با ما در ارتباط باشید: 0314566

افرادی که مدت کمی است به دنیای کسب و کار های دیجیتال و مباحث مربوط به بازاریابی آنلاین وارد می شوند، همیشه این سوال را می پرسند که سئو سایت چقدر زمان میبرد و به عبارت دیگر چقدر طول میکشد تا بتوانیم سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل ببینیم. سعی کنید انتظارات معقولی داشته باشید و این حقیقت را در نظر بگیرید که به هیچ عنوان نمی توان در طول یک شب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید. سئو سایت روندی زمان‌بر است و کسی که قصد دارد از مزایای آن استفاده کند باید صبر و حوصله داشته باشد. در ادامه این مطلب از پونه مدیا قصد داریم که بیشتر در این مورد صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

زمان لازم برای سئو سایت و بهبود رتبه آن در گوگل

بسیاری از افرادی که تازه به عرصه دیجیتال مارکتینگ وارد می شوند تصور می کنند که سئو باید هدف نهایی آنها باشد، ولی باید در نظر بگیرید که این تصور کاملا اشتباه است. زمانی که سایت شما به خوبی و درستی سئو شده باشد، یعنی موتور جستجوی گوگل آن را به عنوان یک سایت بهینه سازی شده و مناسب برای کاربران خود می شناسد. اینکه روند سئو سایت چقدر زمان میبرد، به این بستگی دارد که هدف شما چیست، محیط جغرافیایی که برای کسب و کار خود در نظر دارید کجاست، چه بودجه ای برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود در نظر گرفته اید، رقیبان شما در چه وضعیتی قرار دارند و… که بسته به این موارد روند سئو سایت شما می تواند به طول انجامد. البته در نظر داشته باشید که این موارد، مواردی هستند که شما با آنها سروکار دارید، بخش دیگری از مسائلی که میتواند مدت زمان سئو سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد، فاکتورهای فنی مربوط به دامنه سایت شما است، که عبارتند از : پنالتی بودن یا نبودن دامنه، اعتبار سایت، سن دامنه و… است.

زمان لازم برای سئو سایت و بهبود رتبه آن در گوگل


تا اینجا فهمیدیم که روند سئو سایت و بهبود جایگاه کلمات در صفحه نتایج گوگل باید به صورت اصولی و در مدت زمانی مشخص انجام شود. اما ممکن است جایی به شما گفته شود که روند سئو می تواند بسیار سریع و راحت باشد، در چنین شرایطی از شخص یا شرکتی که ادعای سئوی سریع را دارد دور شوید چون آنها با استفاده از روش های کلاه سیاه برای مدتی نتایج موقتی را به شما نمایش میدهند و بعد گوگل شما را به دلیل استفاده از روش های غیر اصولی جریمه خواهد کرد. در این صورت به مشکلات زیادی برمیخورید، چرا که بعد از جریمه شدن سایت توسط گوگل روند سئو به زمان بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت تا بتوانید اعتماد گوگل را مجدد بدست آورید. بهینه سازی مناسب و کاربردی سایت باید به صورتی انجام شود که شما بتوانید در طولانی مدت نتایج به دست آمده را حفظ کنید. متخصصان ما در پونه مدیا فاکتورهای تاثیرگذار روی مدت زمان سئو را در ادامه به شما معرفی خواهند کرد و توضیح کوتاهی در مورد هر کدام ارائه میدهند، مطالعه این موارد می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

اهمیت لینک سازی

یکی از چالش هایی که در مراحل سئو باید به آن توجه ویژه داشته باشید، لینک سازی می باشد. بهترین راهکار برای لینک سازی در وبسایت این است که محتوایی با کیفیت و خاص تولید کنید تا مخاطبانی که از محتوای شما استفاده می کنند آن را به اشتراک بگذارند. همچنین روش هایی مانند تولید محتوا در سایت های دیگر و نوشتن مقاله های مهمان می تواند برای شما بسیار مفید باشد. نکته بسیار مهمی که در زمینه لینک سازی برای سئو باید در نظر داشته باشید این است که الگوریتم های گوگل بر روی جزئیات عملکرد شما در زمینه لینک سازی نظارت ویژه ای دارند و اگر بخواهید از روش‌های غیر اصولی و کلاه سیاه استفاده کنید، جریمه خواهید شد.

اهمیت لینک سازی


توجه به سئو داخلی و سئو خارجی

برای افرادی که می خواهند زودتر به نتیجه برسند و عملکرد سئو سایت خود را مشاهده کنند، توجه به سئو داخلی و خارجی از روش‌های معمول می باشد که باید به آن دقت کنید. در این بخش با استفاده صحیح و اصولی از متای توضیحات یا meta description، عناوین صفحات، انکر تکست و متا تگ ها تاثیرات خوبی روی سئو سایت خود بگذارید. تاثیرات مناسب این اقدامات را میتوانید بعد از مدتی مشاهده کنید. در زمینه بهینه سازی داخلی شما باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که تمامی فعالیت های خود را بر اساس استاندارد های تعیین شده انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید.
برای بهبود سئو خارجی شما نیاز دارید که از سایت های معتبر بک لینک بگیرید. به این منظور برخی از وب سایت ها از امکاناتی مانند فعالیت به عنوان مهمان در وبلاگ سایت های دیگر، استفاده از فرم ها، به اشتراک گذاری لینک سایت در شبکه های اجتماعی و… استفاده میکنند. یکی از مواردی که در خصوص بهبود سئو خارجی باید به آن دقت کنید این است که برای انجام فعالیت های مربوط به لینک سازی هیچ عجله نداشته باشید، چرا که در صورت انجام فعالیت های غیر اصولی به شدت با الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه خواهید شد

بررسی جریمه گوگل

در صورتیکه در شروع پروژه سئو سایت با خطاهایی مواجه شدید، که حاصل جریمه هایی از سمت گوگل بود، بررسی و برطرف نشود، روند کسب رتبه بهتر در نتایج سرچ بیشتر از حد معمول زمان خواهد برد. به همین دلیل در اولین قدم های پروژه سئو و همچنین در مسیر پروژه همواره باید به مشکلاتی مانند: ریدایرکت 301، خطاهای 404، بهینه سازی غیر اصولی و کلاه سیاه و جریمه های مربوط به آن و... رسیدگی شود تا روند کارها بهتر پیش برود تا بتوانید صفحات سایت خود را به درستی ایندکس کنید.
برخی از مشکلاتی که برای دارندگان وب سایت ها بوجود می آید نیز به دلیل اشتباهاتی فنی است که در قسمت های مختلف وب سایت شما اتفاق افتاده است و باید حل کردن این مشکلات را مد نظر قرار دهید. برخی از مشکلات رایجی که در این دسته قرار میگیرند عبارتند از: مشکلات نقشه سایت، htaccess، فایل robots.txt، web.config و...  نکته ای که در خصوص این مشکلات باید بدانید این است که در صورتی که برای سایت شما چنین مواردی اتفاق بیفتد، در بیشتر مواقع تاثیرات خود را به سرعت روی خروجی سایت شما میگذارند و به همین دلیل به سرعت می توانید آنها را تشخیص دهید.

طراحی سایت استاندارد و با در نظر داشتن اصول سئو

طراحی سایت مطابق با استانداردهای سئو، ساختار و معماری سایت یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در روند بهبود سایت و بالا بردن رتبه در گوگل دارد. گروهی که وظیفه طراحی وب سایت شما را بر عهده دارد حتماً باید در زمان انجام عملیات طراحی به نکات مهم توجه داشته باشد. یکی از این موارد که دارای اهمیت بسیار زیادی است انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب و سازگار با گوگل می باشد. مورد بعدی که طراحان سایت باید حتماً مد نظر داشته باشند این است که وب سایت باید سازگار با دستگاه های موبایل و صفحه نمایش های کوچکتر باشد تا به این صورت بتوانیم رضایت کاربرانی که با استفاده از تلفن همراه به سایت شما می‌آیند را بهتر جلب کنید. زمانی که طراحی سایت شما به صورت واکنشگر باشد می توانید از پتانسیل تمامی افرادی که با دستگاههای مختلف وارد سایت شما می شوند استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که در خصوص طراحی سایت باید به یاد داشته باشید این است که وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که زمان بارگذاری کمی داشته باشد و به اصطلاح سرعت بارگذاری آن بالا باشد، چرا که سرعت بالا در بارگذاری یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئو وب سایت شما خواهد بود.

برنامه ریزی برای تولید محتوای سایت

یک نکته ساده که همیشه در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید به یاد داشته باشید این است که محتوای با کیفیت همیشه در رتبه‌های اول گوگل قرار دارد. همچنین برای تولید محتوا شما باید از قبل برنامه ریزی و به قول معروف استراتژی های بازاریابی محتوا داشته باشید. یکی از مواردی که می توانید به آن اطمینان داشته باشید این است که وب سایت شما بدون محتوای با کیفیت و خوب به هیچ کجا نمی رسد و به عنوان مثال اگر قصد فروش یک محصول را دارید، بدون داشتن محتوای خوب و مرتبط با محصول خود باید از فروش آن صرف نظر کنید. نکته پایانی که در مورد تولید محتوا باید بدانید این است که همیشه از دیدگاه مخاطب به موضوع تولید محتوا نگاه کنید و در این زمینه بسیار صبور باشید، چرا که تولید محتوا یک فرایند بلند مدت است.

برای تولید محتوای سایت برنامه ریزی کنید

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با آنالیز کردن رقبا

یکی از موارد مهمی که همیشه در قدم های مختلف سئو باید در نظر داشته باشید این است که رقبای خود را با دقت آنالیز کنید و ببینید که آنها برای پیشرفت کسب و کار خود از چه روش هایی استفاده می کنند. آنالیز رقبا باعث می شود که شما بتوانید بفهمید که آنها از چه کلمه کلیدی برای کارهای خود استفاده کردند و شما برای این که توانایی رقابت با رقیبان قوی خود را داشته باشید باید بیشتر به سمت چه کلمات کلیدی بروید. این مورد را هیچگاه فراموش نکنید که هر چقدر کلمه کلیدی مورد نظر شما سخت تر باشد زمان بیشتری را باید به سئو اختصاص دهید.

