با ما در ارتباط باشید: 0314566
استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت

اگر شما هم می خواهید رتبه سایت خود را در موتور جست و جو گوگل و سایر موتورهای جست و جو افزایش دهید؟ خواندن این مقاله برای شما مفید می باشد.

یک استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدون هیچ کار اضافه ای رتبه سایت خود را بالا ببرید. بله شاید از دیدگاه خیلی از افراد ساده ترین استراتژی آن است که به نوشتن محتوای جدید  بیشتر ادامه دهید، اما در حقیقت این امر پیچیده است و زمان زیادی را نیاز دارد. با پونه مدیا همراه باشید تا با شگردهای کسب ترافیک بیشتر آشنا شوید.

به جای وقت گذاشتن برای نوشتن مطالب جدید می توانید مطالب قدیمی خود را بروز نمایید، از مهم ترین مزایای این استراتژی می توان به این موضوع اشاره کرد،  با کار کمتر به بهترین نتایج دست می بابید.

تصویر زیر از سایت moz نشان میدهد که محتوای جدید به تدریج قدیمی می شود، بروز و تازه نگه داشتن مقالات، یکی از فاکتورهایی است که گوگل برای تشخیص کیفیت یک سایت از آن استفاده می کند.

اهمیت محتوا جدید از دیدگاه گوگل برای رتبه بندی سایت

برای موثر بودن اقدامات و تلاش های انجام شده برای نمونه کار سئو سایت، همچنین افزایش ترافیک موتورهای جست و جو، فقط لازم است که محتوای قدیمی خود را بروز کنید و با این بروزرسانی، رتبه مقالات خود در نتایج جست و جو را تا حدود زیادی پوشش دهید.

زمانیکه به google می گویید که محتوای شما جدید است یک جایگاه خوب در نتایج جست و جو پیدا می کنید که افزایش ترافیک، تنها ساده ترین خروجی برای پیدا کردن جایگاه خوب در نتایج جست و جو می باشد، بروزرسانی محتوای قدیمی بدون شک با ارزشترین کارهایی است که برای بهبود سئو سایت خود می توانید انجام دهید.

برای بهبود سئو با مقالات قدیمی خود چه کار کنیم؟

بروزرسانی محتوا مزایای زیادی دارد در این مقاله سعی داریم، با ارائه 14 روش شما را در بروزرسانی محتواهای قدیمی یاری نماییم تا با استفاده از این استراتژی بتوانید رتبه سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. برای بهبود سئو با مقالات قدیمی خود چه کار کنیم؟ با پونه مدیا همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

1- بهبود میزان نرخ کلیک

اگر در گوگل برای هر عبارتی جست و جو کنید به سرعت متوجه خواهید شد که نتایج برتر متعلق به محتواهایی است که به نسبت قدیمی هستند و در سال گذشته نوشته شده اند.

به عنوان مثال اگر عبارت “best SEO strategies” را در گوگل جست و جو کنید نتایج زیر برای شما به ارمغان خواهد آمد.

بهبود نرخ ctr

با مشاهده تصویر بالا متوجه خواهید شد که قدیمی ترین مطالب در تاریخ July 28, 2016 منتشر شده است در حالیکه جدیدتر از آن نیز در March of 2016 مطالبی در رابطه با این موضوع منتشر شده است.

حقیقت امر این است که بسیاری از موضوعات همانند سئو به مرور زمان تغییر می کنند و کیفیت آن ها بهبود می یابد. اطلاعاتی که تا چند ماه گذشته درست بوده، ممکن است هم اکنون کاملا متفاوت شده باشد.

بنابراین موضوع مانند جست و جو گرها نیست فرض کنید برای عباراتی مانند best gardening techniques و running shoe reviews در گوگل جست و جو کرده اید.

ترجیح شما چیست، آیا بر روی مقالات قدیمی کلیک می کنید؟ یا مقالات جدید؟ به عنوان مثال اگر در نتایج جست و جو یک محتوا در سال 2010 و دیگری در سال 2013 نوشته شده بود کدام مقاله از دیگاه شما شانس بیشتری برای کلیک کردن دارد؟؟ البته که ترجیح میدهید جدیدترین مقالات در برترین نتایج جست و جو را مطالعه نمایید. حقیقت این امر این است که احتمال اینکه بر روی مقالات جدید کلیک کنیم بیشتراست و این به معنی است که نرخ کلیک آن مقاله زمانیکه آن را بروز کرده اید به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

تاثیر محتوای جدید بر نرخ ctr

بروزرسانی محتوا در دیدگاه الگوریتم های گوگل از پارامترهای تاثیرگذار در رتبه بندی سایت ها می باشد. این موضوع حائز اهمیت می باشد که درنتایج گوگل احتمال بیشتری وجود دارد که اگر افراد بیشتر بر روی محتوای شما در نتایج جست و جو کلیک کردند بدون شک رنک بالاتری را برای آن محتوا خواهید داشت.

