با ما در ارتباط باشید: 0314566
رمز و راز افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

 

تمامی شرکت هایی که به عنوان فروشگاه اینترنتی در دنیای دیجیتال فعالیت دارند، خواهان افزایش فروش خود هستند.صد البته این امر کاملا منطقی است، هر فروشنده ای باید به فکر افزایش میزان فروش خود باشد. یکی از مزایای فروشگاه های آنلاین این است که اگر برای افزایش فروش خود خواهان ایجاد تغییرات در فروشگاه خود باشید دیگر مجبور نیستید 50 میلیون صرف هزینه ی دکوراسیون و ... کنید و به راحتی، در هر زمانِ خواهان ایجاد تغییر باشید میتوانید این تغییرات را اعمال کرده و به طرز دقیق تر و قابل اندازه گیری تری به بررسی نتایج خود بپردازید.
ما در پونه مدیا علاوه بر این که طراحی فروشگاه آنلاین شما را انجام می دهیم، این دغدغه را داریم که فروش شما نیز افزایش یابد؛ به همین دلیل برای بررسیِ دقیق این موضوع قصد کردیم که رمز و راز افزایش فروش در یک فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید و مراحل زیر را به دقت مطالعه کنید تا به فروشِ حداکثری خود نزدیکتر شود.

بهترین سیاست، صداقت است.

قطعا همه الان می گویند که این مورد کاملا واضح است و از همه ی مزایای صداقت در امر فروش خبر دارند. ولی من از طرف پونه مدیا به شما اعلام می کنم که: "دانستن یک موضوع و انجام ندادن هیچ فعالیتی در آ ن خصوص؛ بسیار بدتر از این است که شما هیچ اطلاعاتی در مورد آن موضوع نداشته باشید"
به عنوان مثال فرض کنید که شما قصد فروشِ یک محصول را از طریق فروشگاه آنلاین خود دارید و به این موضوع آگاهی دارید که باید در ارائه اطلاعات و نمایش خصوصیات محصول صادقانه عمل کنید؛ ولی با خود می گویید که: "بهتر نیست محصول در عکس کمی تغییر کند؟ بهتر نیست ظرفیت آن ظرف بیشتر به چشم بیاید؟" و در پایان خواهید دید که همین سوالات کوچک باعث شده که به طور کامل صداقت را زیر پا بگذارید و محصولی که مخاطب در فروشگاه آنلاین شما می بیند، محصولی نباشد که در پایان به دست او می رسد. این کار باعث کاهش اعتبار کسب و کار شما می شود،اعتماد مشتریان را خراب کرده و در پایان برند شما بی اعتبار می شود.
این در صورتی است که صداقت و روراستی و پاسخگو بودن می تواند پرسونای خوبی از شما در ذهن مخاطب به جای بگذارد.

با استفاده از افزونه ی تبلیغاتی (Ad Extension) کلیک بیشتری دریافت کنید

اگر شما به صورت آنلاین در حال فروش یک سری محصول هستید می توانید از افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید. استفاده از این قابلیت رایگان است و باعث می شود که محصولات شما بیشتر دیده شوند و همچنین روی لینک محصول شما کلیک بیشتری شود که این امر در بهبود صفحه شما نیز مفید می باشد.

تجربه های مثبت و آمار رضایت مندی محصولات خود را در معرض دید بگذارید

در زمینه ی فروشگاه های آنلاین، بازخورد های مثبت و آمار رضایتمندی مشتری ها یکی از کارآمد ترین ابزار برای ایجاد اعتماد و فروش بیشتر است. در نظر داشته باشید که اعتماد مشتری های شما به نظر مشتری های دیگر خیلی راحت شکل می گیرد؛ این موضوع امر فروش را برای شما راحتتر میکند. پس همیشه تجربه های محصولی مشتریان خود را در معرض دید قرار دهید.

در بازدیدکنندگان از فروشگاه خود احساس ضرورت ایجاد کنید.

در این که شما باید در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید یا چه محصولی ارائه می دهید صادق و شفاف باشید هیچ شکی نیست؛ اما این به آن معنی نیست که روی احساسات مخاطبین خود تاثیر نگذارید. تجربه پونه مدیا در این زمینه نشان داد است که بسیاری از مردم به احساس ضرورت خود پاسخ مثبت می دهند و صد البته اگر این احساس ضرورت از طرف فروشگاه شما به مخاطبین القاء شود احتمال اینکه بتوانید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید روش بسیار خوب و کارآمدی است و باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
یکی از مواردی که می توان به عنوان مثال در مورد ایجاد احساس ضرورت نام برد؛ طرح های تخفیفاتی زمان دار است (مثلا 20 درصد تخفیف فقط تا دوشنبه)

فروشگاه خود را به صورت قانونی تضمین کنید.

رمز و راز افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

وقتی کسب و کار شما به صورت قانونی مورد تایید قرار گرفته باشد، کابران شما با اطمینان بیشتری از شما خرید می کنند؛ که البته این مورد بسیار هم منطقی است. خود شما وقتی نماد اعتماد الکترونیک را در پایین صفحه ی فروشگاه اینترنتی می بینید راحتتر و با اطمینان بیشتری به مشاهده سایت می پردازید و ناخودآگاه ترس از کلاهبرداری در شما از بین می رود. مخاطبان شما به تضمین نیاز دارند، پس محصولات و فروشگاه خود را ضمانت کنید.

محصولات کمتر ولی هوشمندانه تر به مخاطب پیشنهاد دهید

فرض کنید که به یک فروشگاه لباس می روید و از فروشنده در مورد یک پیراهن نخی آبی رنگ سوال می کنید؛ سپس فروشنده علاوه بر لباس مورد نظر شما، بر روی پیشخوان مغازه جشنواره ای از طرح و رنگ راه می اندازد و با اطلاعات و محصولات اضافه شما را گیج می کند.
این نوع برخورد با مشتری باعث می شود که احساس راحتی کمتری با فروشگاه شما داشته باشد و احساس کند که شما قصد به زور فروختن به مشتری را دارید. شما باید با هوشمندی و در نظر گرفتن احساس امنیت مشتری در هنگام خرید کاری کنید که خود فرد با رضایت خاطر کامل محصول مورد نظرش را بخرد.

روند خرید را راحت و بدون دردسر کنید.

رمز و راز افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

یکی از مواردی که به فروش رفتن محصولات یا خدمات شما را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد ساختار و مراحل خرید است. هر چه این مراحل ساده تر و راحتتر باشد، خرید مشتری از شما راحتتر می شود. پس همیشه این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید.

درگاه های پرداختی متفاوتی داشته باشید.

شما با داشتن درگاه های پرداختی از پذیرنده های مختلف می توانید روند خرید را برای مشتری های خود روان و راحت کنید. این کار باعث می شود که تجربه ی کاربری خوبی از سایت شما داشته باشد.

عکس های محصولات کاملا واقعی و با کیفیت باشند.

بگذارید مخاطبانتان اول از همه واقعی بودن و بعد از آن کیفیت محصولات شما حس کنند. در ضمن به یاد داشته باشید که محتوای تولیدی وب سایت شما، عکس و توضیحات در مورد محصولاتتان خواهد بود و از طرف دیگر محتوای با کیفیت به بهبود سئوی شما نیز می تواند کمک کند.

از علاقه مردم به رایگان بودن استفاده کنید.

استفاده از این روش شما را دقیقا در ذهن مخاطب حک می کند و شما در ذهن مخاطبان خود خاطره ای خوش می سازید. وقتی شما در ذهن مخاطب خوب جلوه کنید خرید امروز و تکرار عمل خرید را به دست می آورید.

مشتریان واقعی و احتمالی خود را بر اساس شخصیت دسته بندی کنید.

به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی باید بدانید مشتری های دقیق محصولات شما چه قشری از جامعه هستند؟ چطور لباس می پوشند؟ وضع اقتصادی آن ها چطور است؟ از چه محصولاتی خوششان می آید؟ امروزی فکر میکنند؟ به تکنولوژی علاقه مندند و...
وقتی شما به این سوالات جواب دادید می توانید استراتژی های کاری خود را با دقت تر و موثر تر بنویسید.

قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی شما باید هوشمند باشد.

از استراتژی های قیمت گذاری استفاده کنید تا مشتری را در وب سایت و در فروشگاه خود نگه دارید. به عنوان مثال فرض کنید که قصد فروش خودکاری به قیمت 2000 تومان را دارید؛ به جای اینکه مستقیماً خودکار محصول خود را بفروشید از دو محصول دیگر به عنوان اهرم استفاده کنید. به این صورت که دو خود کار با قیمت های 500 تومان و یکی با قیمت 4000 تومان می توانند باعث به فروش رفتن خودکار 2000 تومانی شما شوند. (کاری که اغلب رستوران ها انجام می دهند)

سایت فروشگاه خود را برای موبایل ها بهینه سازی کنید.

رمز و راز افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

وقتی این کار را انجام دادید می توانید با صدای بلند اعلام کنید: همه وقت و همه جا میتوانید از من خرید کنید. از طرفی بیشتر از 60 درصد از کاربران اینترنت با تلفن همراه خود از این سرویس استفاده می کنند.

با وب سایت پونه مدیا همراه باشید تا در مقالات بعدی بیشتر در مورد این موضوع توضیح دهیم.

اگر خواهان این هستید که فروشگاه آنلاین خود را ارتقاء دهید و به فروش حداکثری برسانید، با پونه مدیا همراه باشید. آموزش ها و نکات کلیدیِ ارائه توسط ما میتواند برای شما و کسب و کارتان بسیار مفید واقع شود.
ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و معتبر 
فروشگاه های  اینترنتی برتر در ایران

با تشکر.

امتیازی ثبت نشده است.