با ما در ارتباط باشید: 0314566
ردیت (Reddit) چیست

انجمن ردیت، یکی از بزرگترین جوامع اینترنتی است که شما در آن می توانید بدون محدودیت روی هر موضوع دلخواهی با دیگران بحث و تبادل نظر داشته باشید. تعداد کاربران ردیت روزانه چیزی  نزدیک به یک میلیون کاربر میباشد که در مورد موضوع های مورد علاقه خود با دیگران گفت و گو می کنند. بحث و تبادل نظر در ردیت به چند  بخش خاص خلاصه نمی شود . ردیت جامعه ای است که در آن متخصصان بازی های کامپیوتری ، ورزشی و تکنولوژی  حضور دارند و می توانید سوالات و نظرات خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

ردیت محاسن زیادی دارد ولی مشکل اصلی آن عدم وجود صفحه ورود یا همان welcome مناسبی میباشد. کار با ردیت نسبت به دیگر شبکه ها سخت تر است و در این انجمن از اصطلاحاتی استفاده می شود که قبل از کار کردن با آن مجبور به یادگیری مفاهیم آنها می باشید. اعضایی که در این انجمن ثبت نام کرده اند و فعالیت دارند Redditor نامیده می شوند.

ممکن است شما هم به تا کنون حداقل یکبار با کلمه REDDIT برخورد داشته  و آن را در جوامع گوناگون شنیده باشید بنابراین برای درک بهتر ردیت و اصطلاحات موجود در آن این مطلب را بخوانید.

قوانین، ساب‌ردیت‌ها و ردیت گُلد

مهم‌ترین بخش هر انجمن، اشتراک گذاری اطلاعات است . انجمن ردیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از جمله اهداف اصلی آن اشتراک‌گذاری مطالب میباشد. اگر نخستین کاربران ردیت، مطالب (عکس ، لینک و ... ) را به اشتراک نمی گذاشتند با اطمینان می توان گفت که امروزه دیگر ردیتی وجود نداشت. برای یادگیری بهتر محیط ردیت بهتر است که بعد از ثبت نام وارد اکانت خود شوید و در بحث ها شرکت کنید و جاهای مختلف آن را بررسی کنید؛ و حتی نظرات خود را در قسمت کامنت و دیدگاهها ارسال کنید، شما می توانید مطالبی که برایتان جذاب است را با دیگران به اشتراک گذاشته و حتی به مطالب دیگران رای دهید که این خود تنها به رای مثبت محدود نمی شود.

یکی از سیاست های اصلی ردیت سیستم رای دهی آن می باشد. در این انجمن مطالبی که بیشترین رای را دارند در ابتدا نمایش داده می شوند سپس سایر مطالب که رای کمتری دارند که همین امر منجر به کمتر دیده شدن آن می شود.


قوانین ردیت

جهت فعالیت موثر در ردیت باید در چندین زیر مجموعه های انجمن ردیت یا ساب ردیت عضو باشید. در انجمن ردیت، ساب‌ردیت‌ها جوامع کوچکتری هستند که روی موضوعی خاص تمرکز دارند و گفت و گوهای صورت گرفته پیرامون آن ها مفهومی می باشد، پس برای شروع بهترین فعالیت در این زمینه، ساب ردیتی که متناسب با نیاز شما است را انتخاب کنید و وارد آن شوید و مطالبی را که به آن‌ها علاقه دارید، بخوانید.در ساب ردیت ها به دلیل عدم محدودیت،می توانید به راحتی به تمام محتویات موجود در آن دسترسی داشته باشید. حتی در جست و جوهای خود اگر متوجه شدید که دران ساب ردیت اطلاعات مورد نظر شما وجود ندارد میتوانید به راحتی ساب ردیت مورد نظر را ساخته و خودتان نیز مدیر آن شوید.

اصطلاحات ردیت

در ردیت اصطلاحاتی وجود دارد که کاربران در میان حرف هایشان نیز با هم به اشتراک می گذارند و میتواند اصطلاحاتی مانند OP ،TIL ، lAmA و AMA به وفور مشاهده کرد. اصطلاح OP به پوستر اصلی هر پست اشاره می‌کند، TIL مخفف Today I Learned (به معنی امروز آموختم) است و یکی از پراستفاده‌ترین اصطلاحات ردیت به حساب می‌آید؛ البته مهم است بدانید که بسیاری از اصطلاحاتی که در ردیت به کار می‌روند، همچون TIL ساده هستند و شما را گیج نمی‌کنند.