بنابراین بروز نگه داشتن مطالب موجب هر چه جذاب تر شدن آن محتوا می شود. این بروز نکه داشتن و تجدید نظر به گوگل می گوید که این منبع (مطلب) نیبت به سایرین بهتر است و باید رتبه بیشتری داشته باشد.

اما تاریخ (تاریخ بروزرسانی مطلب) به تنهایی نمی تواند موجب افزایش نرخ کلیک شما شود.

همچنین می توانید موضوع و توضیح قانع کننده ای بنویسید تا توجه کاربران را به محتوای سایت خود جلب کنید و وادار کنید که بر روی محتوای شما کلیک کنند. این کار به سایت شما کمک می کند جایگاه قوی در نتایج گوگل داشته باشید.

بر اساس متقاعد کردن و بهبود نرخ تبدیل می توانید عنوانی انتخاب نماید تا کلیک دریافت نماید.

 چگونه یک پست موفق بنویسیم

 توجه به این امر نیز مهم است که عنوان هایی که می نویسید در حدود 70 کاراکتر یا 8 کلمه باشد. تا از این امر اطمینان حاصل کنید که تمام بازدیدکنندگان می توانند نتایج کل عنوان را در نتایج جست و جو مشاهده نمایند.

با این حال هنگامی که خواننده از طریق محتوا سایت شما را بازدید می کند و بدون شک فورا و پشت سر هم بر روی نتاج کلیک نمی کنند و نتایج جست و جوی قوی پایه و اساس آن است که چگونه افراد صفحات سایت شما را پیدا می کنند.

برای ایجاد این کار میتوانید با نوشتن توضیحات جذاب و کاربر پسند توجه خوانندگان را به سایت خود جلب کرده و و یا بازدیدکنندگان چیزهایی را مشاهده نمایند که شما می خواهید مشاهده نمایند.

چگونگی نوشتن یک متن خوب در بلاگ

 با بروزرسانی محتوا توجه افراد زیادی را به محتوای خود جلب می کنید و در نتایج جست جو رتبه بهتری دریافت خواهید کرد.

2- اشتباهات گرامری و املائی خود را اصلاح نمایید.

بدون شک همه این موضوع را می دانند. به جای نادیده گرفتن و بی توجهی به این موضوع کمی وقت را برای برطرف سازی خطاهای خود صرف کنید.

Matt Cutts مدیر قبلی تیم آنتی اسپم گوگل، بر این عقیده بود که املا و قواعد دستوری زبان جزء 200 فاکتور دسته بندی گوگل نیستند اما فعلا بارها و بارها این موضوع بیان شده است و در آینده ممکن است یکی از پارامترها باشد.

گرامر ضعیف و غلط املائی جنبه منفی بر تجربه کاربری می گذارند، که بدون شک به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه سایت تاثیر خواهد گذاشت.

زمانیکه Tim Soulo در سایت Ahrefs تصمیم به تغییرات جزئی شامل اصلاح غلط املائی و خطاهای گرامری در محتواهای قدیمی سایت گرفت توانست 486% ترافیک آن مقالات را افزایش دهد.

تاثیر اصلاح غلط املایی و گرامری بر بازدید سایت

اصولی نیست که محتواهای قدیمی را تنها برای اصلاح غلط املائی و گرامری بررسی نماییم، علاوه بر انجام اینکار باید پست و مطالب سایت خود را برای کلمات کلیدی بیشتری که مرتبط هستند بهینه سازی نماییم.

 

بروزرسانی محتوای قدیمی

با این تغییرات جزئی و تغییر تاریخ نوشتن مطلب این محتوا را به عنوان محتوای جدید معرفی نمودم و آن را در صفحه اول بلاگ خود منتشر نمودم و بر روی آن همانند یک مقاله جدید مانور دادم.

چگونگی پیاده سازی این کار را می توانید در تصاویر زیر مشاهده نمایید.

 

تغییر تاریخ پست های وبلاگ

درنتیجه این تغییر که ناشی از برطرف سازی تعدادی از خطاهای کوچک بود توانست مقدار زیادی از ترافیک جدید را به صفحه جدید برساند. در تصویر زیر می توانید نتیجه این کار را مشاهده نمایید که چگونه توانستیم #8 را به #3 همانند پست منتشر شده در سال 2015 برسانیم.

تاثیر بروزرسانی مطالب با بروزرسانی

 اگر سایت شما نیز دارای این اشتباهات کوچک است وقت آن رسیده است تا برخی تغییرات و تلفظ کلمات را اصلاح نماییید. 

3- به گوگل نشان دهید که محتوای شما جدید است.

با ارزش بودن محتوای جدید و با کیفیت از دیدگاه گوگل دیگر یک راز نمی باشد

محتواهایی که به تازگی منتشر می شوند رتبه بالاتری را به خود اختصاص می دهند، به خصوص برای محتواهایی که مرتب درحال تغییر هستند. اگر فقط استراتژی تولید محتوای جدید را دنبال می کنید فرصت های زیادی را ازدست خواهید داد و محتواهای قدیمی به تدریج از نتایج جست و جو حذف خواهند شد. به جای تولید محتوای جدید می توانید محتواهای قدیمی خود را بروز کنید، زیرا این کار ساده ترین راه برای جذب ترافیک بیشتر می باشد.

برای این کار لازم است تاریخ انتشار پست خود را بروزرسانی کنید، اگر هم از وردپرس استفاده می کنید تنها لازم است پست ها را مجددا ذخیره کنید تا تاریخ آن بروز شود.

میزان اثربخشی محتوای سئو شده

دقیقا همین کار را می توانید با محتواهای خود انجام دهید سخت تلاش کنید و اطمینان حاصل کنید که محتواهای شما جدید است و بدون شک رتبه بهتری را در نتایج جست و جو مشاهده خواهد کرد.

این روش بدون شک آسان ترین راه برای رتبه بندی سایت شما با استفاده از نشان دادن محتوای تازه سایت شما بوده است.

4-دقت محتواهای خود را بهبود ببخشید

هر بروزرسانی که گوگل ارائه می دهد پیرامون یک موضوع خاص تمرکز دارد و آن چیزی نیست جز بهبود تجربه کاربری

اگر سایت شما برای یک تجربه کاری عالی طراحی شده باشد. موفق شده اید با آپدیت و تغییر چندین الگوریتم گوگل و بهبود مستمر عوامل و فاکتورهای رتبه بندی بهبود مستمر داشته باشید

با انجام کارهایی مانند بروزرسانی و نوشتن اطلاعات جدید در آن متن سایت خود را قابل استفاده تر و مفیدتر نمایید. به طور مثال در مقاله زیر با سوء استفاده از قدرت مقاله قبلی خود مقاله جدید را آپدیت نمود تا بتواند در مورد خبر جدید گوگل در مورد محتوا بنویسد.

اضافه کردن متن به محتوای قدیمی

فراهم کردن اطلاعات کامل در خصوص یک موضوع به کاربر این بخش را دقیقتر می کند و ارزش کلی مقاله را نیز بیشتر می کند

اگر یک سایت خبری را منتشر ننمایید و یا به اندازه کافی مخاطب خود را بزرگ و ارزشمند نپندارید تا یک نتیجه را از طرف گوگل مشاهده نکنید. هنوز می توانید راه کار های مشابه را دنبال نمایید.

برای این کار تنها لازم است مقالات جدید و بروز شده در مورد آن موضوع را پیدا نموده و در مورد آن در مقاله قبلی خود بنویسید. با توجه به اینکه مطلب جدید را در قالب یک بروزرسانی انجام داده اید همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید. یک راه عالی برای این است که نشان دهید شما از این طریق برای بهبود محتوای خود اقدام می کنید.

علاوه بر اینکه یک منبع ارزشمند می نویسید. رتبه آن صفحه سایت شما نیز بهبود داده می شود.

5- طراوت کلی سایت خود را بهبود ببخشید.

این حقیقت است که سایت های جدید رتبه بهتری خواهند داشت

همه چیز با هم برابر است، گوگل اولویت بالاتری را به سایت هایی می دهد که محتوای سایت خود را مرتبا بروزرسانی و اپدیت می کنند.

این یکی از دلایلی است که بیان می کند چرا سایت های رها شده بعد از چند سال حتی با وجود مقالات ارزشمند رتبه ای در موتورهای جست و جو ندارند.

اگر گوگل به این نتیجه رسیده باشد که سایت شما جدیدا بروز نشده است ممکن است رتبه بندی تمام صفحات سایت شما دچار آسیب شود. برای اینکه به گوگل ثابت کنید که سایت شما بروز می شود باید ترافیک خود را با بروزرسانی محتواهای جدید به سمت سایت خود هدایت نمایید. این کار شما به راحتی می تواند به گوگل نشان دهد که تمامی صفحات سایت شما معتبر است.

محتوای جدید

تصویر بالا به این معنی است که هر صفحه از سایت شما می تواند رنک بهتری از گوگل دریافت نماید در صورتیکه گوگل تشخیص دهد که محتوای سایت شما جدید و بروز می شود و محتواهای جدیدی در آن قرار دارد.

آیا این تحلیل درست است یا خیر؟

حقیقت این امر این است که با بروزرسانی گوگل به تمام محتوای سایت شما ارزش بیشتری می دهد که می تواند رنک سایت شما را برای هر مقاله ای که تا کنون در سایت منتشر کره اید بهبود ببخشد

6- ارزش سایت را با حذف لینک های شکسته نشان دهید.

از نا امید کننده ترین قسمت های محتوای قدیمی می توان به پیدا کردن لینک های شکسته در این محتواها اشاره کرد. بیشتر مواقع لینک هایی را که به منابع اصلی و یا بیشتر سایت ها و مطالب ارشمند داده اید دیگر وجود ندارند که ناشی از تغییر ادرس یا بسته شدن سایت می باشد. در هر صورت وجود این لینک ها در سایت به رتبه بندی های شما در نتایج جست و جو آسیب می زند.

اما خوشبختانه اصلاح لینک های شکسته کار سختی نمی باشد. برای این کار می توانید از ابزارهای رایگان مختلف مانند online site Broken Link Checker و Broken Link Checker for Google Chrome استفاده کنید.

 استفاده از ابزار online site Broken Link Checker

 برای پیدا کردن لینک های شکسته سایت خود تنها کافی است به این سایت وارد شوید و در قسمت مربوطه آدرس دامنه سایت را وارد کرده و بر روی گزینه Find broken links کلیک کنید.

Free Broken Link Checker

 

 همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کد امنیتی را وارد کرده. سپس بر روی گزینه Find broken links کلیک کنید.

checks your website for bad links

 

 

 بعد از وارد کردن اطلاعات، هر لینک شکسته ای که در سایت وجود داشته باشد را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید. توجه داشته باشید اگر لینک شکسته ای را مشاهده نمودید سریعا نسبت به برطرف سازی آن اقدام نمایید.

 

Free Broken Link Checker checks your website for bad links 

 استفاده از ابزار Broken Link Checker برای گوگل کروم

 این ابزار یک پلاگین رایگان می باشد که به راحتی بر روی مرروگر کروم نصب می شود، برای نصب تنها کافی است بر روی گزینه “+ Add to Chrome” کلیک کنید با کلیک بر روی این گزینه در صفحه آن پلاگین، برنامه به صورت اتوماتیک دانلود و بر روی مرورگر کروم نصب می شود

Broken Link Checker Chrome Web Store 

 

بعد از کلیک بر روی گزینه بالا بر روی گزینه Add extension کلیک کنید.

Broken Link Checke Chrome Web Store

 بعد از نصب نیز یک آیکون کوچک در قسمت ابزارهای کروم ایجاد می شود برای توضیحات بیشتر می توانید تصویر زیر را مشاهده نمایید.

 

icon free broken link checker 

 برای استفاده از این ابزار تنها کافی است به پست یا صفحه مورد نظر بروید و برای پیدا کردن لینک های شکسته بر روی این آیکون کلیک نمایید. بعد از کلیک بر روی آیکون کادری در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که تعداد خطاها (لینک های شکسته سایت) را نشان می دهد. این ابزار علاوه بر مشخص کردن تعداد لینک های موجود در ان صفحه، تعداد لینک های شکسته را نیز به شما نشان می دهد.

find broken link in content

در این ابزار تمام لینک های موجود در صفحه که درست می باشند با رنگ سبز رنگ نشان داده می شوند و تمام لینک هایی که منجر به تولید 404 می شود با رنگ صورتی نشان داه میشوند. 

 404 link in page

 

برای برطرف سازی لینک های شکسته فقط کافی است به سایتی که به آن لینک داده اید مراجعه کنید و بررسی نمایید که صفحه ای که به آن لینک داده اید آیا آدرس آن تغییر کرده است و یا آدرس دیگر در دسترس است؟ یا خیر این کار ساده ترین راه برای برطرف کردن این لینک های می باشد.

اگر آن سایت و یا آن صفحه خاص در سایت مذکور که به آن لینک داده اید دیگر وجود ندارد، اما مقالات در اینترنت دردسترس است باید بهترین مقاله در رابطه با اون موضوع را پیدا نموده و سپس به آن لینک دهید.

اگر نمونه و مشابه آن موضوع صفحه ای در اینترنتی نبود و سایت مذکور نیز ان صفحه را حذف کرده بود بهترین کار حذف کامل ان لینک از سایت شما می باشد. حذف لینک های شکسته از سایت باعث می شود آن صفحه از دیدگاه گوگل ارزشمند تر باشد و رتبه بهتری را برای آن صفحه محسوب نماید.

 

 7- به منابع جدیدتر و بهتر لینک دهید

اگر محتوای قدیمی خود را ویرایش می کنید پس بهتر است لینک های خارجی را نیز بررسی نمایید. در صورت وجود منابع با کیفیت و جدید لینک های قدیمی خود را بروز نمایید.

 بر اساس تحقیقات Crazy Egg جست و جو و پیدا کردن یک محتوای خوب نیازمند تخصص، اینفوگرافیک، رویداد و کیفیت مطالب می باشد.

 Secrets of a Killer Blog Post Infographic

 همانطور که به راحتی می توانید محتوای قدیمی سایت خود را بررسی نمایید می توانید لینک های قدیمی آن محتوا را نیز به راحتی بررسی نموده و لینک های جدید را به آن اضافه نمایید. از آنجا که این منابع زمانیکه این متن را نوشتید وجود نداشته اند و شما به اجبار به صورت تکه تکه این متون را نوشتید زمانیکه یک لینک ارزشمند و جدید به آن اضافه کنید بر ارزش آن افزوده می شود. علاوه بر آن موجب می شود محتوای شما بسیار ازرشمند تر از نظر گوگل ترقی شود. از آنجایی که لینک های خروجی عامل اصلی در رتبه بندی سایت ها می باشند بنابراین با استفاده از این روش می توانید یک منبع با ارزشتر ایجاد نماییید.

توجه داشته باشید لینک دادن به بهترین منابع در وب از دیدگاه گوگل سایت شما همانند دروازه ای عمل می کنند که دیگر سایت ها از آن استفاده می کنند به بیان ساده کاربر را به سایت های دیگر هدایت می کنید. به جای لینک دادن به منابع دیگر در سایت های دیگر به منابع خودتان در سایت خودتان لینک دهید. به عنوان مثال اگر مقاله ای جدید در یک حوزه مرتبط با برخی از مقالات تولید کردید بهتر است به سایر مقالات مشابه نیز لینک سازی نمایید.

 جهت بهتر دیده شدن محتوا در سایت نیز می توانید از روش های مختلف استفاده نمایید.

anatomy of a blog post

 

 با استفاده از محتواهای بروز و کارآمد می توانید بلاگ را به چرخه حیات بازگردانید و رتبه های بزرگی را با استفاده از پست های بلاگ خود در نتایج جست و جو به دست آورید 

 

 این روش برای افزایش ترافیک موتورهای جست و جو را لازم نیست ساعت ها صرف نوشتن محتوای جدید با طول زیاد را انجام دهید بلکه می تواند محتوای قدیمی خود را بروز نمایید

8- از ویدئو و عکس برای رنک بهتر استفاده نمایید

 از بهترین راه ها برای رتبه بندی بهتر سایت ها در موتور جست و جو می توان به این امر اشاره کرد که متن شامل انواع نوع محتوا(متن، تصویر، ویدئو) باشد. با توجه به توسعه انواع محتوای آنلاین این یک مزیت است که محتوا دارای صوت، تصویر و ویدئو نیز باشد. این که چه نوع فرمتی را باید استفاده کنید به میل شما و تمایلات کاربران شما بازمی گردد. تصویر زیر از Salesforce به شما این امکان را می دهد که چگونه مدیا را به پست های خود اضافه نمایید.

استفاده از مولتی مدیا از محتوا

ایده خوبی می باشد که برای هر 350 کلمه یا بیشتر یک تصویر را در نظر بگیرید. اما من ترجیح می دهم که برای هر 100 کلمه یک تصویر جهت درک بهتر بگذارم. لازم نیست برای تصاویری که نیازدارید اقدام به طراحی یا ساخت آن نمایید بلکه می توانید با کمی جست و جو در اینترنت عکس مورد نظر خود را پیدا نمایید. 

جست و جو در شبکه های اجتماعی برای یک پست

استفاده از تصاویر ساده ترین راه برای هر چه جذاب تر نشان دادن متن ها می باشد. تمرکز بر روی محتوای جدید سبب می شود مطالب جذاب تر شده و رتبه سایت در نتایج جست و جو بهبود یابد.

 9- نرخ ایندکس سایت خود را بهبود ببخشید

کارهایی را که بر روی محتوای قدیمی انجام می دهید (بروزرسانی) نه تنها به نفع آن مطلب می باشد بلکه به نفع آن مجموعه مقالات در سایت نیز می باشد. دلیل این امر نیز این میباشد که گوگل تمام محتوای سایت شما را بررسی می کند که آیا بروزرسانی انجام داه اید یا خیر؟ بعد از آن گوگل تصمیم می گیرد که هر چند وقت یکبار چه مقدار از سایت را کرال نماید.

میزان مراجعه گوگل برای ایندکس سایت

به عنوان مثال هر چند وقت یکبار گوگل سایت خبری Huffington Post را نسبت به یک سایت ایستاتیک سه صفحه ای را ایندکس می کند.

هر ساعت مقاله ای برا روی HuffPo منتشر می شود به مرور زمان گوگل  متوجه می شود و در بازه های زمانی کمتری برای خزش به سایت مراجعه می کند. در مقابل آن سایتی را متصور شوید که هفته ای یکبار بروز می شود بنابراین گوگل لزومی نمی بیند که هر روز به سایت سر بزند. با بروزرسانی محتوای قدیمی میتوانید اهمیت سایت خود را برای خزنده های گوگل پر رنگ تر نماید تا در بازه های زمانی کوتاهی به سایت شما سر زده و محتوا را ایندکس نمایند.

با بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتوای سایت این احتمال وجود دارد که یک مطلب سریعا بعد از منتشر شدن در نتایج جست و جو نمایش داده شود که یک مزیت بزرگ برای سایت شما محسوب می شود.

10- برای بهترین کلمات کلیدی بهینه سازی نمایید

شاید زمانی که مطلبی را نوشته اید برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی فرصتی نداشته اید و یا به دلیل نداشتن تخصص، نتوانسته اید ان کار را به بهترین روش انجام دهید. در برخی از مواقع ممکن است متنی را که نوشته اید در برخی از کلمات کلیدی که انتظار آن را ندارید بهتر عمل کرده است. به جای اینکه تنها کلمات کلیدی را انتخاب نمایید و متن را برای آن کلمات بهبود دهید می توانید کلمات کلیدی را با توجه به متنی که تولید کرده اید و گوگل به آن رتبه داده است انتخاب نمایید.

اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

گام اول : وارد پنل Google Keyword Planner شوید و آدرس مطلب قدیمی که می خواهید آن را بروزرسانی نماید وارد نمایید.

پنل ادوردز

 

بر روی گزینه “Get ideas” کلیک کنید. تا به صفحه دیگر بروید و مشاهده نمایید که گوگل چه کلماتی را به شما پیشنهاد می دهد.

ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی در ادوردز گوگل

 

 

بعد مشاهده صفحه نتایج بر روی گزینه Avg. monthly searches.” کلیک کنید و سپس بر اساس میزان سرچ کن آن را مرتب کنید مشاهده خواهید کرد کدام کلمات بیشترین سرچ را در گوگل دارند و مطلب مورد نظر باید برای آن بهینه سازی شود.

نتایج کیوورد پلنر

در ستون سمت چپ نیز ممکن است کلماتی را مشاهده نمایید که برای بهینه سازی محتوای قدیمی بخواهید آن ها را به عنوان کلمه کلیدی هدف انتخاب نمایید.

کلمات پیشنهاد شده در کیورد پلنر

همانطور که مشاهده می کنید مطلب my guide on SEO دارای رتبه خوبی برای دیگر کلمات نامرتبط مانند AdWords, Facebook Ads, and digital marketing می باشد.

هنگامی بروزرسانی این پست ممکن است بیشتر تلاش کنم تا فوکوس و تمرکز و در نتیجه رتبه را برای ان کلمات کلیدی بهبود بدهم. این رتبه سایت من برای کلماتی را که هنگام نوشتن برای آن برنامه ای نداشت را بهبود می دهد

 11- محتوای سایت خود را به اشتراک بگذارید و مجددا آن تبلیغ کنید

اگر پست قدیمی خود را بروزکرده اید اکنون زمان آن رسیده است که آن را تبلیغ نمایید. برای شروع اطمینان حاصل نمایید که دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در آن صفحه از سایت خود قرار داده اید این دکمه ها تضمین میکند که اگر محتوای ارزشمندی نوشته باشید کاربران آن را به اشتراک بگذارند

بدون گذاشتن دکمه های شبکه های اجتماعی بدون شک قابلیت و کیفیت پست خود برای انتشار ویروسی را از بین برده اید. بدون شک نباید بگذارید چنین اتفاقی بی افتد.

دکمه شیر مطالب در بلاگ

این تنها کاری است که برای تبلیغ بر روی محتوای خود می توانید انجام دهید بدون شک نباید از تبلیغات ایمیلی و به اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی غافل شوید. از طرفی اگر پروفایل های تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی دارید می توانید به بهترین نفع مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این بهترین راه برای دریافت بک لینک برای پستی است که به تازگی منتشر شده است.

این لینک ها برای گوگل به این معنی است، که این محتوا جدید است. لینک های به تازگی تشخیص داده شده اند و لینک جدید به معنی محتوای جدید است.

لینک سازی داخلی در محتوای قدیمی

استفاده از ego-bait ساده ترین راه برای تضمین لینک های بیشتر می باشد.

این نیز یک استراتژی است که نقل قول افراد مشهور در صنعت مرتبط به کسب و کار خود در رابطه با سایت خود را به اشتراک می گذارید.

استفاده از ego bait  برای لینک سازی

از آنجا که این استراتژی را به راحتی می توانید با مقالات قدیمی پیاده سازی نمایید. با استفاده از توان influencers می توانید پروفایل های قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشید که به مطالب سایت شما اشاره می کنند. محتوای خود را مجددا به اشتراک بگذارید و رتبه سایت را مشاهده نمایید که به سرعت بهبود می یابد.

12- نکات مربوط به بروزرسانی های الگوریتم های گوگل را برطرف نمایید

سالانه نزدیک به 600 بار الگوریتم های گوگل بروزرسانی می شوند که هر کدام بر روی بهبود الگوریتم های فعلی و تغییر در رنک برخی از سایت ها سرو کار دارد. به عنوان مثل در این بروزرسانی ها الگوریتم Fred موجب تغییر اساسی در رتبه سایت هایی شد که محتوای کوتاه داشتند و کلمات کلیدی در آن به شدت مورد استفاده قرار گرفته بود. بر اساس بسیاری از مقالات و مطالب Fred به تعداد زیادی از سایت ها با محتوای بی کیفیت صدمه زده است و میزان ترافیک آن ها را نیز به به صورت قابل توجه کاهش داده است.

تاثیر الگوریتم فرد بر میزان بازدید سایت

درست است که الگوریتم فرد ممکن است بر رتبه بندی سایت شما آسیبی وارد نکرده باشد اما با هر بروزرسانی نقش فاکتورها در نحوه تاثیر بر روی موفقیت تغییر می کند. برای تضمین موفقیت در گوگل می بایست اطمینان حاصل داشته باشی که تمام محتوای سایت شما مطابق با الگوریتم های بروز شده گوگل می باشد و از آخرین تغییرات پیروی می کند.

13- محتوای خود را برای دریافت بک لینک های بیشتر مجدد هدف گذاری نمایید

 برای دریافت بازخورد بیشتر از مقالات قدیمی که مجدد آن ها را بروزرسانی می کنید.باید انواع مختلف محتوا را از کاری که انجام می دهید بسازید. راه های زیادی برای بازنویسی محتوای قدیمی وجود دارد و من توصیه می کنم هر کدام از آن ها را که با آن راحت هستید انجام دهید. با خواندن محتوای سایت خود با صدای بلند می توانید یک پادکست یا محتوای صوتی برای کاربران سایت خود فراهم کنید با استفاده از این پادکست می توانید محتوای قدیمی خود را نیز به نحوی بهبود بدهید.

 

اینفوگرافی ساخت فایل صوتی برای محتوا

از همه مهم تر ضبط کردن صدا و تولید پادکست به تجهیزات تخصصی و گرانی نیاز ندارد. با استفاده از میکروفن ورودی کامپیوتر می توانید این کار را انجام دهید.

 راه دیگر برای ساخت محتوای جدید از محتوای قدیمی ساخت اسلاید می باشد که یک پست را به چندین قسمت از اطلاعات تقسیم می کنیم. راحت ترین کار این است که با توجه به محتوای سایت خود اسلایدهایی از قسمت مختلف که جزئی از پست هستند فراهم نمایید.

اسلاید خود را در Slideshare به اشتراک بگذارید و بر روی آن تبلیغ نمایید.

چگونگی ساخت اسلاید و انتشار آن در اسلاید شیر 

 این کار راحت ترین روش برای افزایش مشاهده برای وب سایت می باشد و زمانیکه دیگران به سایت شما لینک می دهند به آن معنا می باشد که آن محتوای شما لینک جدید به دست آورده است.

 لینک تاثیرگذارترین پارامتر در رتبه بندی سایت است به طوریکه لینک ها می توانند بهبود رتبه بندی سایت شما را تضمین نمایند.

14- از ارزش محتوای قدیمی خود استفاده نمایید

 در گام نخست در ابتدا تصور نمایید چه مقدار محتوای سایت شما قدیمی است و چه مقدار محتوای سایت شما جدید است. عموما بیش از 90 درصد محتوی سایت شما قدیمی است. محتوا هر دقیقه که از انتشار آن می گذرد تازگی خود را از دست می دهد. بهترن راه حل اضافه کردن متن جدید به محتوای قدیمی می باشد. از جهتی نیز برای نوشتن مقالات قدیمی خود زمان زیادی صرف کرده اید و هر کدام به نوبه خود دارای رتبه ای چشمگیر می باشد و حیف است که از رتبه نهایت استفاده را نبرید.

پس چرا اجازه می دهید ارزش این محتوا هدر برود؟

گوگل تنها به کیفیت توجه می کند. بنابراین اگر محتوایی جدید منتشر شود گوگل ترجیح می دهد محتوای با کیفیت بالا که قبلا منتشر شده است را به دیگران نشان دهد.

نشان دادن محتوای با کیفیت قدیمی در نتایج جست و جو

با بروزرسانی محتوا می توانید این شانس را به سایت خود بدهید تا با استفاده از آن ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت نمایید. اجازه ندهید کارهای قدیمی که انجام داده اید بیخودی تلف شود تنها با یک بروزرسانی ساده می توانید رنک سایت خود را بهبود دهید و ترافیک زیادی را برای سایت خود ایجاد نمایید.

مقالات قدیمی چه مشکلاتی ایجاد می کنند؟

توجه بیش از حد مدیران به تعداد مقالات موجب شده است کمیت را جایگزین کیفیت نمایند و همواره به مقالات قبلی کمترین توجه را داشته باشند. از نظر فنی نیز بهبود کیفیت مقالات و از بین بردن مقالات قدیمی موجب بهبود عملکرد موتورهای جست و جو مانند گوگل خواهد شد. 

 سخن اخر:

 اگر میخواهید از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت خود استفاده نمایید. بیشتر توجه خود را به بروزرسانی مقالات قدیمی معطوف نمایید. با استفاده از اینکار می توانید میزان بازدید به دست آمده از نتایج جست و جو ا تا حدود زیادی افزایش دهید. برای شروع تنها کافی است محتوای جدید و قانع کننده خود را در قسمت بالایی محتوای قدیمی به آن اضافه نمایید. به مقالات و منابع جدید لینک دهید، لینک های شکسته داخل سایت را بررسی نموده و سعی کنید برای تاثیر گذاری بیشتر از انواع فرمت داده (تصویر، فیلم و ویدئو) در سایت خود استفاده نمایید. اگر هم لازم است کلمات کلیدی خود را برای آن پست تغییر دهید.

 از طرف دیگر نیز می توانید کیفیت و دقت محتوای سایت را بهبود دهید و اطمینان حاصل فرمایید که اطلاعات موجود در پست جدیدترین و بروزترین اطلاعات می باشد که از منابع معتبر دریافت شده است.

 وقتی که محتوای قدیمی خود را بروزرسانی نمودید اطمینان حاصل فرمایید که با آخرین بروزرسانی های الگوریتم گوگل منافاتی ندارد و متناسب با آخرین بروزرسانی ها می باشد. با بروزرسانی محتوای جدید سعی کنید آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و مجدد با تبلیغات بر روی آن به کاربران سایت خود بیان نمایید که این مقاله همچنان ارزش خواندن دارد.

اگر با استفاده از اقدامات بیان شده اقدام به بروزرسانی محتوای قدیمی نمایید بهبود رنک سایت شما در نتایج جست و جو تضمین شده است.

5 از 5