با ما در ارتباط باشید: 0314566
چطور با قیمت گذاری مناسب فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مثلاً به مغازه لباس فروشی رفته اید، از طرح و رنگ و جنس یک لباس خوشتان آمده، به سمت لباس رفته و برچسب قیمت آنرا دیده و بعد از یک حساب سر انگشتی فروشگاه را ترک کرده اید. این رفتار زمانی از ما سر میزند که به مغزه می رویم و قصد خرید از بازار فیزیکی را داریم؛ ولی باید بدانید، اگر فکر می کنید که در خرید های اینترنتی رفتار مشابهی نداریم کاملا در اشتباه هستید. در خرید آنلاین حتی اگر تمام توجه ما روی کیفیت و زیبایی محصول مورد نظرمان باشد، ناخودآگاه نگاهمان به سمت برچسب قیمت در کنار تصویر محصول می رود.

در صورتی که شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید؛ یکی از مواردی باید آنرا در نظر بگیرید و به آن توجه زیادی داشته باشید: "قیمت گذاری است" . برخی از کارشناسان در عرصه دیجیتال این قسمت از کار را بسیار مهم و سخت می دانند.
اگر قیمت ها زیاد باشد شما فروش را از دست خواهید داد؛ اگر قیمت ها پایین باشد از سود خبری نیست. با توجه به این موضوع باید در نظر بگیرید که اگر در این مرحله تصمیمات درستی نگیرید کسب و کارتان با چالش های بسیار سختی که ممکن است به شکست شما منجر شود بر خواهید خورد؛ موفقیت شما نیز به این بستگی دارد که چگونه این مسئله را حل کرده و قیمت گذاری های مربوطه را انجام دهید.

پونه مدیا در این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه در 6 مرحله به صورت اصولی برای محصولات خود قیمت گذاری کنید. 

گام اول: هزینه های کسب و کار خود را برآورد کنید.

کاملا واضح است که هر کسب و کاری هزینه ای دارد؛ اگر شما خواهان این هستید که از کسب و کار خود سودی ببرید باید حتما مخارج خود را در قیمت گذاری لحاظ کنید. اگر تاکنون این کار را کرده اید باید به سمت جلو گام بردارید و به مسیر خود ادامه دهید. اگر هم تا الان این کار را انجام نداده اید، باید همه ی مخارج خود را حساب کرده و تطبیق دهید همچنین مخارجی که انتظار دارید در آینده ی نزدیک برای شما پیش بیاید را پیش بینی کرده و یادداشت کنید.
لیستی که تهیه می کنید احتمالا مخارجی مانند نمونه های زیر را در خود جای داده است:
_ مخارج معمول و دم دستی
_ تمام منابع مورد نیاز برای محصولی که قصد فروشش را دارید.
_ وسایلی که برای اداره کسب و کار به آن نیاز دارید. در این مورد هزینه ها را از مخارج زیاد_مثل کامپیوتر، مبلمان،_ تا هزینه های خرد، مثل خودکار و کاغذ محاسبه و ثبت کنید.
_ هزینه های خرید و نگهداری هاست وب سایتی که با آن کسب و کار خود را اداره می کنید.
_ طراحی وب سایت یا استخدام یک نفر برای این کار
_ تمام تلاش هایی که برای بازاریابی انجام می دهید
_ هر نیروی کاری که استخدام می کنید_ مانند کارمند، پیمانکار و متخصص مانند حسابدار.
حتی اگر کسب کارتان نسبتا ساده است پ باید مخارج خود را بنویسید، چرا که هزینه ها همزمان با رشد شما، رشد خواهند کرد و در صورت نوشتن این اطلاعات توانایی شما برای مقابله با شرایط خاص و چالش ها بالا خواهد رفت. در ضمن این حرکت به شما کمک می کند که سود خود را نیز اندازه گیری کنید.

گام دوم: زمان خود را در نظر بگیرید.

همانطور که مخارج را پیگیری می کنید، باید زمانی را که صرف کسب و کارتان می کنید را پیگیری کنید. شما با یادداشت زمانی که برای کار میگذارید و یا استفاده از اپلیکیشن های مربوط به این کار می توانید یک تصویر کلی از زمانی که برای فروشگاه اینترنتی خود می گذارید به دست آورید.
در اوایل، در ازای زمانی که برای کسب و کارتان صرف میکنید چیزی دریافت نمی کنید. اما در واقع شما باید کاری کنید که تلاش هایی که انجام دادید ارزشش را داشته باشد. شما میتوانید زمان خود را به عنوان یک کارمند حساب کنید و هزینه های مربوط به آن را بنویسید.
برای انجام این کار شما ابتدا باید به دو سوال پاسخ دهید:
1_ حداکثر حقوقی که دوست دارید بگیرید.
2_ حداقل درآمدی که دوست دارید از این کسب وکار به دست آورید.

مقایسه این دو عدد می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که کسب و کارتان چقدر باید درآمد داشته باشد تا از میزان سود دهی خود خوشحال باشید و زمانی که می گذارید به اصطلاح ارزشش را داشته باشد.

گام سوم: در مورد قیمت های رقیبانتان تحقیق کنید.

چطور با قیمت گذاری مناسب فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

ممکن است دو گام قبلی کار شما را برای بزرگ فکر کردن راحت کرده باشند و الان شما مایل باشید که قیمت ها را بالا در نظر بگیرید؛ اما دقیقا در این مرحله شما باید بفهمید که واقعیت صنعت شما چگونه است. پیشنهاد می شود کمی وقت گذاشته و به وب سایت افرادی که محصولاتی مشابه محصولات شما را می فروشند سر بزنید. مانند مشتری فکر کنید: جستجوی خود را بر اساس نیاز های مشتری انجام دهید و ببینید که چه سایتی در نتایج جستجو در ابتدای صفحه می آید.
زمانی که در حال تحقیق هستید تمام نتایج جستجو های خود را ثبت کرده تا بهتر بتوانید از نحوه ی قیمت گذاری در صنعت خود مطلع شوید و همچنین پیگیری کنید که در محصولاتی با امکانات متفاوت قیمت ها چطور بالا می رود.

گام چهارم: ببینید که چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند.

اگر در گام قبلی در اثر مقایسه خود با رقبایتان و بررسی وضعیت آنها دچاره دلهره یا نا امیدی شده اید اصلا نگران نباشید و بد به دلتان راه ندهید. شما در صورتی که بدانید چه چیزی شما را از رقیبانتان متمایز می کند می توانید در بازار رقابتی از آنها پیشی بگیرید.
وقتی بتوانید با نقاط تمایز محصولات خود که به عنوان مثال این محصول ظاهر بهتری دارد، عمر بالاتری دارد یا در شرایطی کارکرد بهتری دارد؛ می توانید مشتری را راضی کنید که حتی اگر قیمت محصول شما بالاست ولی ارزشش را دارد که از شما خرید کنند. اگر نمی توانید به تنهایی از پس از مشکل بربیایید یک مشاور کسب و کار می تواند در این مورد به شما کمک کند. بخشی از شغل مشاورین کسب و کار این است که به مشتریانشان کمک کنند که موقعیت خود را در بازار پیدا کنند.

گام پنجم: هزینه های مربوط به حمل و نقل را در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به حمل و نقل یکی از هزینه های اجتناب ناپذیر کسب و کار های آنلاین هستند. مردم از پرداخت هزینه ی حمل و نقل متنفرند همچنین هزینه ی حمل و نقل باعث می شود که ناگهان قیمت محصول شما افزایش یابد و گران قیمت تر به نطر برسد. تحقیقات نشان داده است که 44 درصد مشتریان کسب و کارهای آنلاینی را که هزینه ی حمل و نقل زیادی دارند را کنار می گذارند.
برای حل کردن این مشکل شما 4 راه حل وجود دارد:

راه 1: می توانید هزینه ی پست را بر عهده ی مشتریان خود بگذارید. بسیاری از کسب و کارها از این روش استفاده می کنند، اما با انجام دادن این کار باید خطر این که از طرف مشتریان طرد شوید را به جان بخرید.

راه 2: شما می توانید یک هزینه ثابت برای تمام موارد پستی خود در نظر بگیرید (مثلا 7000تومان) به این صورت هزینه ی اعلام شده برای مشتریان زیاد به نظر نمی رسد و به شما کمک می کند که تمام هزینه ی پستی بر عهده ی خود شما نیست.

راه 3: شما می توانید برای خرید هایی بیش از یک مبلغ خاصی که تعیین کرده اید هزینه های پست را رایگان محاسبه کنید. امروزه این یک روش معمول برای کسب و کار ها می باشد و باعث می شود خریدار به خرید بیشتر تشویق شود. در این روش در صورتی هزینه ی پستی نمی دهید که پولِ بیشتری برای خرید داده باشید.

راه 4: می توانید برای تمامی خرید ها سرویس رایگان ارائه دهید و قیمت محصول خود را بالا ببرید تا این هزینه جبران شود. در این روش ممکن است محصول شما گرانتر از چیزی که هست به نظر برسد و خریدار را از خود براند.

تمامی این روش ها می تواند جوابگو باشد و شما می توانید همه ی آنها را امتحان کنید و ببینید که کدام یک با کسب و کارتان سازگاری بیشتری دارد و نتیجه ی بهتری به شما خواهد داد. به یاد داشته باشید که داشتن یک طرح و ایده ی شفاف و واضح به اندازه ی گام آخر در کسب و کار شما اهمیت دارد.

گام ششم: قیمت گذاری کنید.

لازم به ذکر است که حتی تحقیقات قبلی شما قرار نیست که این مرحله را راحت کند. ولی نترسید کار بیهوده ای انجام ندادید، چراکه اطلاعات به دست آمده به شما کمک می کنند که تصمیم محکم تر و عاقلانه تری بگیرید. وقتی به این مرحله رسیدید باید آن را انجام دهید و هیچ راه گریزی نیست!
زمانی که حرف از قیمت گذاری می شود پای تحقیقاتی که از رقیبانتان به عمل آوردید به میان می آید؛ در حالی که باید قیمت اجناستان در حدی باشد که مخارج را جبران و برای شما سود خالص و مفیدی داشته باشد. در ضمن قیمت های شما باید به گونه ای باشد که کمی پس انداز برای موارد خاص و غیرمنتظه کنار گذاشته باشید.

تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری شوخی بردار نیست، بلکه یک قدم مهم به سمت درآمدزایی شماست. شاید نتوانید در مرحله اول قیمت گذاری صحیحی انجام بدهید، ولی نگران نباشید؛ در صورت لزوم می توانید قیمت ها را تغییر دهید. اما به یاد داشته باشید با فکر کردن و تحقیق در مورد گام های گفته شده می توانید به قیمتی که برای شما بسیار موثر است دست یابید.
همچنین می توانید مقالات زیر را در مورد فروشگاههای اینترنتی مطالعه کنید.ممنون که با پونه مدیا همراه بودید.

فروشگاه های اینترنتی (آنلاین) به چه مجوز هایی نیاز دارند.

رمز و راز افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

امتیازی ثبت نشده است.