میزان اعتبار و سن دامنه

تاثیر سن دامنه بر روی کیفیت سئو انجام شده بسیار کم است، اما تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان دهنده این است که سایت هایی که دارای دامنه هایی با سن بالاتر هستند با سرعت بیشتری تاثیرات مربوط به سئو را به صاحبان خود نشان میدهند. این در صورتی است که وب سایت هایی با دامنه های جدید روند سئو زمانبری دارند و صاحبان آنها باید مدت زمان بیشتری را برای مشاهده نتایج فعالیت ها خود صبر کنند. یکی از دلایلی که این اتفاق می‌افتد تعداد بک لینک هایی است که معمولاً به سایت های قدیمی داده شده و همچنین اعتماد گوگل به این سایت ها می تواند باعث شود که رقابت با سایت های قدیمی برای وب سایت های با دامنه های جدید کمی سخت باشد.

سئو حرفه ای یک سایت چقدر زمان می برد

 بیشتر سئوکارهای حرفه‌ای بر این باورند که چیزی بین 6 ماه تا دو سال زمان می‌برد تا پروژه سئو نتیجه دهد. البته ناگفته نماند که عوامل زیادی می‌تواند بر سرعت نتیجه‌بخشی یک پروژه سئو اثر بگذارد اما آن‌چه مشخص است این است که در شرایط نرمال و در پروژه‌های معمولی‌تر، بازه زمانی 6 تا 24 ماه برای موفقیت سئو مطلوب است. این موضوع را ما هم در پونه مدیا تجربه کرده ایم و می توانیم تأیید کنیم که برای پروژه‌هایی که نه بسیار ساده و نه بسیار دشوار هستند، یعنی برای غالب پروژه‌های سئو، نتیجه در یک بازه زمانی یک ساله نمایان می‌شود. اصلا دلیل این که ما توصیه می‌کنیم که سئو را به صورت پروژه ای و یک ساله ببندید هم همین است زیرا این زمان جواب پس داده و می‌توان در پایان آن با نسبت خوبی گفت که پروژه سئو شکست خورده یا موفق شده است.

نمودار زیر را ببینید:

سئو حرفه ای یک سایت چقدر زمان می برد

این نمودار به خوبی نشان می دهد که بیشتر پروژه های سئو در چه بازه های زمانی نتیجه می دهند. همان طور که می بینید، فراوانی اثربخشی سئو بین 1 تا 2 سال بسیار بیشتر است و درعوض فراوانی پروژه‌های زیر 6 ماه یا بالای دو سال کم. تحلیل این نمودار کار سختی نیست. این نمودار نشان می دهد که احتمال موفقیت سئو زیر 6 ماه بسیار ضعیف است. پس اگر سئوکار یا شرکت سئو شما اعلام کرد که زیر 6 ماه شما را به صدر نتایج گوگل می آورد، بد نیست کمی شک کنید و البته تجدید نظر.

و اما اگر بیشتر از دو سال است که سئو خود را به دست سئوکاری سپرده‌ای و هنوز نتیجه نگرفته‌اید، باز هم باید تأمل کنید و یقیناً تجدید نظر. پروژه شما هرچقدر هم که سخت باشد، بالأخره در زمان 2 سال باید به حدی از موفقیت رسیده باشد و سایت شما با کلمات کلیدی محدودی در جایگاه های برتر دیده شود. پس اگر غیر از این است، یعنی زمان و هزینه شما احتمالاً دارد بیهوده مصرف می‌شود.

نتیجه گیری
هیچ کس به طور قطعی نمی تواند بگوید که سئو سایت چقدر زمان میبرد، چرا که مقدار زمانی که برای ساخت یک سایت به صورت اصولی نیاز است بیشتر به کیفیت اقدامات شما در راستای بهبود رتبه سایت بستگی دارد. از طرفی سایت ها با موضوع های مختلف ممکن است موانع مختلفی را در مسیر خود ببینند و به همین دلیل شما نمی توانید یک نسخه ساده و ثابت برای همه سایت ها به پیچید و به عنوان مثال بگویید که مدت زمان مورد نیاز برای سئو در هر وب سایت شش ماه تا یک سال است! از آنجایی که پاسخ سوال شما بسته به نوع کسب و کارتان می‌تواند تغییر زیادی داشته باشد، پیشنهاد ما به شما این است که با متخصصان ما در پونه مدیا تماس بگیرید و از سیستم مشاوره رایگان سئو استفاده کنید و یا به صفحه a href="/سفارش-سئو" title="gt;سفارش "ئو ما مراجعه کنید.

5 از 5