با ما در ارتباط باشید: 0314566
 چگونه از تگ های H در جهت بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

اگر طراحی صفحات وب را تازه شروع کرده‌اید و یا با اصول سئو چندان آشنایی نداشته باشید،ممکن است تگ‌های H را  برای زیباتر کردن صفحات وب استفاده کنید. کافیست به SOURCE CODE همین صفحه نگاهی بیندازید و متوجه می شوید که انواع تگ‌های H در آن وجود دارد. من به یاد دارم که وقتی برای اولین بار از تگ‌های H استفاده کردم از آنها فقط و فقط برای تزیین صفحه استفاده می‌کردم و تمام تگ های H6 را سبز و تمام H3را بنفش می‌کردم و هیچ ایده‌ای نداشتم که با این کار موتور جستجوی گوگل را حسابی گیج می‌کردم.

هدف استفاده از تگ H چیست؟

مدیر موتور جستجوی گوگل رسما در حساب توییتر خود، می گوید، الگوریتم‌های موتور جستجو به تگ‌های H نگاه می‌کنند و ساختار متن و موضوع را درک می‌کنند. حالا متوجه شدید که تگ‌های H برای تزیین و سبز و بنفش شدن نبودند. این تگ‌ها به بازدید کنندگان سایت کمک می کنند که عنوان‌های مطلب را سریع ببینند و تصمیم بگیرند که علاقه‌ای به خواندن این مطلب دارند یا نه و همچنین به موتور‌های جستجو کمک می‌کند که با توجه به تگ ها ساختار متن و سازماندهی آن را بفهمند و در نتایج خود قرار دهند. وقتی من بدون دقت به سایز Hها از آن‌ها استفاده می‌کردم، حسابی مغز گوگل گیج می‌شد و نمی دانست ساختار مطلب چیست.

انواع تگ H

تگ‌های H و بخش بندی مطلب

هر تگ H به موضوع کلی پاراگراف اشاره می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت H ها، برچسب های پاراگراف هستند. برای مثال تگ H که برای این پاراگراف انتخاب شده است تگ‌های H و بخش بندی مطلب نام دارد، محتوای این پاراگراف هم به عنوان، مربوط است و ممکن است در این پاراگراف، کلمه‌هایی مشابه با عنوان وجود داشته باشد. پس به همین راحتی متوجه شدید که هدف از ایجاد تگ‌های H چیست؟

اهمیت تگ h1 در چیست ؟

هدر h1 مهمترین تک HTML بوده و نباید هرگز از آن چشم پوشی کنید چراکه موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای به کلمات بکار رفته در آن میدهند و باید همانند title tag حاوی توضحیات مختصری در مورد صفحه باشد و به نوعی کلماتی که در متن به عنوان کلمات کلیدی میشناسیم را در آن لحاظ کنیم. این تگها میتوانند متن شما را یکپارچه تر و خواناتر جلوه دهند ،از اینرو این تگها هم برای بهبود تجربه کاربری و هم برای موتورهای جستجو اهمیت دارد و بکار بردن آنها باعث بهبود سئو وبسایت شما خواهد شد.

از چه تعداد تگ H در مطلب می‌توانیم استفاده کنیم؟

همان طور که می دانید در توییتر می توانید با مدیران ارشد موتور جستجوی گوگل تعامل داشته باشید و از آنها سوالات خود را بپرسید. در مبحث مربوط به تگ های H، یکی از کاربران توییتر از گوگل می‌پرسد که تا چه تعداد تگ H می‌توانیم در متن قرار دهیم، جواب گوگل این است که تا هر اندازه که دلتان می‌خواهد!
البته که بر اساس استاندارد ها و الگوریتم های موتور جستجو، هیچ مشکلی وجود ندارد که چه تعداد تگ H استفاده کنید ولی واقعا منطقی به نظر نمی‌رسد که بیخود و بی جهت از Hها استفاده کنیم، چون همان طور که گفتیم هدف از تگ H، سازمان‌دهی و مشخص کردن ساختار کلی مطلب است.

ترتیب استفاده از تگ‌ H از 1 تا 6

برای اینکه به عنوان یک مطلب معتبر خود را به موتور‌های جستجو معرفی کنید بهتر است از تگ‌های H به ترتیب، استفاده کنید برای مثال ساختار زیر را ببینید:


<h1> عنوان اصلی مطلب<h1/>


          <p> معرفی و مقدمه بحث<p/>


  <h2> سرصفحه مرتبط با عنوان اصلی ولی زیر مجموعه آن <h2/>

...


