با ما در ارتباط باشید: 0314566
لینک سازی در بلاگ ها

گوگل به ما می گوید لینک نسازیم بلکه لینک به دست آوریم. اما به دست آوردن لینک یک راه زمان بر و دشوار است و ما مجبوریم گاهی از گفته گوگل تخطی کنیم و خودمان لینک سازی انجام دهیم . یکی از این راه ها لینک سازی در وبلاگ دهی هاست که یک تکنیک کلاه خاکستری به شمار می رود و اگر یک سری اصول در آن رعایت شود دیگر گوگل ما را جریمه نمی کند. در این مقاله لینک سازی در وبلاگ شخصی و نکاتی که باید در این راه رعایت شود شرح داده می شود. همچنین ما به شما نشان می دهیم چطور می توانید نه تنها در وبلاگ خود بلکه در وبلاگ های دیگران نیز لینک سازی انجام دهید تا به این ترتیب رتبه سایت خود را افزایش دهید. 

در کدام وبلاگ دهی ها لینک سازی انجام دهم؟

همانطور که گفتیم با رعایت یک سری اصول در لینک سازی وبلاگ ها می توانیم از جریمه های گوگل در امان باشیم . اصول کلی لینک سازی در وبلاگ ها بدین شکل است که شما در سیستم های مختلف وبلاگ دهی عضو می شوید، برای خود یک وبلاگ ساخته و از آن لینک می سازید. تا پیش از این وبلاگ ها اعتبار دامنه خود را از دامنه اصلی که رنک بالاتری داشت می گرفتند اما اکنون اعتبار وبلاگ ها در هر سیستم وبلاگ نویسی از 1 شروع می شود و این باعث شده است تا ارزش لینک سازی در آنها کمتر از قبل بشود.  

بهترین وبلاگ دهی های ایرانی 

وبلاگ دهی های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید در آنها  لینک سازی کنید. از قدیمی ترین آنها میتوان بلاگفا , میهن بلاگ , رز بلاگ و ... را اشاره نمود که علاوه بر لینک سازی در آنها می توانید بازدیدکننده به وبسایت خود جذب نمایید .
بالاترین اعتباردامنه  در بین وبلاگ های ایرانی وبلاگ بلاگفا می باشد که دارای اعتبار دامنه 72  می باشد.

در وبلاگ دهی های خارجی نیز لینک سازی انجام دهیم؟

سیستم های وبلاگ دهی زیادی در خارج از کشور وجود دارد که حتی اعتبار دامنه آنها 100 است مانند وردپرس , بلاگر و ... ولی توصیه می کنیم که بیشتر در وبلاگ دهی های ایرانی فعالیت داشته باشید زیرا این وبلاگ دهی های خارجی بیشتر فیلتر هستند و نمی توانید بازدید کننده ایرانی جذب کنید. ولی درکل وبلاگدهی های خارجی نیز مفید هستند ولی نه به اندازه وبلاگ دهی های ایرانی.

سعی کنید در همه وبلاگ دهی ها عضو شوید و برای خود یک وبلاگ تهیه کنید و بعد در آنجا تولید محتوا کرده و اعتبار صفحه خود را افزایش داده و سپس شروع به لینک سازی کنید. 

نکات لینک سازی در وبلاگ دهی ها 

  • قرار دادن تعداد زیاد لینک در یک محتوا تاثیری ندارد. سعی کنید به ازای هر 500 کلمه یک لینک قرار دهید و در مقالات خود 3 الی 4 لینک قرار دهید. 
  • در لینک سازی تنوع داشته ایجاد کنید. یعنی از کلمات کلیدی و تکست انکرهای (Text anchor) مختلف برای لینک سازی استفاده کنید. 
  • نه تنها در وبلاگ دهی ها بلکه در جاهای دیگر مانند فروم ها و انجمن ها نیز لینک سازی کنید. 
  • از وبلاگ دهی هایی که دامین آتاروتی یا اعتبار دامنه بالا دارند لینک سازی انجام دهید. 
  •  فقط به وب سایت خود لینک ندهید یعنی در یک مقاله ۱۰۰۰ کاراکتری که در آن ۵ لینک وجود دارد سعی کنید ۲ یا ۳ لینک به وبسایت خود دهید و مابقی لینک ها را به وبلاگ دیگر و یا سایت دیگر دهید.

تا اینجا در مورد لینک سازی در وبلاگ خودمان نوشتیم اما اکنون می خواهیم به لینک سازی در وبلاگ های دیگران نیز بپردازیم. منظور این نیست که از طریق پنل مدیریت آنها برای خودتان لینک بسازید، منظور نوشتن در قسمت نظرات است و از طریق همان جا برای خودتان لینک تهیه کنید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که صاحبان سایت های وبلاگی این روزها بسیار سختگیر شده اند.

لینک سازی در وبلاگ ها  

لینک سازی در وبلاگ ها یکی از روش های عالی برای بهبود سئو سایت به شمار می رود. اگر شما به دنبال بهینه سازی وب سایت خود از طریق لینک سازی در وبلاگ ها هستید چطور می توانید این وبلاگ ها را بیابید؟ از طریق کلمات کلیدی در گوگل. در عبارات زیر با جایگزینی کلمات کلیدی خودتان ( your Keyword) می توانید فهرست وبلاگ های مرتبط با حوزه کاری خود را بیابید:

کد یافتن وبلاگ ورد پرس برای کامنت گذاری و لینک سازی 

“powered by wordpress” – “ Your keyword”

“powered by wordpress” intitle:your keyword “powered by wordpress” inurl:your keyword

 

کد یافتن وبلاگ های Typepad برای لینک سازی:

“If you have a TypeKey or TypePad account” your keyword

 

کد یافتن بلاگ های blogspot برای لینک سازی: 

· site:blogspot.com your keyword

 

کد یافتن فروم برای لینک سازی: 

“Powered by SMF” your keyword

Phbb your keyword
“powered by IPB” your keyword
MyBB your keyword
“powered by PunBB” your keyword
“Powered by Phbbb” your keyword
“Powered by vBulletin” your keyword
Codes to find Expression Engine blogs

 

روش لینک سازی در بلاگ ها تقریبا مشابه روش لینک سازی در فروم ها است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
لینک سازی در انجمن ها یا فروم ها


فقط نکته ای را بدانید که این کار رو با وجدان انجام دهید یعنی ترجیحاً ، حداقل مطلب مورد نظر را بخوانید و در رابطه با آن نظر بدید.

ابزارهای لینک سازی در وبلاگ

  1. اولین ابزار سرویس آنلاینی که هم اپلیکیشن روی موبایل و تبلت دارد و هم خوب است  Inoreader نام دارد

این سرویس در واقع کمک اصلی لینک بیلدینگ است. نکته مهم این که این نرم افزار، یک نرم افزار Rss reader است. نکته اینجاست که چرا ما باید از این نرم افزار استفاده کنیم؟ وقتی یک وبلاگ مطلبی را می گذارد، کامنت های اولیه خیلی سریع فعال می شوند و زمانی هم که بلاگ پست منتشر میشود، ممکن است لینک ها کم و زیاد باشد و از همه مهم تر اینکه در خود آن سایت در صفحه اصلی اش قرار دارد. با استفاده از این نرم افزار، بلاگ پست های مرتبط با حوزه کاری خود را اد میکنیم و زمانی که مطلب جدید بگذارند، نرم افزار به ما نوتیفیکیشن یا هشدار می دهد.

در این مرحله شما باید اکانت بسازید.(create account)
و بعد وبلاگ های در حوزه کاری خود را می توانیم اد کنیم و زمانی که مطالب جدید قرار دهیم، می توانیم سریع در آن لینک بسازیم.

inordear

 

 

2- مطلب دیگر اینکه می توانید guest blog با پست مهمان ارسال کنید و یا مقالات خود را به وبلاگ های دیگر بفرستید. در واقع شما با لینک سازی در وبلاگ ها، نوعی بک لینک انجام داده اید. شما با درج پست مهمان در وبلاگ های معتبر ترافیک سایت خود را نیز افزایش می دهید. اگر بتوانید در یکی دو پست در روز کامنت بگذارید و یک لینک هم به وب سایت خود بدهید حتی اگر آن لینک ها نوفالو باشند نتیجه این می شود که در هر ماه 60 بک لینک دریافت خواهید کرد و در سال 720 بک لینک.

 3- یکی از روش های دیگر پیدا کردن وبلاگ هایی که در آن ها می توانیم کامنت خود را ثبت کنیم است. برخی از وبلاگ ها هستند که با drupal ساخته شدند که در بخش کامنتشان این گزینه را دارند:


allowed HTML tags


 اگر شما قبل از کلمه allowed، مثلا کلید واژه سئو و یا هرچیزی را که در زمینه کاری خود احتیاج دارید، وارد کنید، سایت هایی را برای شما لیست می کند که قابلیت کامنت گذاری در آن را دارید. بدین صورت:


”Seoallowed HTML tags

 

 این ها بعضی از روش ها و ابزارهایی هستند که شما میتوانید به وسیله آن ها در وبلاگ ها کامنت بگذارید و لینک سازی کنید. 

نتیجه گیری 

وبلاگ روشی آسان، بدون هزینه و زود بازده برای گرفتن بک لینک است که توسط برخی از سئو کاران مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع حتی در بحث سئو وبلاگ هم صدق می کند. همانطور که می دانید بک لینک یکی از اصلی ترین راه ها برای ایندکس صفحات سایت شماست. اگر بخواهید در این زمینه موفق باشید باید بتوانید وبلاگ هایی قوی و مرتبط با کارتان را پیدا کنید و از آنجا برای خود لینک سازی کنید. البته ما همیشه گفته ایم تولید محتوای سایت قوی و لینک دهی داوطلبانه سایت ها تاثیری به مراتب بالاتر دارد.

  

 

5 از 5
5 سال قبل
نظر
سلام
مطالب شما کاملا آموزنده و کاربردی بود
سپاس از شما
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
بسیار عالی
در صورت امکان ماهانه پست های کارامد در خصوص شیوه لینک سازی و معرفی روش های نوین بک لینک سازی منتشر کنین
استفاده از تجربیات شما برای ما بسیار ارزشمنده
با تشکر
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
5 سال قبل
نظر
بلاگفا برای این کار مناسب تره
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
6 سال قبل
نظر
مطمئنا تعداد بک لینک چه فالو چه نوفالو روی سئو سایتها تاثیر گذاره، البته طبق تجربه خودم، بک لینکها بعد از یکماه ثبت میشه اما تاثیرش رو معمولا بین 3 تا 4 ماه بعد میگذاره،
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند