با ما در ارتباط باشید: 0314566
ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ یکی از امکاناتی است که گوگل در به روز رسانی های اخیر، در اختیار کاربران خود قرار داده است. یکی از این ویژگی ها که با استقبال زیاد استفاده کنندگان روبرو شده، وجود امکان ردیابی کردن لوکیشن (موقعیت مکانی) افراد می باشد. کاربرد اصلی این امکان برای زمان هایی است که شما منتظر کسی از دوستان، آشنایان و یا اعضای خانواده خود هستید، ولی او تاخیر داشته است؛ در چنین شرایطی شما می توانید موقعیت دقیق او را از طریق گوگل مپ یا همان نقشه گوگل، به صورت لحظه ای مشاهده کنید. البته در این مورد شما نباید نگران حریم خصوصی خودتان باشید، چرا که شما به عنوان کاربر گوگل میتوانید مشخص کنید که موقعیت شما تا چه فاصله ای و برای چه افرادی قابل مشاهده باشد. در ضمن شما می توانید در موارد خاص موقعیت خود را به صورت زمان بندی شده در اختیار سایرین قرار دهید و در هر زمان که خواستید این امکان را لغو کنید. در ادامه این مطلب از پونه مدیا قصد داریم در خصوص موضوع ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ بیشتر بحث کنیم، پس با ما همراه باشید.

چطور توسط شماره موبایل افراد موقعیت شان را پیدا کنیم

چطور توسط شماره موبایل افراد موقعیت شان را پیدا کنیم سوالی است که همه افراد علاقمند بعد از مطلع شدن از نحوه عملکرد این سرویس میپرسند، به خصوص افرادی که در روز باید قرارهای ملاقاتی فروانی داشته باشند و استفاده از این امکانات باعث پیشروی بهتر کارهایشان خواهد شد. نحوه استفاده از ردیابی شماره موبایل با گوگل مپ به صورت زیر می باشد:

  • برای دسترسی ابتدا باید منوی کشویی داخل برنامه Google maps را باز کنید.
  • در این مرحله شما با سیاستهایی مربوط به موقعیت مکانی خود و قرار دادن این اطلاعات در اختیار گوگل موافقت میکنید.
  • در مرحله بعد شما باید GPS یا همان موقعیت مکانی مربوط به گوشی (یا هر ابزار دیگر خود مانند تبلت و...) را روشن کنید.
  • در این مرحله یک لینک که حاوی موقعیت مکانی شما است در اختیارتان قرار میگیرد و می توانید آن را از طریق مختلف برای کسانی که میخواهید ارسال کنید.
  • فردی که لینک ارسال شده توسط شما را دریافت کرده است می تواند روی آن کلیک کند و موقعیت مکانی‌تان را به صورت لحظه ای مشاهده کند.
  • در صورتی که قصد استفاده از موقعیت مکانی افراد را دارید، علاوه بر دریافت لینک شما می توانید به حساب کاربری گوگل آنها مراجعه کنید و از قسمت google maps به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

پیدا کردن موبایل با گوگل مپ

نکاتی که در پایان این قسمت باید به یاد داشته باشید عبارتند از:

  • زمانی که بر روی موقعیت مکانی یک شخص کلیک میکنید تمامی مسیر ها و زمان رسیدن به مقصد به شما نمایش داده خواهد شد.
  • داشتن حالات مختلف به شما کمک میکند که وضعیت موقعیت مکانی خود را تا جای ممکن به صورت خصوصی نگه دارید، به عنوان مثال شما می توانید تنظیمات اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را به گونه ای انجام دهید که هرگاه فرد مورد نظرتان به مقصد رسید، لوکیشن شما حذف گردد.
  • این قابلیت بسیار مفید به شما کمک میکند که گردهمایی های گروهی را به صورت منسجم تر و بهتر برگزار کنید.

مشاهده موقعیت دوستان در گوگل مپ

مشاهده موقعیت دوستان در گوگل مپ به شما این امکان را می دهد که با تعیین حریم خصوص مربوط به خود و یا دوستانتان، از موقعیت مکانی آنها با خبر شوید و همین موضوع باعث شده که برای ردیابی کودکان و افراد سالمند کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین شما از طریق این موقعیت مکانی خود را در سفر های طولانی به اشتراک بگذارید تا به این صورت اگر در قسمتی از مسیر مشکلی پیش آمد، سابقه مسیری که رفتید در حساب کاربری گوگل شما موجود باشد و حتی عده ای دوستان شما (که خودتان انتخاب میکنید چه کسانی) می توانند عکسهایی که از مکان های مختلف گرفته اید را ببینند و بدانند که چه زمانی به مقصد خواهید رسید. در ضمن شما در هر زمان که خواستید می توانید اطلاعات مکانی یا همان Location  خود را از دید بقیه پنهان کنید.

3.9 از 5
4 سال قبل
نظر
[quote name="خالص اذین"]استفاده از ردیاب گوگل[/quote]
ساحل
نمایش بیشتر
148 از 182 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
هنوز موفق نشدم
نمایش بیشتر
70 از 99 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
استفاده از ردیاب گوگل
نمایش بیشتر
100 از 126 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
عالی
نمایش بیشتر
50 از 81 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
چقدر میشه به امن بودن این سرویس اعتماد کرد؟
نمایش بیشتر
74 از 101 نفر این نظر را مفید دانسته اند