با ما در ارتباط باشید: 0314566
جعبه ابزار سئو

جعبه ابزار سئو مثل هر جعبه ابزاری شامل موارد مختلفی میشود. شما میتوانید در جعبه ابزارهای متفاوتی قرار دهید که در مطلب ابزارهای سئو با آنها آشنا شدید. در این مطلب ما یک نمونه جعبه ابزار را برای شما میبندیم. 

جعبه ابزار سئو چه کاربردی دارد؟

در جعبه ابزار سئو، تمامی ابزارهای مورد نیاز جهت بررسی وضعیت سئو وب سایت و رصد لحظه ای و مداوم آن ها جمع آوری می شود. به کمک این ابزارها می توان فعالیت هایی همچون چک کردن بک لینک ها، بهینه سازی صفحه فرود، بهینه کردن قالب و تست سرعت سایت را انجام داد. با کمک ابزارهای خود در این جعبه فرضی می توانید در هر لحظه شرایط وب سایتتان را از نظر وضعیت بک لینک ها، کلمات کلیدی، اصول مشخص کردن سرتیتر، عناوین صفحات و ... مدنظر داشته باشید. همچنین می توانید تمامی این مسائل را برای سایت رقبای خود نیز بررسی کرده و مسیر حرکت آن ها را دنبال کنید.

جعبه ابزار سئو امکانات جعبه ابزار سئو

بک لینک: یکی از مسائلی که نقشی اساسی در رتبه بندی سایت دارد و می تواند منجر به ترقی یا افت رتبه شما در موتورهای جستجو شود، بک لینک ها هستند. لازم است بتوانید بک لینک های خود را ارزیابی کنید و از کیفیت آن ها مطمئن شوید. اگر بک لینکی از شما اسپم شناخته شود میتواند رتبه شما را در لیست کاهش دهد.
بهینه سازی صفحه فرود: صفحه فرود، صفحه ای در خدمت هدفی خاص است. با ابزار های سئو می توانید نظارتی کامل بر چگونگی کارکرد صفحات فرود داشته باشید.
بهینه سازی چندگانه: اگر بنا بر شرایط کاری خود نیاز دارید که به طور همزمان چندین سایت مختلف را سئو کنید و تمامی آن ها را مدیریت نمایید ابزارهای بهینه سازی چندگانه بزرگترین کمک برای شما خواهند بود. با استفاده از این ابزارها بررسی تغییرات سایت های تحت مدیریتتان و سوییچ بین آن ها را ساده تر کنید.
کنسول جستجو: با استفاده از ابزارها می توانید داده ها را مجدد تحلیل و تفسیر کنید و بر اساس نتایج به دست آمده استراتژی های خود را به روز نگه دارید.
چک کردن وضعیت Header Tag: نحوه مشخص کردن سر تیترها اصولی دارد که رعایت آن، روی بهبود رتبه نمایش سایت شما در موتورهای جست و جو تاثیر گذار است. ابزارهایی وجود دارند که تیتر های انتخابی شما را چک کرده و در صورت وجود خطا به شما اعلام می کنند تا بتوانید آن ها اصلاح کنید.

جعبه ابزار سئو
ابزارهای کارآمد در جعبه ابزار سئو را بشناسیم

در ادامه مطلب قصد داریم برخی ابزارهای کارآمد سئو را معرفی کرده و لزوم استفاده و قرار گرفتنشان در جعبه ابزار سئو را بازگو کنیم:
Google Analytics
دلیل استفاده از این ابزار امکاناتی است، که برای دانستن هر آنچه به مخاطبین وب سایتتان مربوط است، در اختیار تان می گذارد. با ابزار Google Analytics می توانید داده ها و اطلاعات موجود را در دسته بندی های مختلف مشاهده و دنبال کنید: در بخش Real-Time می توانید تغییرات را به طور لحظه ای دنبال کنید. در بخش Audience می توانید از اطلاعاتی همچون تعداد مخاطبین آنلاین، جنسیت آن ها، بانس ریت، مدت زمان باقی ماندن در سایت و هر آنچه مربوط به بازدید کنندگان شماست مطلع شوید.
در این ابزار قسمتی به نام Acquisition وجود دارد که به صورت تفکیکی کانال های مختلفی که از طریق آنها مخاطب وارد سایت شما شده است را نشان می دهد. تمام جزئیات مربوط به اطلاعات ترافیک سایت خود را نیز می توانید در این بخش بیابید. توجه به درصد کانال های انتقال ترافیک برای تعیین استراتژی بازاریابی آینده بسیار موثر است.
قسمتی دیگر در این ابزار با نام Behavior، به شما این امکان را می دهد تا رفتار مخاطبین خود از زمان ورود تا خروج در سایت، به شکل قدم به قدم بررسی نمایید. با این روش می توانید بفهمید کدام قسمت ها از سایت شما بیشترین و کمترین جذابیت را برای مخاطب دارد. Google Analyze نرخ تبدیل سایت شما را نیز محاسبه می کند. در بخش Conversions می توانید اطلاعات مربوط به تبدیل کاربر به مشتری را در اختیار داشته باشید.
با نصب Google Analytics تمامی امکانات را در دست خواهید داشت. کافیست پس از نصب مقداری زمان به این ابزار بدهید تا داده های مورد نیازش را استخراج و تحلیل کند.


Moz Check My Listing
کار این ابزار حصول اطمینان از پیدا شدن توسط مخاطب به صورت آنلاین است. در صورتی که در این مورد شک و شبهه ای دارید، ابزار Moz Check My Listing می تواند کمک خوبی برای شما باشد. کارکرد این ابزار به شکلی است که به شما می گوید در دنیای آنلاین، در کجای فهرست کسب و کارها قرار دارید؟ به طور دقیق تر به کمک این ابزار می توانید جایگاه خود را در موتور های جستجوی مختلف بدانید. کافیست نام خود را در قسمت خواسته شده وارد کنید، نتایج در اختیار شما قرار می گیرد. این ابزار نمره ای تحت عنوان Current Score یا نمره کنونی به شما نشان می دهد که با اهمیت است. زیرا نشان می دهد تا شرایط عالی و 100% چقدر فاصله دارید. اگر دقیق تر این ابزار را مشاهده کنید، 4 سربرگ با نام های Complete – کامل، Incomplete – ناقص، Inconsistent - نا پایدار و Duplicates – تکراری می بینید که به شما در درک بهتر وضعیت تان کمک می کنند. با استفاده از این ابزار میتوانید مشکلات موجود را از پایه رفع کنید و شانس بهتری برای کسب موقعیت در بازاریابی آنلاین داشته باشید.

جعبه ابزار سئو

Google PageSpeed Insights
از دیگر عوامل مهم در رتبه بندی سایت در موتور های جست و جو، سرعت بارگذاری سایت است. برای حصول اطمینان از سرعت مطلوب وب سایتتان می توانید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید. آدرس صفحه خود را وارد کنید و اطلاعات به دست آمده شامل سرعت، تجربه کاربری و مشکلات موجود را دریافت کنید. اگر نمره سایت شما در این ابزار کم بود می توانید از توصیه های موجود در بخش Consider Fixing برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید. نکته آن است که سایت شما باید هم بر روی دستگاه های دسکتاپی و هم موبایلی سرعت مطلوبی داشته باشد. پس هر دو مورد را چک کنید.


SimilarWeb
ابزار SimilarWeb عملکرد سایت شما را بر اساس معیارهای متنوع بررسی می کند. استفاده از این سایت بسیار آسان است و اطلاعات متعددی را ارائه می کند که لازم است آن ها را با دقت چک کنید. در مورد جزئیات و دلایل آن ها تحقیق کنید تا بتوانید از آنها در بهبود نتایج سئوی خود بهره ببرید.
به عنوان نمونه در بخش جستجوی این ابزار می توانید کانال های تامین کننده ترافیک سایت خود و سهم هر کدام از آنها را پیدا کنید. این ابزار برای استفاده روزانه طراحی نشده اما برای بررسی جامع سلامت سایت بسیار کارآمد است.


SEO SiteCheckup
بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو در ابتدای کار مشکل و پیچیده به نظر می رسد. نگرانی از توانایی تشخیص و کنترل تمامی پارامترهای دخیل در بهینه سازی کاملا طبیعی است. ابزارهای از سئو هستند که در این شرایط به فرد کمک می کنند. ابزار SEO SiteCheckup قابلیت های مختلفی برای کاربران خود ایجاد می کند از جمله:
- بررسی و تحلیل مشکلات و نقص های مربوط به سئو
- بررسی لحظه ای و مداوم سئو (مانیتورینگ)
- ایجاد انواع گزارش مرتبط با داده های سئو
- بررسی رقبا
برای شروع میتوانید آدرس وب سایتتان را در قسمت جستجو وارد کنید و ببینید نمره شما از نظر تخصص سئو چگونه است. خوبی این ابزار آن است که مشکلات سئو شما را مشخص کرده و در قسمت How to Fix پیشنهاداتی برای اصلاح آنها ارائه می دهد.

جعبه ابزار سئو

Google Webmasters Tools
این ابزار، از ابزارهای قدرتمند سئو است که آن را با نام سرچ کنسول گوگل می شناسند. با کمک این ابزار اطلاعات واضحی از سلامت کلی سایت دریافت می کنید. در بخشی از این ابزار، سربرگی با نام Search Traffic وجود دارد که به کمک آن می توانید به اطلاعات مربوط به جستجو، بک لینک های مربوط به سایت شما، لینک های داخلی، قابلیت نمایش سایت در دستگاه های موبایلی، جریمه های دستی و تعیین جایگاه جهانی برسید.
از بخش های جذاب آن بخش جستجو است که اجازه می دهد وضعیت عملکرد خود در گوگل را مشاهده کنید. این ابزار از دقیق ترین و معتبرترین روش ها برای بررسی لینک های داده شده به سایت شما است. هرچه بیشتر در این ابزار وقت بگذارید به نتایج بیشتری می رسید. فراموش نکنید بررسی اطلاعات یک امر مداوم است و شرایط با به روز رسانی های شما تغییر می کند.


SpyFu
ابزار SpyFu یک راه عالی برای دانستن وضعیت و اقدامات رقیبان شما در زمینه بازاریابی و سئو است. اگر نمی خواهید به طور شخصی برای بررسی تک به تک آیتم های مربوط به رقبای خود وقت صرف کنید، می توانید از این ابزار بهره ببرید. کافیست به صفحه اصلی آن رفته و آدرس سایت رقیب را وارد کنید. سریعا یک صفحه حاوی بررسی های مختلف از جمله کلمات کلیدی طبیعی و پولی را مشاهده خواهید کرد.
شما می توانید از این هم فراتر رفته و اطلاعاتی در رابطه با کلید واژه های اشتراکی، برترین کلید واژه ها، سابقه سایت در رتبه بندی و لینک های داخلی آن را به دست آورید.
ابزار SpyFu همچنین میتواند به شما کمک کند کلید واژه های جدید برای کسب رتبه در موتورهای جستجو به دست آورید، وضعیت موفقیت در یک کلمه کلیدی خاص در سایت شما یا رقیب را بسنجد و از ساز و کار ساخت لینک ها در سایت رقبا با خبر شوید.


Dasheroo
گاهی افراد تمایل دارند به جای استفاده از ابزارهای مختلف و بررسی هر بخش از بهینه ساز سایت در یکی از آن ها، از یک ابزار جامع بهره ببرند. در اینجاست که ابزاری همچون Dasheroo مطرح می شود. این ابزار تمامی آیتم های تجارت را در کنار هم نمایش می دهد و نیازی نیست برای پیگیری اطلاعات مختلف خود به ابزار جداگانه ای مراجعه کنید. مزیت این ابزار داشتن یکی از بهترین آرشیو های شبکه های اجتماعی است و به راحتی می تواند به اپلیکیشن هایی همچون یوتیوب، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و... متصل شود. این نوع پیگیری و بررسی جامع داده ها بسیار لذت بخش است و بسیار پیشنهاد می شود.

نتیجه گیری

بهینه سازی سایت یک دنیای رو به رشد و نیازمند به پیگیری دقیق و مداوم است. تنوع ابزارهای های در دسترس برای یافتن و بررسی اطلاعات بالاست و هر کاربر می تواند بنابر نیاز خود، بهترین ها را برگزیده و در جعبه ابزار سئوی خویش جا دهد. ارتقا رتبه بندی در موتورهای جستجو امروزه یک هدف اصلی برای تمامی کسب و کارهاست و هر کاربر می تواند با بررسی این ابزارها و قابلیت های متفاوت آن ها در راستای تحقق اهدافشان گام بردارند. شما هم اگر تجربه ای در استفاده از این ابزارها دارید می توانید با ما نظرات خویش را به اشتراک بگذارید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام ممنونم از مطالب خوب و کاربردی شما .
برای گذاشتن لینک خارجی درون مطلب از لینک کدام سایت ها استفاده کنیم بهتر است؟
و اینکه ارور - جملاتی که در متن استفاده کرده اید بیشتر از 20 کلمه دارند , که بیشتر از حداکثر توصیه شده 25% است - را چگونه بایستی حل کنیم.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند