با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر برندینگ در سئو

برندینگ از جمله فعالیت‌های چندمنظوره است که نقش بسیار مهمی در موفقیت انواع استراتژی‌های بازاریابی ایفا می‌کند. در این مطلب قرار است به تاثیر برندینگ در کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو پرداخته و پیشنهادهایی برای استفاده بهتر از پتانسیل آن ارائه کنیم.

برندینگ چیست؟

برندینگ به یک سری عملیات بازاریابی اطلاق می‌شود که طی آن یک شرکت به ایجاد نام، نماد یا نوعی از طراحی می‌پردازد که به خوبی نمایانگر آن شرکت باشد. این کار به شناسایی محصول و تمایز قائل شدن بین آن با دیگر محصولات و سرویس‌ها کمک می‌کند. برندینگ فقط به خاطر ایجاد تصویری آشنا از شرکت شما در نظر مخاطب مهم نیست. بلکه می‌تواند به مشتریانتان بگوید که باید چه انتظاراتی از شرکت شما داشته باشند. بدین ترتیب می‌توانید خود را از دیگر شرکت‌های رقیب متمایز کرده و به وضوح مشخص کنید که چه پیشنهاد بهتری نسبت به رقبا برای مشتریانتان دارید. برندینگ به خاطر تاثیر مستقیمی که روی درآمد شرکت دارد بسیار مهم است.

اهمیت برندینگ در سئو

ارتباط بین برندینگ و سئو بسیار عمیق است. یک کمپین سئوی مناسب می‌تواند به خوبی نمایانگر تصویر برند شما باشد. همچنین، برندینگ خوب هم می‌تواند منجر به جلب نظر مشتریانتان در نتایج موتورهای جستجو شده و کلیک‌های بیشتری را برای سایتتان به ارمغان آورد.
تشخیص برند می‌تواند به شما کمک کند تا به رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید. زیرا با استفاده از این فعالیت‌ها، مشتریان به شما اعتماد داشته و اهمیت بیشتری به سایت شما می‌دهند. در واقع این یک چرخه است. چرخه‌ای که به تدریج باعث می‌شود که برند شما به سمت مصرف کنندگان و مشتریان جدید، بازارهای نو و همچنین رتبه بالا در موتورهای جستجو سوق پیدا کند.
همین حالا جستجویی اینترنتی درباره هر کدام از محصولات و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید انجام دهید. متوجه خواهید شد که بالاترین نتایج جستجو متعلق به برندها و نام‌های تجاری هستند که به راحتی برای شما قابل تشخیص می‌باشند. این مساله به این خاطر است که گوگل به برندهایی که توانسته‌اند اعتماد مشتریان را به دست آورند پاداش می‌دهد. مشتریان به چیزی که میشناسند اعتماد می‌کنند و این وظیفه‌ای است که برندینگ بر عهده دارد.

اهمیت برندینگ در سئو از نظر گوگل

همانطور که می‌دانید گوگل از یک سری الگوریتم برای رتبه بندی سئو استفاده می‌کند. مطالعه نتایج به دست آمده از موتورهای جستجو توسط متخصصان کمپین سئو منجر به شناسایی عوامل موثر بر الگوریتم های سئو گوگل شده است. احتمالا با بسیاری از این فاکتورهای سئو، آشنا هستید. از جمله آن‌ها می‌توان به عواملی چون وجود کلمات کلیدی در URL، تعداد لینک‌های داخلی و خارجی، زمان بارگذاری و ... اشاره کرد. این عوامل عمدتا قابل اندازه گیری هستند. اما برندینگ علیرغم تاثیری که بر سئو دارد چندان قابل اندازه گیری به صورت دقیق نیست. پس در ادامه به تاثیراتی که فعالیت‌های برندینگ روی الگوریتم های گوگل می‌گذارند، می‌پردازیم.

  • برندینگ به گرفتن لینک کمک می‌کند

گوگل همچنان اهمیت بسیاری به لینک‌ها می‌دهد. بهترین دسته از لینک‌ها آن‌هایی هستند که به این صورت به دست می‌آیند: فردی به سایت شما آمده، محتوایتان را می‌خواند و سپس لینکی به آن می‌دهد.
مساله اینجاست که بسیاری از خوانندگان شما سایتی ندارند که بخواهند از آن لینکی به محتوایتان بدهند. شاید فقط 2 درصد از آن‌ها توانایی انجام این کار را داشته باشند. افرادی که در این جامعه 2 درصدی قرار دارند فقط در صورتی حاضر به لینک سازی برای شما خواهند بود که پیش از این شما را شناخته باشند. پس برندینگ می‌تواند نقشی اساسی در لینک سازی سایت شما داشته باشد.

  • تاثیر برندینگ در شبکه‌های اجتماعی

تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم شبکه‌های اجتماعی روی نتایج موتورهای جستجو همچنان محل بحث و جدل است. ولی نکته‌ای که در این مطلب مهم است این است که اگر مردم برند شما را بشناسند تمایل بیشتری برای اشاره کردن به آن خواهند داشت. هرچه ارجاعات به برند شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد احتمالا افراد بیشتری هم تمایل به بازدید از سایتتان پیدا خواهند کرد.

  • اهمیت برندینگ در بهبود نرخ کلیک

نرخ کلیک یا CTR یکی از شناخته شده ‌ترین معیارهای سئو است. فرض کنید سایت شما در رتبه پنجم نتایج موتورهای جستجو قرار داشته باشد. اگر جستجوکنندگان با گذر از نتایج بالاتر به سراغ سایت شما آمده و روی لینک آن کلیک کنند، به زودی به رتبه‌های بالاتر صعود خواهید کرد. مشخصا انگیزه‌ای که باعث این کار از سوی جستجوکنندگان می‌شود در اهداف برندینگ آمده است. آن‌ها در صورتی این کار را می‌کنند که برند شما را شناخته و به آن اعتماد داشته باشند.

  • نقش برندینگ در افزایش اعتبار سایت

گوگل اخیرا راهنمای کاملی درباره نحوه رتبه بندی کیفیت جستجو ارائه کرده است. این سند توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت صفحاتی که در نتایج موتور جستجو پدیدار می‌شوند به کار می‌رود. نگاهی به این سند نشان می‌دهد که واقعا چه عواملی برای گوگل از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. سایت‌هایی که از کیفیت بالاتری برخوردارند مورد حمایت گوگل هستند تا به رتبه بهتری دست پیدا کنند.
یکی از نشانه‌های اعتبار وبسایت از نظر گوگل این است که منابع مستقل راجع به آن چه نظری دارند. هرچه نظر منابع مستقل و معتبر درباره سایت شما مثبت‌تر باشد، اعتبار آن هم به تناسب افزایش پیدا می‌کند. مقالات خبری، مقالات ویکی پدیا، پست‌های وبلاگ‌ها، مجلات، فروم‌ها و ... از جمله منابعی هستند که توسط گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرند. به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که در این منابع، حرف بیشتری راجع به برند و سایت شما به میان آید؟ درست است: برندینگ.

اشاره به برند، نسل جدید لینک سازی

واژه اشاره به برند به وضعیتی اطلاق می‌شود که برند شما یا یکی از ارجاعات آن توسط سایت یا وبلاگی دیگر مورد اشاره و ارجاع قرار گرفته ولی لینکی به آن ساخته نشده است. بدین ترتیب هیچ دسترسی مستقیمی از طریق آن مطلب به سایت شما وجود ندارد. خوشبختانه گوگل در به روزرسانی الگوریتم خود این مورد را هم در نظر گرفته و از تاثیر آن در سئوی سایت چشم پوشی نمی‌کند. با کمک ویژگی اشاره به برند، گوگل می‌تواند به برندهایی که مرتبا از سوی مردم مورد اشاره قرار می‌گیرند پاداش دهد. بنابراین اگر فعالیت برندینگ به گونه‌ای انجام شود که موجب سر زبان انداختن برند و وادار کردن مردم به بحث و تبادل نظر کردن درباره آن در سایت‌ها، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شود، می‌توان با کمک ویژگی اشاره به برند برای سایت اعتبار دریافت کرده و در گوگل به نتایج بهتری دست یافت.

امتیازی ثبت نشده است.