با ما در ارتباط باشید: 0314566
الگوریتم Paraphrasing چیست؟

مدتی است که گوگل مطالعات و تحقیقات درباره الگوریتم جدیدش را منتشر کرده است. این الگوریتم از محتوای وب سایت‌های مختلف استفاده می کند و در صفحه اول موتور جستجو، یک مقاله منجسم درست می کند. این الگوریتم جدید گوگل، جواب سوال کاربران را در همان صفحه اول موتور جستجو می‌دهد و لازم نیست کاربران برای گرفتن جوابشان این صفحه را ترک کنند و به وب سایت دیگری بروند.

الگوریتم Paraphrasing چیست و چگونه عمل می‌کند؟

الگوریتم جدید گوگل به نام Paraphrasing محتوای وب سایت‌های مختلف را استخراج می‌کند و از آنها یک مقاله ایجاد می‌کند. در واقع وقتی چیزی را در گوگل سرچ می‌کنید، این الگوریتم تمام مطالب مربوط به این کوئری را جستجو و استخراج می‌کند و عنوان‌ها و مطالب مهم و کلی را کنار هم قرار داده و یک مطلب می سازد که خلاصه و در عین حال مفید است. البته گوگل، مقاله‌های دیگری هم دارد که بر اساس استخراج و خلاصه سازی کار می‌کنند، مانند الگوریتم featured snipts.

عملکرد الگوریتم جدید گوگل

استفاده از الگوریتم Paraphrasing، به نفع گوگل یا کاربران؟

قبل از اینکه دقیقا بگوییم این الگوریتم به نفع چه کسانی است، همان طور که گفتیم، این الگوریتم نوعی خلاصه سازی انجام می‌دهد و تفسیر کلی از موضوع به کاربر ارائه می کند. خب، با این حساب در وقت کاربر صرفه جویی می شود و همچنین کاربر در صفحه جستجو گوگل می ماند و لازم نیست که برای جواب سوالش، جای دیگری برود. یعنی این الگوریتم از محتوای تمام سایت‌ها استفاده می‌کند و برای گوگل یک دایرة المعارف اختصاصی از مقاله‌ها و موضوع‌ها می سازد. اغلب کسب و کار‌هایی که اساس کار آن‌ها با محتوا است از این کار گوگل ناراحت هستند چون الگوریتم های خلاصه سازی در موتور جستجو، میزان بازدید این سایت‌ها را به شدت پایین می آورد و به عقیده افراد زیادی، این کار‌های گوگل، انحصار طلبی محض است.

آیا استفاده از الگوریتم Paraphrasing، به ضرر کسب و کارهای اینترنتی است؟

طبق گفته‌های گوگل، این الگوریتم می تواند محتوای سایت های مختلف را استخراج کند و بخش های برجسته آنها را کنار هم قرار دهد و یک مقاله مستقل درست کند. به این شکل هر مطلبی که در هر سایتی به صورت عمومی، در دسترس باشد می تواند خوراک الگوریتم گوگل شود و با استفاده از محتوای سایت شما و سایت تمام رقیبان شما، محتوایی ایجاد کند و عملا همه را از زمین بازی اوت کند. به عبارتی محتوا به نام شما و به کام گوگل خواهد بود.

مغز گوگل

حالا که قدرت این الگوریتم گوگل را درک کردید تصور کنید که این قابلیت با قابلیت voice assistant هم ترکیب شود، به این شکل کاربر در هر مکان و زمانی که بود سوالی را از گوگل می پرسد و صدای گوگل از مقاله‌های خلاصه سازی شده گوگل برای کاربر روخوانی می کند. دقیقا مانند اینکه از یک فردا دانای کل، سوالی بپرسید و او به سرعت به شما جواب دهد، به این شکل حتی کاربر صفحه جستجو را نمی بینید که نام سایت شما را حداقل در آنجا مشاهده کند.

دفاع گوگل از الگوریتم Paraphrasing

وقتی نگرانی از کار این الگوریتم بالا گرفت، صاحبان مشاغل، سوال‌های زیادی از شرکت گوگل پرسیدند که آیا قرار است گوگل به جای یک موتور جستجو به موتور پاسخ دهنده تبدیل شود؟ و آیا گوگل با استفاده از هوش مصنوعی، قصد دارد بازار اطلاعات و محتوا را برای خود انحصاری کند؟ در اینجا مدیر موتور جستجوی گوگل، توضیح داد که گوگل همیشه در حال تحقیق است و این الگوریتم قرار نیست صرفا در موتور جستجو استفاده شود و جای نگرانی نیست. شاید گوگل فعلا به صورت گسترده از این قابلیت‌ها استفاده نکند ولی در آینده به هیچ وجه دور از انتظار نیست که گوگل به محتوای هیچ سایتی نیازی نداشته باشد و جواب همه سوال‌ها را بدهد.

او فقط یک کامپیوتر نیست

استراتژی‌های جدید در مقابل الگوریتم Paraphrasing و دیگر الگوریتم های خلاصه سازی

الگوریتم‌های گوگل، می‌توانند باعث شوند که بیش از پیش به محتوای واقعی اهمیت بدهید و بدانید که استفاده از کلمات کلیدی همیشه بهترین راه برای بالا بردن آمار بازدید نیست. از این به بعد وقتی قدرت الگوریتم‌های گوگل بیشتر شود باید استراتژی تولید محتوا را تغییر داد و به جای کلمات کلیدی از محتوای مفهومی استفاده کنید. با استفاده از محتوای مفهومی و جذاب، محتوای خود را در حالیکه در دسترس عموم قرار می‌دهید راه را روی هوش مصنوعی گوگل می بندید، چون تا به حال مشخص شده است که این الگوریتم‌ها با استفاده از کلمات مشخص، مقاله‌های خلاصه شده را تولید می‌کنند.

حتی پیش از تولید این الگوریتم برای کسب و کار‌های اینترنتی، واضح بود که کار در دنیای مجازی نیاز به تغییر استراتژی دارد زیرا، پیشرفت در این زمینه بسیار سریع است و باید بر مو‌ج‌های تغییر سوار شوید. در دنیای مجازی، رقابت بسیار زیاد است و کاربران وقت بسیار کمی صرف می‌کنند تا به خواسته خود برسند، پس با برنامه ریزی و استراتژی به روز از این قافله عقب نیفتید و همیشه در صدر بمانید.

برای تولید محتوای مفهومی و پر بازدید نیاز به استراتژی‌های قوی دارید که همگام با پیشرفت تکنولوژی روز باشد و همچنین انعطاف پذیر باشد که برای تغییر، چشم انداز کسب و کار شما را به خطر نیاندازد. پیشنهاد ما به شما، پونه مدیا است. به پونه مدیا مراجعه کنید و تجربیات مشتریان را مشاهده کنید.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
گوگل عجب نامردیه
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند