را تحریک به ورود به سایت می کنند ولی بعد متوجه می شوید که در این سایت چیزی به نام خدمات رایگان ندارد.


تقلب در سئو

4. انتخاب عنوان بد و تصویر عادی و معمولی

دو مورد از مهم ترین فاکتور هایی که باعث افزایش نرخ کلیک روی ویدئو شما می شوند عبارتند از: عنوان قوی و مناسب وتصویر اولیه معمولی و ساده!
شاید محتوایی که شما در قالب ویدئو ارائه می دهید بسیار با کیفیت و حرفه ای باشد، ولی تا زمانی که بیننده نداشته باشد برای شما بی ارزش خواهد بود. پس شما در زمان انتخاب تصویر کاور ویدئو و عنوان آن باید بسیار هوشمندانه عمل کنید.

5. ویدئو شما خیلی کم محتوا یا بسیار پر محتوا باشد.

ویدئویی که خیلی ساده و کم محتوا باشد بالطبع ارزش پایینی هم دارد و به همین دلیل نمی تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آنها را ترغیب کند که آنرا به اشتراک بگذارند یا در مورد آن نظر بدهند.
از طرفی وقتی شما قصد دارید یک کتابچه 50 صفحه ای را در یک ویدئو 4 دقیقه ای جا بدهید، مطمئنا به مشکل بر می خورید و یک ویدئو بسیار شلوغ و در هم ریخته آماده می کنید.
البته این مورد در مورد کیفیت بصری محتوا و عناصر استفاده شده در آن نیز صدق می کند، یعنی ویدئو شما نباید زیاد ساده یا زیادی شلوغ باشد. بهترین حالتی که شما باید داشته باشید "حالت تعادل است".

6. تولید ویدئو بسیار طولانی

مخاطب امروزی قطعا قبل از این که دست به کار استفاده از محتوای شما شود، دوست دارد بداند که چقدر زمان او را خواهید گرفت. شاید برای شما پیش آمده باشد که بعد از دیدن این که یک ویدئو مثلا 50 دقیقه است، از دیدن آن منصرف شده اید. پس به مخاطبین خود هم این حق را بدهید که ویدئو های طولانی شما را نبینند. یکی از بهترین حالات برای ویدئو مارکتینگ شما این است که از ویدئو های بین 60 تا 90 ثانیه استفاده کنید و بدون هیچ حاشیه و تصویر اضافه و موزیک و... دیگری مستقیما به سراغ پیام اصلی خود بروید.
شاید بگویید که: " خب، همه محتوای تولید شده توسط من مهم هستند و نمی توانم در این زمان کم همه منظور خودم را برسانم" پس در این صورت بهتر است که شما محتوای اصلی را به صورت کلیپ های کوتاه در بیائرید ئ از آن استفاده کنید. مطمعنا این کار بهتر از انتشار ویدئو های طولانی است.

7. استفاده از ویدئو فقط برای رساندن مفهوم محتوای موجود در اول صفحه

اگر شما از یک ویدئو در ابتدای صفحه برای معرفی سایر قسمت های محتوای مورد نظر ارائه می کنید، ویدئو شما باید یک مقدمه برای کل مقاله و تمام قسمت های محتوای شما باشد. نه این که به عنوان مثال ویدیو فقط قدم یک از یک پروسه ی 10 مرحله ای را توضیح دهد.

8. استفاده نکردن از CTA (Call To Action) یا خبرنامه ایمیلی

استفاده از دستورهای مناسب یاCTA در متن ویدئو، توضیحات و سایر قسمت های ممکن باعث می شود که به مخاطب اهمیت نظرش را بفهمانید و با استفاده از نظراتی که می گیرید باز خورد های بسیار مناسبی به دست بیاورید. همچنین وقتی شما از خبرنامه ایمیلی استفاده می کنید افراد فعال و با مشارکت بالا تر را کم کم جذب می کنید. شما می توانید از مخاطب خود بخواهید که یک کتاب PDF یا یک پادکست مرتبط با موضوع را دانلود کنند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

حداقل امکانات ساخت پادکست

 محتوای ویدئویی

9. انتظار داشته باشید به سرعت نتیجه بگیرید.

همیشه رسیدن به بهترین ها زمان می خواهد. این موضوع در خصوص بازاریابی ویدئویی هم صادق است. اگز انتظار دارید در بازاریابی خود نتایج مثبت زیادی ببینید باید صبور باشید. همه ی افراد شانس این را ندارند که با انتشار یک ویدئو در ساعات اولیه میلیون ها بازدید و لایک دریافت کنند. خیلی از افراد بعد از اینکه اولین ویدئو آن ها با بازدید های کمی رو به رو شد سریع از این کار دست می کشند، این در صورتی است که شاید شما فقط نیاز دارید روش تولید ویدئو خود را کمی تغییر دهید و در مکان های مختلفی آن را به اشتراک بگذارید.

10. استفاده نکردن از ابزار آنالیز ویدئو

اطلاعاتی مانند اینکه بیننده های شما چطور شما را پیدا کرده اند، چه ویدئویی را بیشتر دیده اند، چقدر زمان برای تماشای ویدئو گذاشته اند و از کدام قسمت ویدئو بیشتر خوششان آماده است می تواند برای شما و روند تولید محتوایی که در پیش گرفته اید بسیار مفید و موثر باشد.

نتیجه نهایی در خصوص اشتباهات رایج ویدئو مارکتینگ

در ویدئو مارکتینگ نیز مانند هر هنر و علم دیگری شما اشتباهاتی را در راه رسیدن به موفقیت انجام خواهید داد اما زمانی که شما این اشتباهات را بشناسید، قادر خواهید بود از تکرار دوباره آن ها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که اشتباه یکی از راه های یادگیری است و به شما بلرای رسیدن به موفقیت کمک می کند. اگر شما نیز اشتباهاتی در خصوص ویدئو مارکتینگ می شناسید در قسمت کامنت آن را با ما در میان بگذارید. خب امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد، شما می توانید سوالات خود را از طریق شماره زیر بپرسید و پاسخ کارشناسان پونه مدیا را بشنوید!

5 از 5
5 سال قبل
نظر
سلام.
چه نرم افزاری رو برای تولید محتوای ویدیویی پیشنهاد میدید؟
میخام راحت باشه و بشه یک محتوای ویدیویی ساده که با استفاده از عکس و متن و صداست را بدون هیچ مشکلی تولید کنم.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند