با ما در ارتباط باشید: 0314566
مقایسه درگاه های پرداخت اینترنتی

وقتی قرار است یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این فروشگاه مربوط به نحوه پرداخت خواهد بود. چندین مورد در رابطه با این نحوه پرداخت وجود دارد که باید در نظر بگیرید. خب قطعاً مهم‌ترین نکته درباره پرداخت ها این است که از پروتکل‌های امنیتی استانداردی پیروی کنند که هم برای مشتری و هم برای فروشنده، مشکلاتی بوجود نیاید. بهترین کار برای ایجاد و مدیریت این بخش از فروشگاه های آنلاین این است که از درگاه‌های پرداخت اینترنتی استفاده کنید. انواع مختلفی از درگاه‌های پرداخت اینترنتی در کشور ما وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

در این مطلب می‌خواهیم این درگاه‌های اینترنتی را بررسی کنیم و ببینیم چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم و کدام یک از آن‌ها برای کدام نوع از فروشگاه های اینترنتی ما مناسب‌تر هستند. پس با ما همراه باشید...

درگاه های پرداخت اینترنتی

درگاه‌های اینترنتی

 

همان‌طور که گفتیم وقتی یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کردید لازم است راهی برای پرداخت برای مشتریان ایجاد کنید. درگاه‌های اینترنتی بوجود آمده‌اند که به شما کمک کنند در بستری امن، کار‌های مربوط به پرداخت و واریز وجوه را در اینترنت انجام دهید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید یک درگاه اینترنتی داشته باشید این است که برای وب سایت فروشگاه آنلاین خود از سامانه اعتماد الکترونیک یا اصطلاحاً enamad، یک نماد اعتماد الکترونیک بگیرید و پس از درج آیکون آن در وب سایت با یک یا چند بانک معتبر، قرار داد‌هایی ببندید تا درگاه بانک‌های مذکور در وب سایت شما قرار بگیرد. احتمالاً می‌دانید که اخذ نماد الکترونیک تا حدی زمان بر است و باید مدتی صبر و حوصله داشته باشید تازه بعد از آنکه enamad را دریافت کردید باید مراحل اداری و به عبارتی کاغذبازی‌هایی را با بانک‌های مورد نظرتان طی کنید تا درگاه پرداخت در وب سایت شما قرار بگیرد. یک نکته را نباید فراموش کنیم که تا وب سایتی وجود نداشته باشد از enamad هم خبری نیست و خب بدون enamad درگاه‌های بانکی هم نخواهیم داشت.

یکی از درگاه‌های اینترنتی مهم بانکی در کشور ما، شاپرک است. در‌ واقع شاپرک ارگانی است که از طرف بانک مرکزی، وظیفه نظارت بر نقل و انتقالات و به‌خصوص نقل و انتقالات وجوه در اینترنت را بر عهده دارد. از دیگر شرکت‌های PSP می‌توان به سداد، سامان کیش، آسان پرداخت پرشین و … اشاره کرد. توجه داشته باشید برای استفاده از هر کدام از این درگاه ها باید وب سایت و نماد اعتماد را داشته باشید.

حالا راه حل این مشکل چیست؟ نگران نباشید می‌توانیم از درگاه‌های واسط استفاده کنیم. در ادامه مطلب درگاه‌های واسط و روش کار آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 

درگاه پرداخت واسط اینترنتی

 

ممکن است در نظر داشته باشید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. با استفاده از درگاه پرداخت واسط، این امکان برای شما فراهم می‌شود که بدون داشتن وب سایت هم درگاه پرداخت شخصی خود را داشته باشید. در ضمن برای گرفتن درگاه پرداخت واسط نیازی به کاغذ بازی‌های معمول هم نمی‌باشد.

 درگاه‌های پرداخت اینترنتی

مزایای استفاده از درگاه‌های پرداخت واسط

 

- این درگاه‌های اینترنتی در مدت زمان بسیار کوتاهی راه اندازی می‌شوند. چندین سایت در حال حاضر در کشور ما وجود دارند که این تسهیلات را برای شما فراهم می‌کنند یعنی کافیست اطلاعات شخصی و شماره حساب خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا تنها بعد از چند ساعت، پس از احراز هویت، درگاه پرداخت واسط را برای شما ایجاد کنند.

- برای داشتن یک درگاه اینترنتی واسط، نیاز نیست که مجوزی از کسب و کار خود ارائه دهید، در حالیکه همان‌طور که قبلاً گفتیم برای داشتن درگاه پرداخت بانکی حتماً نیاز به وب سایت و نماد اعتماد الکترونیک است.

 

- یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت درگاه‌های واسط این است که تسویه حساب‌ها به صورت روزانه و معمولاً چند بار در روز انجام می‌شوند در حالیکه درگاه‌های بانکی ممکن است چند روز این کار را به تأخیر بیندازند.

- تسویه حساب‌ها معمولاً بدون کسر کارمزد می‌باشد.

- یک مورد مهم دیگر هم درباره درگاه‌های واسط وجود دارد و آن هم اینکه سایت‌هایی که این درگاه‌ها را به شما ارائه می‌دهند دارای پشتیبانی‌های خوب و قابل قبولی هستند و در کمتر از چند ساعت می‌توانند پاسخگوی مشکلات شما باشند.

 

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

 

این نوع از درگاه‌های پرداخت اینترنتی نوعی از درگاه های واسط هستند که یک امکان برای شما فراهم می‌آورند که نام کسب و کار و یا برند خود را در صفحه پرداخت، وارد کنید. به این ترتیب به پرسونالیتی برند خود کمک خواهید کرد البته لازم به ذکر است که برای ارائه این خدمات، مبلغی به عنوان کارمزد برداشت می‌شود که خودتان می‌توانید تعیین کنید که این برداشت از حساب مشتری باشد یا حساب شما.

درگاه‌های پرداخت اینترنتی

 

سایت‌های معتبری که درگاه‌های اینترنتی واسط ارائه می‌دهند:

 

زرین پال

 

زرین پال یکی از قدیمی‌ترین وب سایت‌هایی است که درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط را به شما ارائه می‌دهد. این شرکت معتبر می‌باشد و در طی چندین سال گذشته ثابت کرده است که قابل اعتماد است. علاوه بر این‌ها زرین پال مزیت‌های دیگری هم دارد برای مثال کارتی الکترونیک دقیقاً مانند کارت های عابر بانک به شما ارائه می‌دهد که با کسر نیم درصد از مبلغی که در حساب درگاه شما می‌باشد آن را به کارت انتقال می‌دهد و شما می‌توانید در هر لحظه پول را از طریق دستگاه‌های ATM برداشت کنید.

درگاه‌های پرداخت اینترنتی

نکست پی

 

این شرکت کار خود را نسبت به زرین پال دیرتر شروع کرده ولی روز به روز در حال پیشرفت است و باگ های موجود در درگاه‌های اینترنتی واسطی را که ارائه می‌دهد مرتبا برطرف می‌کند. یکی از مزیت‌های مهم نکست پی این است که در کمترین زمان ممکن می‌توانید درگاه اینترنتی خود را از این وب سایت تهیه کنید.

 درگاه‌های پرداخت اینترنتی

جمع‌بندی

 

با امکاناتی که در حال حاضر در بستر اینترنت ایجاد شده است تقریباً برای همگان ممکن است که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و مدیریت کنند. توصیه ما به شما این است که اگر ابعاد کسب و کار شما بزرگ و گسترده است از وب سایت و درگاه های معتبر بانکی استفاده کنید تا در نظر مشتریان معتبرتر باشید ولی اگر کسب و کار شما نوپاست و هنوز به بازدهی قابل توجه نرسیده است می‌توانید از درگاه‌های پرداخت واسط استفاده کنید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
بسیار ممنونم از انتخاب موضوع خوبتون، من می خواستم یه کسب و کار کوچک راه بندازم ولی نگران گرفتن نماد الکترونیک بودم، تا حدودی از استرس هام کم شد
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند