با ما در ارتباط باشید: 0314566
محل قرار گرفتن لوگو در سایت

در اکثر مواقع کاربران لوگوهایی که به صورت سنتی در بالا و سمت راست سایت قرار داده شده اند را بیشتر به خاطر دارند تا لوگوهایی که در سمت چپ قرار دارند.
نمایش لوگو در بالا سمت راست یک صفحه احتمالا رایج ترین نوع طراحی در کشور ما است.این لوگو به عنوان یک تابلو به کاربران کمک می کند تا زمانی که برای اولین بار سایت را باز می کنند تشخیص دهند که در حال بازدید چه سایتی هستند. تحقیقات بسیاری حاکی از آن است که کاربرانی که نوع نوشتن آنها راست به چپ است معمولا اولین نقطه ای که در سایت می بینند بالا سمت راست است که پس از طراحی لوگو می تواند محل خوبی برای قرار گیری لوگو باشد.
همچنین این کاربران زمان بیشتری را در حالت کلی صرف نگاه کردن به سمت راست صفحه می کنند.
لوگوهای سمت چپ اصولا هنجارهای موجود را می شکنند.
یک لوگوی راست چین شده برای کاربر راحتی بیشتر فراهم می کند،اما از آنجایی که یک سنت دیرینه است، توسط کسانی استفاده می شود که سعی دارند نامتعارف نباشند.تخطی از این هنجار به نظر یک راه آسان و در دسترس برای متمایز کردن سایت شما از طراحی های رقیب هایتان به نظر می رسد.به عنوان مثال سایت دیجی کالا با قرار دادن لوگوی خود در سمت چپ صفحه،روال معمول طراحی وب را نقض کرده است.
این کاملا امکان پذیر است که استاندارد بالا سمت راست را برای لوگو نادیده بگیریم و هنوز یک سایت معقول و منطقی داشته باشیم.این یک تفکر رایج است که طراحان گاهی به این نتیجه برسند که رعایت سنت های طراحی وب کم اهمیت تر از ایجاد یک طراحی منحصر بفرد به عنوان یک کار شاخص است.
همانطور که دریافتید،محل قرارگیری قطعا اهمیت دارد،حداقل اگر می خواهید که کاربران شما برند شما را به خاطر بسپارند.

آیا قرار دادن لوگو در محل های غیر معمول باعث می شوند که برند منحصر بفرد به نظر آید؟
جدای از خاصیت به خاطر سپاری راحت،چه اثرات کم اهمیت تر دیگری ممکن است وجود داشته باشند؟آیا کاربران،سایت هایی که از فرم سنتی قرار دادن لوگو تبعیت نمی کنند را شیک تر یا خاص تر می دانند؟
در یک کلمه خیر.به لحاظ آماری هیچ فرق بزرگی در ارزیابی مردم از سایت هایی با لوگو در سمت راست در مقایسه با روال غیر معمول سمت چپ قرار دادن آن وجود نداشت. در حقیقت در بیشتر مواقع، سایت هایی که لوگوهای آنها در سمت راست قرار گرفته بودند بیشتر شیک و منحصر بفرد ارزیابی شدند.اگرچه،این اختلاف ناچیز است.همچنین به لحاظ آماری هیچ تمایز معنا داری بین طراحی هایی با لوگو سمت راست و طراحی هایی با لوگو سمت چپ زمانی که کاربران می خواهند به یک سایت امتیاز خوشایند بودن بدهند وجود ندارد.
مردم به طراحی هایی که لوگوی آنها در سمت چپ قرار گرفته به دید شیک تر بودن و یا منحصربفرد تر بودن در مقایسه با نسخه راست تراز شده آن نگاه نمی کنند.
برندسازی و طراحی بصری درگیر پیچیدگی اثرات متقابل برداشت ها و انتظار مردم است و بنظر می رسد که جزئیات ناچیز می توانند تاثیرات بزرگ و ناخواسته ای بهمراه داشته باشند.
هیچ فرمولی وجود ندارد که به شما بگوید که سایت شما باید دقیقا چطور به نظر برسد.اما براساس تحقیقات، این واضح است که نمی توانید با استفاده از میانبرهایی از قبیل عدم رعایت استانداردهای وب سایت خود را ویژه و منحصربفرد کنید.مردم جذب طراحی های نو و بدیع می شوند،اما ما همچنین بنده عادت هایی هستیم که تکیه بر الگو هایی دارند که جهان را برای ما معنی دار می کنند.زمانی که شما این الگو ها را می شکنید، ریسک از دست دادن توجه مردم را به جان می خرید، برای دریافت قیمت طراحی لوگو می توانید با تیم پشتیبانی پونه مدیا تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.