با ما در ارتباط باشید: 0314566
نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت

نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سایت یکی از وظایفی است که بر عهده متخصص سئو و تولید کننده محتوا می‌باشد. به عبارتی نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت باید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان وب سایت و ربات‌های موتور جستجو، در کمترین زمان ممکن، متوجه موضوع صفحه شوند. بنابراین بسیار مهم است که با شناخت کافی از نوع عملکرد آنها، صفحات وب سایت را ایجاد کنیم. برای اینکه اهمیت نحوه قرار دادن کلمات کلیدی سایت را بهتر درک کنید، به نکته مهمی اشاره خواهیم کرد. وقتی قرار است برای اداره کسب و کار خود، وب سایتی طراحی کنید، تفاوتی ندارد که کسب و کار شما چیست، لازم است این وب سایت دیده شود تا کاربران بیشتری را به خود جذب نماید. در حال حاضر هم مهم‌ترین ابزار برای این کار، موتور‌های جستجو هستند. با رعایت اصول سئو، صفحات وب سایت شما در رده‌های بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت به شما کمک می‌کند تا به ربات‌های موتور جستجو نشان دهید که هر مطلب از وب سایت شما، درباره چه موضوعی است. وقتی ربات‌های موتور جستجو بدانند موضوع هر صفحه چیست، مطالب وب سایت شما را بهتر دسته بندی می کنند و به این ترتیب بر اساس جستجو‌های کاربران، صفحات مرتبط را نمایش می‌دهند. وقتی نحوه نوشتن کلمات کلیدی سایت به شکلی باشد که ربات‌ها در کمترین زمان موضوع را درک کنند برای وب سایت شما یک امتیاز مثبت خواهد بود. از طرفی هم نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت برای بازدیدکنندگان این امکان را فراهم می‌کند که سریع‌تر با مطلب ارتباط برقرار کرده و پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند. در نظر داشته باشید، صفحه‌ای که مطالب مفیدی به کابران ارائه بدهد توسط گوگل شناسایی شده و رتبه بهتری در لیست نتایج جستجو بدست می‌ آورد. شما می توانید برای اینکه تکرار کلمات کلیدی در سایتتان زیاد نشود از ترکیب این کلمات با عبارات دیگر استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی یک روش موفق، ساخت کلمات کلیدی برای سایت است. 

نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم؟ در پاسخ به این سؤال، می‌توانیم بگوییم که در اضافه کردن کلمات کلیدی به سایت، دو گروه مد نظر ما هستند. گروه اول، ربات‌های موتور جستجو می‌باشند که بعد از بارگذاری صفحات سایت، درون آن می‌خزند و بر اساس موضوع هر صفحه، عمل ایندکس کردن آن صفحه را انجام می دهند. بنابراین اینکه چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم، بر عملکرد ربات‌های موتور جستجو تأثیر می‌گذارد. لازم است کلمات کلیدی در عنوان صفحه، لینک‌های داخلی، هدینگ‌ها یا همان تگ‌های H، برچسب تصاویر و … وجود داشته باشد تا برای ربات‌ها مشخص شود، موضوع هر صفحه دقیقاً چیست. گروه دومی که مد نظر ما هستند، بازدیدکنندگان سایت می‌باشند. با اضافه کردن کلمات کلیدی به محتوای هر صفحه، کاربر می‌تواند در زمان کمتری، پاسخ سؤالات خود را پیدا کند، هر چند که ربات‌ها نیز به محتوای هر صفحه اهمیت داده و کیفیت آن را برای رتبه‌دهی در نظر می‌گیرند.

افزودن کلمات کلیدی به سایت

افزودن کلمات کلیدی به سایت، پیش از این یعنی وقتی که الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل هوشمند نبودند، به راحتی و فقط با تکرار کلمات کلیدی انجام می‌شد. در آن زمان افزودن کلمات کلیدی به سایت حتی در قالب عبارات بی‌معنی، ممکن بود باعث نمایش وبسایت در نتایج بالای گوگل شود. در حال حاضر شرایط بسیار متفاوت از گذشته است و موتور‌های جستجو و به‌ خصوص گوگل، از الگوریتم‌های هوشمندی استفاده می‌کنند که تقریباً دور زدن قوانین را غیر ممکن کرده‌اند. با این حساب می‌توانیم بگوییم که افزودن کلمات کلیدی به سایت، کاری تخصصی است و باید به شکلی موثر، انجام شود. بایستی هر مطلبی که در صفحات وب سایت شما قرار می‌گیرد، مفید و ارزشمند باشد و در عین حال با در برداشتن کلمات کلیدی مرتبط، نظر ربات‌های جستجو و سپس کاربران را به خود جلب نماید.

نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت

استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف در سطوح بالاتر زیرشاخه ها

استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف در سطوح بالاتر زیرشاخه ها از جمله مواردی است که به سئوی وب سایت، کمک زیادی خواهد کرد. البته این امتیاز مثبت، به دلایل خاصی به صفحه وب سایت شما تعلق می‌گیرد. وقتی در مطالب، استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف در سطوح بالاتر زیرشاخه ها به صورت یک قانون در آمده باشد، تمام محتوایی که تولید می‌کنید، شامل هدینگ‌ها یا تگ‌های H هستند که سلسله مراتب در آن‌ها حفظ شده است و این سلسله مراتب نه تنها در کدنویسی که بلکه باید در مفهوم محتوای تولید شده نیز رعایت شده باشد. همه این موارد باعث می‌شود که ربات‌های موتور جستجو، متوجه انسجام متن شوند و موضوعات اصلی و فرعی مطالب شما را بهتر درک کرده و نهایتاً در دسته بندی مناسبی ایندکس گذاری کنند. از طرفی وجود کلمات کلیدی مترادف در محتوا، به ربات‌‌ها ثابت می‌کند که مطلب شما ارزشمند است و پاسخگوی پرسش کاربران می‌باشد.

نتیجه گیری
بعد از تعیین نهایی کلمات کلیدی لازم است تا به درستی از کلمات کلیدی مد نظرتان در سایت استفاده کنید. به کارگیری و قرار دادن کلمات کلیدی در سایت باید به نحوی باشد که هم بازدیدکنندگان و هم ربات های گوگل هدف شما از هر مطلب یا هر صفحه را درک کنند. اگر در نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در سایت دقت لازم را داشته باشید گوگل بدرستی محتوای موجود در صفحه را ایندکس می کند.

5 از 5
1 سال قبل
نظر
سلام
من سوالم درباره نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت هست. آیا استاندارد خاصی داره؟ مثلا مهمه که در یک مقاله کلمه کلیدی کجا استفاده بشه؟ بعضیا میگن که کلمات کلیدی بهتره توی پاراگراف اول استفاده بشن. خب اگه ما کلمه کلیدی یا عنوانمون یه long tail keyword باشه چطور باید این رو جا بدیم؟ مقاله مصنوعی و ماشینی نمی شه؟
نمایش بیشتر
0 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • پونه مدیا 1 سال قبل
    سلام کاوه عزیز
    چه سوال خوبی پرسیدید. ببینید درمورد نحوه نوشتن کلمات کلیدی در سایت کلمات کلیدی یک اصطلاحی داریم به اسم LSI یا Latent Semantic Indexing. این کلمات LSI مترادف‌ها کلمه کلیدی اصلی ما هستن که ممکنه کاربر ازشون استفاده کنه و گوگل هم اون ها رو تشخیص می‌ده. می‌شه به جای استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ابتدای مقاله، طوری محتوا رو بنویسیم که بتونیم از مترادفش استفاده کنیم و کلمه کلیدی اصلی رو به نحوی که قابل قبول باشه در جاهایی از متن بگنجونیم.
4 سال قبل
نظر
عالی بود ممنون
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
من اصلا تو گام اول کارم موندم. نمیدونم چطور باید برای سایتم کلمه کلیدی انتخاب کنم روی چه کلماتی کار کنم؟ میشه راهنماییم کنید که چطور کلماتم رو پیدا کنم
نمایش بیشتر
2 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
من الان تا حدودی فهمیدم که چجوری کلمات کلیدی را استفاده کرده و در سایت قرار بدم ولی مشکل من این هست که نمی تونم کلمات کلیدی بهتر را تشخیص بدم، در این مورد راهنمایی کنید.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند