با ما در ارتباط باشید: 0314566

دانستن جدیدترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ همیشه یکی از دغدغه های افرادی بوده که در اینترنت صاحب کسب و کار هستند و برای فروش محصولات و خدمات خود هر روز به دنبال تکنیکهای جدید بازاریابی اینترنتی می گردند تا بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. مورد بسیار مهمی که باید در این میان باید به یاد داشته باشید این است که اگر شما از امکانات و یا جدیدترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ استفاده نکنید، رقبای شما حتما از آنها استفاده خواهند کرد و به این صورت در بازار رقابتی این روزها از آنها عقب خواهید ماند. در ادامه در پونه مدیا قصد داریم که در مورد جدیدترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنیم و این موارد را با شما در میان بگذاریم.

تکنیک جدید دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های جدید دیجیتال مارکتینگ که در این بخش به آن می پردازیم بر اساس رویکرد human to human یا H2H شکل گرفته اند. این موارد به طور خلاصه به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید یک ارتباط عمیق و معنادار با مخاطبان خود ایجاد کنید و به آنها اجازه دهید که در توسعه کسب و کار شما در فضای اینترنت نقش موثری داشته باشند. در ادامه این تکنیک ها را خدمت شما معرفی می کنیم و به صورت خلاصه ترفند های ساده را به شما آموزش می دهیم که می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی کسب و کار شما داشته باشد. اما قبل از همه چیز بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که در زمان مطالعه این مقاله یک قلم و کاغذ برای یادداشت نکات مهم به همراه داشته باشید تا نکاتی که در اختیار شما قرار می گیرد را فراموش نکنید.

تکنیک های جدید دیجیتال مارکتینگ

استفاده از دکمه call to action

استفاده از دکمه call to action یا فراخوان کاربران را تشویق می‌کند که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر وارد آدرس سایت شما شوند. به عنوان مثال تصور کنید که شما برای تبلیغ خدمات و یا محصولات خود در یک سایت یک بنر تبلیغاتی ایجاد کرده اید و قصد دارید که مخاطبان آن وب سایت را تشویق کنید که روی بنر شما کلیک کنند. یکی از تکنیک های بسیار خوبی که در پیش روی شما قرار دارد استفاده از دکمه فراخوان به صورت تصویری است، همچنین در صورتی که شما از متن استفاده می کنید باید این نکته را به یاد داشته باشید که کلمات درستی را انتخاب کنید. به عنوان مثال به جای دریافت فایل صوتی، از عبارت «فایل صوتی خود را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید» استفاده کنید. مورد بعدی که باید در خصوص دکمه CTA در نظر داشته باشید این است که آن را جایی قرار دهید که توجه مخاطب را به خود جلب کند.

استفاده از تقویم محتوایی در دیجیتال مارکتینگ

 هر روز مقدار زیادی محتوا در سایت های مختلف بارگذاری می شوند و الگوریتم های پیچیده گوگل به دنبال این هستند که کدام یک از این سایت ها محتوای بهتری برای مخاطبان خود آماده می کند و اعتبار این سایت ها تا چه حد قابل اطمینان است. زمانی که شما هر روز و طبق زمان بندی خاصی محتواهای خود را منتشر و یا آنها را به روز رسانی کنید این امکان را به الگوریتم های گوگل می دهید که در فاصله زمانی کمتری به سایت شما مراجعه کند. داشتن یک برنامه زمان بندی محتوایی و یا editorial calendar به شما این امکان را می دهد که با آگاهی بیشتری اقدام به انتشار محتوای خود کنید و از طرفی با به روز کردن مرتب مطالب در این تقویم شما می توانید بررسی کنید که چه محتوایی در چه روزی منتشر شده و در صورتی که قصد دارید برخی از اطلاعات مربوط به محتوا مانند میزان بازدید از آن را ثبت کنید، تقویمهای محتوایی به راحتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهند. ابزارهای زیادی برای تنظیم تقویم محتوایی وجود دارد که کار را برای شما بسیار آسان خواهند کرد. از پرکاربردترین این ابزارها می‌توان به Google calendar، Meistertask و Trello اشاره کرد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان دهنده این است که استفاده از یک تقویم محتوایی که به درستی تنظیم شده باشد می تواند تا میزان ۳۰۰ درصد ترافیک طبیعی ورودی سایت شما را افزایش دهد. اما برای تنظیم یک تقویم محتوایی درست شما باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

قبل از همه چیز هدف کلی خود از تنظیم این تقویم محتوایی را بدانید.

معیارهایی برای اندازه گیری موفقیت خود مشخص و برای رسیدن به این معیارها تلاش کنید.

هر ماه میزان عملکرد خود را با توجه به معیارها محاسبه کنید.

به یاد داشته باشید که هر پست وبلاگ شما باید در راستای پیشبرد یک هدف هوشمندانه باشد.

تعداد پست هایی که برای رسیدن به هدف نیاز است را مشخص کنید.

برنامه ریزی های لازم برای انتشار محتوای خود در سایر سایت های پربازدید را همیشه در نظر داشته باشید.

نکته‌ای که در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که از قبل سایتی معتبر و مشخص که حدس می زنید مخاطبانتان از آنها بازدید می کنند را مشخص کنید.

تاکتیک مطالعات موردی در دیجیتال مارکتینگ

تحقیقاتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام شده نشان دهنده این است که مطالعات موردی می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش ترافیک ورودی، فروش و در نتیجه افزایش درآمد شما داشته باشند. البته باید در نظر داشته باشید که برای این کار شما باید صداقت کامل داشته باشید و ارزشی که واقعاً محصول و یا خدمات شما دارد را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید. جالب است بدانید این روش بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از ۱۲ تاکتیک برتر دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. تحقیقات انجام شده بر روی کسب و کارهایی که مطالعات موردی را به درستی و با صداقت کامل انجام می دهند، نشان دهنده این است که در پایان کار درآمد آن‌ها ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

ثبت نام کسب و کار در وب سایت های معتبر

زمانی که شما نام تجاری کسب و کار خود را در نظریه های آنلاین و وب سایت های شناخته شده مانند گوگل ثبت می کنید، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به شما خواهند داد. البته باید به یاد داشته باشید که این کار در مراحل اولیه کسب و کار دردسرهای زیادی دارد اما از نتایجی که به همراه دارد نمی توان چشم پوشی کرد. استارتاپ هایی که قصد دارند شروعی پر قدرت داشته باشند با استخدام یک بازاریاب و متخصصان این عرصه می‌توانند یک شبکه از وب سایت های معتبر را در نظر بگیرند و با استفاده از به اشتراک گذاری لینک خود، در زمان نسبتاً کوتاهی شاهد افزایش ترافیک ورودی سایت خود باشند.

انتشار نظرات مشتریان در مورد معرفی محصولات

تحقیقات انجام شده توسط سایت های معتبر نشان دهنده این است که مشتریانی که نقدهای مثبت را در مورد محصولات و خدمات شما را مطالعه می کنند، به احتمال ۷۲ درصد مشتری شما خواهند شد. همچنین 88% افرادی که در این تحقیقات از نظر آنها استفاده شده اعلام کردند که نقد های مشتریان بیشتر از توصیه های شخصی صاحبان کسب و کار برایشان اهمیت دارد. در ضمن این نکته بسیار مهم را باید به یاد داشته باشید که مطالعه موردی در مورد خرید مردم به صورت دیجیتال نشان می دهد سایت هایی که نظرات مشتریان خود را در مورد محصولات و یا خدماتشان به اشتراک می گذارند شاهد افزایش ۱۸ درصدی فروش خود خواهند بود. نکته ای که در پایان این بخش حتماً باید به آن توجه داشته باشید این است که این آمار روز به روز در حال افزایش است و اگر بتوانید مشتریان خود را تشویق به نظردهی کنید، بی شک شاهد افزایش فروش خود خواهید بود.

استفاده از ابزار Google trends

ابزار Google trends این امکان را به شما می دهد که بفهمید برای رقابت بهتر چه روندی را باید طی کنید و همچنین این ابزار اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که به تولید محتوای هدفمند برای مشتریان کمک بسیاری می کند. اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما می گذارد بر اساس جستجوهای انجام شده در گوگل است و می توانید با خیال راحت به آنها اعتماد کنید. شناسایی روند هایی که ممکن است در آینده با آنها روبرو شوید می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند و از طرفی این امکان را به شما می دهد که همگام با تغییرات به وجود آمده در الگوریتم های گوگل پیش بروید. با استفاده از اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد می توانید برنامه ریزی های لازم برای توسعه کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی، استفاده بیشتر از پتانسیل کاربرانی که با تلفن همراه از سایت شما بازدید می کنند و… را با دقت بیشتری انجام دهید.

ابزار Google trends

استفاده از AMP برای پشت سر گذاشتن رقبا

کاربران تلفن همراه امروزه بخش بزرگی از مخاطبان شما را تشکیل می دهند و برای موفقیت بیشتر شما باید حتماً به آنها توجه ویژه داشته باشد. AMP یکی از پروژه های زیر مجموعه گوگل می باشد که هدف آن استفاده از کد های ساده برای ارائه محتوا با سرعت بیشتری بر روی ابزارهای کوچک مانند موبایل است. استفاده از این ابزار به شما کمک می کند که با سرعت بیشتری سایت خود را در اختیار کاربران موبایل قرار دهید. توصیه پونه مدیا به شما این است که هر چه زودتر به سراغ این ابزار کارآمد بروید تا از رقیبان خود عقب نمانید.

استفاده از انجمن ها برای معرفی کسب و کار

یکی از روش های گرفتن بک لینک های معتبر این است که شما در فروم ها و انجمن هایی که مرتبط با کسب و کارتان هستند فعالیت داشته باشید. تجربه استفاده از این سایت ها نشان دهنده این است که شما با داشتن فعالیت موثر در این زمینه می‌توانید افراد زیادی را به سمت کسب و کار خود بکشانید. در ضمن به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای انتشار مطالب خود در انجمن ها روز شنبه و به طور کلی اول هفته می باشد، چرا که بیشتر مخاطبان ثابت این سایت ها به دنبال این هستند که مطالب جدید را در اولین فرصت مطالعه کنند. همچنین این موضوع را حتماً به یاد داشته باشید که با ارائه یک تاپیک یا موضوع مناسب که ذهن مخاطبان را درگیر کند شما می توانید پیشرفت بیشتری در استفاده از این سایت ها داشته باشید و تاثیر آن را بر روی ترافیک ورودی سایت خود ببینید.

استفاده از شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

استفاده نکردن از شبکه های اجتماعی برای افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند یکی از اشتباهاتی است که باعث می‌شود از رقیبان خود عقب بمانند. بهتر است از شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف و همچنین توسعه محتوایی که بر روی وبلاگ خود منتشر کرده اید استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مهم شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما این است که مخاطبان می‌توانند مشارکت بسیار زیادی در خصوص محتوای شما داشته باشند و به این صورت شما می توانید برنامه ریزی های لازم برای یک کمپین تبلیغاتی، رویداد و یا مسابقه را انجام دهید. استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک این امکان را به شما می دهد که با هزینه کردن سرمایه لازم محتوای منتشر شده بر روی پیج فیسبوک خود را ارتقا دهید. اما از آن جایی که استفاده از فیس بوک برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست و شما می توانید آن خدمات مشابه را از شبکه اجتماعی اینستاگرام که کاربران ایرانی بیشتری را در خود جا داده است استفاده کنید.

کاربرد شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

استفاده از پلتفرم های مرتبط با کسب و کار

استفاده از ابزارهایی مانند لینکدین که صاحبان کسب و کارهای مختلف بخصوص کسب و کارهایی که در دنیای اینترنت فعالیت دارند، در آن حضور دارند. این امکان را به شما می دهد تا بتوانید افرادی که علایق و زمینه کاری مشترک با شما دارند را پیدا و از تجربیات آنها استفاده کنید. فعالیت در چنین پلتفرم هایی بی شک می تواند فرصت های متنوعی را در اختیار شما قرار دهد و همچنین با انجام این کار شما یک پل جدید برای ورود مخاطبان به سایت خود درست کرده اید. همین موضوع باعث افزایش ترافیک ورودی سایت شما خواهد شد.

معرفی محصولات جدید به مشتریان قدیمی

افرادی که قبلا از شما خرید کرده اند و یا در خبرنامه ایمیلی شما، آدرس ایمیل خود را وارد کرده اند بدون شک پتانسیل بیشتری برای رساندن سود به شما دارند. شما می توانید به محض آماده شدن محتوای جدید و یا اضافه شدن یک محصول جدید این موضوع را به مخاطبان خود اطلاع دهید، همچنین برگزاری کمپین های مختلف مانند تخفیف های ویژه می تواند یک راهکار خوب برای فعال کردن مشتریان قبلی شما باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این است که اگر پیگیری مشتریان و مشترکان قبلی خود را به درستی و با دقت انجام دهید می توانید شاهد افزایش فروش خود تا میزان ۱۶۰ درصد شوید.

استفاده از ایمیل شخصی در بازاریابی ایمیلی

مطالعات انجام شده در طول سالهایی که کسب و کارها و مشتریان از اینترنت استفاده می کنند نشان دهنده این است استفاده از ایمیل شخصی در بازاریابی ایمیلی می تواند تا ۱۹ درصد افزایش فروش به همراه داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که همه به ایمیل های شخصی اعتماد بیشتری دارند و این اعتماد بیشتر باعث می شود که پیام های ارسال شده برای مشتریان باز شوند و به طور کلی مخاطبان شما اهمیت بیشتری به شما بدهند. برای اینکه در این زمینه نتایج بهتری بگیرید شما باید بتوانید در زمان ثبت نام مخاطب در سایت خود اطلاعات کاربردی آنها را بگیرید و برای هر کاربر یک ایمیل شخصی سازی شده ارسال کنید.

استفاده از ایمیل شخصی در بازاریابی ایمیلی

دسترسی سریع کاربران به محتوا

این نکته بسیار مهم را شما باید همیشه به یاد داشته باشید که هر چیزی که باعث کند شدن فعالیت کاربر در سایت شما شود، ممکن است که کاربر را خسته کند و به این صورت او تصمیم میگیرد که زودتر از سایت شما خارج شود. این موضوع بسیار مهم را هیچ وقت نباید از یاد برد که کاربران تمایل دارند از سایتهایی استفاده کنند که آنها را به راحتی و بدون هیچ‌گونه دردسری به هدف خود می‌رسانند به عنوان مثال اگر آنها به یک سایت فروشگاهی جهت خرید لوازم الکترونیکی مراجعه کنند، انتظار دارند که به راحتی همه اطلاعات مورد نظر در مورد محصولات را به راحتی ببینند و به آن ها دسترسی داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت که بهترین و موفق ترین سایت هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، همیشه هموار ترین مسیر را برای کاربران خود پیش‌بینی کردند و به این صورت وقتی به این سایت ها مراجعه می کنید به هیچ وجه این احساس را نخواهید داشت که در حال طی کردن مراحل اضافه هستید و همین باعث می شود که به راحتی از خدمات و محصولاتی که آن سایت در اختیار شما میگذارد استفاده کنید. البته شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بیرون رفتن مخاطبان از سایت شما، تاثیرات منفی روی سئو شما دارد و باید این نکته را همیشه باید بدانید که مخاطبان با طی کردن کوتاه ترین مسیر باید به هدف خود برسند.

گروه بندی مخاطبان در ایمیل مارکتینگ

زمانی که شما مخاطبان خود را در تقسیم بندی های مشخصی بر اساس شیوه زندگی، جنسیت، محل زندگی علایق و… تقسیم بندی کنید، این امکان را دارید که با داشتن دید وسیع تر و دقیق تر نسبت به مخاطبان خود مراحل مربوط به بازاریابی را انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این است که دسته بندی کردن مخاطبان به صورت اتوماتیک باعث می‌شود تا شما اقدامات خود را با شرایط آنها تنظیم کنید و به این صورت بتوانید تاثیر بیشتری بر روی مشتریان بگذارید. این مورد به خصوص در کمپین های مربوط به بازاریابی ایمیلی می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد و با فرستادن ایمیلی که بر اساس اطلاعات شخصی یک کاربر آماده شده شما می توانید به او این احساس را بدهید که این ایمیل به صورت اختصاصی به او ارسال شده است. بدون شک زمانی که شما چنین کاری را انجام دهید، تاثیر مستقیم بیشتری روی مخاطبان خود میگذارید. تحقیقات انجام شده نشان داده است که کمپین های ایمیلی که با این دیدگاه انجام شده اند توانسته اند که ۱۴۱ درصد افزایش درآمد را برای آن شرکت به همراه داشته باشند.

انتخاب عنوان جذاب در ایمیل مارکتینگ

زمانی که شما ایمیل های خود را به مشتریان ارسال می کنید، اگر هیچ خلاقیتی در زمینه انتخاب عنوان نداشته باشید قطعاً نتیجه خوبی نخواهید گرفت. عنوان انتخاب شده برای پیام های ارسالی به مخاطبان باید به شکلی باشد که در یک لحظه آن ها در خصوص محتوای داخل ایمیل یا هر پیام دیگری کنجکاو شوند. حتی اگر قصد دارید یک پیام تبریک ساده به مخاطبان خود ارسال کنید، باید عنوان آن را به شکلی انتخاب کنید که کاربر برای کلیک کردن بر روی ایمیل شما تحریک شود. نمی توان منکر این قضیه شد که همین ایمیل تبریک ساده زمانی که توسط مخاطب شما خوانده شود باعث بالا رفتن اعتبار شما از دید مخاطب خواهد شد. تحقیقاتی که در زمینه بازاریابی ایمیلی انجام شده نشان دهنده این است که ۳۳ درصد از دریافت کنندگان ایمیل، برای باز کردن یک پیام به موضوع آن اهمیت زیادی می دهند.

قدرت افراد تاثیر گذار در ذهن مخاطب

یکی از بخش های جدا نشدنی در تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ دنیای امروز، استفاده از قدرت افراد تاثیر گذار است. استفاده از قابلیت این افراد می‌تواند به شما کمک کند که بر روی دسته زیادی از مردم به صورت مستقیم تاثیر بگذارید و به این صورت کسب و کار و یا محصول خود را ارتقا دهید. البته موردی که در این خصوص باید به یاد داشته باشید این است که فرد تاثیرگذار مورد نظر شما باید در زمینه ای که شما فعالیت دارید فعالیت کند و به زبان ساده مخاطبان او باید بتوانند با محصولات و یا خدمات شما ارتباط برقرار کنند.

تعیین بودجه برای تبلیغات در شبکه اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید به صورتی باشد که در طول زمان و به صورت مرتب تکرار شوند تا به این شکل در ناخودآگاه مخاطب جای خود را باز کنند. اما همزمان شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که در نظر گرفتن یک زمانبندی درست و استفاده از محتوای تبلیغاتی خلاقانه و هوشمند می تواند تاثیرات بیشتری را بر روی مخاطب بگذارد و از طرفی اگر شما بودجه تبلیغاتی خود را به درستی خرج نکنید و به زبان ساده تبلیغات نامناسبی را در جای نامناسب منتشر کنید، امکان این وجود دارد که نام کسب و کار شما در ذهن مخاطب خدشه دار شود. نکته بسیار مهمی که در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید به یاد داشته باشید این است که باید این کار را با هدف افزایش تعامل با مخاطبان انجام دهید. یکی از امکانات بسیار مهمی که شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند، استفاده از تبلیغات پرداختی است. زمانی که شما به طور کامل مخاطبان خود را می شناسید و قصد استفاده از این نمونه تبلیغات را دارید می توانید به راحتی پیام تبلیغاتی خود را به سمت مخاطبان هدف خود هدایت کنید و آنها را به سمت خود بکشانید. نکته بعدی که باید در مورد شبکه های اجتماعی به یاد داشته باشید این است شما در زمانی به سراغ کاربران می روید که در حال گذراندن اوقات فراغت خود هستند و به این صورت با هوشمند بودن در زمینه تولید محتوا می توانید تاثیرات بیشتری را روی آنها بگذارید.

استفاده از تبلیغات پرداختی برای افزایش CTR

استفاده از تبلیغات پرداختی باعث می شود که نرخ CTR شما تا 64 درصد افزایش یابد و به این صورت مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانید. استفاده از تبلیغات پرداختی مطمئناً یکی از راههای مطمئن برای کشاندن مخاطب به وبسایت شما خواهد بود اما نباید فراموش کنید که زمانی تبلیغات شما اثربخش هستند که بتوانید مخاطب را به وب سایت و یا صفحات سایت خود هدایت کرده و آن ها را در سایت نگه دارید. این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که اگر کاربری بر روی تبلیغ سایت شما کلیک کرد و وارد سایت شما شد اما از محتویات آن خوشش نیامد، سایت شما را ترک می‌کند. در صورتی که می خواهید از این روش نتیجه خوب بگیرید باید بررسی کنید که لینک سایت شما کجا قرار خواهد گرفت و آیا مکان قرار گیری آن در معرض دید مخاطبان می باشد یا خیر! یکی از سیستم های تبلیغاتی پرداختی که می توانید از آن با خیال راحت استفاده کنید، google adwords یا تبلیغات گوگل است که به شما امکان گرفتن بازخورد بهتری را میدهد.

تبلیغات گوگل google adwords

بررسی بازخورد تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ

این اثر بسیار مهم به شما کمک می کند که بازخورد تبلیغات خود را تا ۶ برابر بالا ببرید. شما همیشه باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که وقتی تبلیغات نتیجه خواهند داد که بتوانند ذهن و روح مخاطب را درگیر خود کنند و به این صورت او را وادار به کلیک کردن بر روی محتوا و یا آدرس سایت شما سازند. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک مقاله یا محتوای تبلیغاتی را در سایت بخش خصوصی منتشر کنید، باید این نکته را به یاد داشته باشید که عنوان مقاله شما باید برای مخاطبان بسیار جذاب و تاثیرگذار باشد. بر اساس تحقیقات سایت copyblogger به طور متوسط 80 درصد مخاطبان شما فقط عنوان مقاله و تیترها را می خوانند و فقط 20 درصد سراغ بقیه مقاله شما خواهد رفت. پس با وجود چنین آماری شما حتماً باید به صورت هوشمندانه پیام تبلیغاتی خود را درون یک جمله جای دهید و با استفاده از برانگیختن احساسات مثبت و منفی در مخاطبتان، او را تحریک کنید که روی لینک مورد نظر شما کلیک کنند.

ارسال ایمیل اتوماتیک

بسیاری از سایت ها برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان خود از سیستم ارسال ایمیل اتوماتیک استفاده می‌کنند و این سیستم در شرایطی مانند : وقتی مشتری غیر فعال میشود، وقتی کاربر محصولاتی را انتخاب کرده و آنها را در سبد خرید خود رها می‌کند، وقتی یک مشترک فعال می‌شود، وقتی مخاطب شما برای مدتی از سرویس‌هایی که خریداری کرده استفاده نمی کند، وقتی برای مدتی کاربر سایت شما غیر فعال است و از تغییرات جدیدی که به وجود آمده خبری ندارد ایمیل هایی را ارسال میکند. زمانی که این ایمیل ها با در نظر داشتن اصول بازاریابی ایمیلی و همچنین استفاده از محرک های رفتاری برای مخاطبان ارسال شوند، می توانند تا ۷۱ درصد بیشتر از ایمیل‌های عادی باز شده و خوانده می شوند. به عقیده بسیاری از افراد فعال در زمینه بازاریابی ایمیلی این روش یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای افزایش مشارکت در بازاریابی ایمیلی است.

ایمیل های اتوماتیک خود را به درستی تنظیم کنید

دریافت اطلاعات کاربردی مخاطبان

زمانی که شما قصد دارید اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کنید باید این نکته را به یاد داشته باشید که آنها ممکن است با دیدن برخی از درخواست های اطلاعات از سمت شما، به شما بد بین شوند و به این صورت کم کم اعتماد خود را نسبت به شما از دست بدهند. برای گرفتن اطلاعات بهترین راهی که شما باید در پیش بگیرید این است که ابتدا در جهت جلب اعتماد مشتریان خود فعالیت کنید و سپس از آنها بخواهید که با خیال راحت برخی از اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود مخاطبان شما بتوانند با خیال راحت اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهند این است که سطح امنیتی بالای خود را به مشتری نشان دهید و به این صورت به او بفهمانید که اطلاعات او در جای امنی وارد می‌شوند و نیاز نیست نگران امنیت اطلاعات خود باشد. بررسی های انجام شده بر روی مخاطبان کلی نشان دهنده این است که از هر ۹ کاربر ۶ نفر از آنها به برندهایی که اطلاعات آنها را میگیرند اعتماد ندارند، پس همانطور که گفتیم اولین قدم برای گرفتن اطلاعات مفید از مخاطبین است که اعتماد او را به خود جلب کنی.

استفاده از هدف گیری مجدد یا Retargeting

هدف گیری مجدد وقتی استفاده میشود که شما قصد دارید کاربری که به سایت شما وارد شده است را به مشتری تبدیل کنید. وقتی کاربر ها به سایت شما وارد می شوند با استفاده از کوکی که بر روی مرورگر او ایجاد می شود می توانید مسیر او را در وبسایت خود دنبال کنید و به این صورت تبلیغاتی که سازگاری بیشتر با او دارد را در اختیارش قرار دهید. استفاده از هدف گیری مجدد باید در راستای برآورده سازی یک هدف مشخص برای شما و کسب و کارتان باشد. به عنوان مثال وقتی مخاطبین برای خرید یک محصول و یا استفاده از یک خدمات خاص به وب سایتتان مراجعه می کند، باید او را به سمت و سویی متفاوت مانند خبرنامه ایمیلی و دریافت جدیدترین اطلاعات در مورد محصولات و خدمات خود ببرید.

نتیجه گیری:

برای اینکه بتوانید کسب و کار خودتان را در اینترنت گسترش دهید باید از طریق دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خودتان را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید. امروزه برای فروش بیشتر و رقابت باید از کسب و کارهای سنتی به کسب و کار آنلاین کوچ کنید. با مشخص نمودن حوزه کاری و بررسی رقبا باید سایت خودتان را در این زمینه بهینه سازی کنید و یک تقویم برای تولید محتوای خودتان آماده کنید. از طریق گوگل ترند می توانید کلمات مناسب و پر جستجو را بررسی کنید و به کمک google adwords می توانید از طریق تبلیغات محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. برای افزایش فروش می توانید یک لیست ایمیل جمع آوری کنید و برای مشتریان خود بصورت منظم محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، ساختار ایمیل باید با عنوان جذاب و به سبک دوستانه ارسال شود تا خواننده مجاب شود آن را باز کند.

5 از 5

سؤالات متداول سئو سایت

بعد از شروع سئو، چقدر طول می‌کشد تا به صفحه اول گوگل برسم؟

پروژه سئو، یک فرایند پیوسته است که به تلاش، مداومت و صبر نیاز دارد. علاوه بر این عواملی مانند میزان رقابت در حوزۀ کاری شما، سختی کلمات کلیدی، بودجه و ... هم در سرعت رسیدن شما به صفحه اول گوگل تأثیر دارد.

قیمت سئو سایت من چقدر می‌شود؟

قیمت سئو هم مانند زمان رسیدن شما به رتبه 1 گوگل به مواردی بستگی دارد که در پروژه‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. برای مثال قیمت سئو برای پروژه یک سایت فروش جواهرات، با قیمت سایت آهن آلات به کلی متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت پکیج‌های سئو پونه مدیا می‌توانید به صفحه قیمت سئو در سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید.

کدامیک از خدمات سئو پونه مدیا برای من بهتر است؟

جواب این سؤال کاملاً به شرایط کسب‌وکار شما بستگی دارد. باید ببینید که در چه حوزه‌ای کار می‌کنید و رقبای شما در چه سطحی هستند. از طرفی بودجه شما هم در انتخاب خدمات تعیین‌کننده است. پیشنهاد می‌کنیم که با ما تماس بگیرید تا بتوانیم با بررسی کامل شرایط شما بهترین پکیج خدمات سئو را به شما پیشنهاد کنیم.

آیا واقعاً به سئو نیاز داریم؟

صددرصد! بدون سئو صدای شما به گوش هیچ کس نمی‎رسد. سئو شما را به صفحه اول گوگل می‌آورد و در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. همین دیده شدن احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را به وضوح افزایش می‌دهد.