با ما در ارتباط باشید: 0314566
تاثیر ویدیو مارکتینگ بر سئو

امروزه بیشتر افراد فعال در زمینه سئو و تولید محتوا می دانند که برای بالا رفتن رتبه وب سایت در صفحه نتایج جستجو، یک مقاله پربار یا یک ویدئو مرتبط با آن موضوع می تواند تاثیر بسیار بالایی داشته باشد. از آنجایی که قبلا در خصوص محتوای متنی و تاثیر آن بر روی سئو به اندازه کافی صحبت کرده ایم، در این مطلب قصد داریم در مورد تاثیر ویدئو در بهبود سئو سایت برای شما صحبت کنیم.

محتوای ویدئویی چه تاثیری در صفحه نتایج گوگل دارد؟

طبق آمار هایی که توسط گوگل منتشر شده و بررسی های انجام شده روی سایت هایی که رتبه بالایی در صفحه نتایج گوگل دارند، می بینیم که بیشتر این سایت ها اول از همه سعی کرده اند که جواب جستجوی شما را بوسیله ویدئو بدهند و از طرفی گوگل محتوای ویدئویی را برای مخاطب قابل فهم تر می داند.
البته این موضوع به معنی بی ارزش بودن سایر محتوا های مفید و حرفه ای مانند: «اینفوگرافی ها، مقالات طولانی با نسبت متن به HTML بالا، فایل های PDF مفید برای کاربر و...» نیست. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر نسبت به محتوای ویدئویی بی اهمیت باشید، حتما از رقبای خود عقب می مانید.

تاثیر ویدئو مارکتینگ بر روی سئو 

 تاثیر ویدیو مارکتینگ سئو

  • ویدئو مارکتینگ می تواند تعداد کلیک بیشتری برای شما بگیرد.

طبق آمار های رسمی منتشر شده توسط گوگل، محتوای ویدئویی موجود در صفحه نتایج تا 41 بیشتر از محتوای متنی کلیک می خورد، البته در صد زیادی از این کلیک ها به Rich Video Snippets ها بازمی گردد که در کنار نتایج گوگل ظاهر می شوند. Rich video snippets ها تصاویر کوچکی از ویدئو مورد نیاز شما هستند که با کلیک کردن بر روی آنها می توانید آنها را ببینید. سایت هایی مانند یوتیوب این قسمت را به صورت اتوماتیک ایجاد می کنند ولی نکته ای که باید بدانید این است که این تصاویر کوچک هیچ آمار کلیکی برای شما به همراه ندارند و شما باید ریچ اسنیپت های ویدئویی خود را بسازید تا بوسیله آنها بتوانید برای صفحات حاوی ویدئو در سایت خود ببیننده بگیرید.

 ریچ اسنیپت های ویدیویی

  • ویدئوها صفحه سایت شما را جذاب می کنند.

شما به طور متوسط 8 ثانیه وقت دارید تا مخاطب را با محتوای خود تحت تاثیر بگذارید، اگر در این 8 ثانیه کاری از پیش نبرید کاربران صفحه سایت شما را به سرعت ترک خواهند کرد و همین موضوع باعث آسیب دیدن رتبه شما خواهد شد. اما زمانی که شما یک ویدئوی کوتاه در خصوص مطلبی که ارائه می دهید در ابتدای صفحه قرار دهید مخاطب را ترغیب می کنید که با دیدن آن ویدئو نیاز خود را برطرف سازد.
یکی دیگر از آمار هایی که جالب توجه می باشد این است که زمانی که کاربر بیشتر از 2 دقیقه در سایت شما حضور داشته باشد و از محتوای شما استفاده کند، احتمال استفاده از خدمات شما و یا خرید محصولاتتان توسط کاربران 64 درصد افزایش پیدا می کند.

  • ویدئوهای مفید و با کیفیت برای شما لینک می سازند.

همانطور که قبلا گفته ایم، لینک سازی یکی از عوامل بسیار موثر در سئو است و یکی از راههای لینک سازی تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. محتوای ویدئوی تقریبا 3 برابر محتوای متنی می تواند برای شما لینک سازی کند؛ دلیل این موضوع هم بسیار روشن و واضح است: "یک ویدئوی با کیفیت و پر بار به اندازه یک مقاله با یک میلیون کلمه ارزش دارد، با این تفاوت که زمان کمتری از کاربران می گیرد و به طور کلی تمایل افراد برای دیدن و به اشتراک گذاری ویدئو بیشتر از متن است" البته باز هم باید این نکته مهم را تکرار کنیم که ویدئو و لینک هایی که به آن داده می شود زمانی برای شما ارزش مند است که از سایت شما باشد. (نه این که از وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو استفاده کرده باشید.)

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
 استراتژی لینک سازی

 بهبود سئو با استفاده از ویدیو مارکتینگ

چطور با استفاده از ویدئو مارکتینگ سئو سایت خود را بهبود دهیم؟

تا این جای کار از تاثیر ویدئو بر روی سئو وب سایت با خبر شدیم، ولی نکته ای که در میان است استفاده ی درست و حرفه ای از محتوای ویدئویی به منظر بهبود سئو است که در ادامه به آن می پردازیم:

  • استفاده از فایل ویدئویی در کنار فایل متنی و یا سایر محتوای مورد استفاده در وب سایت باعث می شود که محتوای کل صفحه ی شما به طور کلی با ارزش تلقی شود و این موضوع تاثیر بسیار مثبتی روی سئو صفحات سایت شما خواهد داشت. پس ترفند اول استفاده از محتوای ویدئویی این است که آنرا چاشنی محتوای متنی خود کنید.
  • مورد بعدی که باید به آن دقت کنید محتوای متنی است که با استفاده از آن محتوای ویدئوی خود را توضیح داده باشید و از کلمه های کلیدی که مخاطبان را به سمت شما راهنمایی می کند استفاده کنید. شما می توانید ازکلمات کلیدی به صورت عاقلانه و درست در قسمت عنوان، نام فایل، توضیحات و تگ های مربوط به محتوای خود استفاده کنید.
  • استفاده از کپشن مناسب و استفاده از Call to Action مناسب در کپشن یا همان توضیحات ویدئو می تواند بسیار برای شما مفید باشد، استفاده ی درست از این قسمت همانطور که در بند قبلی گفتیم بین محتوای شما و جستجوی انجام شده توسط مخاطب یک پل ایجاد می کند و آنها را به محتوای شما می رساند
  • استفاده از Video Sitemap به شما کمک می کند که یک دید استراتژی و کلی نسبت به اطلاعاتی مانند: مدت زمان بازدید، دفعات بازدید و... به شما می دهد که برای شما بسیار مفید خواهد بود.
  • نکته مهمی که باید در زمان بارگذاری ویدئو به یاد داشته باشید بهینه سازی ویدئو هاست، چرا که ویدئو های بهینه سازی نشده باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند و به این صورت تجربه کاربری (UX) شما افت پیدا میکند که همین موضوع باعث آسیب دیدن سئو سایت شما خواهد شد.
  • ترویج و ارتقاء یکی از مراحل کلیدی برای بالا بردن بازدید هر محتوایی است، شما می توانید لینک ویدئو خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید و به این وسیله بازدید کننده های بیشتر برای محتوای خود به دست آورید.
  • نکته ای که باید دقت زیادی به آن داشته باشید، کیفیت محتوای ویدئویی است! در فضای وب رقابت بسیار شدید و حساس است و شما باید از همه نظر به کاربر خود احترام بگذارید و رضایت او را جلب کنید. محتوای ویدئویی با کیفیت ارزش بیشتری برای کاربر دارد و این حس را به او القاء می کند که شما ارزش بیشتری برای او قائل بوده اید.
  • البته اینکه شما چه ویدئویی را در سایت خود قرار می دهید (منظور از نظر کیفیت ساخت) بر روی جذب مخاطب تاثیر می گذارد. هرچه ویدئو در سطح بالاتری باشد امکان جذب مخاطبان در طیف وسیعتری امکان پذیر است.
  • مراقب مدت زمان ویدئو های خود باشید، چرا که در دنیای امروز همه به دنبال حرف مفید و مختصر هستند که کمتر زمان با ارزششان را بگیرد. زمان پیشنهادی پونه مدیا به شما برای ویدئو هایی که استفاده می کنید 4 دقیقه است.
  • اگر قصد استفاده از ویدئو مارکتینگ دارید و می خواهید این کار را شروع کنید بهتر است که ابتدا ویدئو هایی مناسب برای صفحات پر بازدید خود آماده کنید تا در همان ابتدای کار بازخورد بهتری بگیرید.

نتیجه گیری در مورد تاثیر ویدئو مارکتینگ روی سئو سایت

محتوای ویدئویی یکی از پربازدید ترین انواع محتوا هاست، پس از این پر طرفداری به نفع خود استفاده کنید. از طرفی اگر هدف شما برند سازی شخصی باشد بهترین ابزار برای شما خواهد بود، از طرفی خلاقیت داشتن در ویدئو بسیار می تواند شما را به نتایج خوبی برساند. قدرت ویدئو با کیفیت و خلاقانه گاهی می تواند برای شما غیر قابل پیش بینی باشد و برد های شیرینی را در بازار رقابتی برای شما بوجود بیاورد. سوالات شما در پونه مدیا هیچ وقت بی پاسخ نمی ماند، کافیست که در کامنت ها سوالات خود را با ما در میان بگذارید تا پاسخ های خود را به سرعت پیدا کنید.

امتیازی ثبت نشده است.