دو اصطلاح lAmA و AMA به میزان محبوب ردیت اشاره دارند ، یعنی Ask Me Anything (به معنای هرچیزی را که می‌خواهی از من بپرس) اشاره دارند. در اصطلاح Ask Me Anything یک فرد شناخته‌شده همچون باراک اوباما یا نیک آفرمن یا حتی فردی که در طول زندگی‌اش تجربه‌های منحصر به‌فردی داشته، داستان خودش را به اشتراک می‌گذارد؛ برای مثال یک بار در ردیت شاهد داستانی جالب بودیم؛ یک زن پس از جنگیدن با یک خرس بزرگ، مجبور شده بود مایل‌ها رانندگی کند تا خود را به منطقه امن برساند. در اکثر مواقع، تردهای Ask Me Anything تبدیل به تأمل‌برانگیزترین، طنزآمیزترین و شگفت‌انگیزترین مصاحبه‌هایی می‌شوند که در عمرتان خوانده‌اید.

ردیت (Reddit) چیست و ساختار آن

 پس از مدتی فعالیت در گوشه سمت راست صفحه خود یک جفت عدد را مشاهده می کنید که به آن کارما گفته می شود. این اعداد نشان دهنده میزان رای شما است . این رای را کاربران ردیت به دلیل خوب بودن محتویات به شما داده اند که به کارما شهرت دارد.

کارما یک فکر خوب برای فعال نگه داشتن کاربران در ردیت است. هر چقدر بتوانید برای پست‌هایتان رأی مثبت بگیرید،در نتیجه  میزان کارمای شما نیز افزایش می‌یابد و برعکس، رای منفی نیز میتواند از مقدار کارمای شما کم کند. البته کارما فقط مختص ردیت است و جدای این برنامه ارزش خاصی ندارد.

می‌توانید در ردیت، اکانت‌های پریمیوم این انجمن را که با نام ردیت گُلد شناخته می‌شوند با قیمتی مناسب تهیه کنید؛ ۴ دلار برای یک ماه و ۳۰ دلار برای یک سال. کاربرانی که اکانت گُلد دارند، می‌توانند به امکاناتی دسترسی پیدا کنند که برای کاربران عادی تعبیه نشده است. همچنین هر ویژگی جدید ردیت پیش از انتشار به‌صورت گسترده، برای مدتی محدود در اختیار کاربران گلد قرار می‌گیرد تا آن را تست و نظر خود را اعلام کنند. عضویت در ردیت گلد همچنین امکان دسترسی به یک ساب‌ردیت مخفی را به شما می‌دهد و تمام موضوع به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛ با عضویت در ردیت گلد، ویژگی‌های بسیار جالبی در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته الزاما برای لذت بردن از حضور در ردیت مجبور نیستید اکانت Reddit Gold تهیه کنید.

ردیت (Reddit) چیست و ساختار آن

ثبت‌ نام در ردیت

اگر ردیت برای شما جذابیتی ایجاد کرده است که تایل زیادی به تست کردن آن دارید توصیه میکنم که ،  سریعا به سایت ردیت مراجعه و ثبت‌نام کنید. پس از Sign In، ردیت به شما پیشنهاداتی برای پیدا کردن موضوعات مختلفی که به آن‌ها علاقه دارید ارائه می‌دهد. اگر از قبل ساب‌ردیت‌هایی را که دوست دارید در آن‌ها عضو شوید، انتخاب کرده‌اید، کافی است نامشان را در باکس جست‌‌و‌جو وارد و پیدایشان کنید.

به یاد داشته باشید که ردیت در حقیقت اجتماع بزرگی از افرادی است که در فضای اینترنت یکدیگر را ملاقات می‌کنند، مطالب مختلف را به اشتراک می‌گذارند و با هم به گفت‌و‌گو و تبادل نظر می‌پردازند. ردیت امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای گفت‌و‌گو در مورد موضوعات مختلف است.

 

5 از 5
5 سال قبل
نظر
ممنون از آموزشتون، سایت Reddit قسمت های مختلفی داره و خیلی میشه روی آن کار کرد
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند