با ما در ارتباط باشید: 0314566
فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت (لیست کامل 2020)

حتماً می دانید که گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی سایت منتشر کرده است. این فاکتورهای سئو چه هستند؟ در این مقاله سعی شده است تا فهرست کاملی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل به شما معرفی شود. برخی از این عوامل  مورد تأیید قرار گرفته و برخی دیگر هنوز مورد بحث هستند. در ادامه با ما همراه باشید. این لیست به تازگی برای سال 2020 بروز رسانی شده است.

مهم ترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت

جان مولر (John Mueller) یکی از مدیران ارشد گوگل، معتقد است که مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی سایت، عالی بودن آن است. جان مولر در توئیتر خیلی فعال است. عموماً هم جواب سؤال‌های پرتکرار کاربران را می‌دهد. سال 2017 کاربری در توئیتر آقای مولر را تگ کرد و پرسید که «مهم‌ترین فاکتور رتبه‌بندی سایت برای رسیدن به بالاترین رتبه‌های گوگل چیست؟»

جواب ایشان یک کلمه بود: awesomeness یعنی: عالی بودن

ما این اسکرین شات را از صفحه توئیتر همین کاربر برداشته‌ایم:

مهم ترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت

اما عالی بودن یعنی چه؟ گوگل به چه سایتی عالی می‌گوید؟ 7 فاکتور مهم وجود دارد که باعث می‌شود کاربران سایت شما را مفید و جذاب ببینند و بر اساس آن گوگل هم به سایت شما اعتبار دهد. پس با این حساب مهم‌ترین فاکتورهای سئو این‌ها هستند:

  1. محتوای باکیفیت
  2. بهینه بودن برای موبایل
  3. تجربه کاربری
  4. سرعت صفحه
  5. بهینه‌سازی داخلی
  6. لینک‌های داخلی
  7. لینک‌های خارجی

با این حال گوگل برای رتبه بندی بیش از 200 فاکتور در نظر گرفته. این 7 مورد مهم‌ترین عوامل سئو سایت شما هستند که باید به آن ها توجه کنید. بیایید ببینیم فاکتورهای دیگری که در رتبه بندی سایت تأثیر دارند، چه هستند.

فاکتورهای مرتبط با دامنه و تأثیر آن در سئو سایت

1- عمر دامنه

تفاوت دامنه ای که شش ماه از عمر آن می گذرد با دامنه ای که یک سال از عمر آن می گذرد چندان نیست. به عبارت دیگر هر دو یک طیف عمر دامنه دارند که اهمیت زیادی هم ندارد.

2- کلمات کلیدی در ابتدای دامنه

داشتن کلمه کلیدی در دامنه مانند گذشته به بالا بردن سئو کمک نمیکند. اما هنوز هم به عنوان یکی از سیگنال های نشان دهنده ارتباط موضوع است.

3- کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه

دامنه ای که با کلمات کلیدی آغاز شود نسبت به دامنه ای که کلمات کلیدی در آن گنجانده نشده و یا در وسط یا انتهای دامنه قرار داده شده اند، دارای برتری است.

4- مدت زمان ثبت دامنه

دامنه های قانونی ممکن است برای چند سال متوالی خریدای شده باشند در حالی که دامنه های غیر قانونی بیش از یک سال مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین تاریخی که دامنه منقضی می شود می تواند به عنوان عاملی در برآورد مشروعیت دامنه به شمار رود.

5- کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

کلمات کلیدی در نام زیر دامنه می تواند رتبه بندی سایت را تحت تأثیر قرار دهد.

 فاکتورهای مرتبط با دامنه و تأثیر آن در سئو سایت

 

6- تاریخچه دامنه

یک سایت با مالکیت ناپایدار یا افت های بالا به گوگل میگوید که تاریخچه آن را "reset" کند و لینک هایی که به دامنه اشاره دارد را نفی کند. در موارد خاص امتیاز منفی که یک سایت در پنالتی گوگل دریافت کرده به مالک جدید نیز منتقل میشود.

7- دامنه همتا

دامنه همتا می تواند کمی دردسر ساز باشد. مثلاً دامنه سایتی دقیقاً یک کلمه کلیدی مانند seo.com باشد. حال اگر آن دامنه یک سایت بی کیفیت هم باشد که دیگر این موضوع چیزی جز ضرر برای سایت نخواهد بود.

8- Whois عمومی در برابر خصوصی

از طریق سایت whois شما می توانید صاحب سایت را شناسایی کنید. اطلاعات محرمانه whois می تواند نشان دهنده مخفی ماندن چیزی باشد. کارمند گوگل Matt Cutts در این خصوص چنین می گوید:
" وقتی من whois ها را چک می کردم به گزینه ای به نام خدمات حفاظت اطلاعات خصوصی whois برخوردم. این امر نامتعارف است. علامت زدن این گزینه به خودی خود بد نیست اما وقتی چندین مورد از این دست عوامل در کنار یکدیگر قرار گیرند آن وقت قضیه آن نسبت به کسی که تنها مالک یک سایت است فرق می کند. "

9-جریمه شدن مالک دامنه

اگر گوگل فردی را به عنوان اسپمر شناسایی کند این امر محرض است که دیگر سایت های وی را نیز مورد ردیابی و جریمه خود قرار دهد.

10-پسوند دامنه کشوری

اگر شما دارای پسوند درجه اول یک کشور مانند ir, org, gov باشید به رتبه بندی سایت خود کمک کرده اید، اما ممکن است در رتبه بندی جهانی با محدودیت مواجه شوید.

فاکتورهای مرتبط با صفحه و تأثیر آن در سئو سایت 

عوامل مربوط به صفحه

 

11- کلمات کلیدی در تگ عنوان

گرچه این مطلب مانند گذشته حیاتی نیست اما هنوز اهمیت آن  در رتبه بندی سئو سایت به قوت خود باقی است.

کلمات کلبدی تگ عنوان

 

12- تگ عنوان با کلمه کلیدی آغاز شود.

تگ عنوانی که با کلمات کلیدی شروع شود بهتر از تگی است که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد.

13- کلمه کلیدی در تگ توضیحات 

گوگل از توضیحات متا به عنوان یک عامل مستقیم رتبه بندی استفاده نمیکند. با این حال متا دسکریپشن اثر مستقیمی بر کلیک افراد روی سایت شما دارد که خود یکی از عوامل بالا بردن رتبه است.

14- کلماتی که در تگ H1 قرار دارند.

تگ H1 دومین تگ عنوان است. گوگل به همراه عنوان از تگ H1 برای شناسایی ارتباط موضوع و رتبه بندی استفاده میکند.

کلمات کلیدی تگ H1

 

15- عامل TF-IDF

یا به عبارتی تعداد دفعات تکرار یک واژه در یک سند را گویند. هر چه آن واژه در صفحه ای تکرار شود نشان می دهد آن صفحه راجع به آن واژه نوشته شده است. در این زمینه گوگل از یک نسخه پیشرفته استفاده می کند.

16- طول محتوا

محتوای غنی با حجم بیشتر برای الگوریتم های گوگل خوشایندتر از محتوای کوتاه و کم مایه است. در واقع, مطالعات اخیر نشان می دهد که اندازه محتوا با موقیعت SERP دارای همبستگی است.

17- فهرست مطالب

استفاده از یک جدول به عنوان فهرست محتوا به گوگل کمک می کند محتوای سایت شما را بهتر درک کند. همچنین میتواند لینک های شما را افزایش دهد.

18- تراکم کلمات کلیدی

گرچه این موضوع مثل گذشته از اهمیت برخوردار نیست اما ممکن است گوگل از آن استفاده کند تا موضوع وب سایت شما را بهتر درک کند. اما اگر از آن طرف بام افتادید ضرر می کنید.

19- کلمات کلیدی دو پهلو (LSI)

این گونه کلمات بیش از دو معنی دارند. مثلاً کلمه اپل که هم نام یک کمپانی است و هم نام میوه. وجود یا عدم وجود این کلمات بر کیفیت محتوا اثر می گذارد.

20- کلمات LSIدر عناوین و متا تگ

همانطور که کلمات دو پهلو در متن محتوا می تواند شناسایی شود گوگل در متا تگ نیز کلمات دو پهلویی که دارای چندین معنی هستند را تشخیص می دهد. این یک سیگنال مرتبط برای گوگل است.

21- صفحاتی که عمق مطلب را در پوشش می دهند.

بین عمق مطلب و رتبه بندی گوگل همبستگی وجود دارد. به همین خاطر صفحه ای که تمام زوایای یک مطلب را پوشش می دهد نسبت به سایتی که به طور سطحی به موضوع می پردازد ترجیح داده می شود.

22- سرعت بارگزاری صفحه از طریق Html

هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگزاری سایت به عنوان یک عامل در رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتور گوگل سرعت سایت شما را بر اساس کدهای html تخمین می زنند.

23- سرعت بارگذاری از طریق کروم

گوگل می تواند از داده های کاربری کروم سرعت بارگذاری یک صفحه را تخمین بزند. بدین صورت بررسی میکند که یک صفحه با چه سرعتی برای کاربر باز میشود.

24- استفاده از AMP

شاید این عامل یکی از عوامل مستقیم در رتبه بندی به حساب نیاید ولی AMP یکی از ملزومات رتبه بندی در نسخه موبایلی Google News Carousel می باشد.

25- تطبیق ماهیت جستجو

آیا صفحه محتوا با عبارت جستجو مطابقت می کند؟ اگر این گونه است آن صفحه رتبه بندی بالایی در نتایج جستجو خواهد داشت.

26- مرغ مگس خوار گوگل یا هامینگ برد

این الگوریتم به گوگل کمک می کند از سطح کلمات کلیدی فراتر رود. به لطف این پرنده گوگل می تواند بهتر موضوع صفحه را دریابد.

27- محتوای تکراری

محتوای همسان و یا تقریباً مشابه در یک صفحه اثر منفی بر نتایج جستجوی موتور گوگل دارد.

28- Rel=Canonical 

اگر صفحه شما دارای چندین URL باشد و یا صفحات مختلف با محتوای یکسان داشته باشد (به عنوان مثال یک صفحه دارای نسخه کامپیوتری و موبایلی باشد) گوگل آنها را کپی شده تلقی می کند. گوگل تنها یک URL را به عنوان نسخه مشروع تشخیص داده، آن را نمایش می دهد و بقیه نسخه ها را کپی آن URL در نظر می گیرد.استفاده درست از این تگ جلوی جریمه شدن شما برای محتوای تکراری را خواهد گرفت.

29- بهینه سازی تصاویر

تصاویری که بر روی سایت بارگذاری می شوند از طریق نام فایل، محتوای آلت، توصیفات و کپشن به موتورهای جستجوی گوگل سیگنال می فرستند.

30- تاریخ محتوا

الگوریتم Google Caffeine اخیرا محتوایی که به تازگی انتشار یافته یا به روز رسانی شده است را ترجیح می دهد به ویژه اگر مسئله زمان در مورد محتوا از حساسیت برخوردار باشد. گوگل اهمیت زیادی برای این عامل قائل است و تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد.

31- درصد به روز رسانی محتوا

اهمیت ویرایش و تغییراتی که در محتوا داده می شود یک عامل دیگر برای جدید بودن مطلب برای گوگل است است. اضافه و یا حذف کردن کل یک بخش مهم تر از جابه جای یک یا چند واژه است.

32- سابقه روز رسانی محتوا

محتوا چند بار به روز رسانی می شود؟ به صورت روزانه، هفتگی یا 5 سال یک بار؟ میزان به روز رسانی محتوا نقش مهمی در جدید بودن مطلب برای گوگل بازی می کند.

33- اولویت کلمات کلیدی

به کار بردن کلمات کلیدی در بین 100 کلمه اول یک صفحه نشان می دهد آن صفحه با کلمه کلیدی در ارتباط است و به همین خاطر در صفحه نتایج گوگل رتبه های اول را به خود اختصاص می هد.

34- کلمات کلیدی در تگ H2,H3

به کاربردن کلمات کلیدی در تگ h2 , h3 می تواند نشانه ظریفی از مرتبط بودن صفحه با کلمه کلیدی باشد. در واقع وجود این تگ ها به گوگل کمک می کند ساختار صفحه را متوجه شود.

35- کیفیت لینک های خارجی

بسیاری از متخصصان سئو تصور می کنند لینک های خارجی به صفحات معتبر، به گوگل این پیام را می دهد که سایت قابل اعتماد است.

36- موضوع لینک خارجی

با توجه به الگوریتم Hilltop لینک محتوای سایت به سایت های دیگر می تواند یک سیگنال برای گوگل باشد. مثلا اگر صفحه شما در مورد خودرو است و به صفحه ای که راجع به سینما است لینک داده شود گوگل تصور می کند صفحه شما در مورد خودروهای سینمایی است و نه خودرو.

37- قواعد دستوری و املایی

گرامر و املای صحیح، یک پیام در مورد کیفیت محتوای شما به گوگل ارسال می کند.

38- محتوای غیر کپی

آیا محتوای صفحه شما ناب و دسته اول است و یا اینکه از جایی کپی شده است. اگر کپی شده باشد صفحه رتبه بندی خوبی نخواهد داشت و یا اصلا ایندکس نخواهد شد.

39- سازگاری با نسخه موبایل

این الگوریتم که اغلب با نام Mobilegeddon شناخته می شود این بروز رسانی صفحاتی را که برای گوشی موبایل بهینه هستند را در رتبه بالاتری قرار میدهد.

40- قابلیت استفاده در نسخه موبایل

وب سایت هایی که کاربران موبایل به راحتی می توانند از آن استفاده کنند در اندیس گوگول موبایل دارای ارجحیت هستند.

41- محتوای پنهان در موبایل

محتوای پنهان شده در دستگاه های موبایل ممکن است اندیس گذاری نشوند و یا وزن زیادی به خود اختصاص ندهند. با این همه گوگل عنوان کرد این مسئله ایرادی ندارد اما اگر محتوایی ضرروی باشد باید قابل رویت باشد.

42- محتوای تکمیلی مفید

بر طبق سند دستور العمل ارزیاب گوگل یا now-public Google Rater Guidelines Document محتوای تکمیلی می تواند نشانه ای از با کیفیت بودن محتوا باشد. این امر به نوبه خود بر رتبه بندی سایت تأثیر می گذارد. از جمله محتوای تکمیلی مفید می تواند مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و یا دستورالعمل های به اشتراگ گذارده شده باشد.

43- محتوای مخفی شده سربرگ ها

گوگل می پرسد آیا برای نمایش محتوای برخی صفحات باید بر روی سربرگ خاصی کلیک کرد؟ چنین محتوایی اندیس گذاری نمی شود.

44- تعداد لینک های خارجی

همه لینک ها از نوع dofollow هستند. وجود لینک در صفحه می تواند نشانه کیفیت بالای سایت باشد، اما وجود تعداد زیاد dofollow می تواند رتبه سایت را کاهش دهد.

45- چند رسانه ای بودن

وجود تصاویر, ویدئو و دیگر رسانه ها از المان های تأثیر گذار بر کیفیت سایت از نظر گوگل است. مطالعات نشان می دهد که بین رسانه ها و رتبه بندی سایت همبستگی وجود دارد.

مالتی مدیا

 

46- تعداد لینک های داخلی اشاره شده به صفحه

تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند اهمیت بیشتر آن صفحه نسبت به بقیه صفحات را نشان می دهد.

47- کیفیت لینک های داخلی اشاره شده به صفحه

لینک های داخلی از صفحات معتبر برای یک دامنه، تأثیر قوی تری دارند.

48- لینک های شکسته

وجود تعداد زیاد لینک شکسته نشان می دهد یک سایت یا مورد بی توجهی قرا گرفته و یا رها شده است. دستورالعمل رتبه بندی گوگل از لینک های شکسته برای بررسی کیفیت سایت استفاده می کند.

49- سطح خوانایی صفحه

جای هیچ تردیدی نیست که گوگل سطح خوانایی صفحه را تخمین می زند. در واقع گوگل می تواند سطح خوانایی سایت شما را ارائه  دهد:
این مطلب گاهی مورد بحث است. گاهی اوقات سطح مبتدی بودن خوانایی سایت بهتر تشخیص داده می شود. زیرا برای عموم خوشایندتر بوده و با سطح ادراکات آنها مطابقت بیشتری دارد. گاهی اوقات نیز چنین نیست.

سطح خوانایی

50- لینک های وابسته

لینک های وابسته به خودی خود به سایت شما آسیب نمی زند ولی وجود تعداد زیاد این لینک ها باعث می شود الگوریتم گوگل به دیگر سیگنال های کیفیت توجه بیشتری کرده تا مطمئن شود سایت شما یک سایت وابسته جزئی نیست.

51- خطاهای HTML / اعتبار سنجی W3C

خطاهای زیاد در Html و یا کدهای ناقص نشان دهنده کیفیت ضعیف سایت است. این موضوع هنوز مورد بحث و نظر است، اما صفحاتی که دارای کدبندی مناسب هستند سیگنال کیفیت محسوب می شوند.

52- اعتبار دامنه

سایت هایی که دارای دامنه معتبر هستند نسبت به آن دسته از سایت هایی که از دامنه هایی با اعتبار کمتر برخوردارند، رتبه بندی بالاتری دارند.

53- درجه بندی صفحه

پیچ رنک یا درجه بندی صفحات، طبق گفته گوگل، رتبه بندی جایگاه و امتیاز سایت و صفحه است که در طول سال طبق الگوریتم و فرمول خاصی محاسبه می شود. در این زمینه سایت هایی که دارای لینک های معتبر و بازدید بیشتر از سایت هستند، ارجحیت دارند.

54-طول URL

اگر طول URL زیاد باشد ممکن است قابلیت دیده شدن صفحه را تحت تأثیر قرار دهد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که URL های کوتاه تر برای نتایج جستجو بهتراند.

طول URL

55- مسیر URL

صفحات نزدیک تر به صفحه اصلی نسبت به صفحات دورتر از اعتبار بیشتری برای رتبه بندی برخوردار هستند.

56- ویراستار انسانی

گرچه این موضوع هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است اما گوگل حق انحصاری سیستمی را دارد که اجازه می دهد ویراستاران انسانی، صفحه نتایج گوگل را تحت تأثیر قرار دهند.

57- دسته بندی صفحه

دسته ای که یک صفحه در آن قرار دارد یک سیگنال مرتبط برای گوگل می فرستد. صفحه ای که در دسته مربوط به خود قرار دارد نسبت به دیگر صفحات دارای اولویت بالاتری برای گوگل است.

58- تگ وردپرس

تگ های ورد پرس سیگنال مرتبط برای گوگل هستند. بر طبق گفته سایت Yoast.com تنها راه بهبود سئو این است که یک قطعه محتوا به محتوای دیگر و یا به گروه خاصی از پست ها متصل شود.

59- کلمات کلیدی در URL

یکی دیگر از سیگنال های مرتبط، کلمات کلیدی در لینک URL است. گوگل اخیرا این عامل را عاملی کوچک در نظر گرفته اما به هر حال یک عامل رتبه بندی است.

60- رشته URL

دسته های موجود در رشته URL توسط گوگل خوانده می شود و ممکن است نشان دهنده مضمون صفحه باشد.

61- منابع و مراجع

ذکر منابع و مراجع مانند کاری که مقالات پژوهشی انجام می دهند می تواند نشانه کیفیت صفحه مورد نظر باشد. گوگل عنوان کرد که بازدید کنندگان در هنگام جستجو باید به منابع توجه خاصی داشته باشند. این موضوع در مورد منابع معتبر از اهمیت برخوردار است. با این حال گوگل اشاره نکرده که در این زمینه از لینک های خارجی استفاده کنند.

62- فهرست شماره دار و نشان دار

فهرست های شماره دار و یا نشانه گذاری شده، محتوا را به بخش های منظم مرتب کرده و به روایی مطلب برای خواننده کمک می کند. گوگل نیز موافق این موضوع بوده و محتوای شماره دار یا نشان دار را ترجیح می دهد.

63- اولویت صفحه درنقشه سایت

اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل Sitemap.xml داده می شود ممکن است بر روی رتبه بندی تأثیر بگذارد.

64- تعداد زیاد لینک های خارجی

براساس اشاره مستقیم سند کیفیت گوگل: " برخی از صفحات دارای لینک های متعدد بیشماری هستند که باعث مبهم شدن و دور شدن از محتوای اصلی می شود."

65- تعداد کلمات کلیدی فرعی در رتبه بندی

اگر درجه بندی صفحه به خاطر وجود کلمات کلیدی دیگر باشد برای گوگل سیگنال کیفیت محسوب می شود.

66- عمر صفحه

گرچه گوگل محتوای جدید را ترجیح می دهد، اما هر چه عمر صفحه ای که به طور منظم به روز می شود بیشتر باشد به صفحات دیگر ترجیح داده می شود.

67- چیدمان کاربر پسند

بر طبق سند دستورالعمل کیفیت گوگل با کیفیت ترین چیدمان ها در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند. 

68- دامنه پارک شده

پارک دامنه به ثبت یک دامنه بدون مرتبط سازی آن با دیگر خدمات مانند ای یمل و یا وب سایت اشاره می کند. این عمل ممکن است به خاطر حفظ دامنه برای توسعه آتی آن و یا حفاظت در برابر حملات سایبری ثبت غیر قانونی نام دامنه برای فروش به دیگران باشد. به روز رسانی گوگل در دسامبر 2011 قابلیت نمایش دامنه های پارک شده را کاهش داد.

69- محتوای مفید

همانطور که اشاره شد گوگل محتوای با کیفیت و مفید را تشخیص می دهد.

فاکتورهای مرتبط با سایت و تأثیر آن در سئو

عوامل مربوط به سایت

70- محتوای هر سایت باید منحصر به فرد و باارزش باشد.

گوگل اعلام کرد سایت هایی که فاقد مطالب جدید و مفید باشد، به ویژه اگر سایت وابسته کوچکی باشد را جریمه می کند.

71- صفحه تماس با ما

سند ذکر شده گوگل عنوان می کند که اگر یک سایت اطلاعات تماس کافی داشته باشد در اولویت قرار می گیرد. یک امتیاز نیز برای تطابق اطلاعات با اطلاعات مندرج در سایت Whois در نظر گرفته شده است.

72- دامنه مطمئن/ رتبه اعتماد

اکثر متخصصان سئو معتقدند رتبه اعتماد (که بر اساس تعداد لینک های داده شده از سایت های معتبر اندازه گیری می شود) یک عامل مهم در رتبه بندی سایت به شمار می رود.

73- معماری سایت

یک سایت منظم به گوگل کمک می کند محتوای شما را از نظر موضوعی سازمان دهی کند. همینطور به Googlebot امکان می دهد به تمام صفحات شما دسترسی داشته و آنها را اندیس گذاری کند.

74- به روز رسانی سایت

بسیاری از متخصصان سئو معتقدند به روزسانی سایت به ویژه اضافه کردن مطلب جدید به سایت، یک فاکتور سئو مهم در رتبه بندی به شمار می رود. با این حال اخیراً گوگل، الگوریتم "فراوانی انتشارات" را تکذیب کرده است.

75- وجود نقشه سایت

نقشه سایت به موتور جستجوی گوگل کمک می کند صفحات را راحت تر و کامل تر اندیس گذاری کرده و قابلیت دیده شدن آن را افزایش دهد.

76- فعال بودن سایت

خرابی مداوم سایت به دلایل تعمیرات و یا مسائل مربوط به سرور می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد و در صورت عدم رفع آن حتی منجر به حذف اندیس گذاری شما شود.

77- موقعیت سرور

موقعیت سرور در مناطق مختلف، رتبه بندی سایت را تحت تأثیر قرار می دهد. این موضوع در جستجوی مبتنی بر منطقه جغرافیایی اهمیت دارد.

 وبلاگ اصلی گوگل
اخبار رسمی در خصوص اندیس گذاری و رتبه بندی سایت

HTTP به عنوان عامل رتبه بندی
چهارشنبه 6 آگوست 2014

وب مستر گوگل

" امنیت برای ما یک مسئله مهم تلقی می شود.ما سرمایه گذاری بیشماری انجام می دهیم تا مطمئن شویم خدمات ما بر محور امنیت قرار دارد، به این صورت که از HTTP قوی به صورت پیش فرض استفاده شود. این بدین معنی است افرادی که از Gmail و Google Drive استفاده می کنند به طور ایمن به گوگل متصل شوند.
همچنین در تلاشیم تا بیش از پیش امنیت گوگل را ارتقا بخشیم. بخش مهمی از اطمینان ما را دسترسی ایمن افراد به گوگل تشکیل می دهد. به عنوان مثال شرایطی ایجاد کرده ایم تا وب مستر بتواند نکات ایمنی سایت را شناسایی کرده و در صدد رفع آن برآید."

78-گواهیSSL

گوگل تأیید کره است که از HTTP به عنوان فاکتور رتبه بندی سایت استفاده می کند.

79- شرایط ایمنی و خدمات رسانی سایت

این دو صفحه به کاربر اعلام می کند سایت عضو مشروع و قانونی اینترنت است.

80-اطلاعات کپی شده متا

اطلاعات کپی شده متا در سرتاسر سایت می تواند قابلیت رؤیت سایت شما را به شدت کاهش دهد. در واقع، the Search Console به شما در این زمینه هشدار می دهد که در این موضوع زیاده روی نکنید.

81- ناوبری سایت

این یک روش کاربر پسند است که به کاربر و موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند در کدام قسمت سایت قرار دارند.

ناوبری سایت

82- بهینه سازی شده برای موبایل

با توجه به این امر که نیمی از کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل می دهند، گوگل بهینه بودن سایت شما برای گوگل را مد نظر قرار می دهد. در حقیقت، گوگل وب سایت هایی که با نسخه موبایل سازگار نیستند را جریمه می کند.

83- یوتیوپ

جای هیچ تردیدی نیست که ویدئوهای یوتویپ در صفحه نتایج گوگل ارجحیت دارد. شاید به این دلیل است که گوگل مالکیت آن را در اختیار دارد. مطالعات نشان می دهد ترافیک سایت یوتیوپ پس از انتشار گوگل پاندا به طرز چشم گیری افزایش یافت.

84- کاربری سایت

سایتی که استفاده از آن سخت باشد رتبه بندی را به طور غیر مستقیم از طریق زمان هدر رفته در سایت، تعداد صفحات بازدید شده و نرخ بانس ریت (فاکتور رتبه بندی رنک برین) تحت تاثیر قرار میدهد.

85- استفاده از Google Analytics و Google Search Console

برخی افراد تصور می کنند با داشتن این دو نوع برنامه بر روی سایت می توانند اندیس گذاری سایت خود را بهود بخشند. وجود این دو برنامه به گوگل داده های بیشتری برای بررسی می دهد.

فاکتورهای لینک سازی و تأثیر آن در سئو سایت

عوامل بک لینک

 

86- آمار بازدید از سایت/ شهرت سایت

شهرت یک سایت نقش مهمی برای الگوریتم های گوگل بازی می کند. گوگل توانست یک سایت که به دنبال اخاذی از افراد برای کسب بیشتر جراید و لینک هایش بود را شناسایی و جریمه کند.

87-عمر دامنه لینک

بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی هستند قدرتمندتر از دامنه های جدید هستند.

88- مرجع لینک

تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک سایت یکی از فاکتورهای سئو مهم در رتبه بندی آن سایت به حساب می آیند.



مرجع لینک

 

89- تعداد لینک های مجازا از آدرس IP، کلاس C

لینک های مجزا از آدرس های کلاس C به معنی ارجاعات بالای سایت است. این امر به رتبه بندی کمک می کند.

90- تعداد لینک های صفحه

مجموع لینک های صفحه حتی از یک دامنه، بر رتبه بندی سایت اثر دارد.

91- متن متصل به بک لینک یا تکست انکر (Text Anchor)

گاهی اوقات متن متصل به لینک بیشتر از صفحه ای که بدان ارجاع داده شده توصیف کننده سایت است.

مشخصاً، متن متصل به بک لینک مانند گذشته پر اهمیت نیست (و در صورت تکرار می تواند به عنوان اسپم شناسایی شود.) اما یک متن پر از کلمات کلیدی در بک لینک تا حدودی یک سیگنال مرتبط بودن محتوا با کلمات کلیدی، برای گوگل ارسال می کند.

92- تگ Alt (برای تصاویر)

Alt Tag به عنوان انکرتکست برای تصاویر عمل میکند.

93- لینک های حاصل از دامنه های مانند Edu. و gov.

دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند. با اینحال، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.

94- اعتبار صفحه لینک شده

اعتبار صفحه لینک شده یک عامل بسیار مهم در رتبه بندی بوده و هست.

95- اعتبار دامنه لینک شده

اعتبار دامنه ارجاع دهنده می تواند نقش مهمی در ارزش لینک بازی می کند.

96- لینک رقبا

لینک دیگر صفحاتی که در SERP دارای یک نوع رتبه بندی هستند می توانند با ارزش تر از رتبه یک صفحه با کلمه کلیدی خاص باشند.

97- تعداد لینک از سایت های مورد انتظار

برخی متخصصان سئو معتقدند تا زمانی که از سایت های مورد انتظار در صنعت کسب و کار خود لینکی دریافت نکنید گوگل نمی تواند کاملاً به شما اعتماد کند.

98- لینک از همسایگان بد

لینک از سایت های نامعتبر می تواند رتبه بندی شما را خدشه دار کند.

99- پست های مهمان

با اینکه لینک از طرف پست های مهمان ارزش خود را دارد اما قدرت آن به اندازه لینک متون با ارزش نیست. (گذشته از این پست مهمان در مقیاس بزرگ برای شما دردسر آفرین است).

100- لینک تبلیغاتی

بر طبق اعلام گوگل، لینک های تبلیغاتی نباید فالو یا دنبال شوند. احتمال دارد گوگل قادر به شناسایی و فیلتر کردن لینک های فالو شده از تبلیغات باشد.

101- اعتبار صفحه اصلی

لینک های ارجاع داده شده به صفحه اصلی می تواند نقش مهمی در ارزش گذاری سایت و به تبع وزن لینک داشته باشد.

102- لینک های nofollow

این بحث برانگیزترین مسئله در سئو است. سایت رسمی گوگل در این زمینه می گوید:

" در حالت کلی ما این گونه لینک ها را مدنظر قرار نمی دهیم"

گوگل در موارد خاصی این لینک ها را مورد توجه قرار می دهد. داشتن میزان مشخصی از لینک های nofollow برای یک سایت بیشتر طبیعی است تا غیر طبیعی.

103- تنوع لینک ها

وجود لینک های زیاد از یک منبع می تواند نشانه اسپم بودن وب سایت تلقی شود. از طرف دیگر، لینک های حاصل از منابع متعدد علامتی بر طبیعی بودن آنهاست.

104- تگ های "Sponsored"و "UGC"

لینک هایی که تگ “rel=sponsored” or “rel=UGC” دارند متفاوت با لینک های فالو و نوفالو با آنها رفتار میشود.

105- لینک های مضمونی

لینک هایی که در داخل محتوا هستند دارای قدرت بیشتری نسبت به لینک صفحات خالی می باشند.

106- بازگرداندن یا ری دایرکت 301 به صفحه

لینک هایی که از ریدایرکت 301 به دست می آیند، باعث ضعیف شدن قسمتی یا تمام پیج رنک خواهند شد.

107- متن متصل به لینک داخلی

متن حاوی لینک داخلی در سئو، یک سیگنال مرتبط برای گوگل است. لینک های داخلی از وزن کمتری نسبت به متون لینک شده صفحات خارجی دارند.

108- ویژگی عنوان لینک

عنوان لینکی که با نگه داشتن موس روی تب صفحه آنرا میبینید از وزن ضعیفی در رتبه بندی برخوردار است.

109- ارجاع از دامنه های مرجع کشور

دریافت لینک از دامنه های برتر کشور (org, ir, gov) می تواند به رتبه بندی در همان کشور کمک کند.

110- موقعیت لینک در محتوا

لینک های موجود در ابتدای متن تا حدوی از وزن بیشتری نسبت به لینک هایی که در جایگاه انتهایی متن قرار دارند برخوردار است.

111- موقعیت لینک در صفحه

مکان قرار گیری لینک در صفحه از اهمیت برخوردار است. عموماٌ، لینک درون متن نسبت به لینک درون پاورقی (فوتر) یا نواحی گوشه ای (سایدبار) از قدرت بیشتری برخوردار است.

112- لینک دامنه های هم تراز

لینک سایت هایی با حوزه تخصصی مشابه از اهمیت بیشتری نسبت به لینک سایت های غیر مرتبط دارد.

113- لینک صفحات هم تراز

لینک به صفحات با موضوع مرتبط  نیز دارای ارزش بیشتری است.

114- کلمه کلیدی در عنوان

لینک زدن به صفحاتی که کلمه کلیدی شما را در عنوان خود دارند برایتان امتیاز دارد. (" لینک دادن متخصصان به متخصصان").

115- شتاب مثبت لینک

یک سایت با شتاب و سرعت لینک دهی بالا به گوگل نشان می دهد سایت شما در حال شهرت یافتن است.

116- شتاب منفی لینک

از طرف دیگر، شتاب منفی لینک دهی به شدت رتبه بندی را کاهش می دهد زیرا نشان می دهد سایت شما معروف نیست.

117- لینک از صفحات مرجع

الگوریتم Hilltop به سایت هایی که در یک زمینه خاص، از سایت های مرجع لینک می گیرند روی خوش بیشتری نشان می دهد.

118- لینک از سایت های معتبر

لینکی که از سایت های معتبر و شناخته شده حاصل می شود به مراتب بهتر از لینک سایت های ناشناخته است.

119- لینک به عنوان منبع ویکی پدیا

با اینکه این لینک ها nofollow هستند (یعنی لینک هایی که موتوهای جستجو آن را دنبال نمی کنند) اما بسیاری تصور می کنند داشتن لینک از ویکی پدیا باعث معتبر شدن آنها در چشم موتورهای جستجو می شود.

120- کلمات همراه

کلمه ای که اطراف بک لینک  یه سایت قرار دارد به گوگل کمک می کند به مضمون صفحه سایت پی ببرد.

121- عمر بک لینک

لینک های قدیمی رتبه بندی بهتری نسبت به بک لینک های جدیدتر دارند.

122- لینک از سایت های واقعی

به نقل از شبکه وبلاگ نویسان، گوگل احتمالا وزن بیشتری به لینک های حاصل از سایت های واقعی می دهد تا بلاگ های تقلبی. در این زمینه گوگل از سیگنال های برند و یا تعامل کاربر برای تشخیص این دو بهره می برد.

123- پروفایل نرمال لینک

یک سایت با پروفایل نرمال لینک رتبه بالاتری می گیرد و دوام بیشتری دارد تا سایتی که به طور مشخص از استراتژی کلاه سیاه برای ساخت لینک استفاده می کند.

124- لینک های دوجانبه

گوگل لینک های تقابلی را به هیچ وجه نمی پسندد و همیشه توصیه کرده است که وب سایت ها از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنند.

125- لینک موجود در محتوای تولید شده توسط کاربر

گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و متوجه می شود کدام محتوا توسط مالک سایت تولید شده است. به عنوان مثال: یک لینک بلاگ رسمی WordPress.com از لینک besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.

126- لینک از ری دایرکت 301

ری دایرکت 301 تغییر مسیر دائم از یک URL به دیگری است که در آن بازدیدکنندگان و موتور جستجو به URL متفاوتی از آنچه که در ابتدا در مرورگر تایپ یا در صفحه نتایج جستجو انتخاب  کرده بودند، هدایت می شوند. لینک تغییر مسیر 301 نسبت به لینک های مستقیم ارجحیت ندارد. با این حال گفته شده مثل آنها عمل می کند.

127- استفاده از میکروفرمت Scheme.org

صفحاتی که میکروفرمت ها را پشتیبانی می کند نسبت به صفحاتی که پشتیبانی نمی کنند رتبه بالاتری می گیرند. میکروفرمت ها به لغات یا تگ هایی گفته می شود که به HTML اضافه می شود تا صفحه وب سایت در نتایج جستجو بهتر نمایش داده شود استفاده از میکروفرمت ها منجر به افزایش مستقیم یا رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می شود.

128- رتبه اطمینان سایت لینک دهنده

رتبه اطمینان یک سایت لینک دهنده به رتبه اعتماد سایت شما نیز منتقل می شود.

129-تعداد لینک های خارجی بر روی صفحه

رتبه سایت محدود است. لینک به صفحه ای که تعداد بیشمار لینک خارجی دارد رتبه سایت کمتری نسبت به یک صفحه با تعداد انگشت شمار لینک منتقل می کند.

130- لینک های فوروم (انجمن ها)

به علت وجود خطر اسپم شدن ،معمولا گوگل ارزش زیادی برای لینک های حاصل از فوروم ها قائل نیست.

131- تعداد کلمات محتوای لینک

یک لینک با یک پست 1000 کلمه ای ارزش بالاتری به یک لینک 25 کلمه ای دارد.

132- کیفیت محتوای لینک شده

لینک های حاصل از محتوای ضعیف نسبت به لینک محتوای پرمایه و غنی ارزش زیادی به یک سایت منتقل نمی کنند.

133- لینک های تکراری در صفحات سایت

این لینک ها همگی تحت عنوان یک لینک تلقی می شوند.

تاثیر تعامل با کاربر در سئو سایت 

تعامل کاربر

 

134- الگوریتم RankBrain

به اعتقاد بسیاری از کاربران این الگوریتم به برآورد نحوه تعامل کابر با نتایج جستجو پرداخته و بر همین اساس نتایج را رتبه بندی می کند.

135- میزان تکرار کلیک (CTR) برای کلمات کلیدی

به نقل از گوگل، صفحاتی که کلیک بیشتری در صفحه نتایج جستجو به خاطر یک کلمه کلیدی خاص به دست می آورند رتبه بالاتری می گیرند.

136- مقدار CTR برای کلیه کلمات کلیدی

نرخ کلیک طبیعی یک صفحه برای تمامی کلیدواژه ها به خاطر کاربر محور بودن و تعامل با کاربر، رتبه بهتری دریافت می کند.

137- نرخ بونس ریت یا نرخ پرش کاربر (bounce rate)

متخصصان سئو بر سر نرخ بونس ریت متفق القول نیستند، اما به هر حال می تواند راهی باشد تا گوگل به کیفیت صفحه سایت پی ببرد. نرخ بالای بونس ریت نمی تواند به مفهوم با کیفیت بودن صفحه باشند. مطالعات نشان می دهد بین بونس ریت و رتبه بندی همبستگی وجود دارد.

138- ترافیک مستقیم

گوگل تأیید کرده است که از داده های کروم برای تخمین میزان بازدید سایت استفاده می کند. سایت هایی که دارای ترافیک مستقیم هستند سایت های باکیفیت تلقی می شوند. مطالعات نشان می دهد بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل همبستگی معنی داری وجود دارد. سایت هایی که به طور مرتب توسط کاربران مورد بازدید قرار می گیرد رتبه بندی بالاتری دارند.

139- تکرار ترافیک

سایت هایی که مرتباً توسط کاربران مورد بازدید قرار گرفته اند توسط گوگل رتبه بندی بهتری می گیرند.

140- پوگواستیک یا چوب فنردار پرش (Pogostick)

پوگواستیک نوعی پرش کاربر محسوب می شود. در این زمینه، کاربر بر نتایج دیگر جستجو کلیک می کند تا جواب سوال خود را بیابد. نتایجی که کاربر از آنها پرش می کند برای رتبه بندی اثر منفی دارد.

پوگ استیک

 

141- سایت های مسدود شده

گوگل استفاده از این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با اینحال پاندا از این ویژگی به عنوان سیگنال کیفیت استفاده می کند.

142- بوک مارک کروم (Bookmark)

می دانیم که گوگل داده های موجود در مرورگر کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم، بوک مارک می شوند نتایج بهتری در رتبه بندی به دست می آورند.

143- تعداد کامنت ها

تعداد زیاد کامنت در سایت نشان دهنده تعاملی بودن سایت و در نتیجه کیفیت بالای آن است. به گفته یکی از کارمندان گوگل تعداد کامنت ها کمک زیادی به رتبه بندی می کند.

144- مدت زمان توقف در سایت

گوگل توجه زیادی به مدت زمان سپری شده در سایت می کند. هر چه مدت زمان سپری شده توسط کاربران بالاتر باشد، برای رتبه بندی بهتر است.

 تاثیر قواعد خاص الگوریتم های گوگل روی سئو سایت

قواعد خاص الگوریتم گوگل

145- عبارت جستجوی جدید

گوگل در مورد موضوعی خاص به صفات جدیدتر رتبه بهتری می دهد.

146- تنوع عبارت جستجو

گوگل برای کلمات مبهم مانند Ted یا WWF یا Ruby در نتایج جستجو، تنوع ایجاد می کند.

147- سابقه بازدید کاربر

شاید تا حالا خودتان متوجه این امر شده اید: وب سایت هایی که شما مرتباً از آنها بازدید کرده اید در صفحه نتایج جستجو برای شما رتبه بالاتری می گیرند.

148- سابقه جستجوی کاربر

زنجیره عبارت جستجو، تحت تأثیر جستجوهای قبلی قرار دارد. به عنوان مثال, اگر شما اول کلمه "نظرات" را جستجو کنید و بعد کلمه "توستر" را، گوگل به احتمال زیاد در دفعات بعدی نظرات مربوط به توستر را در فهرست اول نتایج جستجو قرار می دهد.

149- قطعه نشانه دار یا اسنیپت (Featured snippets)

این قطعه تکه ای از اطلاعات است که در صفحه نخست نتایج گوگل درست پس از تبلیغات و یا پست های اسپانسر شده (در صورت وجود) به صورت نشانه دار قرار می گیرد. گوگل بر اساس ترکیب طول محتوا، قالب بندی, اعتبار و HTTP این قطعه ویژه را نشان می دهد. موتور جستجوی گوگل از این اطلاعات برای نمایشِ بهتر نتایج جستجو استفاده می کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

150- هدف گذاری جغرافیایی

گوگل اولویت اول را به سایت هایی که دارای آی پی سرور داخلی و دامنه کشوری هستند می دهد.

151- جستجوی ایمن

وقتی گزینه جستجوی ایمن فعال باشد، محتوای غیر اخلاقی یا افراد زیر سن قانونی نمایش داده نمی شود.

152- حلقه های گوگل پلاس یا Google +circle

با اینکه google+ عملاً حذف شده است اما گوگل نتایج مؤلفان و سایت هایی که شما به Google +circle اضافه کرده اید را نمایش می دهد.

153- کلمه کلیدی “YMYL” 

این عبارت به این معنی است که گوگل برای صفحات استاندارد، مهم و ضروری ارزش زیادتری قائل است. صفحاتی مانند صفحات پزشکی و سلامت یا صفحات قانونی از نظر گوگل ارجحیت دارند.

154- شکایت DMCA

گوگل صفحاتی که دارای شکایت DMCA هستند را امتیاز منفی می دهد. این شکایت در مورد حق کپی رایت مصوب آمریکا می باشد که سایتی از آن تخطی کرده است.

155- تنوع دامنه

الگوریتم به روز رسانی Bigfoot Update دامنه های بیشتری را به صفحه SERP اضافه می کند.

156- جستجوی معاملاتی

گوگل گاهی اوقات نتایج متفاوتی برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نمابش می دهد.

157- جستجوی محلی

در مورد جستجو کنندگان محلی، گوگل نتایج جستجوی محلی را در اولویت قرار می دهد.

158- Top Stories box یا باکس اخبار دست اول گوگل

برخی از کلمات باعث قرار گیری صفحات در باکس اخبار دست اول گوگل یا همان Top Stories box می شوند.

159- اولویت نام های تجاری مطرح

بعد از راه اندازی الگوریتم Vince Update ، گوگل به نام های تجاری بزرگ امتیاز بیشتری می دهد.

160- نتایج خرید

برخی اوقات گوگل در SERP نتایج جستجوی خرید را در صفحه نتایج عادی نمایش می دهد.

161- نتایج تصاویر

برخی تصاویر در صفحه نتایج عادی ظاهر می شوند.

162- تخم مرغ عید گوگل (Easter Egg Results)

گوگل فهرستی از تخم مرغ های عید دارد. به عنوان مثال وقتی شما عبارت " Atari Breakout "را در صفحه تصاویر گوگل جستجو می کنید نتایج به صورت یک بازی ظاهر می شود. می توانید تقصیر را به گردن Victor Pan ریاضی دان روسی بیاندازید.

163- نتایج یک سایت واحد برای چندین برند

کلمات کلیدی برند محور یا بر اساس دامنه باعث نمایش چندین نتیجه از یک سایت واحد می شود.

164- الگوریتم Payday Loans Update

با وجود این الگوریتم جستجوهای اسپم حذف می شوند.

 تاثیر سیگنال های برند روی سئو سایت 

سیگنال برند 

165- متن متصل به نام برند

متن متصل به نام برند یکی از سیگنال های ساده و در عین حال بسیار قوی برای گوگل است. به عنوان مثال نام برند Moz که به مقاله ای در وبلاگ moz لینک می شود.

166-نتایج برند شده

کاربران نام برندها را جستجو می کنند. اگر نام برند شما جستجو شود به گوگل نشان می دهد سایت شما یک برند واقعی است.

167- برند + جستجوی کلمات کلیدی

آیا مردم سعی کرده اند کلمه کلیدی خاصی را در کنار نام برند شما جستجو کنند (مثلاً Backlinko SEO)؟ اگر چنین است گوگل برای جستجوی نسخه بدون برند آن کلمه کلیدی به شما یک امتیاز می دهد.

168- سایت دارای فیس بوک با لایک بالا

برندها اصولا صفحات فیس بوک با تعداد لایک بیشمار دارند .

169- سایت دارای توئیتر و فالور

داشتن پروفایل توئیتر و فالورهای زیاد نشان دهنده شهرت برند است.

170- صفحه رسمی کمپانی LinkedIn

اکثر کسب و کارهای واقعی دارای صفحه LinkedIn هستند.

171- نویسندگان مطرح و شناخته شده

در فوریه 2013 متخصص سئو اریک اشمیت اعلام کرد:
" اطلاعات مربوط به پروفایل کاربران مورد تأیید و معتبر امتیاز بالاتری می گیرد. "

172- اعتبار حساب کاربری رسانه های اجتماعی

یک حساب کاربری با تعداد 100000 فالور و 2 پست از یک حساب کاربری با 100000 فالور و هزاران پست قطعاً متفاوت است. در حقیقت، گوگل دارای حق انحصاری تشخیص واقعی بودن یا تقلبی بودن حساب کاربری رسانه های اجتماعی است.

173- برندهای ذکر شده یا مِنشن شده در قسمت استوری های برتر

برندهای بزرگ همیشه در تاپ استوری سایت ها اشاره می شوند.

174-برندهای اشاره شده یا مِنشن شده بدون لینک

گاهی برندها بدون لینک داده شدن اشاره می شوند. گوگل، برندهای بدون هایپرلینک را به عنوان سیگنال برند می شناسد.

175- موقعیت فیزیکی یک کسب و کار

کسب و کارهای واقعی در مکانی دارای دفتر هستند. برای گوگل امکان پذیر است که به دنبال داده های مکانی جهت تشخیص برند بودن یک سایت برود.

تاثیر اسپم درون سایتی روی سئو سایت 

عوامل اسپم درون سایت

 

176- جریمه پاندا

سایت های کم کیفیت پس از حضور الگوریتم پاندا قابلیت نمایش کمتری یافتند.

177- لینک به همسایگان بد

لینک دادن به همسایگان بد می تواند به دیده شدن در صفحه نتایج لطمه بزند.

178- ری دایرکت

ری دایرکت های زیرکانه یک اشتباه بزرگ است. اگر گوگل متوجه آن شود نه تنها جریمه می شوید بلکه از اندیس گوگل نیز حذف می شوید.

179- پاپ آپ های تبلیغاتی

سند منتشر شده گوگل عنوان کرده است پاپ آپ های تبلیغاتی و مزاحم باعث کاهش کیفیت سایت می شوند.

 

پاپ آپ 

180- پاپ آپ های تبلیغاتی بینابینی

گوگل می تواند سایت هایی که برای کاربران موبایل، صفحه پاپ آپ کاملاً پوشاننده نمایش می دهند را جریمه کند.

181-بهینه سازی افراطی سایت

گوگل سایت هایی که بیش از حد بهینه شده اند را جریمه می کند: استفاده زیاد از کلمات کلیدی, استفاده زیاد از تگ هدر، آرایش زیاد کلمات کلیدی از جمله این موارد است.

182- محتوای نامفهوم

گوگل می تواند محتوای نامفهوم را تشخیص دهد و محتوای آسمان ریسمان بافتده شده یا خودکار تولید شده را در صفحه نتایج خود فیلتر کند.

183- صفحات دروازه یا "Doorway page"

گوگل می خواد کاربران با کلیک بر روی نتایج، مستقیماً به آن صفحه منتقل شوند. اگر کاربر به سایت دیگری هدایت شود به آن صفحه، صفحه دروازه می گویند. بی تردید این صفحات باب میل پنگوئن گوگل نیست.

پنگوئن گوگل

 

184- تبلیغ بالای خطِ تا (Fold)

الگوریتم Page Layout Algorithm سایت هایی که دارای تبلیغات زیاد بالای خط تا هستند را جریمه می کند.

خط تا سئو

185-لینک های وابسته پنهان

پنهان کردن لینک های وابسته جریمه به همراه دارد.

186- فِرد (Fred)

فِرد نام مستعار سری آپدیت های گوگل در تاریخ 2017 است. فِرد به دنبال سایت های کم کیفیتی است که از تکنیک کلاه سیاه استفاده می کنند.

187- سایت های وابسته

بر همگان آشکار است که گوگل طرفدار سایت های وابسته نیست. بیشتر افراد فکر می کنند که این سایت ها بیشتر تحت نظر هستند.

188- محتوای خودکار

گوگل از محتوای خودکار متنفر است. اگر متوجه این موضوع شود جریمه می شوید یا از اندیس گوگل حذف می شوید.

189- توجه بیش از حد به پیج رنک

توجه بیش از حد به پیج رنک با nofollow کردن تمامی لینک های خروجی یا بیشتر لینک های داخلی، ممکن است نشان دهنده بازی دادن سیستم باشد.

190- آی پی آدرس اسپم شده

اگر آی پی آدرس شما اسپم شده است ممکن است کلیه سایت های آن سرور از این موضوع متأثر شده باشند.

191- اسپم شدن متا تگ

انباشته کردن کلمات کلیدی در متا تگ نیز رخ می دهد. گوگل تصور می کند انباشتن کلمات کلیدی در عنوان و تگ توصیفات تلاشی است برای بازی با الگوریتم آن که در نتیجه سایت شما را جریمه می کند.

تاثیر اسپم برون سایتی روی سئو سایت 

عومال اسپم برون سایت 

192- جریان غیر طبیعی لینک ها

جریان ناگهانی و غیر طبیعی لینک ها نشان دهنده لینک های ساختگی است.

193- جریمه پنگوئن

سایت هایی که توسط الگوریتم پنگوئن به دام بیافتند کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده خواهند شد. در حال حاضر پنگوئن تمرکز خود را بر روی فیلتر کردن لینک های بد قرار داده تا جربمه کردن کلی سایت.

194- لینک با پروفایل ضعیف

بیشتر لینک هایی که توسط سئوکاران کلاه سیاه ایجاد می شود نشان دهنده بازی دادن سیستم است.

195- مرتبط بودن دامنه لینک دهنده

سایتی که دارای لینک های بالا از سایت های نامرتبط است بیشتر مورد توجه پنگوئن گوگل قرار می گیرد.

196- هشدار لینک های غیر طبیعی

گوگل هزاران پیام لینک های غیر طبیعی صادر کرده است. این امر موجب کاهش رتبه بندی سایت می شود اما همیشه صد در صد اتفاق نمی افتد.

197- لینک های دایرکتوری کم کیفیت

به نقل از گوگل بک لینک از دایرکتوری های کم کیفیت جریمه به همراه دارد.

198- لینک های ویجت (Widget Links)

گوگل لینک هایی که به طور خودکار با ورود کاربر به سایت باز می شود را تحت تعقیب قرار می دهد.

199- لینک از آی پی کلاس C واحد

لینک های غیر طبیعی از یک نوع آی پی به گوگل اعلام می کند این لینک ها از یک شبکه وبلاگ به وجود می آید.

200- متن متصل "سمی"

متون متصل سمی یا انکر که به سایت شما لینک داده شده است به ویژه اگر کلمات کلیدی پزشکی باشد نشان دهنده اسپم یا هک بودن سایت است. در هر صورت به رتبه بندی شما لطمه می زند. 

201- بارش لینک های غیر طبیعی

گوگل می تواند تشخیص دهد جریان لینکهای یک صفحه قانونی است یا خیر. لینک ها ی غیر طبیعی از درجه اعتبار ساقط هستند.

202- لینک از مقالات و اخبار

مقالات و اخبار تا آنجا مورد سوء استفاده قرار گرفته اند که گوگل این لینک ها را با نام link Scheme می خواند و موذد توجه قرار می دهد. 

203- حذف دستی

از این نوع حذف ها نمونه های فراوانی وجود دارد اما بیشتر آنها مربوط به ساخت لینک های کلاه سیاه است. گوگل خود به حذف بسیاری از اسپم ها اقدام می کند اما مابقی توسط بازرسان شناسایی می شوند.

204- فروش لینک

در صورت مشاهده نرخ رؤیت سایت کاهش می یابد.

205- سندباکس گوگل (Google Sandbox)

سایت های جدیدی که لینک های نامتعارف زیادی دریافت کنند به سند باکس گوگل منتقل می شوند و به طور موقت قابلیت دیده شدن را از دست می دهند.

206- رقص گوگل

رقص گوگل به طور موقت رتبه بندی را محدود می کند. این امر به این خاطر است که گوگل متوجه شود آیا سایتی در حال بازی دادن آن هست یا خیر.

207- ابزار Disavow tool

استفاده از این ابزار می تواند جریمه الگوریتم سایت هایی که قربانی سیئو منفی شده اند را حذف کند.

208- درخواست تجدید نظر

درخواست تجدید نظر موفقیت آمیز می تواند جریمه را منتفی کند.

209- طرح لینک موقت

گوگل می تواند افرادی را که به سرعت لینک اسپم تولید و حذف کرده اند را شناسایی کند. این لینک ها "طرح لینک موقت" نامیده می شوند.

210- سایت های هک شده

اگر سایت شما هک شود ممکن است از لیست نتایج جستجو حذف شود.وقتی گوگل فکر کرد که Search engine land هک شده، ایندکس آن را به طور کامل حذف کرد.

این بود کلیه الگوریتم های رتبه بندی گوگل که در این مقاله سعی شد همگی آنها ذکر شوند. با رعایت نکات بالا می توانید امیدوار باشید سئو سایت و رتبه بندی خود را بهبود ببخشید. امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید واقع شده باشد.

 

5 از 5