با ما در ارتباط باشید: 0314566
لینک سازی پیشرفته

 اگر از ما بپرسید هسته اصلی رتبه بندی سایت چیست ما به شما جواب می دهیم لینک سازی. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو اکنون بازی بزرگ بک لینک سازی است. اگر به خوبی بازی کنید برنده اید و به رتبه بهتری دست می یابید، اگر نه به وسیله الگوریتم های گوگل جریمه می شوید و چه بسا از ایندکس آن حذف شوید.

در طی 5 سال گذشته گوگل الگوریتم هایی از جمله الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و پایرت و دیگر الگوریتم ها ی خود را راه اندازی کرده تا به رتبه بندی بهتر سایت ها به دور از اسپم ها بپردازد. در نتیجه گوگل دیگر روش های سنتی لینک سازی مثل بوک مارکینگ، دایرکتوری ها و درج مقاله را کهنه می پندارد، اما هنوز هم کیفیت را از عوامل مهم رتبه بندی جستجو می داند.

بک لینک باکیفیت

بک لینک با کیفیت = مرتبط بودن + اعتماد + وب سایت معتبر

لینک سازی با رعایت فرمول بالا به راحتی می تواند رتبه بندی شما را بهبود دهد. اگر لینک های خود را از سایت های معتبر و قابل اعتماد به دست آورید لینک شما حماسه می آفریند. حال اجازه دهید به سراغ تکه های این پازل برویم تا درک بهتری از بک لینک با کیفیت به دست آورید.

بک لینک با کیفیت

مرتبط بودن

همانطور که از نام آن برمی آید لینک های وب سایت شما باید از سایت های مربوط به حوزه تخصص شما باشد. از هرکه و از هرکجا که لینک می گیرید باید مرتبط با کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال اگر وبلاگ سفر و گردشگری دارید باید فقط از وب سایت های سفر و گردشگری لینک دریافت کنید. لینک سازی برای شما حیاتی است اما به همان اندازه، مبدا لینک هم مهم است. البته اگر می خواهید کسب و کارتان پابرجا باشد و در عرصه باقی بمانید پس اطمینان حاصل کنید لینک های شما دارای منبع موثق هستند.

اعتماد

اگر شما به کسی اعتماد کنید هر کاری برای آنها انجام می دهید حتی با چشم بسته. زندگی انسان ها به اعتماد وابسته است. گوگل هم همینطور است، پس به جای اینکه میلیون ها لینک بسازید سعی کنید اعتماد گوگل را به دست آورید. ما به شما توصیه می کنیم به طور منظم محتوای خوب و درخور تولید کنید و اعتماد  فالورها و یا مشتری و متعاقباً گوگل را به خود جلب کنید.

 اعتماد لینک سازی بک لینک


لینک از وب سایت های gov,edu ,org از سایت های بسیار معتبر هستند. می دانیم به دست آوردن لینک از این منابع کار دشواری است اما با تولید یک محتوای چشم گیر در دنیای وب شانس خود را بالا ببرید. وقتی مردم به سراغ شمامی آیند شما را به خاطر داشتن چنین محتوای بی نظیری تحسین می کنند. موتورهای جستجو اخیرا نشان داده اند که به مسئله اعتماد بیش از هر فاکتور دیگری اهمیت می دهند.

سایت های معتبر

Larry Page و Sergery Brin  بنیان گذاران گوگل در ابتدا مفهوم رتبه صفحه را مطرح کردند تا از این طریق شهرت لینک وب سایت را تعیین کنند. وب سایت های معتبر وبسایت هایی هستند که توانسته اند پروفایل باکیفیتی از لینک ها برای خود ایجاد کنند و از صفحات بیشمار و نه از یک URL لینک به دست آورند. ویکی پدیا نمونه بارز این سایت هاست. CNN در زمینه اخبار، ESPN و CDC نیز در زمینه بهداشت و سلامت از دیگر سایت های معتبر هستند.

11 تکنیک پیشرفته لینک سازی

حال که اساس لینک سازی با کیفیت را دریافتید باید جدیدترین و مهم ترین تکنیک های لینک سازی را نیز بیاموزید. ما به آنها تکنیک های پیشرفته لینک سازی می گوییم زیرا برای متخصصان سئو شناخته شده هستند. با انجام این تکنیک ها می توانید ارزش و اعتبار سایت خود را ارتقا داده و بک لینک های باکیفیت تولید کنید.

1- لینک سازی از لینک های شکسته

وقتی به دیگران کمک می کنید متعاقبا پاداش آن را به دست می آورید. این عبارت اساس مفهوم لینک سازی از لینک های شکسته است. در این روش شما لینک های از کار افتاده کسب و کار خود را از طریق کلمات کلیدی مرتبط می یابید. سپس با تولید محتوای خوب و مناسب می توانید با مدیر سایتی که دارای لینک شکسته است معامله کرده و در ازای یک لینک به آنها محتوا پبشنهاد کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 لینک شکسته


2- لینک از منابع

منابع مرسوم ترین مکانی هستند که افراد برای یادگیری و یا دانستن مطلبی به آنجا رجوع می کنند. شما می توانید در مورد یک مطلب دست نخورده و ناب یک منبع درست کنید به طوری که شما را به طور کامل در دنیای وب از دیگران متمایز کند. به عنوان مثال اگر شما متخصص سئو در ارزیابی لینک هستید می توانید یک منبع یا رفرنس درمورد تکنیک های ارزیابی، ابزارها، رهنمودها، و مثال ها ی موردی تهیه کنید. سپس آن منابع را به بیرون درج دهید تا مردم آن را به اشتراک بگذارند. وقتی مردم منابع فوق العاده شما را ببینند به شما لینک می دهند.

3- تکنیک آسمان خراش

ما در اینجا این تکنیک را مطرح کردیم زیرا یک تکنیک منحصر به فرد، و سر راست است و نرخ موفقیت آن در سئو بسیار بالا ارزیابی شده است. این تکنیک شامل پیدا کردن یک مطلب ارزشمند قابل لینک دادن و سپس خلق چیزی بهتر و به روز تر از آن است . سپس یک ایمیل می سازید و آن را به سمت افرادی که به محتوایی شبیه آن لینک داده اند روانه می کنید تا لینک های بیشتری از آنها دریافت کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
تکنیک آسمان خراش یا Skyscraper Technique چیست؟

4- وبلاگ مهمان

اسپم شدن راه آسان رسیدن به رتبه بندی بالاست. اما منظور ما دقیقا لینک های طبیعی از وبلاگ مهمان است. کارمند ارشد گوگل Matt Cutts تاکید زیادی روی این مطلب داشت که وبلاگ مهمان می تواند به رتبه بندی شما لطمه بزند زیرا مردم امروزه از آن سوء استفاده می کنند. اما اگر وبلاگ شما از این تکنیک به روش بهینه برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده کند، می تواند به بهترین و راحت ترین راه افزایش سریع ترافیک به سایت دست یابد.

5- بک لینک های رقبای خود را بیابید.

در دنیای پر رقابت امروز نکته مهم این است که همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. شما می توانید بک لینک های رقبای خود را با استفاده از ابزارهایی مانند SEMRush بیابید. اگر آنها توانسته اند درجایی لینک بگذارند چرا شما نتوانید بگذارید. برای آگاهی از ابزارهای بیشتر در زمینه یافتن بک لینک رقبا به ابزار بک لینک سازی برتر  مراجعه کنید.

6- بک لینک از کار افتاده کنید.

وقتی شما از دامنه خود نقل مکان می کنید و یا صفحاتی را از وب سایت خود حذف می کنید نتیجه این می شود که چند لینک مرده از خود به جا می گذارید. برای بهبود رتبه بندی خود باید با پیدا کردن خطای 404 با استفاده از ابزار Webmaster tool یا Ahrefs آنها را بازیابی کنید. شمامی توانید لینک خود را به سمت لینک های سالم و دیگر صفحات ارزشمند هدایت کنید.
در ضمن شما می توانید مقاله زیر را برای آنالیز بهتر بک لینک ها مطالعه کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

7- مِنشن ها را به بک لینک تبدیل کنید.

گاهی مردم بدون لینک دادن در وب سایت خود شما را منشن می کنند و یا به عبارتی به شما اشاره می کنند. در این حالت، باید از آنها درخواست کنید نام و یا برند شما را به شما لینک دهند. در این زمینه می توانید از ابزار google Alerts و با Mention   استفاده کنید تا بفهمید چه کسی به شما منشن کرده اما لینک نداده است و سپس یک ایمیل جانانه به آنها بدهید به طوری که نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

8- از اینفوگرافی استفاده کنید.

چه کسی دیگر به سراغ متن آن هم متن های طولانی می رود وقتی عکس و تصویر و ویدئو وجود دارد؟

بگذارید دقیق تر بگویم "هیچ کس". محتوای تصویری به مراتب جذاب تر از محتوای متنی است. اینفوگرافی ها همان نمایش بصری اطلاعات هستند که به شیوه ای دلنشین و خوش آیند با بیننده ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را منتقل می کند. ناشرانی که از اینفوگرافی استفاده کرده اند 210 درصد رشد ترافیک را تجربه کرده اند. در واقع در فیس بوک و امثال آن اینفوگراف ها 53 درصد بیشتر لایک دریافت می کنند. اینفوگراف های جذاب تولید کنید و آن رابه پست وبلاگ نویس ها روانه کنید تا آن را به اشتراگ گذاشته و بک لینک برای شما به ارمغان آورند.

9- فهرست تهیه کنید.

یکی از راه کارهای دیگر برای لینک سازی این است که برای هر نوع اطلاعاتی که مرتبط با حوزه شماست یک لیست بگذارید. اگردر زمینه بهداشت فعالیت می کنید می توانید یک لیست از 10 روش تایید شده کاهش وزن یا 9 ورزش مفید قرار دهید. از این راه می توانید یک مقاله با چند گام ساده تولید کنید که در نهایت بتواند فالو شود و لینک های بیشتری از پست های معمولی دریافت کند.

10-محصولات را ترویج دهید.

اگر شما دارای یک شرکت تولید محصول هستید می توانید از محصولات خود برای گرفتن بک لینک استفاده کنید. سایت خود را به بازدیدکنندگان متخصص تبلیغ کنید و از آنها درخواست کنید محصولات شما را بررسی کنند و بعد در ازای یک پست رایگان به شما لینک دهند. این روش در صنعت سلامتی به خوبی جواب می دهد. مخصوصا محصولات کاهش وزن یا عضله ساز و یا در صنعت ابزار برای محصولاتی مانند گوشی های هوشمند و رایانه ها. از بازدید کننده متخصص دعوت کنید محصولات شما را ببینند و بعد درخواست لینک کنید.

11- اقلام جذاب تولید کنید.

با این روش آخر می توانید فقط با ارائه محصولاتی که شما را می تواند از رقبایتان جلو بیاندازد لینک های با کیفیت زیادی به دست آورید. مردم دوست دارند در دوب سایت خود محصولات اطلاع رساننده و راهنما کننده داشته باشند. می توانید کتاب الکترونیکی چاپ کنید، دستورالعمل بنویسید، مقاله و راهنمای دستی تولید کنید. این روش ها بسیار برای مخاطبان جذاب هستند و لینک های خوبی حاصل می کنند.

سخن آخر

از هر کدام از روش های بالا می توانید برای ارتقا سئو سایت خود استفاده کنید و برند خود را از طریق فالورهای جدید و وفادار زیادی که به دست می اورید بهبود دهید. بااین گام ها می توانید 10 قدم از رقبای خود پیشی بگیرید و احتمال جریمه شدن خود را نیز کاهش دهید.

امتیازی ثبت نشده است.