با ما در ارتباط باشید: 0314566
استراتژی لینک سازی

لینک ها بخش مهمی از سئو شما هستند. لینک سازی نیز باید قسمتی از استراتژی کلی شما برای سئو باشد. امامهم تر از آن لینک سازی باید به بخشی از استراتژی رشد شما تبدیل تا بتوانند مخاطب بیشتری جذب کرده به ترافیک مستقیم سایت شما منجر شوند. در این پست ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در 6 گام استراتژی لینک سازی خود را با موفقیت پیاده سازی کنید.

گام 1: بازدید کننده های خود را بشناسید.

اگر میخواهید بازدید شما افزایش یابد ابتدا باید بدانید چطور بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید و یا به افراد جدید دست پیدا کنید. در اینجا دو مطلب را باید بدانید: اول اینکه بازدیدکننده من کیست و بعد چه خصوصیاتی دارد. شما برای اینکار باید کمی دست به تفحص و کنکاوی بزنید. روش های زیر به شما دراین زمینه کمک می کند:

Google Analytics

بهترین راه شناخت و آنالیز بازدید کنندگان استفاده از Google Analytic است. گوگل آنالیتیکس به شما می گوید در چه زمانی از روز بازدیدکننده در سایت شما حضور دارد، از کدام کشورها هستند و چه صفحاتی بیشتر مورد علاقه آنهاست و اینکه آیا از کامپیوتر رومیزی و یا موبایل برای دیدن سایت شما استفاده می کنند. این ها همه اطلاعات ارزشمندی هستند. به دقت بررسی کنید کدام صفحات و یا پست ها ترافیک بیشتری تولید کرده اند و کدام اینطور نیستند. در این روش می توانید موضوع پست بعدی خود را تعیین کنید.

فیس بوک

گوگل آنالیتیکس اطلاعات زیادی در مورد بازدیدکنندگان به شما ارائه می دهد اما اگر می خواهید به اطلاعات بیشتری دست یابید میتوانید از فیس بوک استفاده کنید. بررسی کنید کدام پست ها برای مخاطبان شما جذاب بوده و کدام توجه آنها را جلب نکرده است.

نظر سنجی

یکی از بهترین راه ها برای شناخت بازدیدکنندگان درخواست پر کردن یک پرسشنامه چه به صورت صفحه پاپ آپ و چه به صورت دعوت به پر کردن است. یادتان باشد بسیاری از افراد در پرسشنامه آنلاین شرکت نمی کنند. اگر تعداد مراجعان شما زیاد است با تعداد کمتر از آن نیز می توانید به نتیجه مطلوب برسید. یادتان باشد همیشه افراد خاصی هستند که به طور مشخص در نظر سنجی ها شرکت می کنند. این گروه نمی تواند معرف کل جامعه بازدیدکنندگان باشند.

نظر سنجی 

صحبت با بازدیدکنندگان

یک گفتگوی ساده با اهالی وب خیلی چیزها را برایتان روشن می کند. در پرسشنامه آنلاین اغلب جواب ها محدود اند. اگر بتوانید با هر کدام از آنها به طور شخصی صحبت کنید می توانید به شناخت بهتری از آنها دست پیدا کنید. از آن ها سوال کنید بهترین نکته مثبت سایت شما یا محصولات و یا پست هایتان چیست یا اینکه چرا به سایت شما مجددا سر زدند. از آنها دعوت کنید در مورد تجربه شخصی خود بگویند و از انتقاد آنها نترسید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
 استراتژی لینک سازی

کامنت ها

اگر می خواهید بازدیدکنندگان خود را تحلیل کنید و دریابید چه علایقی دارند می توانید از تحلیل و بررسی کامنت های آنان شروع کنید. مردم در مورد پست های زیر مقالات شما چه می گویند؟ درباره چه صحبت می کنند؟ چه موضوعاتی برای آنها اهمیت دارد و راجع به چه چیزهایی می خواهند بیشتر بدانند؟ پاسخ های آنها را تحلیل کنید. بررسی کامنت های رسانه های اجتماعی را نیز فراموش نکنید.

 کامنت

گام 2: لیستی از وب سایت های جذاب برای مخاطبان خود بیابید.

اگر تصویر خوبی از نوع مخاطبان حال و آینده در ذهن خود داشته باشید می توانید یک فهرست از وب سایت هایی که می تواند برای رسیدن به مخاطبان احتمالی به شما کمک کند پیدا کنید. آن وب سایت هایی که می تواند برای خوانندگان تان جذاب باشد را پیدا کنید. لینک از وب سایت آنها شما را به مخاطبان جدید می رساند.

گام 3: محتوای فوق العاده تولید کنید.

برای اینکه دیگران به وب سایت شما لینک دهند باید محتوای جذاب تولید کنید. مهم تر از آن این است که محتوا برای مخاطبان فعلی شما جذاب باشد. مقالات شما باید از یک نظم خاص پیروی کند و اصول نگارشی در آن رعایت شود. در زیر نکاتی در مورد یک مقاله خوب ساختار یافته ذکر می شود.

پیش از نوشتن فکر کنید.

به دقت در مورد پیام نوشته خود بیاندیشید. چه پیامی می خواهید منتقل کنید و به چه سوالی می خواهید پاسخ دهید. هدف مقاله شما چیست؟ از خوانندگان می خواهید در پایان مقاله چه کار کنند؟ قبل از شروع نوشتن به این پرسش ها پاسخ دهید.

برای مقالات خود یک ساختار تعیین کنید

یک ساختار برای مقالات خود در نظر بگیرید که شامل مقدمه، بدنه و نتیجه گیری باشد. در نظر بگیرید در هر قسمت می خواهید چه بنویسید. اول یک خلاصه تهیه کنید و بعد نگارش واقعی را شروع کنید.

از پاراگراف ها استفاده کنید.

همه از پاراگراف استفاده می کنند اما کسی به درستی از آنها استفاده نمی کند. هر جمله را در خط جدید ننویسید. باید برای شروع یک پاراگراف جدید، منطقی وجود داشته باشد. باید برای هر پاراگراف یک موضوع جدید نوشته شود. ایده اصلی آن را در یک جمله اول به صورت خلاصه بنویسید. اگر ایده های اصلی بیشتری در ذهن دارید و به جملات بیشتری نیاز دارید به پاراگراف ها اضافه کنید.

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند

از سر فصل ها استفاده کنید.

سرفصل ها به کل ساختار متن نظم می دهند. از آنها استفاده کنید. سرفصل ها نه تنها برای خوانایی متن بلکه برای سئو هم اهمیت دارند. گوگل توسط همین سرفصل ها به موضوع اصلی نوشته پی می برد. بنابراین به رتبه بندی شما کمک می کند. از کلمات کلیدی در سرفصل های فرعی استفاده کنید، اما نه در همه آنها. زیرا متن را غیر طبیعی و شلوغ جلوه می دهد و خواننده را از ادامه مطالعه باز می دارد.

از کلمات سیگنال استفاده کنید.

کلمات سیگنال برای ترغیب خواننده به ادامه مطلب بسیار کمک کننده هستند. فرض کنید مردم به سه دلیل تمایل به خرید محصولات شما دارند. شما می توانید از کلمات سیگنال مانند "اولا"، "دوما"، "سوما" استفاده کنید. کلماتی مانند "به هر حال"، "مطمئنا"، و "در واقع" از جمله کلمات سیگنالی هستند که خواننده را ترغیب به خواندن می کند. کلماتی مانند "در نتیجه" یا "به این دلیل" و "بنابراین" خواننده را بر آن می دارد تا ادامه مطلب را بخواند. به همین دلیل کلمات سیگنال به ساختار متن شما کمک می کنند.

اجازه دهید دیگران پست شما را بخوانند.

قبل از انتشار پست از کسی بخواهید پست شما را بخواند. از او بپرسید آیا مفهوم پست را متوجه می شود؟ در نهایت غلط گرامری و یا املایی را تصحیح کنید.

طول مقاله خود را بهینه کنید.

مقاله شما باید حداقل 300 کلمه داشته باشد. گوگل از متن های طولانی خوشش می آید. با این حال اگر مقاله شما بیش از حد طولانی باشد باعث فراری دادن خواننده می شود. متن ایده ال 700 کلمه دارد. به عنوان یک نکته تجربی کلمات کلیدی شما 1 تا 2 درصد کل متن شما را در بر می گیرد. بنابراین در یک مقاله 300 کلمه ای کلمات کلیدی خود را 3 الی 6 بار تکرار کنید.

متن حاضر را به متن قبلی متصل کنید.

اگر یک مقاله مشابه با همین موضوع قبلا نوشته اید فراموش نکنید آن ها را به هم وصل کنید. این باعث قوی ترشدن پست شما و اعتبار بخشی به آن می شود. همینطور ساختار لینک برای رتبه بندی گوگل مهم است. از طرفی خوانندگان ممکن است به خواندن آن ها علاقمند باشند.

به طور مرتب محتوا تولید کنید.

وقتی به طور منظم محتوا تولید کنید به گوگل می گویید که سایت شما زنده است. اگر فعال نباشد گوگل کمتر سراغ آن می آید و در آن می خزد. این امر تاثیر منفی در رتبه بندی شما دارد.

گام 4: محتوا با وبسایت مطابقت داشته باشد.

اگر یک مقاله فوق العاده نوشته اید باید به گام دوم بپرید و یکی از سایت هایی که می تواند با مقاله شما مطابقت داشته باشد بیابید. یک لیست از سایت هایی که احتمال دارد به شما لینک دهد را بیابید. اگر از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرده اید گزینه های زیای ندارید. اما اگر موفق به پیدا کردن این لیست شدید به احتمال زیاد به دلیل مرتبط بودن محتوا با وب سایتشان به شما لینک دهند. با این کار می توانید نرخ تبادل لینک را بالا ببرید و بازدید کننده بیشتری به دست آورید.

گام 5: با منابع خارجی تماس بگیرید.

وقتی یک مقاله نوشتید، وب سایت مورد نظر و مطابق با محتوای خود را نیز پیدا کردید باید با آن وب سایت تماس بگیرید و آنها را از وجود محتوای خود آگاه کنید و بخواهید در مورد آن مطلب بنویسند و به شما لینک دهند. مردم خوشحال می شوند در مورد محتوای شما مطلب بنویسند اگر به طور رایگان آن دریافت کنند. می توانید به آن ها ایمیل بزنید اما در اغلب موارد توئیتر و یا حتی تماس تلفنی راه کار بهتری برای تماس با مردم است. به طریق شخصی به آنها نزدیک شوید و هیچ وقت ایمیل خودکار ارسال نکنید.

گام 6: از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

اگر محتوای شما دست اول است و ساختار خوبی نیز دارد می توانید از طریق رسانه های اجتماعی آن را به دست مخاطبان جدید خود برسانید. مطالب خود را توئیت کنید یا آن توئیت را به سمت افراد خاصی که فکر می کنید مقاله شما را می خوانند بفرستید. فیس بوک هم راه کار خوبی است. مطالب خود را به اشتراک بگذارید و لایک های بیشتری دریافت کنید.

نتیجه گیری

لینک سازی استراتژی رشد است. یک استراتژی موفق لینک سازی باید جذب مخاطبان جدید و بالقوه باشد. تنها اثر جانبی آن افزایش تعداد بازدید کننده به سایت شما و افزایش رتبه بندی شما در گوگل است. مادامی که شما به لینک سازی به دیده دست یابی به سایت های دیگر برای جذب بازدیدکننده بیشتر می نگرید بدانید در مسیر درست قرار گرفته اید.

5 از 5