با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه در گوگل عکس سرچ کنیم

یکی از امکانات گوگل که می تواند برای شما جالب باشد، جستجوی عکس برای به دست آوردن سایر اطلاعات در مورد آن است. در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم در این خصوص صحبت کنیم و راهکارهایی برای جستجوی عکس در گوگل با استفاده از ابزار های مختلف مانند سیستم عامل های آیفون، اندروید و همچنین کامپیوتر را به شما آموزش می دهیم. در ضمن نکات و خصوصیاتی را در خصوص این ویژگی گوگل با شما در میان می گذاریم تا بتوانید در صورت نیاز به سادگی از آن استفاده کنید.

سرچ عکس در گوگل

سرچ عکس یکی از قابلیت‌های مهمی است که گوگل برای کابران فعال کرده. گاهی پیش می‌آید که به دنبال چیزی می‌گردیم اما اسم آن را نمی دانیم. مثلا ممکن است یک گیاه آپارتمانی هدیه گرفته باشید که اسمش را نمی دانید و می خواهید روش مراقبت از آن را یاد بگیرید. در چنین مواقعی کافی است تصویر آن را در گوگل جستجو و اطلاعات مورد نیاز را دریاف کنید.

اولین موضوعی که باید بدانید این است که برای انجام کلیه جستجوها بر اساس تصاویر بر روی انواع مرورگرها و دستگاه ها (مانند گوشی موبایل یا کامپیوتر) می بایست به آدرس images.google.com مراجعه کنید. نکته دومی که در این خصوص می بایست به آن توجه کنید این است که شما می توانید عکس های مورد نظر خود را در گوگل آپلود کنید و تصاویر مشابه با آن یا اطلاعات موجود در مورد آنها را پیدا کنید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

جستجوی عکس در گوگل

به طور کلی جستجو به وسیلۀ عکس در گوگل شامل چند قدم ساده است که در این بخش این مراحل را با هم مرور می کنیم. البته مراجل این کار برای کاربرات گوشی های اندروید و آیفون کمی با هم متفاوت است که در ادامه به تفکیک آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • ابتدا به آدرس images.google.com می روید.
  • سپس روی آیکون دوربین که در کادر مربوط به جستجو (Search bar) قرار دارد کلیک کنید.
  • در مرحله بعد قسمت Upload an image را انتخاب کنید.
  • سپس روی قسمت Choose file کلیک کنید تا یک صفحه برای انتخاب فایلی که برای آپلود کردن مد نظر دارید باز شود.
  • فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک کنید، در نظر داشته باشید که به محض آپلود شدن تصویر، جستجو برای تصاویر مرتبط شروع خواهد شد و بعد از مدت کوتاهی می توانید نتایج بررسی کنید.

سرچ عکس در گوگل با گوشی

سرچ عکس در گوگل با گوشی بسیار ساده و کارآمد است، چرا که امروزه با افزایش کاربرد گوشی های هوشمند و بالا رفتن امکاناتی که این ابزارها در اختیار شما قرار می دهند؛ بخش زیادی از جستجو ها با استفاده از این ابزار انجام می شود. در این میان گوگل نیز علاوه بر امکاناتی که در وب سایت خود دارد، امکانات بسیار متنوعی را روی گوشی های هوشمند در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آنها می توانید به سادگی توضیحات، منابع و مطالب مرتبط با آنها را در اختیار داشته باشید. پر استفاده ترین سیستم های عامل روی گوشی های هوشمند امروزی، اندروید و IOS هستند که در ادامه نحوه سرچ عکس در این دو سیستم را با هم بررسی می کنیم.

سرچ عکس در گوگل با آيفون

در ایران هم مثل سایر کشورها تعداد کاربران گوشی‌های آیفون زیاد است. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای سرچ عکس با آیفون باید چه مراحلی را طی کنید:

  • ابتدا در iphone یا ipad برنامه گوگل Chrome را نصب کرده و این برنامه را باز کنید.
  • در مرحله بعد به آدرس Image.google.com مراجعه کنید و عنوانی که شما را به تصویر مورد نظرتان می رساند، در باکس جستجو وارد کنید.
  • در این مرحله گوگل تصاویری که با تیتر وارد شده توسط شما مرتبط هستند را در اختیار شما قرار می دهد و شما باید تصویر مورد نظر خود را از بین نتایج به دست آمده پیدا کنید.
  • تصویر مورد نظر خود را باز کنید و آن را لمس کرده و دست خود را نگه دارید تا سایر گزینه هایی که در خصوص عکس وجود دارد برای شما نمایش داده شود و از بین آنها گزینه Search Google for this image را انتخاب کنید.

بعد از این مراحل شما می توانید مشخص کنید که می خواهید نتایج در چه قالبی به شما ارائه شود و در پایان از اطلاعات به دست آمده استفاده کنید.

جستجوی با عکس در گوشی آیفون

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید برای شما ساده تر و بی دردسر تر است. علت هم این است که شرکت گوگل توسعه دهنده سیستم عامل های اندروید است، بنابراین امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد. برای جستجوی عکس در گوگل بوسیله دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید شما می توانید از روشی که در قسمت بالا برای گوشی های iPhone گفتیم استفاده کنید. جستجوی تصویری گوگل بوسیله نرم افزار Google lens این امکان را به شما می دهد که با استفاده از دوربین گوشی خود اطلاعات مختلف در مورد موضوعات مختلف به دست بیاورید. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از این نرم افزار برند محصولاتی که نمیشناسید را ثبت کنید و اطلاعات مورد نیاز در مورد آنها را به دست آورید. البته باید در نظر داشته باشید که این نرم افزار در حال حاضر صرفا برای زبان انگلیسی قابل استفاده است و پیش بینی شده است که در آینده این نرم افزار به زبان های دیگر نیز قابل استفاده باشد.

جستجوی تصاویر مشابه

جستجوی تصویر مشابه با سایر تصاویری که در صفحات وب پیدا کرده اید در شرایطی خاص ممکن است برای شما کارآمد باشد. به همین دلیل در این قسمت برای شما توضیح می دهیم که چگونه به صورت قدم به قدم تصاویر مشابه با عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

  • ابتدا آدرس Image.google.com را در مرورگر خود باز کنید.
  • سپس روی علامت دوربین که در کادر مربوط به جستجو قرار گرفته است کلیک کنید تا دو گزینه paste image URL و Upload an image نمایان می شود.
  • در این قدم قسمت paste image URL را انتخاب کنید و در کادری که برای شما باز می شود URL یا همان آدرس اینترنتی تصویری که مد نظر دارید و میخواهید که نمونه های مشابه با آن برای شما پیدا شود را وارد کنید.
  • در صورتی که تصویری که قصد دارید موارد مشابه با آن را پیدا کنید در گوگل نیست و خودتان می خواهید آن را آپلود کنید باید روی گزینه upload an image کلیک کنید و تصویر خود را آپلود کنید.

جستجوی تصاویر مشابه گوگل

قرار دادن عکس در گوگل

قرار دادن عکس در گوگل می تواند از دیدگاه های مختلف، دارای تعابیر مختلفی باشد که در ادامه برخی از آنها را با هم بررسی می کنیم:

  • اولین مورد برای قرار دادن عکس در گوگل این است که شما تصویر مورد نظر خود را برای جستجوی تصاویر مشابه با آن در گوگل آپلود می کنید.
  • دومین موردی که میتوان از عنوان تعبیر کرد این است که شما تصاویر خود را به صورت بهینه در سایت قرار می دهید تا بتوانید آنها را در فهرست گوگل قرار دهید تا آنها برای جستجوکنندگان به نمایش دربیایند.
  • سومین مورد آپلود کردن تصویر مورد نیاز برای نمایه حساب کاربری یا همان تصویر پروفایل است.

سرچ با تصویر گوگل

سرچ با تصویر گوگل یکی از امکاناتی است که امروزه میتوانید از آن روی بیشتر مرورگر ها استفاده کنید. تعدادی از معروف ترین مرورگرهای سازگار با جستجوی تصویری گوگل عبارتند از:

  • Safari در ابزارهای تولید شده توسط شرکت Apple
  • Firefox
  • Chrome
  • Internet Explorer

 برای جستجوی تصویری در هر کدام از مرورگرهای بالا شما باید روندی که در قسمت های قبل گفتیم را انجام دهید تا به سادگی تصاویر مورد نظر خود را پیدا کنید. در ضمن وقتی شما در آدرس Image.google.com هستید می توانید با Drag and Drop کردن (کلیک کردن روی یک تصویر، نگه داشتن، کشیدن آن و رها) در کادر جستجو، سرچ تصاویر مد نظرتان را انجام دهید.

آپلود عکس در گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر سؤالات خود را در قسمت کامنت های همین مطلب بنویسید یا با شماره های شرکت تماس بگیرید تا کارشناسان پونه مدیا شما را راهنمایی کنند.

 

5 از 5
4 سال قبل
نظر
من یه مشکلی دارم وقتی جستجوی تصاویر مشابه را میزنم هیچ چیز برای من نشون نمیده این مشکل را چطور باید حل کنم ؟؟؟
نمایش بیشتر
4 از 5 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
به امید روزی که به جای عنوان چگونه در گوگل عکس سرچ کنیم، بنویسیم چگونه بر اساس فیلم و ویدئو در گوگل سرچ کنیم. مخصوصا اگر نتایج در سایت هایی مثل یوتیوب و آپارات پیدا بشه و انقدر نتایج اشتباه ویدویی را شاهد نباشیم.
نمایش بیشتر
2 از 2 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
لطفا در مورد جستجوی تصاویر مشابه در سیستم عامل آیفون بیشتر توضیح بدید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
با تشکر از مطلب خوبتون
اگر ممکنه یک مطلب درباره سئوی عکس های سایت بگذارید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند