با ما در ارتباط باشید: 0314566
چطور یک شعار تبلیغاتی فوق‌العاده بنویسیم؟

...Winter is coming


زمستان در راه است... این جمله چه تاثیری روی شما دارد؟ یاد شخص یا موضوع خاصی می‌افتید؟ اگر با تصویر زیر برای شما مرتبط است که آن را در ذهن داشته باشید اگر هم اصلا نمی‌دانید اینها چی هستند و کی هستند پیشنهاد می‌کنم سریال بازی تاج و تخت را ببینید. انگار این موضوع هیچ ربطی به شعار تبلیغاتی نداشت ولی در واقع این شعار ها و جمله‌های زیبا و کوتاه تا حد زیادی باعث شدند این سریال پر طرفدار شود.

winter is coming

شعار (slogan) چیست؟

حتما سریع به یاد تظاهرات و راه پیمایی و فریاد افتادید. ولی شعار فقط محدود به اینها نیست. شما حتی برای ادامه زندگی و برنامه ریزی نیاز به یک موتو (motto) یا شعار شخصی دارید که هدف‌ها و شخصیتتان را هر روز به شما یاد آوری کند. همانطور که هر کسی نیاز به شعار شخصی خودش دارد معرفی و تبلیغ یک برند هم باید منحصر بفرد و جذاب باشد. خب الان می‌دانید که شعار تبلیغاتی چقدر برای موفقیت یک برند مهم است.

چه چیزی یک شعار تبلیغاتی را خاطره انگیز و جالب می‌کند؟

اگر همین الان به فکر این هستید که یک شعار تبلیغاتی خوب برای کسب و کار خودتان خلق کنید، حتما شعاری می‌خواهید که برند شما را خیلی خلاصه و به یاد ماندنی، معرفی کند، اینطور نیست؟ بیایید در این مطلب به دنیای sloganها وارد شویم و ببینیم برای خلق یک شعار فوق العاده تبلیغاتی باید چه چیز هایی را بدانیم.

شعار‌های تبلیغاتی موفق در جهان

واشینگتن پست گزارش می‌دهد که ۴ شعار تبلیغاتی در جهان، قدرتمند‌تر و به یاد ماندنی‌تر از بقیه هستند:
فقط انجامش بده! (نایک)
من عاشقشم (مک دونالدز)
به شیوه خودتان درست کنید (برگر کینگ)
در دهانتان آب می شود نه در دستتان (ام اند امز)

شعار مک دونالدز

این شعار‌های تبلیغاتی در ذهن شما حسابی ماندگار شده اند، حتی اگر این محصولات را ببینید هم شعار تبلیغاتی در ذهنتان نقش می‌بندد. واشینگتن پست، اخیرا لیست شعار های پرطرفدار را کامل‌تر کرده است:
چه چیزی در کیف پول شماست؟ (کردیت کارت کپیتال وان)
قوی برای یک مرد، ولی ساخته شده برای یک زن (سیکرت دئودورانت)
ویرجینیا برای عاشقان (توریسم ویرجینیا)
اونا عااااااالی هستند! ( غلات صبحانه فلیکز)

برای اینکه یک شعار تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی، برای کسب و کارتان خلق کنید، برای شما چند پیشنهاد داریم:


برای شعار تبلیغاتی از جمله‌های ساده و کوتاه استفاده کنید

یک برند قدرتمند را تصور کنید برای مثال شامپو بچه جانسون، اگر این برند از این جمله استفاده می‌کرد آیا موفق بود: این شامپو باعث می‌شود چشم‌های کودک شما اذیت نشود و اشک نریزد. به جای آن از جمله ساده اشک بس است استفاده کرده. پس برای شعار تبلیغاتی بیشتر از ۹ یا ۱۰ تا کلمه لازم نیست.

قبل از خلق شعار تبلیغاتی مقاوم و استوار باشید

اگر کسب و کار شما هنوز در مراحل اولیه است و زیاد بزرگ نیست، امید و چشم انداز خود را از دست ندهید و از یک شعار تبلیغاتی مناسب و مثبت استفاده کنید. همچنین برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، لوگو و شعار تبلیغاتی را هماهنگ کنید. برای مثال لوگوی برند نایک واقعا با شعار فقط انجامش بده، کاملا منطبق است، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

شعار نایک
برای خلق شعار تبلیغاتی روی تفاوت‌هایتان تمرکز کنید

ببینید که خصوصیت مهم و متفاوت کسب و کار و خدمات شما چیست و از آن در شعار تبلیغاتی استفاده کنید. احتمالا شما هم قبل از رفتن به مطب دندانپزشکی کمی ترس و اضطراب دارید و از درد می‌ترسید، اینطور نیست؟ یک کلینیک بزرگ دندانپزشکی در امریکا از شعار تبلیغاتی ما به ترسو‌ها اهمیت می‌دهیم استفاده می‌کند. این شعار این کلینیک را از بقیه متفاوت می کند.

شعاری خلق کنید که محدود به زمان نباشد یا از مد نیفتد

مثلا فکر کنید ۲۰ سال پیش شعار تبلیغاتی یک برند تلویزیون این بود، حالا همه چیز را رنگی ببینید. الان که تکنولوژی پیشرفت کرده یعنی سال ها پیش بحث رنگی بودن تلویزیون عادی شده، خب این برند هم باید شعار خود را عوض کند. این اصلا خوب نیست. شعار تبلیغاتی باید تقریبا همیشگی باشد، گوشی های همراه صاایران یادتان هست؟ صا ایران هر روز بهتر از دیروز.

شعار تبلیغاتی مختصر و مفید

مطمئن شوید که شعار تبلیغاتی تا حدی هدف کسب و کار و پرسونای مشتری را توضیح دهد.

شعار تبلیغاتی و مکان جغرافیایی

برای خلق یک شعار تبلیغاتی خوب و ماندگار، باید بدانید که کسب و کار شما در چه سطحی تبلیغ می شود و در چه سطحی خدمات می‌دهد؟ محلی، کشوری یا جهانی؟ بعضی شعار‌ها فقط در محدوده خاصی از فرهنگ ها و زبان ها معنی دارند. اگر هم فکر می کنید کسب و کار شما در سطح جهانی است یا قرار است تا سطح جهانی رشد کند پس باید حواستان باشد که ترجمه شعار تبلیغاتی، در زبان های دیگر هم جذاب و گیرا باشد

شعار تبلیغاتی صادقانه

باید صادقانه و واضح خصوصیت و هدف کسب و کار و محصولات را با شعار تبلیغاتی بگویید. برای مثال شعار واضح صنعت خودروسازی می‌توانیم سایپا را نام ببریم: سایپا، مطمئن.

بوگاتی

شعار تبلیغاتی و طنز

در بسیاری از شعار‌های تبلیغاتی ایرانی، نمونه‌هایی از طنز و شعر های با مزه دیده می شود که سال‌های سال در ذهن مردم ماندگار شده است. حتما همین الان شما هم بعضی از این شعار‌ها رو به یاد می آورید: صنام فراتر از یک نام، تن ماهی سیکارو نیرو میده همه رو، مهرام خوشمزه و خوشنام و ... مثل اینکه واقعا حالت قافیه‌دار شعار‌ها را در فارسی به یاد ماندنی‌تر می‌کند. موافقید؟!

شعار تبلیغاتی و ایجاد احساس

شعار تبلیغاتی که خلق می‌کنید باید یک احساس را ایجاد کند که بتواند ماندگار و خاطره انگیز شود.

شعار کوکا کولا

برای خلق شعار تبلیغاتی از مخاطبان ایده بگیرید

قرار است شعار تبلیغاتی شما روی مردم تاثیر گذار باشد خب می‌توانید از مردم کمک بگیرید، برای مثال در شبکه‌های اجتماعی یک مسابقه برای بهترین شعار تبلیغاتی برگزار کنید و یا به سایت‌هایی مانند Sloganizer.net و SloganGenerator.co مراجعه کنید. یکی از بهترین پیشنهاد‌ها هم استفاده از متخصصان کار بلد است. به وب سایت پونه مدیا بروید و با متخصصان حرفه‌ای مشورت کنید. شماره 03136631641 آماده پاسخگویی به شماست.

در آخر تعدادی از شعار‌های تبلیغاتی قدرتمند و تاثیر گذار را ببینید و بخوانید:

شعار bmw

۱.کوکاکولا (Coca coal): درب قوطی را باز کن تا سرحال شی.
۲.نیکون (Nicon): در قلب تصویر
۳.پلی استیشن (Playstation): در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.
۴.سونی (SONY): باورش کن.
۵.کی. اف. سی (KFC): غذای عالی
۶.آدیداس (adidas): غیر ممکن وجود نداره.
۷. لیوایز (Levis): کیفیت هرگز از مد نمی افتد.
۸.آئودی (Audi): پیشرفت به وسیله‌ی فناوری

امتیازی ثبت نشده است.