با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم

چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم؟ این سؤال اهمیت ویژه‌ای دارد به‌ خصوص وقتیکه می‌دانیم اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند است و در کشور ما طرفداران زیادی دارد. حالا دیگر مانند گذشته، فقط از سرچ گوگل استفاده نمی‌کنیم بلکه از ابزار جستجوی اینستاگرام هم کمک می‌گیریم تا اطلاعاتی درباره افراد و مشاغل یا موضوعات روز، بدست بیاوریم. در ضمن هشتگ‌ها هم به سرچ بهتر در اینستاگرام کمک می‌کنند. بنابراین اینستاگرام، ابزار قدرتمندی در دسترس کاربران بسیاری در اینترنت است که بر معرفی و محبوبیت افراد و برند‌ها تأثیر زیادی دارد. می‌خواهیم بدانیم که چگونه در سرچ اینستاگرام اول باشیم تا با مخاطبان و مشتریان بالقوه، تعامل بهتری بر قرار کنیم. البته مواردی که در این مطلب بررسی می‌کنیم تنها برای افراد، کارآمد نیست بلکه می‌تواند در رشد کسب و کار‌های اینترنتی هم مؤثر واقع شود. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر اینستاگرام تبدیل به ابزار مناسبی برای رشد کسب و کار‌ها شده و امکانات جدیدی هم در این زمینه در اختیار کاربران خود قرار داده است. بدیهی است که اینستاگرام نیز یک کسب و کار اینترنتی است و استراتژی‌های خود را برای بقا و محبوبیت بیشتر، برنامه‌ریزی می‌کند. به عبارتی اینستاگرام، امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در مقابل به کاربرانی اهمیت می‌دهد که طرفداران بیشتری دارند. اکانت‌هایی که طرفداران زیادی دارند، تعداد افرادی بیشتری را برای مدت طولانی‌تری در اینستاگرام نگه می‌دارند و این دقیقاً همان هدف اصلی اینستاگرام است. شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که چرا به جای کلمه طرفدار از کلمه دنبال کننده استفاده نکردیم؟ زیرا تعداد دنبال کنندگان به تنهایی تعیین کننده نیست. در مرحله اول باید این دنبال کنندگان اکانت‌های واقعی داشته باشند و دوم اینکه به تعامل بپردازند. بنابراین برای اینکه در اینستاگرام موفق عمل کنید باید طرفداران زیادی داشته باشید. برآیند تمام مواردی که تا اینجای مطلب بررسی کردیم می‌تواند این جملات باشد: هدف اینستاگرام، جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها است و زمانی اینستاگرام شما را در ابتدای لیست نتایج جستجو قرار می‌دهد که طرفداران بیشتری داشته باشید و آن‌ها را سرگرم کنید. در ادامه، تکنیک‌هایی یاد می‌گیریم تا به هدف نزدیکتر شویم.

 اول شدن در سرچ اینستاگرام

اول شدن در سرچ اینستاگرام

اول شدن در سرچ اینستاگرام، نیاز به صرف زمان دارد البته بایستی این حضور در اینستاگرام همراه با برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

سئو اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام، زمانی به شما اهمیت می‌دهند که مدت زیادی مشغول فعالیت باشید و همچنین محتوای تولید کنید که سرگرم کننده باشد، فعالیت‌هایی که باید انجام دهید شامل موارد زیر هستند:

  • ایجاد پست‌های مختلف به صورت روزانه
  • منتشر کردن استوری همراه با قابلیت‌های نظر سنجی، پرسش و پاسخ و …
  • انتشار LIVE STORY یا استوری‌های بخش زنده
  • پاسخ دادن به دایرکت مسج‌ها
  • پاسخ دادن به کامنت کاربران

مواردی که نام بردیم، فعالیت‌هایی هستند که باید به صورت مستمر انجام دهید تا به تعداد دنبال کنندگان خود، اضافه کنید. اما برای اینکه بدانید فعالیت‌های شما موفقیت آمیز بوده یا نه، کیفیت فاکتور‌های زیر را بررسی کنید:

  • تعداد لایک‌ها زیر هر پست
  • تعداد فالوور‌هایی که اضافه می‌شوند
  • تعداد کامنت‌ها
  • تعداد دایرکت مسج‌ها
  • زمان درنگ کاربران برای دیدن پست‌های شما یا خواندن کپشن‌ها
  • فشردن دکمه More یا بیشتر در کپشن، توسط کاربران

اول شدن در سرچ اینستاگرام

 

بدیهی است که هر چقدر کیفیت فاکتور‌هایی که نام بردیم، بیشتر باشد، برای اینستاگرام نشانه مفید بودن فعالیت شما است. وقتی این اتفاقات تکرار شوند، پست‌های شما در بخش Explore نمایش داده می‌شوند و در ادامه محبوبیت بیشتری بدنبال خواهد داشت. نهایتا اکانتی که اداره می‌کنید، در ابتدای لیست جستجو نمایش داده می‌شود. همان‌طور که حدس می‌زنید، مهم‌ترین کاری که برای بالا رفتن محبوبیت حساب اینستاگرام می‌توان انجام داد این است که محتوای با‌‌ ارزشی تولید کنید. این محتوای ارزشمند باید شامل عکس‌ها، ویدیو‌ها و متن‌های منحصر بفرد و جذاب باشد. غیر از این، موارد دیگری هم وجود دارند که به محبوبیت بیشتر شما کمک می‌کنند. تعدادی از این موارد را در ادامه نام می‌بریم:

بهترین زمان را برای انتشار پست‌ها انتخاب کنید

بهترین زمان را برای انتشار پست‌ها انتخاب کنید. این موضوع اهمیت دارد چرا که باید بدانید در چه ساعتی از شبانه‌روز، مخاطبان شما در حال چک کردن اینستاگرام خود هستند. برای مثال ساعت‌هایی از بعد از ظهر که زمان استراحت می‌باشد، یکی از بهترین زمان‌ها برای انتشار پست اینستاگرام است به این ترتیب مطالب شما در میان یک عالمه مطلب دیگر، در تایم لاین مخاطبان گم نمی‌شود.

پست را به‌ موقع ویرایش کنید

پست را به‌ موقع ویرایش کنید. الگوریتم‌های اینستاگرام به صورتی طراحی شده‌اند که مدت زمانی را برای قضاوت محبوبیت هر پست، در نظر می‌گیرند مثلاً ۶۰ دقیقه، یعنی ۶۰ دقیقه بعد از اینکه پستی را منتشر کردید، الگوریتم‌های اینستاگرام متوجه می‌شوند که آیا مطلب شما برای کاربران جالب است یا خیر. البته این تصمیم را بر اساس لایک‌ها و میزان تعامل فالوور‌ها می‌گیرند. حالا اگر لازم بود که پست را ویرایش کنید بهتر است این کار را ۲۴ ساعت بعد از انتشار، انجام دهید در غیر این صورت، اینستاگرام، لایک های قبل از ویرایش را، برای قضاوت پست شما، در نظر نمی‌گیرد. از آنجایی که نمی‌دانیم دقیقاً چه زمانی بعد از انتشار پست، برای تصمیم گیری، مد نظر اینستاگرام است، توصیه می‌کنیم حداقل ۲۴ ساعت صبر کرده و در صورت نیاز، ویرایش را انجام دهید.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

از هشتگ‌ها استفاده کنید. در حال حاضر هشتگ ها از مهم‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام به حساب می‌آیند. همچنین اینستاگرام، امکانی بوجود آورده است که کاربران می‌توانند، هشتگ‌ها را فالو کنند به این ترتیب کاربران پست های مرتبط با هشتگ را بدون جستجو، مشاهده خواهند کرد. برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی اینستاگرام، بهتر است در کنار تولید محتوای ارزشمند، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. توصیه می‌کنیم بین ۵ تا ۱۰ هشتگ به کار ببرید و در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید و همچنین اگر از هشتگ‌های نامرتبط استفاده کنید از نظر الگوریتم‌های اینستاگرام، اسپم هستید و به کاربران زیادی نمایش داده نمی‌شوید.

نکته دیگر برای اول شدن در سرچ اینستاگرام

نکته دیگر برای اول شدن در سرچ اینستاگرام، شامل هیچ ترفند جادویی یا هک الگوریتم نیست بلکه کافی است فالوور‌های واقعی جذب نموده و از راه‌های مثبت آن‌ها را به تعامل تشویق کنید. همچنین از تمام امکانات اینستاگرام مانند هایلایت استوری، IGTV و … استفاده کنید تا به اینستاگرام علاقه خود را نشان دهید. با انجام این کار‌ها به اینستاگرام، کمک می‌کنید که کاربران بیشتری جذب کند و برای مدت طولانی‌تری آن‌ها را سرگرم نگه دارد و در مقابل، اینستاگرام با معرفی و نمایش بیشتر شما به کابران دیگر، باعث موفقیت شما می‌شود.

نتیجه گیری

در آخر توصیه می‌کنیم برای اینکه سریع‌تر به هدف خود برسید، از راه‌های منطقی و علمی استفاده کنید. می‌دانیم که شبکه‌های اجتماعی تأثیر زیادی بر دیجیتال مارکتینگ دارند حتی کسب و کار‌هایی که صرفاً با اینترنت اداره نمی‌شوند هم به کمک شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند. می‌توانید از مشاوره گروه پونه مدیا استفاده کنید تا در زمان کمتر و به طور موثر‌تری اکانت اینستاگرام شما معرفی شود و یک راه ارتباطی ارزشمند بین مشتریان و برند شما باشد.

امتیازی ثبت نشده است.