   <h3> عنوانی زیر مجموعه عنوان قبلی<h3/>


<h2> سر صفحه دیگری مرتبط با عنوان اصلی ولی زیر مجموعه آن <h2/>

.

.

.


به این ترتیب متوجه شدید که از تگ H1 باید یک بار و بعد از تگ های 2 تا 6 هرچند بار که نیاز است استفاده کنید ولی برای سازماندهی مطلب آنها را به ترتیب به کار ببرید.
هر بحثی که در مطلب دنبال می کنید باید به ترتیب مجموعه و زیر مجموعه باشد و فقط یک بار از H1 استفاده شود و در متن از H2 و کوچکتر و به ترتیب مجموعه و زیر مجموعه استفاده شود. به این شکل مطلب شما ساختار پیدا می‌کند و دنبال کردن بحث حتی با یک نگاه گذرا هم ممکن می‌شود. بهر حال توجه داشته باشید که عنوان‌ها و سر صفحه ها را با دقت و جذاب انتخاب کنید که کاربر بی حوصله، حتی اگر نگاه سر سری به مطلب انداخت منظور و نقطه نظرات را متوجه شود و موضوع را دنبال کند.
چنین می‌توانید تصور کنید که تگ H1 مانند نام کتاب است و یک کتاب بیشتر از یک نام ندارد. بعد از آن بقیه تگ ها می‌توانند مانند مقدمه و عنوان فصل‌های کتاب و به ترتیب به همین شکل عنوان‌های زیر مجموعه، مانند تگ Hهای کوچکتر خواهند بود.

تگ‌های h

تگ های H و بهبود سئو

موتور‌های جستجو تمام سعی خود را می‌کنند که درک دقیق‌تری نسبت به مطلب شما پیدا کنند پس با استفاده از تگ‌های H می‌توانید به موتور‌های جستجو بگویید که ساختار متن شما و اصل منظور چیست. اگر الکی و بدون فکر از تگ H استفاده کنید موتور جستجو را گیج می‌کنید که هدف اصلی مطلب شما چیست و برای همین نمی‌تواند مطلب شما را برای نتایج جستجو دسته بندی کند. و در مقابل اگر از ساختار درست و تگ های H به ترتیب استفاده کنید و کلمه‌های کلیدی را کم و بیش در سر صفحه‌ها به کار ببرید و محتوای پاراگراف‌ها را با عنوان‌ها هماهنگ کنید، باعث می‌شوید که سئو در صفحات سایت شما بهبود پیدا کند.

تگ H و سئو

آیا اندازه تگ‌ها H را دوست ندارید؟

ممکن است یک صفحه طراحی کنید و طبق اصولی که گفتیم به ترتیب از تگ های H استفاده کنید ولی در نهایت در پیش نمایش، اندازه تگ H2 را نپسندید و فکر کنید اندازه H1 مناسب‌تر است. خب برای اینکه این مشکل را حل کنید می‌توانید از CSS کمک بگیرید. مشکل حل شد. بهرحال HTML بدون CSS هیچ لطفی ندارد کمی CSS یاد بگیرید و با کمک آن تگ های H را به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید در بیاورید به این صورت هم برای موتور‌های جستجو قابل فهم باشید و هم ظاهر سایت را زیباتر کنید.

چه کارهایی در تگ های H انجام ندهیم

انجام بی رویه برخی از تکنیکهای سئو میتواند آسیبهای زیادی بر وبسایت شما تحمیل کند، استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی در Header ها نیز از این موارد میباشد.

توجه داشته باشید تنها از یک تگ h1 استفاده کنید چرا که موتور جستجو فکر میکند شما در صدد تحمیل کلمات کلیدی به آن هستید و این تاثیر سو بر سئو شما خواهد داشت.

از تگهای html تکراری در سایتتان استفاده نکنید .

بهتر است سرتیتر و هدر h1 یکسان نباشند.

موارد بالا را در وبسایت خود کنترل کرده و آنها را اصلاح کنید.

جمع بندی

تگ‌های H با اینکه جز عناصر خیلی ساده HTML هستند می‌توانند تا حد زیادی به سئو داخلی کمک کنند و استفاده از آنها هیچ زحمت خاصی ندارد ولی نتیجه‌ای که در ظاهر و سئو دارند واقعا قابل توجه است. پس با رعایت همین اصول ساده، یک مطلب منظم خواهید داشت که هم برای بازدید کننده جذاب است هم برای موتور جستجو قابل فهم.

اگر تصمیم دارید طراحی سایت را به افراد حرفه‌ای بسپارید و یا از مشاوره آنها استفاده کنید، می‌توانید به پونه مدیا مراجعه کنید.

امتیازی ثبت نشده است.