با ما در ارتباط باشید: 0314566

سئو اغلب به خاطر زمان بر بودن و طولانی مدت بودن به دیده بد نگاه می شود. درست است که سئو به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد و مستلزم تلاش و فعالیت های زیادی از طرف مدیر وب سایت و مشاوران سئو وی دارد اما اقداماتی نیز وجود دارد که در عرض کمتر از یک ساعت می تواند عملکرد طبیعی سرچ وب سایت شما را تا حدود زیادی بهبود بخشد. در این بخش به 8 تکنیک پیشرفت سریع در سئو اشاره می کنیم.

1- تگ های عنوان خود را بهبود بخشید.

تگ های عنوان بی شباهت به توصیفات متا و تگ های کلمات کلیدی که در رتبه بندی سئو مورد غفلت واقع شده اند، هنوز هم نقش مهمی در سئو سایت و تجربه کاربر بازی می کنند. به همین خاطر اگر کمی زمان دارید مدت کوتاهی را صرف این موضوع قرار دهید که تگ های عنوان شما به خوبی بهینه شوند.

اساساً، تگ های عنوان نقش دوگانه دارند. آنها نه تنها به خوانندگان، موضوع هر صفحه را اطلاع می دهند بلکه به عنکبوت های گوگل نیز نشان می دهند چطور در صفحات بخزند و آنها را برای نمایش در SERPs اندیس گذاری کنند. از آنجا که بهینه سازی بیش از حد، این روزها به یک مسئله اصلی تبدیل شده تگ های عنوان شما نباید بیش از یک بار از کلمه کلیدی سئو و یا کلمه کلیدی نام برند استفاده کند.

در همین راستا فرمول تگ عنوان به این صورت باید نوشته شود [ کلمه کلیدی سئو] + عبارت توصیفی، [ کلمه کلیدی سئو] + کلمه کلیدی نام برند . این عبارت ها خیلی بهتر از [ کلمه کلیدی سئو 1 ]، [ کلمه کلیدی سئو 2 ]، و [ کلمه کلیدی سئو 3 ] و الی آخر است.

2- یک مقاله نوشته و آن را منتشر کنید.

به عنوان یک خواننده و یا موتور جستجو هر دو عاشق مطالب مفید و تازه هستید. با این کار نه تنها به موتورهای جستجو فرصتی می دهید تا از محتوای جدید برای شناسایی روابط بین کلمات کلیدی جدید استفاده کند، بلکه وب سایت شما را رفته رفته به یک منبع برای رجوع خوانندگان تبدیل می کند .

وقتی مطمئن شدید وبلاگ شما پر از مطالب با ارزش است دیگر نیازی ندارید تا به قواعد سفت و سخت استانداردهای کیفیت هر پستی که می نویسید پایبند باشید. گاهی نوشتن یک مقاله کوتاه و سریع می تواند به همان اندازه اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار خواننده قرار دهد.

به عنوان مثال می توانید از راه کارهای زیر استفاده کنید:

  • واکنش خود را نسبت به یک اخبار جدید در صنعت بنویسید.
  • راجع به یک کتابی که به تازگی در حوزه کسب و کار شما نوشته شده است نظر دهید و آن را به اشتراک بگذارید.
  • فهرستی از لینک مقالات تهیه کنید.
  • در مورد تجربه شخصی خود در کسب و کارتان مطلبی بنویسید.
  • یک پست کوتاه و الهام بخش در مورد یک راه کار اجرایی در یک زمینه بنویسید و خوانندگان خود را پر از انگیزه کنید.
    این مقالات لازم نیست چندان پیچیده باشد. مهم این است که مطلب جدیدی در وب سایت خود قرار دهید که هم به مزاج خواننده و هم عنکبوت های موتورهای جستجو خوش بیاید.

3- لینک های شکسته داخلی را بررسی و رفع کنید.

لینک های خراب متعدد در وب سایت مانع از این می شود که موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را به درستی اندیس گذاری کند. در نتیجه فرصت نمایش داده شدن در SERPs را از دست خواهید داد. شناسایی این لینک ها و رفع خطای آن می تواند یک راه سریع و آسان برای بهبود سئو وب سایت شما باشد. به این منظور می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • اگر سایت شما با وردپرس راه اندازی شده است پلاگین Broken Link Checker را نصب کنید و با آن صفحات خود را به صورت خودکار اسکن کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک های خراب را تعمیر کنید.
  • اگر وب سایت شما بر روی یک پلت فرمی به غیر از وردپرس قرار دارد به سادگی می توانید لینک های شکسته خود را بیابید. به وب سایت http://www.brokenlinkcheck.com رفته، صفحات خود را اسکن کرده و به تعمیر یا حذف لینک های خراب بپردازید.

پس از اینکه لینک های خراب خود را تعمیر کردید به قسمت ‘Crawl errors ابزار وب مستر گوگل خود رفته و از آن قسمت، دیگر خطاهای اندیس گذاری را نیز بررسی کنید.

4- مقالات خود را در صفحات اجتماعی فیس بوک، توئیتر و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که اعتبار رسانه های اجتماعی تا حدودی در عملکرد سئو سایت شما نقش دارد. اگر به دنبال یک راه سریع تاثیر گذار و معنادار بر سئو خود هستید چند دقیقه ای وقت بگذارید و پست های اخیر را با فالوورهای خود در فیس بوک و توئیتر و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.

کارهای بهتری نیز می توان انجام داد. افراد جدید برای فالو پیدا کنید، پست های به روز دیگران را به اشتراک بگذارید و مجدداً توئیت کنید، به سوالات مردم از شما پاسخ دهید. با این کارها هم اعتبار آنلاین خود را بالا می برید و هم بهینه سازی سایت خود را بهبود می دهید.

5- تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

آیا وقت اضافی دارید؟ تصاویر خود را بهینه سازی کنید. چرا که نه؟!!

با این کار دو مزیت به دست می آورید. نخست بهینه سازی تصاویر به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای وب سایت شما را بهتر درک کنند و احتمال اینکه وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو نشان دهند بالا ببرند. در همین حال، بهینه سازی تصاویر به نوبه خود می تواند با هر بار ظاهر شدن در صفحه نتایج باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

روش های زیر را امتحان کنید:

  • از کلمات کلیدی در نام فایل ها استفاده کنید. اگر شما یک تصویر کرم پودر به صفحه لوازم آرایشی مارک الارو آپلود می کنید نام تصویر را به زبان انگلیسی و به صورت Ellaro_Powder_Cream.jpg انتخاب کنید و نه چیزی مانند image201255.jpg. می توانید در قسمت متن جایگزین یک نام فارسی برای آن در نظر بگیرید.
  • سایز تصاویر را تغییر دهید. می توانید عرض و ارتفاع تصاویر را برای صفحه نمایش تنظیم کنید. می توانید با تغییر کدهای آن این کار را انجام دهید اما این کار باعث کند شدن سرعت بارگذاری صفحات شود. در عوض حجم آن را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که تغییر مقیاس تصاویر تأثیری در حجم آنها ندارد! هنگامی که یک تصویر 2500×1500 را در یک قاب 250×150 نشان می‌دهید سرعت بارگذاری وب‌ سایت تغییری نمی‌کند. در وردپرس هنگام آپلود کردن تصاویر می‌توانید اندازه نمایش آن را در مقیاس‌های بزرگ، متوسط و بندانگشتی تغییر دهید، اما در واقع حجم تصاویر تغییری نخواهد کرد.

برای کاهش حجم عکس ها روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از آنها، استفاده از برنامه فتوشاپ است. با استفاده از این برنامه شما به 2 روش می توانید کاهش حجم تصاویر را انجام دهید:

  • استفاده از گزینه Image Size و کاهش سایز تصاویر بزرگ به میزان مناسب 
  • روش دوم، ذخیره تصاویر با استفاده از گزینه Save For Web با پسوند .gif

اندازه عکس

 

البته روش دیگری هم وجود دارد، در صورتی که به برنامه فتوشاپ دسترسی ندارید می توانید از آن استفاده نمایید. ابتدا بر روی تصویر راست کلیک کرده و از قسمت Open With گزینه Microsoft Office Picture Manager را انتخاب کنید. در این قسمت، با انتخاب گزینه Edit Pictures، در قسمت باز شده به سراغ آخرین گزینه یعنی Compress Pictures رفته و مشخص کنید که حجم تصویر برای چه کاربردی کاسته خواهد شد.

 

ویرایش عکس

 

  • از تگ Alt استفاده کنید. افزون بر این، تگ‌های Alt در بهینه سازی تصاویر سایت و بهبود سئو نیز مؤثر هستند. در حقیقت استفاده از این تگ‌ها شاید بهترین راه برای نمایش تصاویر شما در میان نتایج جستجوی تصاویر گوگل است. در بهینه سازی تصاویر سایت باید برای هر یک از تصاویر یک تگ Alt به صورت مجزا بنویسید. به خاطر داشته باشید که:
  1.  تصاویر خود را در صورت امکان همانند نام عکس با زبان انگلیسی توصیف کنید.
  2.  اگر تصویر مربوط به محصولی با مدل و شماره سریالی خاص است حتما از آنها در متن جایگزین استفاده کنید.
  3.  از تگ‌های Alt برای تصاویر تزئینی استفاده نکنید. موتورهای جستجو در صورت استفاده بیش از اندازه از این عبارات احتمالاً شما را جریمه می‌کنند.
  • به تصاویر کپشن دهید. کپشن ها دم دست ترین قسمت هاییک عکس است. می توانید با اضافه کردن اطلاعات مهم یا call to Action از این مزیت استفاده کنید. می توانید در کپشن نویسی از CTA استفاده کنید. استفاده از فعل های امری می تواند باعث شود عکس های شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود. سعی کنید از فعل های امری استفاده کنید. به عنوان مثال سوال بپرسید ، درخواست شرکت در مسابقه ، تگ کردن دوستان و سایر موارد مشابه را از کاربران خود بخواهید.

 

کپشن

 

6- افزودن پلاگین کش (Cashing Plugin) به وب سایت

از آنجا که سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از پلاگین کش برای بهبود عملکرد طبیعی سایت شماست. پلاگین کش عمل ذخیره سازی اطلاعات پیشین را تسهیل می کند و با کاهش منابع مورد نیاز برای اجرای فایل های سایت باعث بهبود عملکرد وب سایت و افزایش سرعت بارگذاری آن می شود. در مجموع این یک اقدام سریع و آسان برای جلب رضایت موتور جستجو است که به سایت های پر سرعت ارجحیت می دهد.

7- تگ “rel=author” یا اعتبار نویسنده را تنظیم می کنید.

یکی از روش های سریع و آسان بهبود سئو سایت شما تنظیم تگ “rel=author” است. تگ “rel=author” به گوگل اجازه می دهد اطلاعات اضافی در مورد نتایج شما با هر بار ظاهر شدن در فهرست گوگل به دست آورد. تگ “rel=author” اگر به درستی نصب شود تصاویر و نام شما در صفحه نتایج ظاهر می شود و از بقیه متمایز می شود. با این کار نرخ کلیک و بازدید خود را افزایش می دهید. شما می توانید با درج نام خود در محتوا نیز اعتبار به دست آورید.

relauthor

برای نصب این ویژگی می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

تنظیم تگ “rel=author” آسان است مگر اینکه بخواهید از یک روش متفاوت بسته به پلت فرم سایت خود استفاده کنید:

  • اگر سایت شما با وردپرس راه اندازی شده است از WordPress SEO پلاگین Yoast plugin برای نام خود یا نام نویسندگان خود در وبسایت استفاده کنید.
  • اگر از پلت فرمی غیر از وردپرس استفاده می کنید به پروفایل گوگل پلاس خود بروید. به صفحه “profile” شبکه اجتماعی خود بروید و بر روی “Edit Profile” کلیک کنید تا بتوانید “Contributor to” field را ویرایش کنید. از اینجا می توانید عناوین و یا URL سایت را به آن اضافه کنید.
  • وقتی تگ “rel=author” خود را نصب کردید به قسمت ابزار وب مستر خود بروید و Rich Snippets خود را امتحان کنید تا مطمئن شوید مراحل کار را درست پیش برده اید.

8- از چیدمان و فرمت مناسب برای محتوا استفاده کنید.

فرمت مناسب و کاربر پسند تجربه کاربر شما را بهبود داده و باعث خواناتر شدن مطالب می شود. با این کار مخاطب در صفحه شما می ماند و از اطلاعات وب سایت شما استفاده می کند. فرمت دهی باعث بهبود چشم گیر سایت شما می شود. در این زمینه اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از فونت خوانا و اندازه فونت مناسب استفاده کنید.
  • از رنگ ها و فونت رنگی استفاده کنید تا قسمت های مهم نمایان تر شوند.
  • پاراگراف های خود را کوتاه کنید. هیچ کس از یک دیوار اطلاعاتی خوشش نمی آید.
  • از علامات و شماره گذاری بولت استفاده کنید تا مطالب تقسیم بندی شود.
  • از تکنیک هایی مانند اسلادیر، تب ها، شبکه بندی، منوها، منوهای غلطانبرای سازمان دهی اطلاعات استفاده کنید.
  • محتوا را به بخش های مختلف تقسیم کنید و برای هر قسمت یک سرفصل بنویسید.
  • از کلمات کلیدی در سرفصل ها استفاده کنید.

جمع بندی

فراموش کنید که سئو یک پروسه زمان بر و دشوار است. هر زمان وقت اضافه داشتید می توانید روی سئو خود کار کنید و تفاوت چشم گیری در عملکرد سئو خود ایجاد کنید. تکنیک های گفته شده در این مقاله در مدت زمان کمی انجام می گیرند اما نتیجه کار قابل توجه خواهد بود.

امتیازی ثبت نشده است.