با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو قالب چیست؟

در حال حاضر که در سال ۲۰۱۸ زندگی می‌کنیم دیگر داشتن یک وب سایت با کیفیت، چندان هم لاکچری نیست و خیلی عادی به نظر می‌رسد که هر کسب و کاری دارید یک وب سایت با کیفیت هم داشته باشید.

همین موضوع برای وبلاگ‌ها، مجله‌های آنلاین و ... صدق می‌کند. منظور این است که برای موفقیت در کسب و کارتان باید معرفی شوید و بهترین راه برای معرفی داشتن یک وب سایت یا وبلاگ با کیفیت و معتبر است. برای داشتن یک وب سایت در اولین قدم باید یک قالب داشته باشید که این قالب می‌تواند اختصاصی برای شما ساخته شود و یا از سایت های طراحی قالب خریداری گردد.
واقعا مهم نیست که قالبی که انتخاب می‌کنید گران قیمت باشد یا نه. در واقع گاهی دیده می‌شود که یک قالب بسیار زیبا انتخاب و یا طراحی شده است ولی به نکات تکنیکال و فنی در این قالب‌ها توجه نشده است.واقعا چه نوع قالبی seo-friendly است؟

سئو قالب چیست؟

یکی از انواع سئو به سئو قالب معروف است. سئو قالب به این معنی است که در طراحی قالب کلی و کد‌های مربوط به آن، از تکنیک‌هایی استفاده شود که در نهایت به سئو سایت کمک کند و رتبه سایت را در مو‌تور‌های جستجو بالا ببرد.

سئو قالب در ظاهر

اگر بخواهیم به عناصر ظاهری یک قالب خوب بپردازیم شاید باور نکنید ولی حتی فونتی که برای محتوای متن در سایت استفاده می شود در سئوی سایت موثر است چون موتور‌های جستجو، استفاده از فونت‌های استاندارد و یک پارچگی در محتوای متنی وب سایت را یک امتیاز مثبت می‌دانند. یکی دیگر از عناصری که باید در طراحی وب سایت به آن توجه کنید، هم نشینی رنگ ها است. بهرحال هر رنگ پیامی دارد و باید در جای درستی استفاده شود.

ولی در واقع بسیاری از عناصر مربوط به سئوی قالب به کد HTML مربوط است. در ادامه تعدادی از نکات موثر HTML  در سئو قالب را نام می‌بریم:

تاثیر خطا‌های HTML در سئو قالب

برای اینکه سئو قالب را حفظ کنیم باید کد HTML دارای کمترین خطا باشد، البته یک یا دو خطا در HTML کسی را به دردسر نمی‌اندازد به علاوه اینکه بسیاری از افزونه‌ها وجود دارند که به برنامه نویس‌ها کمک می‌کنند که درستی کد خود را چک کنند. به هرحال اگر این خطا‌های معمولی مانند فاصله بین تگ‌های HTML عملا به مقدار زیادی در صفحه تکرار شده باشد از نظر موتور‌های جستجو یک امتیاز منفی است.

کد در سئو قالب

تاثیر تگ <table> در سئو قالب

شاید این قسمت از مطلب کمی تخصصی به نظر برسد ولی یک نفس عمیق بکشید و کمی به آن فکر کنید. اگر در طراحی قالب به جای استاندارد‌های جدید مانند بوت استرپ و تگ‌های div از table استفاده شود زمان بارگذاری سایت بسیار افزایش پیدا می‌کند و از نظر موتور‌های جستجو، این تگ table یک امتیاز منفی بزرگ است.

قرار دادن کد css و java script در HTML

این کار باعث می‌شود که سرعت بارگذاری سایت بسیار پایین بیاید و مطمئن باشید که مو‌تور‌های جستجو این ایراد را سریع تشخیص می‌دهند و سایت شما افت رتبه پیدا می‌کند.

سئو قالب و PAGE LAYOUT

به این معنی که قالبی که طراحی می‌شود باید در کمترین پیمایش یه اصل موضوع برسد و حوصله کاربر را با مقدمه چینی و تبلیغ و ... سر نبرد.همچنین چیدمان صفحه اصولی باشد. این را هم بدانید که الگوریتم های موتور جستجو گوگل دقیقا تشخیص می‌دهند که چه صفحه ای PAGE LAYOUT خوبی دارد.

سئو قالب و page lay out

سئو قالب و Respansitive

باید قالبی که طراحی می‌شود در انواع سیستم‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل درست کار کند و انعطاف پذیر باشد.

سئو قالب

سئو قالب و اولویت دادن به کاربر

در طراحی قالب وب سایت همیشه کاربر را در اولویت قرار دهید و تصور کنید وقتی او به وب سایت شما وارد می‌شود چگونه باید هر چیزی که لازم است دم دستش باشد. اگر او از شما کمک می‌خواهد باید یک راه سریع جلوی چشم او وجود داشته باشد که با شما تعامل کند. اگر وب سایت شما پر از المنت‌های مختلف باشد و یا المنت‌های محدودی داشته باشد ولی به درستی چیده نشده باشند کاربر را از صفحه فراری خواهید داد.

در آخر باید بگوییم که واقعا تفاوتی ندارد که قالبی که انتخاب می‌کنید اختصاصی باشد یا نه. اگر نکاتی که گفتیم در پیاده سازی قالب رعایت شود در رابطه با سئو نتیجه مثبت خواهد داشت.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
قبل از اینکه زیبایی سایت را مد نظر قرار بدهیم، رعایت اصول استاندارد سئو در چیدمان سایت همانطور که شما اعلام کردید بسیار موثر میباشد و تیم حرفه ای برنامه نویس باید این اصل را حتما مد نظر قرار دهید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند